Anthem tråden - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 93
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Får melde meg inn i klubben jeg også med Anthem AVM50v som jeg har hatt i noen måneder. Strålende fornøyd med både prosessoren og arc.
    Har kun brukt anbefalingene til Anthem og kjører korreksjon opp til 5000Hz.
    På AVS forum så er erfaringen at 12 khz gir bedre lyd. Og for meg, så retter det opp vesentlig mer enn å la standardinstillingene gjelde.

erikno

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikno
    På AVS forum så er erfaringen at 12 khz gir bedre lyd. Og for meg, så retter det opp vesentlig mer enn å la standardinstillingene gjelde.

erikno
    Har lest at mange har god erfaring med dette, men at Anthem anbefaler å ikke gå over 5kHz hvis det er stor forskjell i høyden på diskantelementet og øret. På PSB synchrony one som jeg bruker sitter diskantelementet ganske lavt. Men det skader selvsagt ikke å prøve for å sjekke hva man synes fungerer best. Skal uansett ta noen nye målinger i løpet av de kommende ukene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den komt i hus og kjørt en runde med ARC..synst den er mange ganger bedre enn min gamle onkyo 807 var mye styr med å finne en pc med serial-port. Så fikk bare lånt meg en til å teste en gang, men får ta kjøpe usb til serial.

Hos meg setter arc front til 100, senter 60 og surround til 80..noe grunn til det? Hiver opp målingene her, forstår ikke så mye av de =p Første gang eg har hatt måling hos meg.. Hva får dere ut av målingene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har testet Anthem (Kanskje spesielt AVM50V eller Dv2) litt mer inngående, opp mot en dedikert stereo-pre og kan si noe om hvordan det oppleves? Ta for all del gjerne med recieverene også hvis du har testet dette.
    Skulle tro dette gikk mer på smak og behag i denne prisklassen enn kun på kvalitet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har testet forforsterker fra burmester som et alternativ, 035, og den er selvfølgelig bra..., jeg også kjørt direkte fra min gamle p8i. Uansett, så er D2v med ARC, såpass bra, at det låter særs bra. For å konkurrere så må man nok opp i en svært høy pris.

erikno

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikno
    Hei, jeg har testet forforsterker fra burmester som et alternativ, 035, og den er selvfølgelig bra..., jeg også kjørt direkte fra min gamle p8i. Uansett, så er D2v med ARC, såpass bra, at det låter særs bra. For å konkurrere så må man nok opp i en svært høy pris.

erikno
    Takk for svar Hadde du klart å høre forskjell på de i en test opp mot hverandre, og hva tror du i tilfelle forskjellene ville bestått i? Burmester går jo for å være veldig bra, så hvis Anthem ligger oppe i de klassene, bør det jo virkelig vurderes. Spesielt med tanke på hva man får av funksjonalitet i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Takk for svar Hadde du klart å høre forskjell på de i en test opp mot hverandre, og hva tror du i tilfelle forskjellene ville bestått i? Burmester går jo for å være veldig bra, så hvis Anthem ligger oppe i de klassene, bør det jo virkelig vurderes. Spesielt med tanke på hva man får av funksjonalitet i tillegg.
    Hei,

Den største forskjell er nok dynamikken. Jeg merket at færre "krumspring " på veien gir bedre dynamikk. Derimot retter ARC såpass mye opp, at sluttresultatet likevel er veldig bra. Dette er selvfølgelig avhengig av akustikken i det enkelte rom...

erikno

Newcomer Stugaard sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg kjøpte nylig en MRX 700 og er godt fornøyd med den.
    For å spille musikk i stereo benytter jeg både cd spiller over RCA og FLAC fra en AC Ryan over HDMI.
    Etter min mening er lyden fra cd spiller langt mer luftig og detaljert sammenlignet med mediaspilleren.
    Derfor har jeg vurdert å kjøpe en DAC for å bruke i mellom mediespilleren og receiveren. (Rca ut fra DAC til receiver.)

Det er imidlertid to ting jeg ikke har klart å finne ut av på nett:

- Blir de analoge signalene fra cd spiller og en eventuell DAC korrigert av ARC systemet, eller vil ARC kun behandle signaler som er digitale inn til receiver?

- Signalene fra cd spiller og DAC over RCA er analoge, dermed antar jeg disse signalene går en noe kortere vei enn digitale signaler før de når høyttalerene. Etter hva jeg kan forstå vil de blandt annet ikke kjøres gjennom receiverens DAC, eller?

Gode råd mottas med takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Alle innganger/kilder kan brukes med ARC, men da må de digitaliseres.
    Så enten digitalt inn ellers må du bruke A/D konvertering.

Anthem har ikke laget noen "source direct" funksjon da ARC må behandle signalet digitalt.
    Hva med å prøve en Sqeezebox touch som mediaspiller for musikk ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring med Anthem-receiver og Radeonkort? Bruker nemlig den stasjonære til å streame musikk/video via HDMI til receiver, og det fungerer knirkefritt med Win 7, Radeon 4850 og Onkyo.

Dog har jeg lest at noen kort/receiverkomboer er problematiske (handshake issues, bl.a.), så er derfor interessert i erfaringer på området. Vurderer oppgradering, serru...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Albatross
    Er det noen som har erfaring med Anthem-receiver og Radeonkort? Bruker nemlig den stasjonære til å streame musikk/video via HDMI til receiver, og det fungerer knirkefritt med Win 7, Radeon 4850 og Onkyo.

Dog har jeg lest at noen kort/receiverkomboer er problematiske (handshake issues, bl.a.), så er derfor interessert i erfaringer på området. Vurderer oppgradering, serru...

Eg opplever litt problemer ang. dette på min.. Men det hadde eg med Onkyo og. Saken er den at om eg slår av tven og anthemen, og pcen står på. Når eg da skal ta på anthem og tv igjen, så får eg ikke noe lyd igjen før eg restarter pcen. Ofte skjermen blir helt lilla når den blir slått på og, men har ikke prøvd laste ned siste firmware enda. Bruker Radeon 5970, så på 6 serien er det kanskje bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sailor
    Hei

Alle innganger/kilder kan brukes med ARC, men da må de digitaliseres.
    Så enten digitalt inn ellers må du bruke A/D konvertering.

Anthem har ikke laget noen "source direct" funksjon da ARC må behandle signalet digitalt.
    Hva med å prøve en Sqeezebox touch som mediaspiller for musikk ?
    Må analoge signaler virkelig digitaliseres i Anthem? Dette var nytt for meg. Oppleves det som noe negativt, eller merkes det liten forskjell/korrigerer ARC'en for mer enn DA'en "ødelegger"?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HellBoundGR
    Eg opplever litt problemer ang. dette på min.. Men det hadde eg med Onkyo og. Saken er den at om eg slår av tven og anthemen, og pcen står på. Når eg da skal ta på anthem og tv igjen, så får eg ikke noe lyd igjen før eg restarter pcen. Ofte skjermen blir helt lilla når den blir slått på og, men har ikke prøvd laste ned siste firmware enda. Bruker Radeon 5970, så på 6 serien er det kanskje bedre?
    Dette høres ut som problemene jeg hadde med Win XP og et NVIDIA-kort (mot Onkyo 706). Da måtte jeg også ofte restarte PCen. Med Win 7 og Radeon 4850 funker det nærmest knirkefritt - kan skifte mellom HDMI og analog "on the fly" med Spotify f.eks.

Hvilken Windows har du? Og har du nyeste drivere til skjermkortet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Albatross
    Dette høres ut som problemene jeg hadde med Win XP og et NVIDIA-kort (mot Onkyo 706). Da måtte jeg også ofte restarte PCen. Med Win 7 og Radeon 4850 funker det nærmest knirkefritt - kan skifte mellom HDMI og analog "on the fly" med Spotify f.eks.

Hvilken Windows har du? Og har du nyeste drivere til skjermkortet?
    Bruker lyd og bilde via HDMI eg fra skjermkort Brukte en Hegel HD2 før eg fikk Anthemen for analoge signaler, og ja, da gikk dette veldig fint her og Da brukte eg bare lyd via hdmi når eg skulle se film via Pcen for å få surround. Det med bilde at det blir lilla har ikke skjedd før eg fikk anthemen, skal det bli bra igjen må eg enten restarte pcen eller ta ut hdmi kabel fra skjermkortet, men da blir det ikke lyd igjen likevel før restart. Bruker Win 7 64-bit

Men tror at det er slik fordi eg bruker en DVI til HDMI adapter eg fikk med skjermkort, så tror det er noe der som gjør at det er slik. Så har vudert å prøve mini displayporten->hdmi i stedet. Eller rett å slett kjøpe et skjermkort med hdmi utgang..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HellBoundGR
    Men tror at det er slik fordi eg bruker en DVI til HDMI adapter eg fikk med skjermkort, så tror det er noe der som gjør at det er slik. Så har vudert å prøve mini displayporten->hdmi i stedet. Eller rett å slett kjøpe et skjermkort med hdmi utgang..
    Bruker selv DVI-HDMI-adapteret som fulgte med skjermkortet, og har ingen problemer med det. Virker som problemet ditt ligger et annet sted. Drivere eller firmware?

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som folk er veldig fornøyd med MRX til musikk lytting.
    Er den på høyde med en habil stereo pre?

Annet som er positivt er jo at arc virker såpass bra at anti mode later til og bli overflødig

Hos meg er musikk lytting prioritert, men ikke villig til å kvitte meg med kringlyden og har ikke lyst på enda en boks.
    Hva tror dere, vil MRX bli mitt beste alternativ?
    (utstyr i signatur)
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Nå vet jeg ikke hvor dypt i bassen du mener, men ARC fjerner automatisk bass fra rundt 20hz for å beskytte høyttalerene eller suben. For å unngå dette kan du i ARC når pc'en er tilkoblet, under advanced settings velge flat. Da filtreres ingenting. Etter dette er gjort må du på nytt overføre til receiveren.

Angående den tilslørete toppen så kan ikke ARC versjonen i MRX receiverene gjøre RK over 5000hz...

Jeg finner ikke Flat noen plasser i menyen på pc i ARC systemet?

Noen som vet hvor dette er gjemt?

A

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å sette Subwoofer i flat:
    1. Starte ARC i manual mode
    2. Gjør målinger eller åpne en lagret fil
    3. Trykk på knappen for Targets
    4. Trykk på knappen for advanced
    5. I pull down menyen for "Subwoofer high pass order" velger du flat og "Min subwoofer EQ frequency" setter du til ønsket frekvens.
    6. Trykk OK
    7. calculate og upload som vanlig

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)