Definitive Technology... Tråden - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 232
    Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Så dvs at det er et lydrom de blir målt i? med typ eggkartong løsninger osv på vegger? og de kun måler om det er noe respons overhodet der nede?
    Anechoic chamber betyr det samme som "ekkofritt rom" fritt oversatt. Så, ja, rommet er fulldempet slik at ikke rommet skal spille med på målinger. Når produktene så kommer inn i et vanlig rom, vil den oppføre seg annerledes, og rommet vil spille med.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom L-Sound en kjapp tur idag å hørte på Definitive Technology Mythos ST. Synes disse spilte knallbra, og også var sinnsykt nice å se på. Var ikke så lenge jeg fikk høre, da jeg var der rett før stengetid. Får ta meg en tur ned igjen til uka for en litt nøyere test tror jeg.

Så også ett par Definitive Technology BP7004 de hadde stående der. Var mye penere enn bildene tilsier synes jeg. Må nok få de til å koble opp ett par med Definitive Technology BP7002 da disse også ser rimelig tøffe ut.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spent på om eks BP7004 tåler full frekvens på referanse nivå og litt over uten og knele...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS... Bilder av utpakking av 2 Def.Tech modeler på Lsound`s facebook side ;-)

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse godsaker fra Definitive Technology er nå i hus! Gleder meg til å pakke opp.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsk
    Masse godsaker fra Definitive Technology er nå i hus! Gleder meg til å pakke opp.
    Her må du oppdatere underveis! Er spent på hvordan disse tar seg ut, og selvfølgelig det viktigste, LYDEN.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmm. 10 min og ingen oppdatering

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontene er Mythos ST som skal erstatte Pioneer S-3EX (som nå er solgt). Skal si de var godt emballert....

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått pakket ut, koblet, kalibrert og lyttet litt. Må si jeg er imponert. Alle kabinettene har en utsøkt finish som er vanskelig for en amatørfotograf å formidle. De oser kvalitet og alt virker svært solid. Mythos ST er slank og høy, men står svært støtt med sin fot av granitt. Mythos Ten egner seg svært godt til å henge på veggen selv om jeg har valgt å plassere den på racket inntil videre. Mythos XTR-40 er mye slankere enn min Pio KRP-500 flatskjerm som er en skikkelig tjukkas i forhold. Disse drives av skjermens forsterker slik at ungene ikke trenger å fyre opp hele anlegget når de skal de se på Disney channel. Lyden ble overraskende bra, med tanke på den lille forsterkeren som sitter i skjermen. Kanskje overkill å bruke så gode høyttalere til dette formålet men kjerring og unger er ihvertfall svært fornøyd.

Så til de virkelige godsakene. Mythos ST (fronter) og Mythos Ten (center) drives av en Yamaha RX-V3067 receiver. Kilder er Pioneer BDP-LX52 blu-ray spiller, Dune HD Base mediaspiller, Xbox 360 og Squeezebox duet. Anlegget er plassert i en L-formet stue på ca. 50m2. Akustikken er heller dårlig, men må leve med å ha det slik inntil jeg får bygget et dedikert rom til hjemmekino. Hver Mythos ST har en 300 watts innebygget forsterker som driver et 6x10" long throw bass element (og 2 stk passive radiatorer). De har LFE inngang men jeg har valgt å ikke bruke disse siden jeg har 2 stk. SVS PC13-Ultra subwoofere. -Ja, jeg er en bass freak!

Så er det endelig tid for å lytte til litt musikk. Setter receiveren i Pure direct modus som kobler ut SVS subwooferne. WOW, her var det jammen trøkk og driv så det holder. Bassen er kontant og saftig. Mulig jeg kan kvitte meg med Ultraene?? Lydbildet som males opp er svært bredt og dypt. Akustiske gitarer har skikkelig rasp som gir meg gåsehud ned til tærne. I følge manualen trenger høytalerne 40-60 timers innspilling, så at det låter så bra rett ut av esken i mitt "dårlige" rom er jo svært tilfredstillende.

Etter en rask runde med YPAO auto setup er det klart for en film. Jeg er spent på om den relativt beskjedne Mythos Ten duger som center kanal. Avatar Blu-ray går i skuffen på spilleren. Igjen WOW... Talen er svært virkelighetstro. Manns-stemmer får skikkelig fylde og integreringen med frontene er svært god.

Film seansen ble relativ kort fordi jeg har unger i huset som nå skal legge seg. Etter bleieskift og kveldsstell kan jeg sette meg ned og slappe av med litt musikk på moderat nivå. Må si at jeg er svært imponert. Selv med master volum på -40 så har musikken en fin dybde i bunn. Dette er høyttalere som er perfekt til stue bruk, og da har jeg ikke engang nevt WAF. Jeg har hatt mye forskjellig utstyr i stua, men dette er første gang kjerringa har delt min entusiasme.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsk
    Jeg har nå fått pakket ut, koblet, kalibrert og lyttet litt. Må si jeg er imponert. Alle kabinettene har en utsøkt finish som er vanskelig for en amatørfotograf å formidle. De oser kvalitet og alt virker svært solid. Mythos ST er slank og høy, men står svært støtt med sin fot av granitt. Mythos Ten egner seg svært godt til å henge på veggen selv om jeg har valgt å plassere den på racket inntil videre. Mythos XTR-40 er mye slankere enn min Pio KRP-500 flatskjerm som er en skikkelig tjukkas i forhold. Disse drives av skjermens forsterker slik at ungene ikke trenger å fyre opp hele anlegget når de skal de se på Disney channel. Lyden ble overraskende bra, med tanke på den lille forsterkeren som sitter i skjermen. Kanskje overkill å bruke så gode høyttalere til dette formålet men kjerring og unger er ihvertfall svært fornøyd.

Så til de virkelige godsakene. Mythos ST (fronter) og Mythos Ten (center) drives av en Yamaha RX-V3067 receiver. Kilder er Pioneer BDP-LX52 blu-ray spiller, Dune HD Base mediaspiller, Xbox 360 og Squeezebox duet. Anlegget er plassert i en L-formet stue på ca. 50m2. Akustikken er heller dårlig, men må leve med å ha det slik inntil jeg får bygget et dedikert rom til hjemmekino. Hver Mythos ST har en 300 watts innebygget forsterker som driver et 6x10" long throw bass element (og 2 stk passive radiatorer). De har LFE inngang men jeg har valgt å ikke bruke disse siden jeg har 2 stk. SVS PC13-Ultra subwoofere. -Ja, jeg er en bass freak!

Så er det endelig tid for å lytte til litt musikk. Setter receiveren i Pure direct modus som kobler ut SVS subwooferne. WOW, her var det jammen trøkk og driv så det holder. Bassen er kontant og saftig. Mulig jeg kan kvitte meg med Ultraene?? Lydbildet som males opp er svært bredt og dypt. Akustiske gitarer har skikkelig rasp som gir meg gåsehud ned til tærne. I følge manualen trenger høytalerne 40-60 timers innspilling, så at det låter så bra rett ut av esken i mitt "dårlige" rom er jo svært tilfredstillende.

Etter en rask runde med YPAO auto setup er det klart for en film. Jeg er spent på om den relativt beskjedne Mythos Ten duger som center kanal. Avatar Blu-ray går i skuffen på spilleren. Igjen WOW... Talen er svært virkelighetstro. Manns-stemmer får skikkelig fylde og integreringen med frontene er svært god.

Film seansen ble relativ kort fordi jeg har unger i huset som nå skal legge seg. Etter bleieskift og kveldsstell kan jeg sette meg ned og slappe av med litt musikk på moderat nivå. Må si at jeg er svært imponert. Selv med master volum på -40 så har musikken en fin dybde i bunn. Dette er høyttalere som er perfekt til stue bruk, og da har jeg ikke engang nevt WAF. Jeg har hatt mye forskjellig utstyr i stua, men dette er første gang kjerringa har delt min entusiasme.
    Var å hørte på Mythos ST idag igjen. Sinnsykt bra de spiller altså. Sinnsykt imponert av hvor bra de er i bassen også. Vurderer sterkt å bytte ut Klipsch oppsettet mitt nå, og lysten ble ikke akkurat noe mindre når jeg så oppsettet ditt bsk

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Var å hørte på Mythos ST idag igjen. Sinnsykt bra de spiller altså. Sinnsykt imponert av hvor bra de er i bassen også. Vurderer sterkt å bytte ut Klipsch oppsettet mitt nå, og lysten ble ikke akkurat noe mindre når jeg så oppsettet ditt bsk
    Danker de RF-7 altså ?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Danker de RF-7 altså ?
    Kan selvsagt ikke måle seg i "volum" men må si meg veldig imponert over lydkvaliteten. Tror jeg må prøve å få lånt med meg ett par hjem å testet. Lettere å sammenligne da :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikker på et sett bestående av BP7004, C2500 og SR8080BP. Noen entusiaster som har et tilsvarende system/erfaring med merket som kan si noe om hvordan disse produktene yter/låter sammenliknet opp mot andre produkter i samme segment?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BSK....

Hvordan opplever du lyden i Mythos XTR-40?

Jeg her noen Mythos XTR-50 liggende som jeg ikke får koblet opp før i august.
    Har ikke hørt dem enda....men designet er jo upåklagelig ved siden av en 55" LED tv.
    Skal bruke dem i stua sammen med en SVS PC 12 NSD i 2.1 lyd enn så lenge.
    Håper det blir bra.

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir garantert veldig bra. Mine XTR-40 drives som sagt av den lille forsterkeren i Plasma skjermen og lyden er overraskende god. For moro skyld så testet jeg her om dagen å koble de til Yamaha RX-V3067 receiveren min. Sammen med to subwoofere (PC13-Ultra) så spilte det veldig bra. Utrolig med tanke på hvor lite disse bygger i dybden. :-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått clr 2300 i hus, og må si jeg er meget fornøyd'!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte nettopp et sett med BP7002 og ett stk LCR2500. Gleder meg til å teste ut dette, og ikke minst til å se hva de innebygde bassene tåler mot et LFE signal. Duger det åker subene ut.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel LCR2300 var en STOR!! oppgradering etter JBL LC2

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bsk?

Har du fått noen flere inntrykk av dine Mythos ST, Mythos Ten, osv nå? Nå har de vel kanskje fått blitt litt innspilt også, så de har løsnet litt mer

Er veldig interessert i disse selv, men er ikke mange her som har de enda, så vil gjerne høre hva du mener om de etter en stund med de i eget hjem. Om du vil dele med oss?

Evt om det også er noen andre her som har gjort seg opp noen meninger om Definitve Technology vs andre merker?

Mvh Olav B, G

Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •