Parasound entusiastene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 30 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 592
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parasound entusiastene

Heisann, fant ingen egen Parasound tråd? finnes ikke dette, isåfall kan jo dette bli tråden der vi diskuterer forskjellige Parasound-produkter samt Matching av høyttalere osv?

egentlig trenger jeg litt hjelp til min parasound nc 7100, flere som har denne saken som eventuellt kan hjelpe litt med noen innstillinger osv?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sååååå tregt nett her siden jeg er på båt,så gav opp på å søke nå.Synes å huske at det var en Parasound tråd.Var diskusjoner der angående Halo vs New Classic serien..NC2100 vs P3 osv.
    Håper du finner tråden og får hjelp.Hvis ikke er jeg din første medlem her :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn som stor Parasound entusiast jeg også. Har hatt NC 2100, 2250, P7, A23 og A21. Har nå P7 nr 2 og A51.

Halo produktene er for meg noe av det ypperste du kan kjøpe til en fornuftig pris.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Count me in.

Har NC-2250
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, flere ps-entusiaster ja

Ja har lest litt rundt på nettet men ikke funnet en egen Ps-tråd noen plasser? uansett er d mange som anbefalser disse forsterkerne og snakker varmt om de så jeg måtte jo selvsagt kjøpt noen for å prøve.

endte da opp med nc 7100 og nc2125 og dette angrer jeg overhodet ikke på så jeg har nok blitt ps-fan nå ja

uansett, problemet er som følger, jeg har en Vincent cd-s6 cd spiller og når jeg kobler til den vanlige utgangen på 7100 så blir diskanten akkurat som "sprengt diskantlyd", veldig skurring og på kvinnlige vokaler høres dette veldig godt. Så må da kjøre gjennom 7.1 utgangen bak og da blir lyden silkemyk og perfekt. Men har da en sub jeg skal koble til og er jo 2 sub-in bak, hvilken av de skal jeg bruke?

på den ene inngangen er d ikke noe lyd så regner med jeg skal bruke den der d er lyd, men når jeg hører musikk i 7.1 er d KUN mine rf-25 som spiller, ingen sub. Og så snart jeg slår over på "in6" der jeg har tv kobla på så spiller går jo høyttalerne over på tv-lyd men da slår subben seg på cd-lyden, altså subben spiller cd-en enda mens høyttalerne spiller tv lyd.........ognår jeg da slår av cd-spilleren så blir subben død igjen.

så går jeg da inn på innstillingen som heter "bass limiter setup" og da undermenyen "limiter noise" og hvis denne står på "off" så spiller høyttalerne og hvis jeg slår denne på "on" så komemr subben på og høyttalerne forsvinner.

men gud bedre jeg vil ha BÅDE sub og høyttalere samtidig, gjerne på musikk også der jeg bruker 7.1 inngangen men IHVERTFAL på tv og dvd der jeg bruker "in6" og "in5" inngangen. Dette skal jo være mulig å få til men jeg er ihvertfall ikke smart nok, hehe.

noen som har peil?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ingen med 7100 her inne altså? Jaja får spørre litt mer jeg da (ganske nyoppdaga hvor bra Parasound egentlig er, selv om jeg har lest overalt at dette spiller godt)

Har jo nå en nc-2125, og skal med tiden bytte fra mine rf-25 til rf-63 så da blir vel 125w litt for lite?

hva får jeg da om jeg går for a21 sammenlignet med nc-2250? Hornman kan sikkert svare på dette siden han har hatt begge, eller noen andre med erfaring?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Som relativt ny ps eier hiver jeg meg og på tråden:-D
    Har nc 2100 og 2250. Jeg har og Onkyo tx-nr808 i 5.1 oppsett men det viktigste er stereo og jeg bruker B&W CM7 her.
    Jeg drev og byttet litt på forskjelliger ht for en stund siden sammen med forskjellige kombinasjoner forsterkere, det er ikke alltid like lett å få ting til å sitte som man ønsker..
    Nåværende oppsett fungerer veldig bra, ps settet leverer mere enn nok krefter til disse ht.
    Definisjonen i cm7 kommer veldig godt frem da jeg opplever ps-nc som relativt transperant uten å bli for skarpe i denne kombinasjonen.
    I likhet men triangle altea esw og B&W 703 jeg eksperimenterte med tidligere, både i kombinasjon med rør fra ayon og diverse transistorforsterkere samt rotel 2x250 ice, kan ikke cm serien heller intergreres med hvilke som helst forsterkere.

Trikset er vel å finne noe som ikke er for 'rundt', men som spiller på et engasjerende vis uten å bli for skarpt.

Dette mener jeg nå at oppsettet mitt klarer i stor grad og er den beste kombien jeg har hørt så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av analog76

Trikset er vel å finne noe som ikke er for 'rundt', men som spiller på et engasjerende vis uten å bli for skarpt.

.

Ja der har du akkurat d jeg også fikk når jeg bytta til PS på mine Klipsch, spiller engasjerende og rockefoten går men samtidig er d utrolig detaljert og diskanten som KAN bli for pågående på Klipsch med feil matching er totalt fraværende. Her spiller diskanten silkemykt uten å miste gløden:-D

Spiller ikke B&W Cm7 i ganske motsatt ende av scalaen i forhold til Klipsch da? ganske tilbakelent lyd i motsetning til Klipsch sin aggresive? Men artig at PS fungerer på 2 såpass forskjellige høyttalere da:-D

Du kutter ut Onkyoen når du spiller musikk i 2 kanal ja? hvor stort rom har du høyttalerne i?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Ja der har du akkurat d jeg også fikk når jeg bytta til PS på mine Klipsch, spiller engasjerende og rockefoten går men samtidig er d utrolig detaljert og diskanten som KAN bli for pågående på Klipsch med feil matching er totalt fraværende. Her spiller diskanten silkemykt uten å miste gløden:-D

Spiller ikke B&W Cm7 i ganske motsatt ende av scalaen i forhold til Klipsch da? ganske tilbakelent lyd i motsetning til Klipsch sin aggresive? Men artig at PS fungerer på 2 såpass forskjellige høyttalere da:-D

Du kutter ut Onkyoen når du spiller musikk i 2 kanal ja? hvor stort rom har du høyttalerne i?
    Parasound matcher veldig mye fordi spesielt Halo serien er meget transparent. NC er kanskje litt mer festfyrverkeri og JC produktene noe mer sterile men min erfaring er at Parasound fungerer til det meste, men veldig god på feks Klipsch som kan blir litt stressende i toppen for en del.

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn her gitt, på tide det ble en Parasound tråd!
    Parasound HCA-2205AT på meg gitt
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it

B&W har rykte på seg egentlig for å være ganske tilbaklente i lyden, og det var jeg enig i da jeg eide 602 s2 for en stund siden.
    det som jeg opplever nå er at dem i enkelte serier kan være litt over kanten sammen med enkelte typer elektronikk, og med 703 fikk jeg dem ikke til i det hele tatt.
    det skal sies at jeg har fått litt mere erfaring siden jeg holdt på å olstre med 703 så det hadde kanskje gått annerledes i dag.

lytterommet mitt er stuen, den har en litt ugunstig form hvilket gjør saker enda litt vanskeligere i.o.m. at det er vanskelig å gjort akustiske tiltak.
    Den er ca 30m2, men anlegget er plassert på ene enden av langvegg.

jeg spiller musikk i 2 kanal så kutter ut Onkyoen da. hadde ikke ps tidligere og spilte musikk på receiveren, men etter at stereo oppsett kom inn i hus kom og lyden ut av skapet

nå skal det sies at jeg aldri har hørt Klipsch ordentlig på musikk i 2 kanaler, men horndiskant har jeg på sett og vis vært borti da jeg hadde Triangle en kort periode. men jeg mener nå hvertfall at nyere B&W ikke lengre passer inn under tilbakelent men så var det bra at ps kunne balansere dem for meg til slutt:-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound A21 eier. Altid hatt veldig sansen for denne krabaten som yter hakk i hæl sin vannvittige storebror: JC1.

JC1 er dog fortsatt drømmen . Men pris / ytelse den gir mitt system henger nok ikke helt på greip . Eiergleden er nok større.

Snuser litt på PArasound P7 til surroundbiten.. men tror det utgår siden jeg er mer en stereofreak. Og da gjør min nåværende Lyngdorf DPA-1 preamp en kjempejobb!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Parasound A21 eier. Altid hatt veldig sansen for denne krabaten som yter hakk i hæl sin vannvittige storebror: JC1.

JC1 er dog fortsatt drømmen . Men pris / ytelse den gir mitt system henger nok ikke helt på greip . Eiergleden er nok større.

Snuser litt på PArasound P7 til surroundbiten.. men tror det utgår siden jeg er mer en stereofreak. Og da gjør min nåværende Lyngdorf DPA-1 preamp en kjempejobb!
    Tro meg P7 gjør også en fantastisk jobb som pre i stereo.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Tro meg P7 gjør også en fantastisk jobb som pre i stereo.
    Det tror jeg nok . Men slik det er nå må jeg prioritere litt, og surround bruker jeg lite, så da gidder jeg ikke å investere i en 3 kanaler for å få 5 kanaler totalt.

Så tror det blir en vanlig reciver. Men har vurdert P7, samt kanskje en god blurayspiller for å gjøre decodinga! Men det blir endel dyrere .

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor Audio er friske og spillevillige i stilen.Fikk roet ned lyden med Parasound.Hadde Hegel H200 før det og det var helt rått å gå over til Parasound.Synes det er effektforsterkeren som er utrolig god og pre-en er en del lysere i klangen.
    Beste forsterker-komboen jeg har hørt på noen av mine anlegg er Hegel H200 som pre og PS NC2250 som effekt.Det var helt RÅÅÅÅÅÅTTTTTT.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Monitor Audio er friske og spillevillige i stilen.Fikk roet ned lyden med Parasound.Hadde Hegel H200 før det og det var helt rått å gå over til Parasound.Synes det er effektforsterkeren som er utrolig god og pre-en er en del lysere i klangen.
    Beste forsterker-komboen jeg har hørt på noen av mine anlegg er Hegel H200 som pre og PS NC2250 som effekt.Det var helt RÅÅÅÅÅÅTTTTTT.
    Bruker selv P7 og A51 på min komplette RX 8 kino og er meeeeeeget fornøyd.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på med NC2250 og P3 Begge i sølv, selvfølgelig