Parasound entusiastene - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 30 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 592
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Amunds: Cambridge 840/Lyngdorf TDAI og Rotel RB-1080/1582 Kl.A/B 2*200W
    Skal vi se:

Cambridge 840 - aldri hørt denne dessverre. Hørt 740 på B&W, og det likte jeg veldig godt. Kan minne litt om Lyngdorf, med muligens litt crispere instrumentgjengivelse. Dog veldig lenge siden, så tjaa..

Lyngdorf TDAI2200 har jeg bare hørt på 804S og 805S (muligens også CM7 uten at det tydeligvis var en lang seanse som jeg husker) - dette blir jo tross alt ganske mye råere enn 683 og CM-serien, og låter helt fantastisk ved første øyekast. Silkemykt... I mine ører (og rommet det stod) er det ingenting den ikke har.. Fantastisk instrumentseperasjon, ingenting som skjærer i ørene, og i mine øyne en stram og fin bass. Mellomtonen er også klar og fin. Men jeg personlig liker litt mer "farging" av lyden.

Rotel har jeg jo selv - dog ikke en så kraftig variant som du nevner, men lydsignaturen bør være rimelig lik. (Og bi-ampet med 4x120w så er det krefter nok!).
    Hva Rotel og Parasound gjelder - har dette alltid vært brukt med M15 som pre og DAC, og da har det også i mine ører vært relativt likt. Eneste jeg følte jeg la merke til, var en litt varmere mellomtone som er litt mer frempå, samt en diskant som var litt mer tilbakelent. Rotel hadde en klarere diskant, mens mellomtonen ikke var like frempå som Parasound.

Jeg sitter igjen med en følelse at forforsterker har utrolig mye å si på sluttresultatet, og føler dermed Rotel vs. Parasound sammenlikningen min egentlig har noe særlig verdi...

Vil også nevne at dette er mine inntrykk i de rommene jeg har hørt på det...
    Det kan hende du har en helt annen oppfatning, så det beste er selvfølgelig å høre selv! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Jeg har Parasound til 683 pr dags dato, og har bestilt CM9 etter en massiv lyttesesjon.
    Og jeg opplevde virkelig ikke CM9 som bløte og kjedelige i bassen. :-)
    Hvordan er lytterommet ?
    Mente ikke at de var kjedelige i bassen.
    På sanger av f.eks Celine Dion oppleves CM9 som mer behagelig i toppen og mer fyldig i bassen enn Monitor Audio-ene mine.
    På f.eks Leonard Cohen så grøter det seg litt til,synes jeg.Det blir for mørkt og rumlete i bassen.
    Tar du sanger med litt punch i bassen som f.eks Dire Straits sin Money For Nothing synes jeg også at de mangler litt stramhet.

Lyttedelen av rommet hans er smalt og langt.De står alt for nærme,ca 2 meter fra hverandre og man sitter vel 6 meter i fra inntil bakvegg.
    Rommet er en god del bredere,de står liksom inni "peisdelen".Totalt ca 35 kvm stue.

PS.jeg hadde B&W 803 N før,så jeg er ikke noen motstander av B&W på noen måte.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg mente ikke å dømme deg på noen måte... Men når du nevner at det ble rumlete, så høres det virkelige ut som problemer med akustikk. :-)
    For jeg har også opplevd B&W som rumlete i bassen noen steder, men når jeg har hørt de sånn de visst skal låte, synes jeg det nesten var litt for tørt.

Men igjen - lyd er jo subjektivt. :-)
    Jeg har også blitt fortalt at kontra f.eks. Dali, så skal B&W vinkles mot lytteposisjon. Prøvde også forskjellen på dette under demo, og ikke minst hjemme, og det har faktisk litt for seg selv for en "nybegynner" som meg. Har visst noe med hvordan elementene er konstruert (eller noe slikt.. jeg har egentlig ikke peiling).

Og morsomt at du nevner Dire Straits, for det er musikk jeg alltid har med når jeg skal lytte til høyttalere - og der har B&W vært fantastiske mot meg i mellombassen. Virker som om jeg bør høre mer på andre høyttalere.
    Er Monitor Audio strammere ?

Kan jeg også være heldig pga NAD M15 som pre og DAC muligens ?
    Har opplevd eksempler på at forforsterker setter større preg på lyden enn effekt. F.eks. med M15 og Parasound vs Rotel, og ikke minst C372 sin effekt med sin egen forforsterker vs M15 som forforsterker sin. Var to forskjellige verdener.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg mente ikke å dømme deg på noen måte... Men når du nevner at det ble rumlete, så høres det virkelige ut som problemer med akustikk. :-)
    For jeg har også opplevd B&W som rumlete i bassen noen steder, men når jeg har hørt de sånn de visst skal låte, synes jeg det nesten var litt for tørt.

Men igjen - lyd er jo subjektivt. :-)
    Jeg har også blitt fortalt at kontra f.eks. Dali, så skal B&W vinkles mot lytteposisjon. Prøvde også forskjellen på dette under demo, og ikke minst hjemme, og det har faktisk litt for seg selv for en "nybegynner" som meg. Har visst noe med hvordan elementene er konstruert (eller noe slikt.. jeg har egentlig ikke peiling).

Og morsomt at du nevner Dire Straits, for det er musikk jeg alltid har med når jeg skal lytte til høyttalere - og der har B&W vært fantastiske mot meg i mellombassen. Virker som om jeg bør høre mer på andre høyttalere.
    Er Monitor Audio strammere ?

Kan jeg også være heldig pga NAD M15 som pre og DAC muligens ?
    Har opplevd eksempler på at forforsterker setter større preg på lyden enn effekt. F.eks. med M15 og Parasound vs Rotel, og ikke minst C372 sin effekt med sin egen forforsterker vs M15 som forforsterker sin. Var to forskjellige verdener.
    Det sitter langt inne å synes at det noen andre har er bedre,men ja,jeg synes Monitor Audio er vesentlig strammere og mer åpne.
    De har en vanvittig artig punch med 3 raske 6"-ere.Med Parasound får de en skikkelig tyngde i punchen også.Mellomtonen er også fantastisk.Ankepunktet er diskanten som kan bli litt skarp noen ganger.
    B&W 803 N som jeg hadde før kan,skal jeg tippe,flytte litt mer luft enn MA GS 60,men de er heller ikke like stramme.Men synes aldri at de opplevdes som bløte i bassen.Synes bassen var styrken på de.Toppen blir en annen historie siden de var svært vanskelige å ha med å gjøre når det kom til plassering,utstyr og musikktype og musikkinnspilling.Låt jo fett på noen sanger og man reiv seg i håret på andre sanger.
    Synes faktisk at MA-ene låter bedre på høyt enn medium høyt.Grunnen er at de er så morsomme å lytte til og man bryr seg mindre om diskanten gir deg et stikk eller 2 en gang i blant.
    Nad pre-en din er sikkert bedre enn f.eks receiveren min.
    Når du nevner NAD,så mente lyd og bilde at NAD M3 sikkert hadde likt seg godt med et par MA GS 60.Selv har jeg ikke prøvd det.
    Har observert at Parasound (New Classic ) ikke er så glad i tunge/lav impedante laster som en del andre.B&W og Focal er eksempler på dette.En del B&W dipper under 3 ohm og f.eks mine går aldri under 5,5 ohm,så de blir jo en mye lettere last.
    Dette hadde vært spennende å teste på naboens CM9.
    Han har ikke vinklet sine,noe jeg alltid gjør selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Det sitter langt inne å synes at det noen andre har er bedre,men ja,jeg synes Monitor Audio er vesentlig strammere og mer åpne.
    De har en vanvittig artig punch med 3 raske 6"-ere.Med Parasound får de en skikkelig tyngde i punchen også.Mellomtonen er også fantastisk.Ankepunktet er diskanten som kan bli litt skarp noen ganger.
    B&W 803 N som jeg hadde før kan,skal jeg tippe,flytte litt mer luft enn MA GS 60,men de er heller ikke like stramme.Men synes aldri at de opplevdes som bløte i bassen.Synes bassen var styrken på de.Toppen blir en annen historie siden de var svært vanskelige å ha med å gjøre når det kom til plassering,utstyr og musikktype og musikkinnspilling.Låt jo fett på noen sanger og man reiv seg i håret på andre sanger.
    Synes faktisk at MA-ene låter bedre på høyt enn medium høyt.Grunnen er at de er så morsomme å lytte til og man bryr seg mindre om diskanten gir deg et stikk eller 2 en gang i blant.
    Nad pre-en din er sikkert bedre enn f.eks receiveren min.
    Når du nevner NAD,så mente lyd og bilde at NAD M3 sikkert hadde likt seg godt med et par MA GS 60.Selv har jeg ikke prøvd det.
    Har observert at Parasound (New Classic ) ikke er så glad i tunge/lav impedante laster som en del andre.B&W og Focal er eksempler på dette.En del B&W dipper under 3 ohm og f.eks mine går aldri under 5,5 ohm,så de blir jo en mye lettere last.
    Dette hadde vært spennende å teste på naboens CM9.
    Han har ikke vinklet sine,noe jeg alltid gjør selv.
    Jeg har aldri (hatt æren av å) lyttet til MA. Jeg var bortom HiFi-Huset en gang, men det var stengt 10min før vi kom dit.

Har ikke hørt noe særlig annet enn det HiFi-Klubben har, bortsett fra Audio Physics og såvidt Klipsch.

Dog var jeg så fornøyd med komboen jeg nå sitter med, at det nok blir en del år til jeg begynner å tenke på noe "nytt". Men jeg er veldig åpen for at andre ting kan være bedre. :-)

Etter ting jeg har lest både privat og fra HiFi-pressen, så vil nok Vienna Acoustic være det første jeg vil prøve ut på neste steg!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri (hatt æren av å) lyttet til MA. Jeg var bortom HiFi-Huset en gang, men det var stengt 10min før vi kom dit.

Har ikke hørt noe særlig annet enn det HiFi-Klubben har, bortsett fra Audio Physics og såvidt Klipsch.

Dog var jeg så fornøyd med komboen jeg nå sitter med, at det nok blir en del år til jeg begynner å tenke på noe "nytt". Men jeg er veldig åpen for at andre ting kan være bedre. :-)

Etter ting jeg har lest både privat og fra HiFi-pressen, så vil nok Vienna Acoustic være det første jeg vil prøve ut på neste steg!
    Vienna ja.Jeg studerte som en gal over Beethoven Grand og Concert Grand.Endelig fikk jeg høre de i Bergen,hadde til og med penger i bakahanda klar.Det ble på Concert Grand med Rotel som kameraten min har på sine CM9.
    Synes CM9 er et mye bedre kjøp enn Concert Grand.Insisterte på å høre de i 2 rom,men ble aldri fornøyd.
    Det skal nevnes at det ble brukt en del brente cd-er og selger hadde et kraftig tak rundt fjernkontrollen og ikke spilte høyere enn 85 kanskje 90 db på det høyeste.
    Drømmer fremdeles om å høre de i et bedre rom med mer volum.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen er ute etter å handle 2250, så har di ett tilbud her

Parasound NewClassic Model 2250
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Om noen er ute etter å handle 2250, så har di ett tilbud her

Parasound NewClassic Model 2250
    Snakk om å knuse bruktverdien på denne a....
    Kjøpte en 2-3år gammel en til 8000 for ikke mange ukene siden.

Godt kjøp ser jeg nå! :-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist jeg så den på tilbud var det til 8k...

A51 - ca 30k?
    Parasound Halo A51
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her må jo være for godt til å være sant... Noen som har handlet der eller?

Parasound JC2 + A21

Kjøp en JC2 billig, å få med en A21 på kjøpet?
    Min tråd

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert bare åpningstilbud, så det går vell fort bort igjenn. Men det var noen helt syke priser det der.

Mvh
    Svein S

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har hørt noe om at Parasound kommer til å konke?
    -Lukter litt svidd mtp den siste prosessoren (Halo C3) de skulle lage som ble kansellert pga budsjett..

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist jeg så den på tilbud var det til 8k...

A51 - ca 30k?
    Parasound Halo A51
    Parasound Halo A52

:P

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Det her må jo være for godt til å være sant... Noen som har handlet der eller?

Parasound JC2 + A21

Kjøp en JC2 billig, å få med en A21 på kjøpet?

Oi det var fine priser!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, her er det bare å handle i vei

Mvh
    Svein S

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Oi det var fine priser!

Jepp,flere varer dem hadde veldig fine priser på
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, her er det bare å handle i vei

Det var de penga da....

Skal innrømme at jeg er veldig nærme å handle nå, men må prioritere husprosjektet i første rekke.
    Argh, ingen lottogevinst denne helga heller :evil:

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var di pengene ja.. Synd di ikke vokser på trær

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere sovna,folkens :-) ?
    Jeg har en Parasound NC 2250.Denne slår seg på når den får signal.
    Nå lever den sitt eget liv og slår seg av og på når den føler for det selv uten at noe annet står på og ingen signal går til forsterkeren.
    Er det en funksjon som gjør at jeg kan slå den av og på selv når jeg skal bruke/ikke bruke den ?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Har dere sovna,folkens :-) ?
    Jeg har en Parasound NC 2250.Denne slår seg på når den får signal.
    Nå lever den sitt eget liv og slår seg av og på når den føler for det selv uten at noe annet står på og ingen signal går til forsterkeren.
    Er det en funksjon som gjør at jeg kan slå den av og på selv når jeg skal bruke/ikke bruke den ?

Prøv å juster følsomheten for auto av/på med knotten bakpå merket "audio sens"
    Om ikke det funker flipper du over bryteren ved siden av til manual, da må du selv slå den av/på med bryter i front

Alternativt kan du bruke 12v triggerkabel om preampen din har 12v trigger out
    Parasound entusiastene-2250_rear_big-jpg

Side 9 av 30 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •