Definitive Technology... Tråden - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 232
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av muuh
    slenger meg på her i staden for å lage en ny tråd..
    vurderer å kjøpe meg en ny center, og tenkte da at Mythos Ten kunne være et alternativ, og da er masterplanen å også bytte ut frontene mine (PSB Image T65) etterhvert.

ser at jeg begynner å få mye hummer og kanari av forskjellige høytalermerker, som vel neppe er optimalt.
    Hvordan vil 3x Mythos Ten som LCR og 4x Dynavoice FX-4 som bak og høyde forran fungere sammen ?

Hei
    3 stk Mythos Ten er fantastisk bra, men du bør ha sub, Ten deles på 70 hz hos meg. Har mine Ten sammen med GemXL bak, Supercube ref og Supercube 6000.

Har Deftech front og Sunfire bak i "kino" oppsett på loft, og har ingenting å si på blanding av merker.
    * Yamaha CX-A5000 * Sunfire TGA 7401 * Onkyo M5000R x 2 * Definitive Technology Mythos ST-L * Definitive Technology CS-8080HD * Sunfire CMR-2BIP * Monster HTS 5100 * Sunfire tga 7401 er sykemeldt... <3 Onkyo M5000-R <3

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner med at jeg mister en hel del punch sammenlignet med mine PSB Image T65 som har 3 stk 6,5" i 65 liter bassrefleks, dersom jeg kjører Mythos Ten i hele frontrekka ?

Kan BP-8060ST som fronter og Mythos Ten senter være en god løsning, eller bør jeg heller velge center som hører til denne serien, f.eks CS-8080HD ?
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da får jeg 2 stk supercube reference i hus imorgen! gleder meg

Newcomer tOOmyH sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gamleerik
    da får jeg 2 stk supercube reference i hus imorgen! gleder meg
    Gled deg, fikk min i hus i går..
    Det e nå hinsides te gamp i den.

Kommer til å spille på 1/5 - 1/4 trykk på den i +-50t så de elementene får roet seg ned litt.
    Pioneer SC-LX 78 - Nad C275BEE - Dali Ikon 7 mkII - Dali Ikon 2 mkII - Dali Vokal mkII - 2xDT SuperCube Reference - S-ue65uh7505

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tOOmyH

Kommer til å spille på 1/5 - 1/4 trykk på den i +-50t så de elementene får roet seg ned litt.
    ja jeg gleder meg no sinnsykt 2stk bør jo gjøre en grei jobb i leiligheten min

L-sound sier til meg at det bare er å gi bånn gass med en gang. det er profesjonelle produkter og de skal tåle det sier de. har nå kjøpt 5 subber av de over en periode på 2år og har aldri hatt noe problem med det, men er vel en fordel å spille de inn som du sier kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tOOmyH

Bare å kjøre på. Må prøve den innen de 45 dagene. Klarer ikke å ødelegge med det første likevel. Jeg skal nå hvertfall prøve å knekke gamleerik sine om noen dager :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Bare å kjøre på. Må prøve den innen de 45 dagene. Klarer ikke å ødelegge med det første likevel. Jeg skal nå hvertfall prøve å knekke gamleerik sine om noen dager :-)
    hahahaha ja bare å komme vettu gleder meg til å se om vi klarer det! tviler på det, men kanskje infected mushroom kan gjøre jobben? :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gamleerik
    hahahaha ja bare å komme vettu gleder meg til å se om vi klarer det! tviler på det, men kanskje infected mushroom kan gjøre jobben? :P
    På Never Ever Land skriker de om nåde ganske tidlig vil jeg tro. På vanlig musikk blir det vanskelig. Men prøve-det skal vi.

Newcomer tOOmyH sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, kjekt å vite..
    Men føler allerede etter bare 4t med spilling at de har sluppet seg litt mere løs så tror jeg følger mine tanker på det punktet.
    Fikk også min første klage i dag på denne saken med kun 1/4 gain på den. Hehehe, skal bli noe dette :twisted:
    Pioneer SC-LX 78 - Nad C275BEE - Dali Ikon 7 mkII - Dali Ikon 2 mkII - Dali Vokal mkII - 2xDT SuperCube Reference - S-ue65uh7505

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av muuh
    regner med at jeg mister en hel del punch sammenlignet med mine PSB Image T65 som har 3 stk 6,5" i 65 liter bassrefleks, dersom jeg kjører Mythos Ten i hele frontrekka ?

Kan BP-8060ST som fronter og Mythos Ten senter være en god løsning, eller bør jeg heller velge center som hører til denne serien, f.eks CS-8080HD ?

ja, du vil det, men en sub fikser det (Mythos Ten)
    Om du ofrer litt volum så kan du sette Mythos Ten til å spille lavere frekvenser, mine står på 70 Hz.

BP-8060ST med Ten går fint! Jeg bruker i dag Mythos Ten som center med BP7000SC som fronter men satser på at jeg går til CS8080HD center om ikke så lenge så stua får tilbake Mythos Ten

Skal du først ha BP-8060ST ville JEG gått for CS8080HD.
    * Yamaha CX-A5000 * Sunfire TGA 7401 * Onkyo M5000R x 2 * Definitive Technology Mythos ST-L * Definitive Technology CS-8080HD * Sunfire CMR-2BIP * Monster HTS 5100 * Sunfire tga 7401 er sykemeldt... <3 Onkyo M5000-R <3

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er CS8080HD i hus bare til å få tv montert på vegg så det blir plass på tv-benken.

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er det noen som har erfaringer med Mythos STS ? Kan disse bli en god erstatning for Dali Mentor 6 + SVS SB12 NSD?
    Grunnen til at jeg vurderer dette er at de setter et noe mindre "fotavtrykk".
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Eg vurderer Definitive Technology Mythos ST, er det noen som har noen erfaringer med disse?
    Blir mest brukt til litt Heavy musikk og film, og litt av alt annet. Hvordan er bassen i disse? eg har to SVS PB12-NSD, så eg trenger ikkje noe i dypbassen sånn egentlig, men trenger litt mer oppover.
    Har også lest at de blir litt masete i diskanten og gjerne litt slitsom å høre på i lengden.
    Noen som vet hvordan de er i forhold til JBL TL-260?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nylig et par Mythos ST, og finner dem overhode ikke slitsomme i diskanten.
    Bassen er kraftfull, men erstatter ikke SVSene dine. Jeg testet LFE inngangen, og elementene begynte å stresse ved litt volum.
    Dog duger de i massevis bassmessig på musikk.
    Sammenlignet med 260 er de mer detaljerte da 260 kan bli i overkant tilgivende på skarpe opptak
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som vurderer Mythos ST må jeg få lov å skryte av dem, de er i stand til å gjengi hele spekteret av frekvenser på en flott måte (musikk er første pri hos meg)! Dog er de så skarpe i diskanten at jeg ikke ble 100% fornøyd før jeg fikk tunet dem inn med en skikkelig EQ - Technics SH-8065 (for geek'ene, sjekk ut denne http://kenrockwell.com/audio/technics/sh-8065.htm).

På godt produsert materiale er det helt rå høyttalere som ikke legger bånd på seg hverken i høyden eller dybden, og har en klart definert mellomtone. På litt mindre godt materiale er høyttalerne nådeløse, og kan gi den lytteslitasjen longbow nevner. Mulig det er min tråd du har det fra, jeg vet ikke Tråden er i alle fall her: http://avforum.no/forum/showthread.p...ette-oppsettet

Alt i alt strålende fornøyd, med Mythos STene savner jeg faktisk ikke sub'en fra det forrige oppsettet.
    Sist endret av lokbjo; 04-14-2014 kl 08:31

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Def. Tech. bp7002 og crl2500 i et par år nå, men de ble nettopp byttet ut med Klipsch RF82mk1 til jeg finner noe annet spennende som blir permanent. Vurderer kanskje å teste Mythos ST siden disse er såpass billige nå, spørsmålet er bare om de klarer å fylle rommet mitt med nok lyd, bass er ikke noe særlig problem da jeg har en svs sb13 ultra og en Def. Tech. sc8000, men de må klare å spille høyt nok uten at lyden blir skarp, der føler jeg Rf82 gjør en mye bedre jobb enn 7002 gjorde, de spilte høyt men lyden ble veldig skarp på høyt lydnivå.

Opplevelsen av mye lytting på bp7002 er at Bipolare høytalere er veldig gode på film pga. den 3 dimensjonale lyden med elementer foran og bak, det negative er at dette ikke høres så bra ut på musikk, iallefall ikke i min stue. De sidemonterte subwooferne er forsåvidt ganske gode og kraftige, men igjen spilte de ikke bra i min L formede stue.
    Bilde: Benq w1300 + 108" motorisert lerret. Samsung 7705 63" 3d Plasma| LYD: Onkyo TX-NR3009B, Klipsch RF82 mk1 + Def. tech 2500 center, Sw: XTZ Cinema 3, SVS SB13 Ultra, Earthquake cl-8, 1x Tactile Transducer, Svs SSS-01 surround| Annet: Samsung 6900 bluray spiller.
    Anlegg på kontoret: Audio Pro Black Pearl + Def. Technology SC Reference, + Denon 1908.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    ville nå tru at rf82 var skarpere en bp7002

nettopp gått fra BP7000sc til Mythos ST-L, og er litt skuffet over nivået di spiller, men det kommer sikkert av at jeg er vant med bp7000sc. bp7000 spiller til +15 db på prosessor. Mythos ST-L tørr jeg ikke lenger en - 08 db, men uansett så spilles det aldri på det nivået, men kjekt å kunne dra litt på når det er fest

men uansett kan ikke bp7000 og ST-L sammenlignes

Jeg kjenner meg ikke igjenn med at BP og Mythos serien er skarpe i toppen, kan ha noe med elektronikken å gjør??
    Sist endret av janerik_m; 08-26-2014 kl 14:15

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janerik_m Vis post
    Hei
    ville nå tro at rf82 var skarpere en bp7002

nettopp gått fra BP7000sc til Mythos ST-L, og er litt skuffet over nivået di spiller, men det kommer sikkert av at jeg er vandt med bp7000sc. bp7000 spiller til +15 db på prosessor. Mythos ST-L tør jeg ikke lenger en - 08 db, men uansett så spilles det aldri på det nivået, men kjekt å kunne dra litt på når det er fest

Jeg kjenner meg ikke igjenn med at BP og Mythos serien er skarpe i toppen, kan ha noe med elektronikken å gjør??
    Ser flere som klager litt på at de er skarpe på forum, men hos meg har det nok mest med at stua mi har betongvegger og betongtak så det er mye refleksjoner. Blir vel ikke noe bedre når man har et par ekstra diskanter på baksiden av bp7002. Altså lyden er ikke skarp på normalt lyttenivå, men når jeg drar på skikkelig på bp7002 så blir de skarpe i toppen og mellomtonen er litt svak syns jeg, syns ikke Onkyoen min er så skarp i lyden. RF82 blir iallefall ikke skarpe, pluss at mellomtonen er ganske så mye mer sprek på RF82, og siden jeg spiller mye elektronisk musikk og rock så passer denne lyden bedre for meg.

Forresten er vel bp7000 i en helt annen klasse enn bp7002 når det kommer til krefter, de har vel 14" elekenter og 1800w forsterker om jeg husker riktig, og 6.5" mellomtoner. Bp7002 har bare 5 1/2" mellomtoner og 12" med 300w forsterkere.
    Sist endret av Arnejo; 08-15-2014 kl 10:48
    Bilde: Benq w1300 + 108" motorisert lerret. Samsung 7705 63" 3d Plasma| LYD: Onkyo TX-NR3009B, Klipsch RF82 mk1 + Def. tech 2500 center, Sw: XTZ Cinema 3, SVS SB13 Ultra, Earthquake cl-8, 1x Tactile Transducer, Svs SSS-01 surround| Annet: Samsung 6900 bluray spiller.
    Anlegg på kontoret: Audio Pro Black Pearl + Def. Technology SC Reference, + Denon 1908.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnejo Vis post
    Ser flere som klager litt på at de er skarpe på forum, men hos meg har det nok mest med at stua mi har betongvegger og betongtak så det er mye refleksjoner. Blir vel ikke noe bedre når man har et par ekstra diskanter på baksiden av bp7002. Altså lyden er ikke skarp på normalt lyttenivå, men når jeg drar på skikkelig på bp7002 så blir de skarpe i toppen og mellomtonen er litt svak syns jeg, syns ikke Onkyoen min er så skarp i lyden. RF82 blir iallefall ikke skarpe, pluss at mellomtonen er ganske så mye mer sprek på RF82, og siden jeg spiller mye elektronisk musikk og rock så passer denne lyden bedre for meg.

Forresten er vel bp7000 i en helt annen klasse enn bp7002 når det kommer til krefter, de har vel 14" elekenter og 1800w forsterker om jeg husker riktig, og 6.5" mellomtoner. Bp7002 har bare 5 1/2" mellomtoner og 12" med 300w forsterkere.
    Hehe, bp7000 er helt rått, står på lagring her til garasje med loft er på plass
    Sunfire forsterker og Onkyo føler jeg er kjempe match til DT høyttalere.
    Prøvde Parasound, der blei diskanten noe skarp.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bestilte meg en mythos ten for å erstatt min aldrende jamo center. veldig spent på om denne henger med til reference level!
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •