Parasound entusiastene - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 30 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 592
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    På AVshop.no så står det:

-Parasound’s 10 years parts, 5 years labor warranty
    Jøss, se der ja..
    Hadde bare lest på parasound.com jeg, og der står det 5 på parts og 5 på labor.

Hva betyr egentlig "labor warranty"?

Noen som vet hva praksis i Norge er?
    Burde jo kunne stole på infoen de skriver om produktet, og ikke gjemme seg bak at man bare har kopiert fra produsenten.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Labor Warranty betyr vel at den bør fungere like godt som ny etter 5år.
    Tipper jeg.

Kjøper du igjennom AVshop, regner jeg med du får denne garantien fra produsent, dvs Parasound. Da Avshop er forhandler. Evt kan du sende en mail til NCMS som er importør av parasound.
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Så nå at det kommer en cd-spiller i HALO-serien nå tidlig i 2012
    Tøff!

Norwegian Custom Media Solution AS

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Så nå at det kommer en cd-spiller i HALO-serien nå tidlig i 2012
    Tøff!

Norwegian Custom Media Solution AS
    CDspiller er veldig 2010 da :P. Alt går jo på "streaming" nå :P. Dem burde derimot komme med en god dac i skikkelig Parasound stil .

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uenig Skorob! En god kilde er veldig viktig!
    Både cd-driv og sonos går igjennom samme Dac. Men likevell hører jeg stor forskjell på lydbildet mellom dem
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    CDspiller er veldig 2010 da :P. Alt går jo på "streaming" nå :P. Dem burde derimot komme med en god dac i skikkelig Parasound stil .
    Enig der, og når prisen veil er 5000$ og det ikke finnes digitalinnganger, så blir dette et produkt for de spesielt interesserte tror jeg..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt skandale... :-D

Hva i alle dager er vits med digitale utganger på en grisedyr cd-spiller f.eks...?!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk om de hadde vært så smarte og satt på en usb-inngang eller to, slik at den kunne blitt brukt som noe mer enn bare cd-spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Labor Warranty betyr vel at den bør fungere like godt som ny etter 5år.
    Tipper jeg.

Kjøper du igjennom AVshop, regner jeg med du får denne garantien fra produsent, dvs Parasound. Da Avshop er forhandler. Evt kan du sende en mail til NCMS som er importør av parasound.
    Jeg jobber i USA og spurte en amerikaner hvordan de tolket f.eks 5 års garanti og f.eks 10 års Labor Warranty på et elektrisk produkt.
    5 års garanti burde dekke alle utgifter til reperasjon eller nytt produkt hvis det må til. Dette inkluderer frakten også.

Labor Parts dekker utgiftene til f.eks en ny trafo eller andre deler til å få produktet i stand igjen. Dette dekker IKKE frakt.

Ser på Bassbrothers.no kommer med A31 i Mai. Pris 30.000. Vil tro at denne blir populær.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte å prøve meg på et Parasound oppsett til stereo. er det stor forskjell på halo a23 og a21 bortsett at det er mere krefter i a21? tenkte en halo p3 som pre. eller en hegel hd20 hvis jeg kan bruke den som pre og usb dac samtidlig.

vil a23 funke fint til små HT?? eller er dette for heftig uttstyr til avspilleng av FLAC?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    tenkte å prøve meg på et Parasound oppsett til stereo. er det stor forskjell på halo a23 og a21 bortsett at det er mere krefter i a21? tenkte en halo p3 som pre. eller en hegel hd20 hvis jeg kan bruke den som pre og usb dac samtidlig.

vil a23 funke fint til små HT?? eller er dette for heftig uttstyr til avspilleng av FLAC?
    Spørsmål kom i en stor haug her, men vi får se...

Etter mine erfaringer med en A23 i tv-anlegget siden 2008 er det en god amp å benytte seg av. De står på noen Dali 850 som dog kanskje ikke regnes som småhøyttalere, men det er ikke noe problem å bruke den på små høyttalere og da jeg har benyttet den i noen uker på noen små Jamo på 3 kilo høyttaler hver og.

Hegel HD20 har volumkontroll og burde kunne brukes som pre med A23 bak, A23 har også gainkontroll slik at volumerangen burde bli ok uten at jeg har prøvd en HD20 hjemme enda.

Forskjell på A21 og A23 er det jo, spesielt strømreserver (populært kalt dreiemomentet bak watt'ene). Men om det er noe du legger merke til bør du prøve selv på de høyttalerene du skal benytte det på.

Det er ikke for heftig utstyr for avspilling av FLAC. Jeg må innrømme litt usikkerhet om spørsmålet her, da FLAC kan sees på som et alternativt lagringsformat for lyden fra en CD til eksempel.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da FLAC kan sees på som et alternativt lagringsformat for lyden fra en CD til eksempel.
    synest selv det varierer litt. men det jeg lager selv synest jeg høres litt bedre ut enn det som er lånt.

har søkt litt rundt, men finner ikke noe spesifikt, er p3 og a23 en god kombo?? noen som har det her på forumet? isåfall tror jeg går for p3 og a23, med hegel HD2 som dac

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var meget fornøyd med kreftene til A23 når jeg hadde den hvertfall. Sålenge jeg ikke skal blåse huset av taket, har jeg faktisk vurdert å gå ifra NC2250 til A23 igjen fordi jeg husker A23 som en litt bedre forsterker.

Forforsterkeren har jeg aldri hørt, og den "farger" jo lyden mest synes jeg... Så pooenget mitt var egentlig at A23 er kraftig nok til store høyttalere, hvis man ikke skal spille øredøvende høyt... Var etter min smak kraftig nok på DM683, Mentor6 og 804S f.eks...

Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NC2250 vs Halo a21

Hei,
    Har vært lykkelig eier av en NC2250 i drøye 2 år. Har vært særdeles godt fornød og ingen ting utsette. Synes det er både kraft nok,detaljert, klart - generellt sett en god forsterker. Har vært veldig lysten på å prøve meg på Mcintosh, men det synes det koster i overkant og har begynt å fundere på om en Halo a21 kunne være et godt alternativ? Ser det er kommet noen uttalelser om det, og det sies at det er verdt pengene, men hvorfor? Lurer også på om det er litt overkill til de høyttalerne som er på vei (Vienna Acoustics Beetoven). Noen som kan forklare dette litt nærmere?

Er i oppgraderings modus om dagen, og nye fronthøyttalere kommer i løpet av kvelden, bakhøyttalere og ny blueray spiller skal ut og handles hos soundgarden i dag. Huff dette blir dyrt8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Jeg var meget fornøyd med kreftene til A23 når jeg hadde den hvertfall. Sålenge jeg ikke skal blåse huset av taket, har jeg faktisk vurdert å gå ifra NC2250 til A23 igjen fordi jeg husker A23 som en litt bedre forsterker.

Forforsterkeren har jeg aldri hørt, og den "farger" jo lyden mest synes jeg... Så pooenget mitt var egentlig at A23 er kraftig nok til store høyttalere, hvis man ikke skal spille øredøvende høyt... Var etter min smak kraftig nok på DM683, Mentor6 og 804S f.eks...
    Takk for spennende innlegg!

Har alltid vurdert A23 selv, og sammen med P3 er det jo et lekkert oppsett
    Bor i blokk og har småunger så tror lydnivået hadde holdt

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terrawa
    Hei,
    Har vært lykkelig eier av en NC2250 i drøye 2 år. Har vært særdeles godt fornød og ingen ting utsette. Synes det er både kraft nok,detaljert, klart - generellt sett en god forsterker. Har vært veldig lysten på å prøve meg på Mcintosh, men det synes det koster i overkant og har begynt å fundere på om en Halo a21 kunne være et godt alternativ? Ser det er kommet noen uttalelser om det, og det sies at det er verdt pengene, men hvorfor? Lurer også på om det er litt overkill til de høyttalerne som er på vei (Vienna Acoustics Beetoven). Noen som kan forklare dette litt nærmere?

Er i oppgraderings modus om dagen, og nye fronthøyttalere kommer i løpet av kvelden, bakhøyttalere og ny blueray spiller skal ut og handles hos soundgarden i dag. Huff dette blir dyrt8)
    Oppgraderte selv fra NC2250 til A21 og synes det var en enorm oppgradering! Anbefales! Bassen var mye mer enorm og fyldig, mens diskant ble mye mer oppløst og luftig. Så har den stål kontroll på høytallerene uansett volum
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderte selv fra NC2250 til A21 og synes det var en enorm oppgradering! Anbefales! Bassen var mye mer enorm og fyldig, mens diskant ble mye mer oppløst og luftig. Så har den stål kontroll på høytallerene uansett volum
    Jeg kunne til og med se at A51 gav mer bass på vesentlig lavere slaglengde enn NC2250.
    Leser man i Fidelity så er A21 STOR der og både A21 og P7 er referanser.

Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det nå stemmer at A21 er vesentlig bedre enn NC2250 så settes den høyt opp på ønskelisten.

Nå har jeg endlig fått nye høyttalere i hus og det låter smekkert:-D NC2250 har stålkontroll på elementene og bassen er stram og tight. Og jeg har fått den lydsignaturen jeg har savnet. Nå er ikke akkurat Vienna Acoustics Beethover en høyttaler som basser så voldsomt, den er ganske nøytral og detajert. Er faktisk overrasket over hvor deltaljert NC2250 spiller opp mot disse høyttalerne.

Sitter igjen med følelse av at den låter mer deltaljert og oppløst enn jeg i utgangspunktet hadde trodd, og at den faktiske begrensningen lå i de gamle høyttalerne. hadde lagt ut forsterkeren for salg, men tror nok den kan bli stående en stund til. Begynner å skjønne at NC2250 faktisk er en knakende god forsterker og en seriøs lydformidler Skjønner hvorfor de som har testet den ut sier det er "value for the money".

Har lest mye om at Parsound har blitt omtalt som forsterkere med "PA signatur", men det er iallfall ikke min opplevelse. Hadde egentilig ikke noe tro på å matche Vienna mot Parsound, men jeg fikk besøk i stua av både TOTO, Dire Straits, og Pink Floyd når fikk rigget opp utstyret..

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye kan jeg forvente å få for en pent brukt Halo A23, 9 mnd gammel? Har lyst på A21

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Hvor mye kan jeg forvente å få for en pent brukt Halo A23, 9 mnd gammel? Har lyst på A21
    Mener jeg fikk i området 6000 for min som var ca 1 år. Rundt halv pris brukt er mansjeldent langt unna iprisantydning.

Side 22 av 30 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •