Parasound entusiastene - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 30 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 592
    Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I dag tok jeg meg bryet med å ta mine to nc2250 ut av kinoen for å prøve de på mine b&w 804s. Siden jeg ikke har en ren forforsterker ble lyngdorf sdai2175 brukt som forforsterker. Denne er en del av forsterkerparken som til daglig driver mine b&w. Kilden ble flac via transporter.

Tidligere oppsett på b&w:
    Kilde Logitech transporter
    Lyngdorf sdai2175 driver mellomtone diskant
    Lyndorf sda2175 på bass

Testet:
    Lyngdorf sdai2175 som forforsterker
    2 stk biampet nc2250

Det jeg konkludere med etter det jeg har hørt så langt er at bassen er noe mer moro. Det er nok mer liv i bassen på parasound enn lyngdorf. Derimot virker det som man ikke kan få både i pose og sekk. Diskanten ble noe mer tonet ned. Litt mer slørete og ikke fullt så krystalklar som den var med rent lyngdorfoppsett.

Hva skal man prioritere? Dette er nå mitt store spørsmål. Med tiden må nok det ene forsterkersettet ut av huset, men jeg klarer ikke bestemme meg.
    Hva med å selge alt og prøve bryston...??

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    I dag tok jeg meg bryet med å ta mine to nc2250 ut av kinoen for å prøve de på mine b&w 804s. Siden jeg ikke har en ren forforsterker ble lyngdorf sdai2175 brukt som forforsterker. Denne er en del av forsterkerparken som til daglig driver mine b&w. Kilden ble flac via transporter.

Lyndorf sda2175 på bass

Testet:
    2 stk biampet nc2250

Det jeg konkludere med etter det jeg har hørt så langt er at bassen er noe mer moro. Det er nok mer liv i bassen på parasound enn lyngdorf. Derimot virker det som man ikke kan få både i pose og sekk. Diskanten ble noe mer tonet ned. Litt mer slørete og ikke fullt så krystalklar som den var med rent lyngdorfoppsett.

Hva skal man prioritere? Dette er nå mitt store spørsmål. Med tiden må nok det ene forsterkersettet ut av huset, men jeg klarer ikke bestemme meg.

hva med å teste ut Halo istedenfor? Halo er i mine ører et par hakk bedre enn tilsvarende NC på det meste..

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo også en mulighet, men har litt vanskelig for å tro at de skal være så mye bedre til prisen. Nå skal det sies at jeg ennå har til gode å høre på noe i halo serien.

Sitter å hører litt på pitbull nå, og bassen er jo engasjerende på parasound da...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyndorf sda2175 på bass

Testet:
    2 stk biampet nc2250

Jeg har hørt 804 S på en fest med Primare 5x120w og Primare processor.Åh,for en herlig klang de har.Skikkelig behagelige.De spiste all musikk med bravur.Det stod en 15" og duret og ødela en del,så fikk ikke hørt bassgjengivelsen på disse alene.
    Jeg hadde Monitor Audio GS60,men etter jeg hørte 804S ville jeg ha de og begynte straks å tenke oppgradering.Det ble til slutt PL200,men det var ikke langt unna det ble 804 S.
    Men du har jo gain kontroll på Parasounden..kan du ikke koble Lyngdorfen på mid og dis og 1 Parasound på bassene da ? For å teste.
    Jeg har nå solgt min NC2250 og kjøpt Halo A51.Dette får jeg testet til Torsdag og kan komme med en sammenligning til deg hvis du vil vurdere Halo.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo også en mulighet, men har litt vanskelig for å tro at de skal være så mye bedre til prisen. Nå skal det sies at jeg ennå har til gode å høre på noe i halo serien.

Sitter å hører litt på pitbull nå, og bassen er jo engasjerende på parasound da...
    Fremdeles fet klang i Halo, men ørlite strammere, og mer detaljert oppover i mellomtone og diskant. Personlig synes jeg nc virker litt røff og tøff, mens Halo i tillegg til dette har silke hansker med engod pre til musikk! Halo er virkelig snadder! A21 og jc1 som får masse velfortjent skryt!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg har hørt 804 S på en fest med Primare 5x120w og Primare processor.Åh,for en herlig klang de har.Skikkelig behagelige.De spiste all musikk med bravur.Det stod en 15" og duret og ødela en del,så fikk ikke hørt bassgjengivelsen på disse alene.
    Jeg hadde Monitor Audio GS60,men etter jeg hørte 804S ville jeg ha de og begynte straks å tenke oppgradering.Det ble til slutt PL200,men det var ikke langt unna det ble 804 S.
    Men du har jo gain kontroll på Parasounden..kan du ikke koble Lyngdorfen på mid og dis og 1 Parasound på bassene da ? For å teste.
    Jeg har nå solgt min NC2250 og kjøpt Halo A51.Dette får jeg testet til Torsdag og kan komme med en sammenligning til deg hvis du vil vurdere Halo.

Tror du blir nøyde! Gikk selv fra nc2250/nc2125 over til Halo a21/a23 og mener de er vel verdt prisen!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Tror du blir nøyde! Gikk selv fra nc2250/nc2125 over til Halo a21/a23 og mener de er vel verdt prisen!

+1!

Selv gått fra NC2250/2100 til Halo A21/P7! Verdt det
    Min tråd

Newcomer Tafse sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Jc2 igår og den kan lett anbefales til alle!

Om det er noen som har lyst på en Parasound Halo P3 send en pm.
    Den er 5-6 måneder gammel og funker seff 100% men har en liten ripe i toppen.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Der sa du noe som kunne vært verdt å prøve. Da kan det jo fort hende jeg får det beste fra to verdener:-D

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd med lyngdorf på diskant og parasound på bass. Lyngdorf er absolutt å foretrekke på diskant. Blir mye mer åpent og detaljert. Mange detaljer som ikke kom så godt frem på parasound som nå ble krystallklare. Stemmen til Leonard Cohen ble mye mer detaljert.
    Når det gjelder bassen må jeg nok lytte litt til på de ulike valgmulighetene jeg nå har. Så langt virker det som det går i favør parasound.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallo para`er, lurer litt på parasound P3 og A23 til mine Tannoy Eyris DC1,
    Er det noen som har prøvd disse forsterkerne på Tannoy DC?
    Har hørt at Parasound NC er litt tilbakelent i diskant område, liker den lyse lyden jeg har i mine Eyris DC1, og vil ikke miste den.
    Er det noen som har testet P3 & A23 på litt større høytalere, Dali ikon 6/7, Tannoy Revolution Signature DC6T?

Newcomer eirik89 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld folkens! Melder meg da inn i Parasound klubben da jeg for en stund tilbake investerte i en NC2125 til mine Klipsch RF-82:-D

Bruker Yamaha RX-V765, NC2125 og AC Ryan PlayonHD til avspilling. Har også PS3. Lurer på om jeg får et løft i lydbildet visst jeg kjøper en dedikert cd spiller i forhold til PlayonHD. Det er den jeg bruker mest da jeg har alt av musikk lagret på den. Men hadde jeg kjøpt en cd spiller måtte den ha kunnet spille av mp3 plater. Helst i en prisklasse innenfor 2000kr.

Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at Budal radio har tilbud på P3 og A23 til 16990, er det nå jeg virkelig burde slå til?:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tafse
    Fikk Jc2 igår og den kan lett anbefales til alle!

Om det er noen som har lyst på en Parasound Halo P3 send en pm.
    Den er 5-6 måneder gammel og funker seff 100% men har en liten ripe i toppen.
    Den er fantastisk rett og slett utrolig hvor mye den har gjort hos meg i hvertfall

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått forsterkerene i hus og testet litt i 2 dager nå.
    Halo serien leverer virkelig sakene sine og effektforsterkeren virker til å være et monster som aldri går tom.ALT ble bedre,men den sinnsyke bassgjengivelsen imponerer mest.Har ikke giddet å koble til sub enda engang.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en Yamaha RX-V765 og en Parasound NC2125. Kjører 5.2 nå, men lurer litt på tanken å gå over til stereo. Ettersom jeg har funnet ut at jeg spiller ca 75% musikk og ser film 25%. Vil det beste da være og bytte ut Yamahaen med Parasound Halo P3 og fortsatt bruke NC2125 som effekt? Er ikke interessert i å bytte fra reciver til forforsterker visst lyden ikke blir merkbart bedre. Høyttalere er Klipsch RF-82. Noen formeninger rundt dette? Er en nybegynner innen dette og alle svar er sannsynligvis bra rettleiing

På langsikt vil det forhåpentligvis bli P3 - A21 - RF-7.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik89
    Jeg bruker en Yamaha RX-V765 og en Parasound NC2125. Kjører 5.2 nå, men lurer litt på tanken å gå over til stereo. Ettersom jeg har funnet ut at jeg spiller ca 75% musikk og ser film 25%. Vil det beste da være og bytte ut Yamahaen med Parasound Halo P3 og fortsatt bruke NC2125 som effekt? Er ikke interessert i å bytte fra reciver til forforsterker visst lyden ikke blir merkbart bedre. Høyttalere er Klipsch RF-82. Noen formeninger rundt dette? Er en nybegynner innen dette og alle svar er sannsynligvis bra rettleiing

På langsikt vil det forhåpentligvis bli P3 - A21 - RF-7.

hos meg så er det en stoooooooooooooooooor forskjell med og uten receiver, ikke det at receiver ikke klarer å spille musikk, men det er så mange lag i innsillingene som kommer frem med en god stereo pre, verdt ett forsøk vil jeg tro hos deg også, dette er allså en uforbeholden anbefaling
    som jegh står 100% inne for utifra egenerfaring:-D

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hos meg så er det en stoooooooooooooooooor forskjell med og uten receiver, ikke det at receiver ikke klarer å spille musikk, men det er så mange lag i innsillingene som kommer frem med en god stereo pre, verdt ett forsøk vil jeg tro hos deg også, dette er allså en uforbeholden anbefaling
    som jegh står 100% inne for utifra egenerfaring:-D
    Høres bra ut Får se hva jeg finner på brukten. Ser disse går endel billigere enn nypris Har du hatt noen problemer med P3? F.eks støy, høy varme, sikkerhetsmodus osv?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik89
    Høres bra ut Får se hva jeg finner på brukten. Ser disse går endel billigere enn nypris Har du hatt noen problemer med P3? F.eks støy, høy varme, sikkerhetsmodus osv?

jeg snakket generellt, har ikke p3, men har hørt mye på den tidligere

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0