Klipsch Heritage series:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 18 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 346
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch Heritage series:)

Savnet virkelig en egen tråd for Heritage serien og det jeg kaller kremen.
    Skjønner selvfølgelig at økonomien og hjemmekino fører til at RF serien er mest kjøpt og er helt klart meget gode høytalere. laget derfor en egen tråd for Heritage for det er sikkert flere en meg som ønsker dette. Så om noen har noe fett og starte med her f.eks heritage og rør legg gjene inn en god bit for å få tråden i gang

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Herlig melder meg på med mine La Scala og Forte II.Tror flere her inne vil få opp øynene for Heritage serien etterhvert,drar til oslo om et par timer for å hente to rørforsterkere

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forte II er ikke i Heritage serien. Den består av følgende:

Klipschorn
    La Scala
    Cornwall
    Heresy

Heritage

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er da usikker på om jeg kan henge meg på her, har ett par forte l på vei til meg, trodde forte var med i heritage serien ettersom jeg har lest at de var siste konstruksjonen til pwk?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg er da usikker på om jeg kan henge meg på her, har ett par forte l på vei til meg, trodde forte var med i heritage serien ettersom jeg har lest at de var siste konstruksjonen til pwk?

ifølge Klipsch er de nok ikke heritage kan det se ut som..

flott initiativ denne tråden, men det finnes allerede en tråd om dette, så kanskje den heller kan opplives?

Du har nok noen strålende høytalere på vei uansett jokris, om ikke navnet er heritage, er det likevel en meget god konstruksjon..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heritage Forte - The Klipsch Community

her kalles de heritage , var her jeg plukket opp info om dt, trodde ikke at de var heritage i utgangspunktet siden de er minstebror til chorus serien, skal uansett ha meg noen heritage høytalere etterhvert
    pwk konstruksjon er de ihvertfall og det er kult

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heritage Forte - The Klipsch Community

her kalles de heritage , var her jeg plukket opp info om dt, trodde ikke at de var heritage i utgangspunktet siden de er minstebror til chorus serien, skal uansett ha meg noen heritage høytalere etterhvert
    pwk konstruksjon er de ihvertfall og det er kult
    hvis du trykker Klipsch Premium Speakers | Power. Detail. Emotion. oppi hjørnet står det products, da kommer menyen om høytalerne opp, til siden er det submeny hvor du kan velge romstørrelse, bokhylle,gulvstående etc.

ene valget her er "heritage". trykk på denne kommer alle heritage høytalerne til Klipsch opp.

legger ved link:

Heritage

der kan det sees at heritage ikke inkluderer forte..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    hvis du trykker Klipsch Premium Speakers | Power. Detail. Emotion. oppi hjørnet står det products, da kommer menyen om høytalerne opp, til siden er det submeny hvor du kan velge romstørrelse, bokhylle,gulvstående etc.

ene valget her er "heritage". trykk på denne kommer alle heritage høytalerne til Klipsch opp.

legger ved link:

Heritage

der kan det sees at heritage ikke inkluderer forte..

jeg vet, men da kommer de som er i produksjon og saLG opp, klipsch aventerte både forte og chorus som heritage høytalere faktisk når de ble solgt ifølge amerikansk kilde, ett lite mysterium dette her nå

When I look at my paperwork, and Heritage Klipsch advertising, IE; broschures etc. Both Forte and Chorus are listed as "Heritage" series.

kan være de ikke taes med som heritage idag fordi de ikke er i salg lenger,men at de var regnet som heritage når de ble lageet og solgt?

andre mener jo at det bare er de konstruert før 65 som er heritage serien , men heritage betyr jo ikke gammel bare arv, og det kan tenkes at både forte og chorus var påtenkt kontinuerlig produksjon, en annen ting å tenke på her er at cornwall forsvant ut av produksjon i 1990 ( men de ble tatt tilbake pga massivt trykk fra klipsch fans) og cornwall var vel en konkurent til forte, idag ville nok de ha konkurert direkte i samme prisrange, forte kostet vel ca 1000 dollar når de kom og idagens marked kan det jo tenkes at det ville tilsi ca 1000 dollar stk, eller kanskje 1200 og da er de ikke langt unna cornwall prismessig, forte ll var jo nettopp kommet da cornwall ble "kansellert" og muligens gjorde ramaskriket med å få denne tilbake at forte ll avgikk ved døden relativt fort, 5 år.

veldig interesannt evne faktisk dette her som gjør at man blir dratt inn i klipsch historien ett hakk til

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet, men da kommer de som er i produksjon og saLG opp, klipsch aventerte både forte og chorus som heritage høytalere faktisk når de ble solgt ifølge amerikansk kilde, ett lite mysterium dette her nå

When I look at my paperwork, and Heritage Klipsch advertising, IE; broschures etc. Both Forte and Chorus are listed as "Heritage" series.

kan være de ikke taes med som heritage idag fordi de ikke er i salg lenger,men at de var regnet som heritage når de ble lageet og solgt?

andre mener jo at det bare er de konstruert før 65 som er heritage serien , men heritage betyr jo ikke gammel bare arv, og det kan tenkes at både forte og chorus var påtenkt kontinuerlig produksjon, en annen ting å tenke på her er at cornwall forsvant ut av produksjon i 1990 ( men de ble tatt tilbake pga massivt trykk fra klipsch fans) og cornwall var vel en konkurent til forte, idag ville nok de ha konkurert direkte i samme prisrange, forte kostet vel ca 1000 dollar når de kom og idagens marked kan det jo tenkes at det ville tilsi ca 1000 dollar stk, eller kanskje 1200 og da er de ikke langt unna cornwall prismessig, forte ll var jo nettopp kommet da cornwall ble "kansellert" og muligens gjorde ramaskriket med å få denne tilbake at forte ll avgikk ved døden relativt fort, 5 år.

veldig interesannt evne faktisk dette her som gjør at man blir dratt inn i klipsch historien ett hakk til
    mange gode poeng. det kan jo også hende at siden de var så kort i produksjon, og nettopp fordi de ville konkurrert med cornwall som er heritage, er grunnen til at de ikke er heritage (forte) også..

det kan vel slå begge veier. hadde uansett vært gøy å få bekreftelse på hvilke modeller som ER heritage, ikke bare hva som er dagens, men alle som er inkludert som heritage klipsch

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Although last a little longer then their predecessors, the Fortes II (lasted 7 years, '89 - '96) and Chorus II (lasted 6 years, '90 - '96) are also short-lived. The Quartets are also a Heritage (lasted 7 years from '89 - '96). So the Heritage series include: Fortes, Chorus, Quartets, Heresies, Cornwalls, Belles, La Scalas and Klipschorns. Only the Heresies, Cornwalls, La Scalas and Klipschorns remain in the series.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    mange gode poeng. det kan jo også hende at siden de var så kort i produksjon, og nettopp fordi de ville konkurrert med cornwall som er heritage, er grunnen til at de ikke er heritage (forte) også..

det kan vel slå begge veier. hadde uansett vært gøy å få bekreftelse på hvilke modeller som ER heritage, ikke bare hva som er dagens, men alle som er inkludert som heritage klipsch

de får ikke vært i dagens heritage serie pga de ikke produseres,men har vært og var opprinnelig i heritage serien, spessiellt med tanke på at de var i klipsch annonser oppført som del av heritage serien

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når begrepet Heritage ble innført i markedsføringen?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de får ikke vært i dagens heritage serie pga de ikke produseres,men har vært og var opprinnelig i heritage serien, spessiellt med tanke på at de var i klipsch annonser oppført som del av heritage serien

flott, da var det oppklart. de var innlemmet som heritage når de ble produsert og solgt, men pga de ikke lenger lages/selges av ymse grunner, er de ikke lenger blant de som i dag er Heritage i salg.

fint oppklart jokris!

fotnote: synes at alle som er regnet som Heritage, burde vært produsert den dag i dag, rett og slett for å bevare arven og videreformidle klassikere som ikke står tilbake for dagens høytalere. (hvertfall ikke på det de var konstruert for)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meld deg inn Jokris da Forte går under Heritage

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chorus II var mine første klipsch for snart 20 år siden
    Forte og Chorus er Heritage som dere kom frem til men siden ikke i produksjon er di ikke i dagens katalog som Heritage. Gleder meg over å se så stor interesse for det jeg vil kalle det orginale konseptet og lyden for oss som liker live bildet i musikken med tilhørende trykk og fun faktor

Håper virkelig vi får blåst litt liv i dette meget interessante konseptet.

Tror virkelig at mange med RF series ville fått ny kjærlighet for klipsch hvis di har råd og mulighet for steget videre.

Cornwall III er vel noe mange med store RF burde kikket på.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Chorus II var mine første klipsch for snart 20 år siden
    Forte og Chorus er Heritage som dere kom frem til men siden ikke i produksjon er di ikke i dagens katalog som Heritage. Gleder meg over å se så stor interesse for det jeg vil kalle det orginale konseptet og lyden for oss som liker live bildet i musikken med tilhørende trykk og fun faktor

Håper virkelig vi får blåst litt liv i dette meget interessante konseptet.

Tror virkelig at mange med RF series ville fått ny kjærlighet for klipsch hvis di har råd og mulighet for steget videre.

Cornwall III er vel noe mange med store RF burde kikket på.

cornwall har overtatt som det store prosjektet mitt på høytalerfronten, men går via forte og heresy først tenker jeg
    og ja steike artig med slik interesse for "gamle" høytelere

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvfølgelig melder jeg meg inn, med forbehold at forte kommer helskinnet frem
    når det gjelder markedsføringen av "heritage" så var det ett meget spennende
    spørsmål, håper noen finner svaret på det

en link til bob crites hører vel hjemme inne her og

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn! Jeg hadde feil :roll:

Amy Unger er forum admin og ansatt hos klipsch:

To clarify something that is not clear..... We do have a web page that lists our discontinued Heritage products. But let me qualify...

The core Heritage line historically consisted of the Khorn, Belle, LaScala, Cornwall, and Heresy. Academy is thrown in for good measure, since it was the center channel of choice for that line, and didn't otherwise have a "home."

The Forte, Quartet, and Chorus had since been adopted into that line, which is where they will stay.

It's likely my fault and not by any master design that other products are in the Heritage category. They simply didn't have a home under "Products By Line."

So under Heritage they reside until a better structure can be determined. These vagabonds include the NON-Heritage products: Rebel, KSS and Shorthorn.
    Chorus Question - The Klipsch Community

Heritage

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cornwall har overtatt som det store prosjektet mitt på høytalerfronten, men går via forte og heresy først tenker jeg
    og ja steike artig med slik interesse for "gamle" høytelere
    Jokris jeg kunne ikke la være å bite meg merke i ordet gamle her
    Så legger ved en oversikt over hvordan man kan finne alder på sine gamle Klipsch, men glem ikke nye Heritage er å få kjøpt og produseres

KLIPSCH S/N FORMATS
    DATES DESCRIPTION EXAMPLE
    1946-1947 ### 001 (ending #021)
    1948-1961† #### 0121 (starting #0121
    1962-1983 ##letter#### 20Y1234
    1984-1989 YY WW #### 89281234
    1990-1997 DOY Y2Y1 ####135791234
    1998-2000 YY WW #### 00281234
    1962-1983 Letter format
    A = 1962 F = 1967 K = 1972 R = 1977 X = 1982
    B = 1963 G = 1968 L = 1973 S = 1978 Y = 1983
    C = 1964 H = 1969 M = 1974 T = 1979
    D = 1965 I = 1970 N = 1975 U = 1980
    E = 1966 J = 1971 P = 1976 W = 1981
    NOTES
    1946-1961 dates can only be found in log book (eng. Library)
    DOY = day of the year
    YY = year (i.e. 99,00…)
    Y2Y1 = 2nd digit of year, 1st digit of year
    WW = week of the year
    Date code on drivers (1994) Example - 9429 = 1994, 29th week of the year / YYWW
    † Klipschorns of this vintage had the s/n hammer stamped into the tailboard, woofer access door or inside
    the woofer chamber.

Side 1 av 18 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •