Parasound entusiastene - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 30 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 592
    Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er mulig at det er Midgardblokkene som lager krøll, skal koble på A23 Halo forsterkern jeg har når jeg har tid, jeg kjører fullbalansert fra DAC, og ut til monoblokkene, så støy skal ikke være noen issue

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Medregnet Senter

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 a21 vs1 a21

er det mye å "hente" på a bi ampe, en forsterker til bassene, og en til mellomtone diskant? ht tannoy dc10

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hca 800

Heisann!

Er det nokon av dere Parasound entusiastar som kjenner til HCA 800? Eg fant ingen informasjon om den, kun 750 og 1000...

Eg vurderer den til senteren (Klipsch RC-64) Men anar ikkje om effekt på den, om den fungerer brukopla og om den har 12v trigger.

Håpar nokon kan hjelpa

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Heisann!

Er det nokon av dere Parasound entusiastar som kjenner til HCA 800? Eg fant ingen informasjon om den, kun 750 og 1000...

Eg vurderer den til senteren (Klipsch RC-64) Men anar ikkje om effekt på den, om den fungerer brukopla og om den har 12v trigger.

Håpar nokon kan hjelpa
    Den finnes ikke på Parasound sin vintage side heller. Er du 100% sikker på modell nr? Det finnes en HCA 806, men det er en 6 kanaler. Siden dette er en offisiell parasound side så ville jeg tro alle vintage produkter skulle være nevnt der.

Link til parasound vintage:
    Discontinued Products

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg og leita der. Dette er ein 2-kanaler på ca. 2x100w 8ohm. Heiter visst HCA800MKII, i følgje selgar...

Eg har ok kikka litt på NC 275, men denne er visst ikkje glad i å bli brukopla... Er det nokon som kan fortelja meg kvifor?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med Parasound HCA-750A:-? Er den noe tess,Kjøpte den
    på Avtorget for 1000kr,tenkte og bruke den i et surround oppsett til noen små
    Energy C-50 som front high,bør vel gå greit det.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått testa A31 litt da? Sikler fælt på den der altså....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Komlo]Eg og leita der. Dette er ein 2-kanaler på ca. 2x100w 8ohm. Heiter visst HCA800MKII, i følgje selgar...

Eg har ok kikka litt på NC 275, men denne er visst ikkje glad i å bli brukopla... Er det nokon som kan fortelja meg kvifor?[/QUOTE

Det kommer an på impedansen til senteren din, hvis det er den du skal bruke den på.
    Så hvis du f.eks har laveste impedans på 4 ohm på senteren vil forsterkeren se 2 ohm siden den er brokoblet.
    Dempingsfaktoren blir også halvert.

I praksis vil det KUNNE medføre en aggresiv klang som blir frempå og kvass. Mister forsterkeren kontrollen kan diskantene ryke. Har du høyttalere som går høyt i impedans blir problemet mindre.

Brokobling har jeg prøvd selv på høyttalere i stereo. Klangen blir som nevnt over, men også litt bassfattig.
    Dårlig sammenligning, men prøver :
    En trimmet Honda med 2 Liter motor går kanskje fortere og oppleves som villere enn en BMW med 5 Liters motor. BMW-en vil uansett ha mer bunndrag og gi en mer behagelig kjøreopplevelse.

Personlig så tviler jeg på at en NC275 brokoblet skal ha noen problemer med å drive din senter, spesielt med tanke på at du skal dele ved 80 hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Såvidt eg har forstått, krever ein høgtalar langt meir (dobbelt) straum vad feks 4 ohm enn 8ohm. Kva er poenget med å brukopla ein forsterkar då, når den oppfattar motstanden som halvert? Gir forsterkar med 2x100w i 8ohm feks 1x200w i 8ohm, men ser høgtalarane som 4ohm, er ein ikkje lika langt då?

Vurderer no desse tre Parasoundane til å driva RC-64II:
    NC275
    HCA800
    HCA1000

Om nokon kan fortelja kva eg burde velja, så hadde det vert meget kult! NC275 fristar jo mest mtp. at den er nyare, mykje lavare, og ser mykje betre ut. Men eg er usikker på om den er kraftig nok. HCA800 veit eg ingenting om, men skal visst vera 2x90w?

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris Parasound

Noen som har ett godt svar på hvorfor Parasound selges for halve prisen i statene? Kan vel ikke være så dårlig stelt med logistikken og kanalene som forsvarer dobbel pris? Hadde kanskje vært en ide om flere kjeder/butikker samrbeidet mer enn det de gjør idag. Går det selv om de er konkurrenter

En ny A21 koster ca 13794 i USA. Her koster den 24749..

Amplifiers - Stereo-Audio Advisor

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komlo.

Jeg hadde en stund en A23 brokobla mot min RC64 (+ A21 til frontene). Nå vet ikke jeg hva du har av effekt på frontene dine? Det jeg opplevde var at ved å benytte romkorreksjon i forsterkeren, så satte den ned volumet mye, slik at du bør vurdere om det virkelig er nødvendig med brokobling? I hvert fall bør det stå i forhold til resten av effekten du bruker på frontene. Jeg byttet ut A23, og har nå en A51 til senter og surround, med en egen to kanals effekt til frontene.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Noen som har ett godt svar på hvorfor Parasound selges for halve prisen i statene? Kan vel ikke være så dårlig stelt med logistikken og kanalene som forsvarer dobbel pris? Hadde kanskje vært en ide om flere kjeder/butikker samrbeidet mer enn det de gjør idag. Går det selv om de er konkurrenter

Er vel noe med at PArasound USA vil at dems landsmenn skal velge dems merke istede for andre store produsenter "over there". Halo serien har nok for lengst betalt seg "selv" nå . MEn Parasound vet også at Europa har det relativt godt, så da kan dem fint ta mer her. Uansett er 25000kr veiledende pris! Electrocompaniet er (var?!) ekstremt dyrt i USA før.. så samme skjer omvendte veiene.

A21 er uansett noe av det beste du får kjøpt, selv itl 25000kr .

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har for øyeblikket ein Rotel RB-1572 på 2x250w til frontane. Denne veit eg ikkje endå om vert verande eller byta ut etterkvart.

HCA1000 er vel omtrent lika kraftig som A23, så med den treng eg kanskje ikkje brukopling...

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har for øyeblikket ein Rotel RB-1572 på 2x250w til frontane. Denne veit eg ikkje endå om vert verande eller byta ut etterkvart.

HCA1000 er vel omtrent lika kraftig som A23, så med den treng eg kanskje ikkje brukopling...
    Du må ikke bare se på watt, se på strømforsyningen å dempefaktorn også!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Du må ikke bare se på watt, se på strømforsyningen å dempefaktorn også!
    Dempefaktoren har eg ingen aning kva vil sei, men ser den skal vera ganske lik på A23 og HCA1000. Om det er bra veit eg ikkje. A21 har noko større straumforsyning (1 000VA, 48k uf mot 785VA, 40k uf). A23 er uansett alt for dyr for meg. Grunnen til at eg har kika på desse HCAane til Parasound er at dei skal visst vera bra match, er ikkje så høge, har 12v trigger og DC protect. Ikkje minst er dei rimelege. Men kva eg skal velja, har eg ortsatt ikkje peiling på...

Er NC275 kraftig nok, eg valget lett...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Såvidt eg har forstått, krever ein høgtalar langt meir (dobbelt) straum vad feks 4 ohm enn 8ohm. Kva er poenget med å brukopla ein forsterkar då, når den oppfattar motstanden som halvert? Gir forsterkar med 2x100w i 8ohm feks 1x200w i 8ohm, men ser høgtalarane som 4ohm, er ein ikkje lika langt då?

Vurderer no desse tre Parasoundane til å driva RC-64II:
    NC275
    HCA800
    HCA1000

Om nokon kan fortelja kva eg burde velja, så hadde det vert meget kult! NC275 fristar jo mest mtp. at den er nyare, mykje lavare, og ser mykje betre ut. Men eg er usikker på om den er kraftig nok. HCA800 veit eg ingenting om, men skal visst vera 2x90w?
    Du får ikke mer strøm nei. Ved deling på 80 hz og relativt normale lyttenivåer vil du sjelden bruke mer enn 20-30 watt.

Det er derfor man kan risikere å sprenge diskantene. Forsterkeren går tom for strøm, mister kontroll og fatning og klipper. Vips, du har sprengt diskantene.

Dempefaktoren som ble nevnt er evnen til å kontrollere elementene. Denne blir også halvert ved brokobling.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tompett
    er det mye å "hente" på a bi ampe, en forsterker til bassene, og en til mellomtone diskant? ht tannoy dc10
    Det er den mest vanlige og mest kjente måten å bi-ampe på. Jeg har liten tro på at du får så mye mer effekt på den måten. Hvertfall Value for the money blir nok lavere.

En annen måte å bi-ampe på som kan ha mer for seg er å bruke 1 stk A21 per høyttaler. Du vil da bruke 1 kanal fra hver forsterker og ha hele strømforsyningen tilgjengelig til hele høyttaleren. Bassene er det som krever mye strøm og effekt.

Man slipper også Y-ledd, ekstra kabler osv og at forforsterkeren sin utgangsimpedans halveres (eller noe i den duren).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane

USA er jo generelt et ganske billig land. F.eks en påhengsmotor på 250 hk koster ca 50-60.000 i USA mens i Norge koster den fort 250.000.

Bruker man "tommelfingerregelen" som man ofte gjør når man tar et prisoverslag på å importere f.eks en sub fra USA så legger man til en 0 bak summen i dollar. Dette inkluderer da frakt og momsen. Prisene på Parasound blir ikke så gale i Norge da, og det er ikke mye man hadde tjent på å importere det selv. Med de fordelene man mister på garanti osv så går vinninga opp i spinninga.

Her er SVS sine priser i USA. Ser billig ut det også, men vi får vel bare venne oss til å betale litt ekstra for å få det hjemme.
    http://avforum.no/forum/newreply.php...eply&p=1876211

En A21 vil koste 21.037 kr inkl frakt hjem til deg. Denne prisen innhenter jeg da i fra X3MHC.no. Alan gir deg 15% i avslag ved å melde deg inn som VIP medlem. Innmeldinga er 100% uten forpliktelser og gir ikke annet enn fordeler.
    Beklager prisen over. 15% ble det visst ikke på den. Ved innlogging der koster den 22.311.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Noen som har erfaring med Parasound HCA-750A:-? Er den noe tess,Kjøpte den
    på Avtorget for 1000kr,tenkte og bruke den i et surround oppsett til noen små
    Energy C-50 som front high,bør vel gå greit det.
    Den vil nok klare og drive dei Energy veldig bra. Bra forsterker til 1000kr det altså. Discontinued Products > HCA-750A 2 Channel Amplifier

Side 24 av 30 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •