Klipsch Heritage series:) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 18 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 346
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    eddie, tror en mc275 kunne vært noe for deg på ls dine, c-v sier den er stille nok

spørs sikkert litt på pre og slikt også, men jeg har hørt flere som mener 275 passer svært bra til la scala, som også har testet mer enn hva jeg har gjort..

jeg har hørt LS2 og 275 en gang, og har vært trollbundet siden - mulig eddie som har vært gjennom masse elektronikk, dyr elektronikk har opplevd bedre dog..

det trenger hvertfall ikke være dyrer for min del, det var kjempe morro og knallbra lyd! (vet ikke hva slags rør som sto i under test, men var kt88 såvidt jeg vet)

det var langt mindre støy med ls og 275 enn hva jeg har hatt på noe som helst elektronikk på mine RF83 og RF82 i det minste..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    spørs sikkert litt på pre og slikt også, men jeg har hørt flere som mener 275 passer svært bra til la scala, som også har testet mer enn hva jeg har gjort..

jeg har hørt LS2 og 275 en gang, og har vært trollbundet siden - mulig eddie som har vært gjennom masse elektronikk, dyr elektronikk har opplevd bedre dog..

det trenger hvertfall ikke være dyrer for min del, det var kjempe morro og knallbra lyd! (vet ikke hva slags rør som sto i under test, men var kt88 såvidt jeg vet)

det var langt mindre støy med ls og 275 enn hva jeg har hatt på noe som helst elektronikk på mine RF83 og RF82 i det minste..
    høres bra ut
    jeg jobbet med reaserch en del mnd før jeg datt ned på å teste an og mc
    an var kanskje hakket vassere på lavt volum men fra middels til høyt ble mc overlegen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fått en god melding fra posten idag, de har tatt en lokal avgjørelse på å dekke skadene på forte l, bravo , må skryte av den serviceinnstilling og seriøsitet de har lagt til grunn for avgjørelsen, tok seg tid til å gå over høytaleren sammen med med , ble lyttet på mine argumenter, notert flittig og iløpet av 24 timer har jeg fått positiv tilbakemelding , kudos til det lokale postkontoret i mjøndalen for en fantastisk service:-D :-D

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    da har jeg fått en god melding fra posten idag, de har tatt en lokal avgjørelse på å dekke skadene på forte l, bravo , må skryte av den serviceinnstilling og seriøsitet de har lagt til grunn for avgjørelsen, tok seg tid til å gå over høytaleren sammen med med , ble lyttet på mine argumenter, notert flittig og iløpet av 24 timer har jeg fått positiv tilbakemelding , kudos til det lokale postkontoret i mjøndalen for en fantastisk service:-D :-D
    Ja det var bra service..og ikke minst kjapp.Aldri hørt at folk fra det området skal være sååå kjappe..:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Ja det var bra service..og ikke minst kjapp.Aldri hørt at folk fra det området skal være sååå kjappe..:-D

lamgt bedre her oppe enn i drammen f.eks

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når forventer du Forte'ne er spilleklar igjen da? blir spennende med en sammenligning CWIII vs Forte:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når forventer du Forte'ne er spilleklar igjen da? blir spennende med en sammenligning CWIII vs Forte:-)

forventer å få elementer til uken , så er det å spille de noe inn etter cw lll har fått dosa si

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det kan bli spennende.Husk at mellomtone hornet i Forten er noe av det beste Klipsch har,fisket litt rundt blandt amerikanske klipsch guruer hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Tror det kan bli spennende.Husk at mellomtone hornet i Forten er noe av det beste Klipsch har,fisket litt rundt blandt amerikanske klipsch guruer hehe

skal bli gøy å teste ja artig å snuse rundt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel melde meg inn her med mine Chorus 2. Er vel de høyttalere jeg har hatt lengst og kommer sikkert til å gro fast etter hvert. Kunne tenkt meg å hørt Cornwall til sammenligning da...
    Men morsomme høyttalere å eie, tror ikke det finns så mange parene i Norge i følge audiocompaniet. Tror det er fåtallet av andre merker som slår disse og generelt Heritage på dynamikk.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ste-Reo.
    Får vel melde meg inn her med mine Chorus 2. Er vel de høyttalere jeg har hatt lengst og kommer sikkert til å gro fast etter hvert. Kunne tenkt meg å hørt Cornwall til sammenligning da...
    Men morsomme høyttalere å eie, tror ikke det finns så mange parene i Norge i følge audiocompaniet. Tror det er fåtallet av andre merker som slår disse og generelt Heritage på dynamikk.
    Dette er utrolige kuule høyttalere har selv eid et par på 90 tallet
    Er nok mange som slår disse i dag, men er uansett en meget god og dynamisk høyttaler med 1000w peak.
    Artig konstruksjon med 15" slave bak som gjør den litt vanskelig å plassere, men når plasseringen treffer gir den også en sinnsykt god bass
    Cornwall III er spiller nok litt bedre men ikke høyere......

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere om disse?
    Klipsch Vintage Cornwall HiFi Horn Speakers Walnut Pair - eBay (item 110636619113 end time Jan-25-11 18:48:44 PST)

De ser riktig delikate ut, vanskelig med waf faktoren da.
    Hvordan vil de spille mot KLF-30?

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Hva tror dere om disse?
    Klipsch Vintage Cornwall HiFi Horn Speakers Walnut Pair - eBay (item 110636619113 end time Jan-25-11 18:48:44 PST)

KLF-30 er desverre en høyttaler jeg har hørt for lite av kun korte trekk og ingen intensiv lytte test.

Her er en nyttig tråd å lese når det gjelder den orginale med litt målinger og info mot Cornwall III

Review: Klipsch Cornwall III vs. Cornwall I - Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være skikkelig trøkk i KLF-30..Jeg har KLF-10 og det er sabla trøkk i de å.Selv uten optimal(e) forsterker(e).
    Har du testa de med skikkelig effektforsterker raeggis???

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Hva tror dere om disse?

jeg har ingen problemer med å anbefale cw lll over en lav sko ihvertfall, oppnålig prismessig og en sak som virkelig spiller musikk og film for den saks skyld
    lekende lett, og den tar mindre plass enn f.eks rf63 pga de skal stå inn til vegg/hjørne og bygger bare 40 cm innover, waf faktoren kommer an på din wife er hun som min så setter hun pris på utseendet og ikke minst den ekstra gulvplassen

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Må være skikkelig trøkk i KLF-30..Jeg har KLF-10 og det er sabla trøkk i de å.Selv uten optimal(e) forsterker(e).
    Har du testa de med skikkelig effektforsterker raeggis???
    Jeg har desverre ikke fått til dette.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jokris hva vil du si om RF-63 vs CVIII ?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fremdeles ikke fått noe respons fra Audiocompaniet på mailer sendt til de.

skal ut å reise til uka, og hadde da ønsket å få ta en titt på La Scala II og Cornwall III, evt fått en ørliten demo av disse to, slik jeg kunne få en endelig konklusjon på hvilke jeg skal strekke meg etter.. bare noen dager til avreise, og fremdeles nada.. skuffende..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Jokris hva vil du si om RF-63 vs CVIII ?

cwlll forsvinner lettere i lydbildet enn rf63, er generellt enklere å få til plasseringsmessig, spiller enda mer allround enn rf63, overraskende nok så gruser de rf63 til film også faktisk, kanskje enda mer merkbart der enn på musikk faktisk :-D men på tross av alt dette savner jeg å ha rf63 enda, blir nok ett par etterhvert igjen, men ikke i hovedoppsettet da
    virker også som om cwll går lengre ned i bassen og gjør det mer uanstrengt , glad jeg traff med dette byttet for det er ikke alle som hadde klart å hoppe etter Rf63(wirkola) her hjemme på denne måten
    jobbe og jobb med rf63 for å få de millimeter plassert eddie, det har en del å si faktisk

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fremdeles ikke fått noe respons fra Audiocompaniet på mailer sendt til de.

skal ut å reise til uka, og hadde da ønsket å få ta en titt på La Scala II og Cornwall III, evt fått en ørliten demo av disse to, slik jeg kunne få en endelig konklusjon på hvilke jeg skal strekke meg etter.. bare noen dager til avreise, og fremdeles nada.. skuffende..

tror det er litt sykdom ute og går der, har ikke fått svar på min henvendelse om en an dac jeg heller + henvendelse angående atlas kabler

Side 9 av 18 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •