Parasound entusiastene - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 592
    Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dagen ble reddet.

Trakk ut tvkabelen fra veggen og det forsvant.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et galvanisk skille fjernet støyen slik at det verste var borte og er ikke lenger hørbart i sitteposisjon, men er der når jeg tar øret intill.

Blir helt borte når tvkabelen er koblet ut.

Har bare et dårlig galvansisk skille fra hama som etter nøyere lesning er rævva med stor r.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg gjerne inn i "klubben"
    Jeg er i besittelse av JC-1 til frontene og A-21 til bakhøttalerene, det neste som skal inn er en A-21 som skal drive senteren , når jeg får fatt i en!
    Forøvrig driver JC-1 blokkene et sett med Jbl Array 1400 og A 21 driver bakhøyttalerene, et sett Jbl array 1000.

Har tidligere hatt A-23 og Hca 3500, sitsnevnte må jeg si er en grei kandidat til en slaks økonomiutgave av JC-1, men kan alikevell ikke sammenlignes.
    Har også prøvd å brokoble 2 stk A-21 for å kjøre dem som monoblokker, med et VELDIG skuffende resultat,

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Et galvanisk skille fjernet støyen slik at det verste var borte og er ikke lenger hørbart i sitteposisjon, men er der når jeg tar øret intill.

Blir helt borte når tvkabelen er koblet ut.

Har bare et dårlig galvansisk skille fra hama som etter nøyere lesning er rævva med stor r.
    LITT støy er det på mine høytalere også når jeg legger øret helt inntil hornet. Men rart Parasounden skulle være så ømfintlig på akkurat d. Har ikke det problemet her, verken med eller uten skille..
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oeasis
    Melder meg gjerne inn i "klubben"
    Jeg er i besittelse av JC-1 til frontene og A-21 til bakhøttalerene, det neste som skal inn er en A-21 som skal drive senteren , når jeg får fatt i en!
    Forøvrig driver JC-1 blokkene et sett med Jbl Array 1400 og A 21 driver bakhøyttalerene, et sett Jbl array 1000.

Har tidligere hatt A-23 og Hca 3500, sitsnevnte må jeg si er en grei kandidat til en slaks økonomiutgave av JC-1, men kan alikevell ikke sammenlignes.
    Har også prøvd å brokoble 2 stk A-21 for å kjøre dem som monoblokker, med et VELDIG skuffende resultat,
    JC-1 er sikle sikle.

Det er mine ultimate drømmeforsterkere til hjemmekinoen.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    LITT støy er det på mine høytalere også når jeg legger øret helt inntil hornet. Men rart Parasounden skulle være så ømfintlig på den, og ikke XPA-3'en som du hadde? Har aldrig opplevd det der med mitt galvaniske skille iaf ^^
    Emotivaen reagerte ikke på tvsignalet nei.

Er drastisk forksjell med signal kabel rett i veggen og ute.

Anyways, med galvanisk skille hører jeg det ikke og da er problemet løst. Sikkert forskjellige i alle husstander.

Kanskje det er gainen som er veldig høy?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotivaen reagerte ikke på tvsignalet nei.

Er drastisk forksjell med signal kabel rett i veggen og ute.

Anyways, med galvanisk skille hører jeg det ikke og da er problemet løst. Sikkert forskjellige i alle husstander.

Kanskje det er gainen som er veldig høy?

Ja, det er det sikkert, men høyd gain? tror ikke det... Emotivaen har jo enda høyere gain. fått lyttet litt nå? hvordan er forskjellen?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er det sikkert, men høyd gain? tror ikke det... Emotivaen har jo enda høyere gain. fått lyttet litt nå? hvordan er forskjellen?
    Har ikke fått lyttet noe særlig da det er sent. Har holdt på med den duringen en times tid og svetta og vært bekymra så er vel ikke istand til å komme med noen gode sammenligner nå.

Men jeg kjenner at det er mer punch i bassen, selv ved lavere volum. En xpa-3 serien altså.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått lyttet noe særlig da det er sent. Har holdt på med den duringen en times tid og svetta og vært bekymra så er vel ikke istand til å komme med noen gode sammenligner nå.

Men jeg kjenner at det er mer punch i bassen, selv ved lavere volum. En xpa-3 serien altså.
    Xpa-2 hadde vell kanskje vert bedre å sammenligne med ^^

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det, men den har jeg ikke hørt.

Bruker du de mest til film, tror jeg ikke du hører forskjellen og da er det vel bare å kjøre på. Du får jo solgt emotiva fortere enn du kjøper de :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor d, er jo 50w forskjell på en vei uansett og klangen er vel samme uansett om d er xpa-2 eller xpa-3?

Men ja, få høre forskjellene i lyden på de to, er intressert selv siden jeg vurderer xpa-3 til center + bak og 2250 til frontene

Bra du fikk fiksa problemet, slikt er ikke artig når du nettopp har kjøpt brukt forsterker

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Hvorfor d, er jo 50w forskjell på en vei uansett og klangen er vel samme uansett om d er xpa-2 eller xpa-3?

Men ja, få høre forskjellene i lyden på de to, er intressert selv siden jeg vurderer xpa-3 til center + bak og 2250 til frontene

Bra du fikk fiksa problemet, slikt er ikke artig når du nettopp har kjøpt brukt forsterker
    Strømreservene er vesentlig større på xpa-2, noe som kanskje sier meg at den gir mer trøkk fra midbass og ned, men om diskant er annerledes tør jeg ikke å si noe om.

Skal komme med lytteinntrykk imorra.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn her med min Parasound 275 som brukes til å drive mine Dali Ikon 6MK2.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oeasis
    Kan du fortelle litt mere om dette?
    Vurderer i disse dager og kjøpe en A-21 til,nettopp for å bruke dem som monoblokker
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it

Du vill nokk ha en god del mere kontroll på en høytaler med en Xpa-2 vs Xpa-3, xpa-2 har jo tross alt 1,2kw trafo, mens xpa-3 har 850 som den skal dele på 3. En ht som f,eks Klipsch vil merke dette fort siden di er mere glad i strømmsterke forsterere.

Men back on track, en ting jeg har glemt.. Hvor stor er trafoen i 2250'en? Mener å huske den er 850?:s

Mvh
    Svein S

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vill nokk ha en god del mere kontroll på en høytaler med en Xpa-2 vs Xpa-3, xpa-2 har jo tross alt 1,2kw trafo, mens xpa-3 har 850 som den skal dele på 3. En ht som f,eks Klipsch vil merke dette fort siden di er mere glad i strømmsterke forsterere.

Men back on track, en ting jeg har glemt.. Hvor stor er trafoen i 2250'en? Mener å huske den er 850?:s

På 2125 er det 550, og jeg mener 2250 er på 1000!

Har hørt xpa3 og 2125 virker langt kraftigere en dette, låt også langt bedre fra lavt til høyt volum, mye mer behagelig diskant og fetere lyd!

Mulig parasoundene er litt mer strømsterke en emotiva?

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært å hentet den, men den durer :S

Altså det kommer during fra høyttalerne når jeg har signal kabler tilkoblet. During forsvinner når jeg tar ut signalkablene. Hjelp?

Godt du fikk fikset dette, fikk hjertet i halsen en liten stund hehe

Kom med en fin review xpa3 vs parasound nc2250 når du har fått lyttet litt da!

Disse ligger jo nesten til samme priser på brukten så er nok interessant for mange!

og gratulerer foresten!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er moro noen laget en tråd for Parasound også, hadde savnet noen flere nyheter fra Parasound i nærmeste tid. Virker som de holder produktene sine i flere år før de gjør noe mere med det, er ikke noe negativt i det for da har de bedre service på produktene sine. Jeg er veldig fornøyd med dette merket og håper å få råd til noe bedre med tiden selv, har lyst å mate høytalerne mine med JC1 blokkene men dem er nok noe dyrere enn hva lommeboka tillater.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg brukt noen timer på min nye forsterker og jeg kan vel bare si at jeg opplever nc2250 som hakket vassere en xpa-3. Særlig diskanten som ble noe hard og lys på rf-63.

DET skal sies at i den lille perioden mellom xpa-3 og nc2250 så har jeg slengt opp 3 akustikkplater.

Bassen og midbassen er strammere. Diskanten blir aldri vond i ørene lenger. Jeg tror forskjellen her ikke hadde vært så stor hvis akustikkplatene hadde vært borte nå og.

Anyways, det hele virker enda tightere i bassen og diskanten kan spilles enda høyere.

Spillte en liten periode med Master volume 05+ :twisted:

Med film så hører jeg ikke store forskjellen. Må vente litt til da jeg leter etter en 2125 til centern

Anyways så hadde jeg heller kjøpt en ny xpa en en ny nc2250, for prisen forsvarer ikke kjøpet av en nc2250, men siden jeg fikk så god pris føler jeg at det var verdt det.

Edit: Må legge til eierglede da. Må si parasound logoen gjør benken en del kulere en emotiva da. Har alltid hatt lyst på parasound i flere år, så det gleder meg stort å ha logoen i min egen benk nå

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Må hive meg på her med min P3 og 2x JC1
    JC1 blir stående lenge her, P3 litt mer usikker... Sikler på JC2 med ht bypass!
    Har tidligere hatt dali ikon 7 og mentor 8 på jc1 og det sitter som ett skudd! Har og hatt nc2100 og den er ett kjempekjøp i sin prisklasse!
    Har testet jc2 kontra p7, å det låter ganske så likt. Jc2 forsvarer ikke prisen kontra p7

Side 4 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •