Klipsch Heritage series:) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 18 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 346
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Fett Dette kommer du garantert til å bli fornøyd med blir spennende å høre dine erfaringer når du har fått kjørt di litt. Jeg synes Cornwall III er noe av di kuuleste Heritage med unntak av Horn selv.....

gleder meg villt selv :-D håper bare de trives i rommet her:twisted:

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    gleder meg villt selv :-D håper bare de trives i rommet her:twisted:
    Skal være veldig villige i di fleste rom
    Disse elsker bakvegger og hjørner
    Så her er det bare å glede seg....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være veldig villige i di fleste rom
    Disse elsker bakvegger og hjørner
    Så her er det bare å glede seg....

jo , gjør det :-D

leste denne til det fulle igår, interesang lesing om cornwall ll , ikke minst med tanke på aldren på testobjektet og grundigheten på testen

audiopage3 - mitjaborko

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en del interesange fakta kommer på bordet rundt cornwall ll i testen over
    bla. måler som fabrikkny på specs etter mange års bruk, dupper ikke lengre ned enn 5 ohm, dette gjør jo at jeg føler som om jeg skal skyte spurv med kanon med å kjøre mcintoshen på de de er bygd helt etter pwk ideal , man trenger knapt 5 watt (gode) for å spille som man vil.
    de oppgis til å være veldig transparente og svært dynamiske, og enkelte av målingene mener han er i verdensklasse uansett prisklasse
    går dypt med raskt godt driv, ærlige oppover, må si at jeg synes denne testen var interesang lesning mht at det er både foretatt subjektiv testing og objekjektive målinger som hånd i hånd peker ut denne som enda mer interesang for meg

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en del interesange fakta kommer på bordet rundt cornwall ll i testen over
    bla. måler som fabrikkny på specs etter mange års bruk, dupper ikke lengre ned enn 5 ohm, dette gjør jo at jeg føler som om jeg skal skyte spurv med kanon med å kjøre mcintoshen på de de er bygd helt etter pwk ideal , man trenger knapt 5 watt (gode) for å spille som man vil.
    de oppgis til å være veldig transparente og svært dynamiske, og enkelte av målingene mener han er i verdensklasse uansett prisklasse
    går dypt med raskt godt driv, ærlige oppover, må si at jeg synes denne testen var interesang lesning mht at det er både foretatt subjektiv testing og objekjektive målinger som hånd i hånd peker ut denne som enda mer interesang for meg
    Dette er en av di grundigste tester jeg har lest meget bra

Jeg digger Cornwall og tydeligvis av alle di riktige grunner.....

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke tenke på at du har for mye watt. Jeg hadde lenge 2x250watt på Heresy. Greit nok at en ikke trenger alt det, men er greit med litt overskudd når en drar på litt.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes det plasser i norge hvor man kan få demo av Cornwall III VS La Scala II?

dette er mest interessant for min del, ettersom jeg ikke har hørt særlig av Cornwall (og disse er mer i riktig pris enn hva LS er) og lurer på om det heller er lurere å avvente til jeg kan realisere LS, ettersom disse trollbandt meg, og den de ekstra hz i bånn jeg får med Cornwall har jeg mulighet å få lagt inn med subwoofer likevel?

Noen formeninger om forskjeller på disse i diskant,mellomtone,midbass og bass? er det "kun" den dypeste bassen Cornwall er bedre på egentlig?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    finnes det plasser i norge hvor man kan få demo av Cornwall III VS La Scala II?

dette er mest interessant for min del, ettersom jeg ikke har hørt særlig av Cornwall (og disse er mer i riktig pris enn hva LS er) og lurer på om det heller er lurere å avvente til jeg kan realisere LS, ettersom disse trollbandt meg, og den de ekstra hz i bånn jeg får med Cornwall har jeg mulighet å få lagt inn med subwoofer likevel?

Noen formeninger om forskjeller på disse i diskant,mellomtone,midbass og bass? er det "kun" den dypeste bassen Cornwall er bedre på egentlig?

etter hva jeg skjønner er cornwall en mer komplett sak ,men ls er nok bedre i enkellte områder tenker jeg, audiocompaniet har begge typer så avtal en lytt med de?

legger med konklusjonen på de 29 sidene

CONCLUSION
    If the loudspeaker can reproduce the whole frequency spectra, from the lowest to the highest note a
    human ear can perceive, if it can reproduce a wide range and the most complex sounds effortlessly and
    with lowest distortion, and if it can reproduce music in its whole dynamic range it must really be a good
    loudspeaker.
    No doubt Klipsch Cornwall can do this. And no doubt, it is an exceptional loudspeaker.
    Cornwalls are large speakers and they sound like it. They present a very large, natural sound stage They
    are one of the few speakers you will ever hear that you will instantly love.
    They reproduce music effortlessly, whereas most speakers color the sound in some way. They have a
    transparency to them that I have not heard before, or since.
    The other remarkable thing is volume. These things sound perfect at any volume that you can physically
    withstand. I can honestly say that I have never heard them distort.
    Cornwalls not only reproduce sound. They transfer-transform-restore original power, and energy!
    Cornwalls transmit, and restore total sound energy within entire audible frequency range. They restore it
    within tremendous dynamic range.
    And there is a direct functional correlation between energy being radiated by the loudspeaker as a system
    and the physical and emotional excitation of the listener. That’s why Cornwalls excite so much.
    Cornwall is unbeatable in terms of dynamics, presence and the ability to transform a real life feeling into
    your living room.
    They reproduce music with absolute clarity. The sound is pure and clean. Bras is reproduced with the blatt
    intact. Trumpets and trombones are right there. That's why Cornwalls are so persuasive.

er nok delt leir om hva som er best, jeg liker komplett lyd fra ht, og ønsker meg derfor kanskje en høytaler som går lengre ned enn ls, cornwall ll dipper ikke under 5 ohm heller selv om det måles flatt ned til 25 hz i denne testen og det er ett kunststykke å få til såvidt jeg skjønner

denne testen er utført med ett par 14 år gamle ht og jeg anbefaler sterkt en lesning da han går grundig til verks med å teste teknisk og alle typer musikk og lyder

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Du skal ikke tenke på at du har for mye watt. Jeg hadde lenge 2x250watt på Heresy. Greit nok at en ikke trenger alt det, men er greit med litt overskudd når en drar på litt.
    Litt overskudd? hehe, jada er enig , bedre med for mye enn for lite, men kanskje ett set sett hadde vært knall også?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hørt at LS har bedre midbass og punch, at den er kjappere, mens Cornwall er bedre litt dypere, for meg merker jeg ikke forskjell om det er sub under 40hz eller kun høytaler så lenge det er en god sub som er kalibrert 100% det er viktig..

men noen som vet om forskjeller / likeheter i mellomtone og diskant mellom disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hørt at LS har bedre midbass og punch, at den er kjappere, mens Cornwall er bedre litt dypere, for meg merker jeg ikke forskjell om det er sub under 40hz eller kun høytaler så lenge det er en god sub som er kalibrert 100% det er viktig..

men noen som vet om forskjeller / likeheter i mellomtone og diskant mellom disse?

tror du bør høre disse, såvidt jeg vet er ikke midtbassen bedre på ls enn cornwall, de trøkker sykt og har en lynkjapp bass respons visstnok.....
    er nok heller fra mellomtone og opp jeg har hørt at ls skal være bedre
    er som sagt helheten som gjør at jeg går for cornwall enn ls i denne omgang, har ett par 18 mnd gamle ls ll på hånden også
    en annen ting er at ls trenger mer plass enn cornwall også, det er viktig punkt også for

men ls bør være en kjempe, kjempe høytaler uansett iom at den koster dobbelt+subber

8 av 10 vil kanskje velge ls?

egentlig kan man jo si at hvis cornwall overhodet er bedre enn ls på noe felt så er det en ingenør bragd med tanke på prisen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror du bør høre disse, såvidt jeg vet er ikke midtbassen bedre på ls enn cornwall, de trøkker sykt og har en lynkjapp bass respons visstnok.....
    er nok heller fra mellomtone og opp jeg har hørt at ls skal være bedre
    er som sagt helheten som gjør at jeg går for cornwall enn ls i denne omgang, har ett par 18 mnd gamle ls ll på hånden også
    en annen ting er at ls trenger mer plass enn cornwall også, det er viktig punkt også for

men ls bør være en kjempe, kjempe høytaler uansett iom at den koster dobbelt+subber

8 av 10 vil kanskje velge ls?

egentlig kan man jo si at hvis cornwall overhodet er bedre enn ls på noe felt så er det en ingenør bragd med tanke på prisen

hvilken farge er det på LSII du har på hånden? de vanlige walnut som er på brukten på Hifisentralen en gang i blant?

liker sorte høytalere helt klart best, men heritage er faktisk walnut også overraskende fine, selv om jeg drømmer om sorte LS II :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken farge er det på LSII du har på hånden? de vanlige walnut som er på brukten på Hifisentralen en gang i blant?

liker sorte høytalere helt klart best, men heritage er faktisk walnut også overraskende fine, selv om jeg drømmer om sorte LS II :-)

hei

jeg kan sjekke, de er på gjøvik ihvertfall vet jeg
    ett godt tips før kjøp av ls kan være å sjekke opp mot eget utstyr pga støy, de har 105 db og er supersensitive på støy, får jeg det problemet med cornwall lll så kan det hende jeg må bytte forsterkeri faktisk

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

det kan du gjerne gjøre! ikke 100% sikker på at jeg kjøper, de MÅ være strøken - og hvis de er i sort i tillegg er det svært godt mulig.. er det i walnut må jeg vurdere pris og hva jeg skal gjøre først; MC275r og/eller nye sorte Cornwall..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

ett godt tips før kjøp av ls kan være å sjekke opp mot eget utstyr pga støy, de har 105 db og er supersensitive på støy, får jeg det problemet med cornwall lll så kan det hende jeg må bytte forsterkeri faktisk

tar den, men har hørt mange som er superfonøyd med 275 på LS, så tror nok ikke det blir noe stort problem.. men det vurderes fortløpende egentlig:P

Klipsch over Mcintosh altså? sånn det må være det:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tar den, men har hørt mange som er superfonøyd med 275 på LS, så tror nok ikke det blir noe stort problem.. men det vurderes fortløpende egentlig:P

Klipsch over Mcintosh altså? sånn det må være det:-)

har forhåpninger at det går bra,men er visstnok syk forskjell på 99 og 102 angående støy, og det kan være at det er pre som støyer eventuellt også

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har forhåpninger at det går bra,men er visstnok syk forskjell på 99 og 102 angående støy, og det kan være at det er pre som støyer eventuellt også

hvor lang leveringstid er det på cornwall'ene du har bestilt jokris?

du kan gi beskjed dersom du har noe info om LS II da, så skal jeg vurderer om det er interessant..

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Det finnes ingenting som heter for mye watt eller for mye strøm
    Det gir bare mye renere lyd og mye mer dynamikk også når man spiller lavt
    Godt vi er enige her skalle skulle ønske mange flere forstod hvordan man får ren lyd he he
    Raskeste og enkleste vei til ødelagte høyttalere er dårlig forsterker og urene signaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor lang leveringstid er det på cornwall'ene du har bestilt jokris?

du kan gi beskjed dersom du har noe info om LS II da, så skal jeg vurderer om det er interessant..

det er kun salget av rf63 som er ventetiden nå, de er inne og holdt av til meg
    i verste fall blir det ett par uker tenker jeg,skal gi beskjed ja

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ingenting som heter for mye watt eller for mye strøm
    Det gir bare mye renere lyd og mye mer dynamikk også når man spiller lavt
    Godt vi er enige her skalle skulle ønske mange flere forstod hvordan man får ren lyd he he
    Raskeste og enkleste vei til ødelagte høyttalere er dårlig forsterker og urene signaler.
    er enig i dette jeg og, men det er jo måte på også da

Side 7 av 18 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •