Parasound entusiastene - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 592
    Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av analog76
    det er sant, Parasound er vakkert i sølv, spesielt NC
    Helt enig Designmessig så synes jeg Halo-serien er et par hakk penere. Men en NC2250 i sølv nærmer seg. og ihvertfall hvis man har P3 ved siden av. Men nå får man bare tak i 2250 i svart av en eller annen grunn:-?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Helt enig Designmessig så synes jeg Halo-serien er et par hakk penere. Men en NC2250 i sølv nærmer seg. og ihvertfall hvis man har P3 ved siden av. Men nå får man bare tak i 2250 i svart av en eller annen grunn:-?
    Den produseres kun i sort nå, noe som ikke gjør meg noe da jeg liker det
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den i svart jeg og8)
    Men, spørsmål: har dere erfaring med forskjellige kabler til ps NC?
    Kan være det blir mye skriving på dette i retur men det er ikke meningen og tenkte meg i utgangspunktet bare et kort svar om ymse erfaring kanskje..?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den i svart jeg og8)
    Men, spørsmål: har dere erfaring med forskjellige kabler til ps NC?
    Kan være det blir mye skriving på dette i retur men det er ikke meningen og tenkte meg i utgangspunktet bare et kort svar om ymse erfaring kanskje..?
    Tenker du på høytalerkabler eller Signalkabler? Jeg bruker vanlig biltema kabler, dog tykke. Men ikke noe jeg skriver i signaturen

Har jo også nå VAN the Hul hybrid D-352 som jeg venter med å få satt opp da

Ellers så bruker jeg QED Qunex 3 Signalkabler til reciveren.
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Tenker du på høytalerkabler eller Signalkabler? Jeg bruker vanlig biltema kabler, dog tykke. Men ikke noe jeg skriver i signaturen

Har jo også nå VAN the Hul hybrid D-352 som jeg venter med å få satt opp da

Ellers så bruker jeg QED Qunex 3 Signalkabler til reciveren.
    egentlig tenkte jeg på signalkablene, men HT kablene må jo også tas i betraktning. jeg tenker på hvordan man vil beskrive klangen i NC, om den er mørk eller lys o.s.v. og hvordan man kan forandre eller underbygge dette ved hjelp av kablene.. det har jo mye med HT og å gjøre selvfølgelig og derfor blir det ikke beint fram å svare her, men hva sier dere.. mørkt eller lyst?

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    egentlig tenkte jeg på signalkablene, men HT kablene må jo også tas i betraktning. jeg tenker på hvordan man vil beskrive klangen i NC, om den er mørk eller lys o.s.v. og hvordan man kan forandre eller underbygge dette ved hjelp av kablene.. det har jo mye med HT og å gjøre selvfølgelig og derfor blir det ikke beint fram å svare her, men hva sier dere.. mørkt eller lyst?
    Prøver meg på en liten beskrivelse.Har ikke vært hjemme på 4 uker,så det blir litt etter hva jeg husker.
    1.NC2250 med Hegel H200 som pre :

-nøytral/mørk som har en glatt topp som ikke blir ubehagelig å høre på uansett volum.Ikke innestengt på noen måte,bare utrolig morsom med behagelig klang.Pre-en gikk forresten til maks på de fleste sangene.Tydelig at pre-en i H200 er litt "svak".Et vanvittig bassfundament som er både stramt,fyldig og med skikkelig pondus.Høyttalerene høres større ut enn de er.

2.NC2250 med NC2100 som pre :

-Kjøligere i toppen og lyden er litt mer brutal og mer slitsom.
    Her kan man virkelig guffe på til man ikke tør mer.Nå er det mer bass,men virker mindre kontrollert og er slappere og mer boomy.
    Utrolig rockefaktor.
    Testet denne pre-en med Musical Innovation også og sitter igjen med det samme inntrykket når det kommer til toppen.
    Beskrivelsen min høres kanskje ut som at jeg ikke liker den.Det blir litt feil,men tar man bort det at man kan spille noen FÅ db høyere med NC2100 kontra Hegel H200 som pre så skulle jeg ønske Hegel-en var billigere som pre og hadde samme mulighetene som NC2100.

3.Jeg synes pre-en er ankepunktet i NC2250/2100.Kjøpt en Yamaha receiver som jeg skal teste mot NC2100.

4.En test gjort av en på forumet her av mine signalkabler fra VDH og Tara Labs mot hans Chord kom han fram til at Chord var mest åpne og nøytrale.
    Tara Labs var litt mørke og innestengte.VDH var nærmest Chord.
    Tara Labs-ene er klart dyrest og VDH klart billigst.Han visste ikke pris på kablene før testen.Selv har jeg ikke orket å teste disse kablene mot hverandre enda.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk at det kommer en 2250 på brukten dagen etterpå jeg kjøpte 2125!

Ville jeg hørt stor forskjell på disse to på såpass lettdrevne ht som Forte II?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei JanThomas 8-) .

Ikke helt det samme, men jeg hadde A23 en stund, før jeg kjøpte A21.
    A21 hadde mye bedre kontroll på elementene enn A23. Deretter brukte jeg A23 brokobla på RC-64 og det var knall.

Prøv med brokobling og benytt en høytaller med 2125. Det vil vel gi et visst inntrykk?

Kanskje 2 x 2125 og brokobling er like bra.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Hei JanThomas 8-) .

Ikke helt det samme, men jeg hadde A23 en stund, før jeg kjøpte A21.
    A21 hadde mye bedre kontroll på elementene enn A23. Deretter brukte jeg A23 brokobla på RC-64 og det var knall.

Prøv med brokobling og benytt en høytaller med 2125. Det vil vel gi et visst inntrykk?

Kanskje 2 x 2125 og brokobling er like bra.

Tja sant det har bare veldig lyst på den som er på brukten nå selvom jeg egentlig grisefornøyd me 2125

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Prøver meg på en liten beskrivelse.Har ikke vært hjemme på 4 uker,så det blir litt etter hva jeg husker.

-nøytral/mørk som har en glatt topp som ikke blir ubehagelig å høre på uansett volum.Ikke innestengt på noen måte,bare utrolig morsom med behagelig klang.Pre-en gikk forresten til maks på de fleste sangene.Tydelig at pre-en i H200 er litt "svak".Et vanvittig bassfundament som er både stramt,fyldig og med skikkelig pondus.Høyttalerene høres større ut enn de er.

Her kan man virkelig guffe på til man ikke tør mer.Nå er det mer bass,men virker mindre kontrollert og er slappere og mer boomy.
    Utrolig rockefaktor.
    Testet denne pre-en med Musical Innovation også og sitter igjen med det samme inntrykket når det kommer til toppen.
    Beskrivelsen min høres kanskje ut som at jeg ikke liker den.Det blir litt feil,men tar man bort det at man kan spille noen FÅ db høyere med NC2100 kontra Hegel H200 som pre så skulle jeg ønske Hegel-en var billigere som pre og hadde samme mulighetene som NC2100.

3.Jeg synes pre-en er ankepunktet i NC2250/2100.Kjøpt en Yamaha receiver som jeg skal teste mot NC2100.

4.En test gjort av en på forumet her av mine signalkabler fra VDH og Tara Labs mot hans Chord kom han fram til at Chord var mest åpne og nøytrale.
    Tara Labs-ene er klart dyrest og VDH klart billigst.Han visste ikke pris på kablene før testen.Selv har jeg ikke orket å teste disse kablene mot hverandre enda.
    Takk for utfyllende og godt svar.
    Det er hva jeg trenger å vite hvis jeg bytter F.eks HT ut etterhvert.
    Siden det ikke står på effekten 2250 leverer, kan man bare svitsje pre.. Og vips har man helt nye premisser, kjempe

Jeg bruker en DOXA riaa til LP- spilleren, den har xtremt mye gain, i.o.m.at 2100 også er frempå sitter jeg igjen med en kombi som leverer en god tilstedeværelse hva artistene angår.
    Jeg har Chord Odyssey ht kabler og Chord chemeleon silver plus rca, og de er ganske transperante.

Alt i alt blir det vakkert å høre på med CM7 uten å bli kvasst, og med den erfaring jeg har med ulike produkter må jeg si 'merkelig nok'. Men veldig greit å vite hvor man kan gjøre inngrep om man vil bytte ut noe etterhvert:wink:

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eier ikke noe av Parasond, men har Dali høytalere, som skal passe parasond meget godt. Så jeg ønsker noe oppgradering med Parasond, helst A21, 23...
    Men smaker det, koster det, som man sier.
    Så ønsker alikavel å melde meg inn i klubben som en wanabe.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må hive meg på her med min P3 og 2x JC1
    JC1 blir stående lenge her, P3 litt mer usikker... Sikler på JC2 med ht bypass!
    Har tidligere hatt dali ikon 7 og mentor 8 på jc1 og det sitter som ett skudd! Har og hatt nc2100 og den er ett kjempekjøp i sin prisklasse!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978

Utrolig rockefaktor.

Forresten, hegel P2A gjør kanskje den samme susen som H200 da du brukte den som pre....
    Kan være interessant å prøve ut.. Har ikke sjekket pris men...

Uansett, det er Fredag aften og musikktid. 'popp' sa Ringnes.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Må hive meg på her med min P3 og 2x JC1
    JC1 blir stående lenge her, P3 litt mer usikker... Sikler på JC2 med ht bypass!
    Har tidligere hatt dali ikon 7 og mentor 8 på jc1 og det sitter som ett skudd! Har og hatt nc2100 og den er ett kjempekjøp i sin prisklasse!
    Er spent på hvordan ps settet din gjør seg med Triangle Quartet?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er spent på hvordan ps settet din gjør seg med Triangle Quartet?
    Det spiller bra det, ingen mangel på krefter hvertfall. Jeg liker quartet meget godt! Skal dog sies at med to små barn i hus går de mest på tomgang...

Føler p3 er det svakeste leddet i kjeden slik det står nå. jc2 skal testes i løpet våren.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får melde meg inn i klubben jeg også, mitt anlegg er JC1 og JC2 med D3 som kilde. Høyttalere er B&W CDM9NT.

Dette anlegget spiller etter forholdene meget bra.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en NC 275 og det er en genial sak8)
    Ultra slim effektforsterker som omtrent ikke trenger noe pusterom i racket.
    Denne kan du pakke inn i en dyne uten at den svetter8)
    Bruker den til buttkickerene

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Men nå får man bare tak i 2250 i svart av en eller annen grunn:-?
    Akkurat det at de kuttet ut sølv i sortimentet gjorde at jeg ble parasound eier for ca 1,5 år siden. Prisen på sølv gikk såpass ned at jeg slo til. I dag har jeg 2 stk nc2250 som benyttes på klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det overrasker meg at så mange har P7. Trodde det var et produkt uten marked, men der tok jeg vist feil!

Side 2 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •