Parasound entusiastene - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 30 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 592
    Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Den vil nok klare og drive dei Energy veldig bra. Bra forsterker til 1000kr det altså. Discontinued Products > HCA-750A 2 Channel Amplifier
    Ja virker som en grei forsterker,har koblet den til nå og er veldig fornøyd:-D Vel
    verd pengene8) Noen som vet hvordan den er som brokoblet,ville den klart
    og drive Klipsch RC-64II som brokoblet:-?Den skal vel være 250W brokoblet.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Ja virker som en grei forsterker,har koblet den til nå og er veldig fornøyd:-D Vel
    verd pengene8) Noen som vet hvordan den er som brokoblet,ville den klart
    og drive Klipsch RC-64II som brokoblet:-?Den skal vel være 250W brokoblet.
    Det har eg ingen aning på... Men eg ventar spent på mens du testar ut

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Du får ikke mer strøm nei. Ved deling på 80 hz og relativt normale lyttenivåer vil du sjelden bruke mer enn 20-30 watt.

Det er derfor man kan risikere å sprenge diskantene. Forsterkeren går tom for strøm, mister kontroll og fatning og klipper. Vips, du har sprengt diskantene.

Dempefaktoren som ble nevnt er evnen til å kontrollere elementene. Denne blir også halvert ved brokobling.
    Dersom ein ikkje får meir straum, dempefaktoren vert halvert og "opplevd" motstand vert halvert, har det noko som helst for seg å brukopla då? Kvifor er det då mogleg med brukopling, dersom det ikkje gir noko gevinst?

Er heilt grønn på dette med brukopling, så flott om nokon kan forklara meg... Så kanskje eg kan verta fornøyd Parasound entusiast eg og etterkvart

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Dersom ein ikkje får meir straum, dempefaktoren vert halvert og "opplevd" motstand vert halvert, har det noko som helst for seg å brukopla då? Kvifor er det då mogleg med brukopling, dersom det ikkje gir noko gevinst?

Er heilt grønn på dette med brukopling, så flott om nokon kan forklara meg... Så kanskje eg kan verta fornøyd Parasound entusiast eg og etterkvart
    En dobling i watt fra f.eks 100 watt til 200 watt utgir 3 db. Fra 200 til 400 har du 3 db til som gir 6 db. 6 desibel økning er ca det samme som å gå fra 1 sub til 2 subber. Altså temmelig markant. Også i teorien kjent som en dobling i lydtrykk. I praksis i test viser det seg at man må ha 10 db for å oppfatte det som en dobling.

Brokobling kan gi opptil 4 ganger økning på de mest strømsterke forsterkerene. Mest vanlig er kanskje 2,5 ganger. Fra 100 til 250 har du da 4,5 db økning.

Når jeg har brukt brokobling og fått 7-800 watt ut på f.eks noen svære Focal blir det sinnsykt høyt og det virker som anlegget er på "speed". Veldig frempå og kvast og blir litt vilt.
    Når man spiller krevende musikk som har mye bass blir det ikke det fete bunndraget, bare høyt. Nesten som en blodtrimmet 50 kubikk moped mot en 100 kubikker. Mopeden blir vel kanskje villere og har høyere toppfart, men skal man opp bakker og ha på passasjerer blir det et helt annet drag i 100 kubikkeren.

En annen ting er varmgang. Forsterkere blir som regel svært varme ved brokobling.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det høyres ut som at lydkvaliteten vert såpass lidande, at brukopling berre er å gløyma...

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Det har eg ingen aning på... Men eg ventar spent på mens du testar ut
    Vet ikke om jeg kommer til og prøve det med det første,bare lurte .Har en Sherbourn PA 2-160 som driver centeren rimelig bra nå(Bi-Ampet)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å kjøpe Parasound fra USA og importere selv?
    Eller er de norske prisene så lave at det uansett ikke ville vært mye å spare?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Er det mulig å kjøpe Parasound fra USA og importere selv?
    Eller er de norske prisene så lave at det uansett ikke ville vært mye å spare?
    Ikke nytt. De sender ikke til Norge. Eventuelt kjøpe brukt på Ebay da. Flere modeller må kobles om til 230V.
    Om det blir så mye billigere med frakt og mva tror jeg ikke.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare kjøpe noe brukt her i Norge eller betale fullpris, man får jo en fin 5års reklamasjon på kjøpet. Synes det er en fin garanti og ta med seg videre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hvorfor ikke bare kjøpe noe brukt her i Norge eller betale fullpris, man får jo en fin 5års reklamasjon på kjøpet. Synes det er en fin garanti og ta med seg videre.
    En liten rettelse. Oversatt og tolket fra engelsk til norsk er det i praksis 5 års garanti og 10 års reklamasjon/garanti på "label parts".

Bor man da i USA og vil tro at dette er gjeldende i Norge også vil det i praksis bety at Parasound vil dekke alle utgifter uansett kostnad. Evt
    nytt produkt for å fikse forsterkeren din. Inkl frakt. I 5 år.

10 år gjelder egentlig det samme, men de vil ikke dekke frakten, men likevel fikse forsterkeren. Ikke krav på nytt produkt.

Dette med label parts og tolkninga spurte jeg amerikanerene om og fikk denne forklaringa. Jeg jobber forresten i USA.

Dette med selvimport av Parasound og forsåvidt McIntosh som også blir relevant, for de som sikler på det, kan bli relativt kostbart hvis noe skjer. Du må selv sende produktet avgårde til USA og det styret, prisen og den tiden det medfører. Man vil neppe få noe hjelp i fra norsk importør.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldinger

Jeg har sett på HALO P3 og A23, og sett at begge disse automatisk støtter 230v.

Bare leste et sted at prisene var minst halvparten i USA, og at jeg da ved å betale mva og frakt alikevel ville komme godt unna norske priser. Men ved kjøp av norsk butikk, vil man da få 5 års garanti i tillegg til reklamasjon ?
    På hjemmesiden står det USA og Canada only ser jeg jeg...

Men kjøp av disse fra butikk i Norge blir nok uansett for dyrt for meg er jeg redd. Kan ikke bruke mer enn ca 8 000 kr på forsterker til mine Dali Blue 5005, så jeg får heller følge med på bruktmarkedet.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt en A21 og den passet perfekt inn i DIY TV bord. Greia er at det kun er ca 0,5cm klaring på hver side og ca 27cm over og åpent foran og bak. Syns den er varm når bare den er koblet til TV. Har ikke fått testet den 100% enda men regner med at den blir mye varmere!!

Noen som kan si noe om dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Har kjøpt en A21 og den passet perfekt inn i DIY TV bord. Greia er at det kun er ca 0,5cm klaring på hver side og ca 27cm over og åpent foran og bak. Syns den er varm når bare den er koblet til TV. Har ikke fått testet den 100% enda men regner med at den blir mye varmere!!

Noen som kan si noe om dette?
    Bare kjør på. Min 51 står med ca 1 cm på hver side og har kjøleribber bak også. Kun 4 cm klaring over.
    Jeg har fått min til å gå i protect 1 gang. Da snakker vi etter svært høye volumer i ca 3-4 timer. Den kjølte seg ned i ca 20 min og var da klar igjen.
    Gratulerer med ny forsterker forresten. Håper du blir fornøyd.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Bare kjør på. Min 51 står med ca 1 cm på hver side og har kjøleribber bak også. Kun 4 cm klaring over.
    Jeg har fått min til å gå i protect 1 gang. Da snakker vi etter svært høye volumer i ca 3-4 timer. Den kjølte seg ned i ca 20 min og var da klar igjen.
    Gratulerer med ny forsterker forresten. Håper du blir fornøyd.
    Takk og godt og høre Sven!! Men vurderer og montere denne bak på TV bordet. Procool SXT380 Rack Mount Cooling Fan Silent AV Cooling | eBay

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Halo P3 og A23 er balansert tvers igjennom?
    Eller har den kun balanserte tilkoblinger som omgjøres til ubalansert innvendig?

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Sitter og vurderer en Halo P3.
    Ser den har både balanserte og ubalanserte utganger. Kan disse benyttes samtidig slik at jeg kan koble på subbene mine på det ene settet med utganger?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av titerjesen
    Hei.
    Sitter og vurderer en Halo P3.
    Ser den har både balanserte og ubalanserte utganger. Kan disse benyttes samtidig slik at jeg kan koble på subbene mine på det ene settet med utganger?
    Det tviler jeg litt på. Tror hvis du kjører balansert så deaktiveres også tonekontrollene. Uansett et godt spørsmål som sikkert flere vil ha svar på. Men du kan alltids kjøpe en slik hvis det ikke går :
    ARGON 5481 Y-adapter plug | Hi-Fi Klubben

Newcomer DonSacco sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan si litt om forskjellene mellom New Classic og Halo? Forskjell i lydsignatur? Hvordan dem presterer opp mot hverandre både på musikk og film?

Jeg lurer litt på å prøve Parasound da jeg har hørt at det passer bra med B&W. Så lurer på hvem av disse som passer best. Den skal drive frontrekka i mitt system (se signatur). I første omgang vil den bli brukt sammen med Denon AV Reciver.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg lurer litt på, som jeg ikke fant ut i farta ista.
    Skulle teste nye høretelefoner, har Para Halo P3, og prøvde der, men lyden i høytalerene var fortsatt der.
    Hva skal jeg foreta meg for og få tyst i høytalerne på en enkel måte? må jeg kverke A23?

Side 25 av 30 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •