Definitive Technology... Tråden - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12
Viser resultater 221 til 232 av 232
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av muuh Vis post
    bestilte meg en mythos ten for å erstatt min aldrende jamo center. veldig spent på om denne henger med til reference level!

Deler mine Ten på 80 hz og di klarer seg fint over + siden på receiveren(onkyo txnr1010)
    * Yamaha CX-A5000 * Sunfire TGA 7401 * Onkyo M5000R x 2 * Definitive Technology Mythos ST-L * Definitive Technology CS-8080HD * Sunfire CMR-2BIP * Monster HTS 5100 * Sunfire tga 7401 er sykemeldt... <3 Onkyo M5000-R <3

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk 1 stk mythos ten til center i dag, testet sånn kjapt uten kalibrering, delt på 70 hz og nivåtilpasning etter ørene min, og det var hvertfall ikke noe problem å spille på referanse nivå.

kjørte kalibrering etterpå å konstaterer at min onkyo med audyssey xt32 vil dele dem på 50hz, men finnes vel ingen gode grunner for å dele dem så lavt ?
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer jo ann på hva centeren tåler av juling

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He prøvd mine på Full range og di spiller bra, men på begrenset volum xt32 vil ha mine på 60 hz, er vel det som står på specs hos DT om jeg ikke tar feil.
    * Yamaha CX-A5000 * Sunfire TGA 7401 * Onkyo M5000R x 2 * Definitive Technology Mythos ST-L * Definitive Technology CS-8080HD * Sunfire CMR-2BIP * Monster HTS 5100 * Sunfire tga 7401 er sykemeldt... <3 Onkyo M5000-R <3

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende ny streaming serie fra DefTech som tar opp konkurransen med Sonos.
    http://www.definitivetech.com/produc...ltiRoomSystem/

Prisene fra L-Sound vil legge seg på 2990,- for W-adapt, 3990,- for W-amp, 3490,- for W7, 5990,- for W9 og 10990,- for W-studio inkl. frakt.
    Leveringsklare fra november ifølge importør
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer danielk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har kjøpt leilighet og stuen byr selvfølgelig på utfordringer som jeg kunne trengt litt hjelp til..

Har idag Mythos ST fronter, TEN senter og SR-8080BP bipolare bakhøytalere som drives av Pioneer SC-LX85. Problemet er at veggen bak sofa har en ganske svær murpipe som byr på hodebry så det er bare frontene som får lufte seg pr idag.

Har lekt meg med to alternativer men ene er bare verre enn den andre.

Vedlegg 120102Vedlegg 120103

Alternativ 2 ser "best" ut, men pipen kommer da mellom lytter og venstre bakhøytaler. Kan ikke se for meg at alt1 med høyre bakhøytaler nærmest midt på lytteren kan bli noe bra? Frykter derfor at SR-8080BP kanskje må pensjoneres til fordel for noe gulvstående?

Jeg er ganske grønn på audiofili, så jeg er veldig usikker på hva jeg burde gjøre. Kanskje kjøpt inn BP8060ST som nye rears? Evt. flyttet ST frontene bak, og kjøpt inn de nye ST-L som nye fronter..?

Noen tanker rundt hva dere hadde gjort med en så keitete stue?

Det hører kanskje til at ST'ene spiller langt høyere enn jeg tør dra på, uten at nabo-angsten kommer krypende og ødelegger opplevelsen. -30DB er vel min mentale max(og selv da kun 1-2 låter) før vi en vakker dag kommer oss i en enebolig..
    Sist endret av danielk; 01-14-2016 kl 13:32

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danielk Vis post
    Vi har kjøpt leilighet og stuen byr selvfølgelig på utfordringer som jeg kunne trengt litt hjelp til..

Har idag Mythos ST fronter, TEN senter og SR-8080BP bipolare bakhøytalere som drives av Pioneer SC-LX85. Problemet er at veggen bak sofa har en ganske svær murpipe som byr på hodebry så det er bare frontene som får lufte seg pr idag.

Har lekt meg med to alternativer men ene er bare verre enn den andre.

Vedlegg 120102Vedlegg 120103

Alternativ 2 ser "best" ut, men pipen kommer da mellom lytter og venstre bakhøytaler. Kan ikke se for meg at alt1 med høyre bakhøytaler nærmest midt på lytteren kan bli noe bra? Frykter derfor at SR-8080BP kanskje må pensjoneres til fordel for noe gulvstående?

Jeg er ganske grønn på audiofili, så jeg er veldig usikker på hva jeg burde gjøre. Kanskje kjøpt inn BP8060ST som nye rears? Evt. flyttet ST frontene bak, og kjøpt inn de nye ST-L som nye fronter..?

Noen tanker rundt hva dere hadde gjort med en så keitete stue?

Det hører kanskje til at ST'ene spiller langt høyere enn jeg tør dra på, uten at nabo-angsten kommer krypende og ødelegger opplevelsen. -30DB er vel min mentale max(og selv da kun 1-2 låter) før vi en vakker dag kommer oss i en enebolig..

Vedlegget ditt er ikke tilgjengelig, så litt vanskelig å bedømme uten, men en ting er sikkert, st'ene åpner seg ikke sjikkelig opp før naboangsten blir neglisjert:-)
    mine spiller definitivt best på -8. Men går jo selvsagt ut fra forsterker til forsterker. Jeg kjører marantz, føler dette er en super match da begge er bortimot klangnøytrale, hørt dem på onkyo og følte de ble litt for skarpt.
    hadde en del problemer i min stue også, har også bakveggen i bakhode, så jeg valgte bipolare bp8080. De gjør jobben bra og får bakveggen til å forsvinne i min stue hvertfall. Få ut noen fungerende linker så kan jeg se om jeg kan bli klok på proroblemstillingen

8. Liker danielk har likt denne posten
    Newcomer danielk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill! :-)

Har lastet opp bildene her også; https://drive.google.com/folderview?...0U&usp=sharing

Bruker du BP8080 som fronter? Har lest det funker veldig bra som en slags "stereo" med surround lyd-løsning. Eller bruker du de bak lytteposisjonen/sofan som rene bakhøytalere?

Du har et veldig godt poeng ang. volum, burde kunne dra på mer enn miljøet mitt tillater for å forsvare disse høytalerne. Men så er jeg veldig amatør og kan lite om hvordan jeg får best lyd ut av dem. Har prøvd meg på MCACC kalibrering men har en ekkel følelse av at oppsett kunne vært mye bedre om jeg bare visste hvordan. Prøvd å lese meg opp på div kalibreringsguider(og tråden), og en ting er jo teorien, men i praksis har jeg ikke hørt "gode" anlegg så har dessverre ingen sammenligningsgrunnlag :-) Beste lyden i mine ører får jeg likevel først etter en god del ("blind")justeringer etter MCACC-kalibrering.

Syns jo likevel lyden fra disse er noe helt annet enn typiske anlegg jeg har hørt hos venner/bekjente. Strammere, renere, og tydligere på noe vis. Blir en helt annen opplevelse å lytte til disse! Og de blir helt klart tydligere jo mer jeg utfordrer naboenes DB tålmodighet.. kanskje jeg til mitt bruk har gjort et slags bomkjøp og burde kjøpt noe som spilte bra på lav volum?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=danielk;2031779]Takk for innspill! :-)

Har lastet opp bildene her også; https://drive.google.com/folderview?...0U&usp=sharing

her er bilde nr 2 tingen isåfall, ser probleme med vinduet på venstre side, kansje bygge de ut litt fra veggen med stativ eventuelt?
    å nei jeg bruker ikke 8080 som fronter, der bruker jeg st:-D
    er ganske mye prøving og feiling for å få akkoratt den lyden du vil ha, men den en av de viktigste faktorene er att romet er sjikkelig dempet, kansje tunge gardiner og tepper gjør underverk. Syntes også at stereoperspektivet ble veldig mye bedre med litt "tow in" altså flatene mer rettet mot sweetspot.

Har hatt lyttesejoner med utroligt mangen høytalere ila de siste 5-6 åra, etter min mening er dette den ultimate høytalere FOR MIN DEL.
    men har dog nesten ikke hørt noe i denne klassen av amrikanske høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter langt om lenge og lengre enn langt, så nærmer en seg snart dagen hvor montering av def.tech oppsett i kjellerstuen.
    Hadde 7.1 før ombygging av kjeller, men bygges nå ut til 11.2 etter onkyo receiver og en emotiva xpa 3 ble byttet ut.
    Mye arbeid lagt ned, lekting av mur vegg, gips, lyd bøyler og dobbel gips i tak, rockwool i vegg/tak, etc etc
    Men det gledes og snart koble opp settet som består av mythos st, mythos ten, 4x SR8080, 4x promonitor 800, yamaha mx a-5000, yamaha cx a-5000.
    Til syvende og sist bli dette 11.2, men valget for sub gjenstår, forslag mottas med takk

Satser på mange timer med musikk og film

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det jeller sub parten ville jeg først og fremst hatt noe som spille sjikkeligt lavs, feks noe større svs eller lignende, iom frontene spille såpass langt ned, jeg har per dags dato supercube ref og er veldig fornøyd med den, men tenker det blir overflødigt med noe som spiller såpass langt opp,
    og jeg kan på det varmeste anbefale hsu mbm 12 i dette oppsettet, denne skaper enorm fun faktor og strammer opp hele opplevelsen her hvertfall.
    hadde jeg kunt prioritert lyd nå hadde jeg nokk handlet enda en av disse, jeg elsker mellomtonen og diskanten i st'ene men føler litt at de ikke får den kjempeattakken i skuddsalvene, men nå er det jo opp til hva budsjett du oppererer med, men har du 25k til dette så ville jeg valgt 1 som går superdypt, 2 hsu mbm 12, og en dspeaker for å kallibrere det hele, kansje 2dypsubber også så du kan få det sjikkeligt i stereo, for jeg anbefaler om du velger mbm at du plasserer denne med omhu da den fort kan bli retningsbestemt, jeg har min bak sofaen, og jeg kan viss jeg legger godviljen til høre hvor den står, men med de ekstra sparket i sofaen er det helt vert det:-) det beste hadde nokk vert å hatt den frammfro under bordet, men siden det er i stuen og jeg ikke er hypp på bli singel så får den bare være dær inntil jeg får meg gutteromm:-) lykke til med valge og håper på å få høre valge du kom fram til og kunklusjonene:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for info, lukter for øyeblikket på svs pb 2000.. Men har ikke hørt disse i action ennå, men en har jo retur mulighet hos lsound..

Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •