Klipsch Heritage series:) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 346
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Skal si Heresy III Gikk fort. Jaja, Får bli RC64II som senter da.(om ikke det blir noe av Heresy II handelen da) Det er jo tross alt RF7 II jeg ønsker meg i nye reiret, når jeg får opp ny garasje. Heresy blir da i stuen med platespiller og rør. Jeg må jo få testet rør.
    Test ut Cornwall III for du løper å kjøper RF7 ikke sikkert du endrer valg, men da slipper du evt å angre senere

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Test ut Cornwall III for du løper å kjøper RF7 ikke sikkert du endrer valg, men da slipper du evt å angre senere
    Vanskelig å få testet Cornwall i bergen. Var for treig dengang Fallenangel solgte sine, og satt fremdeles og funderte da eddie hentet LaScala. En må bare slå til med en gang. Nytt blir for dyrt for meg. jeg solgte sjela(motorsykkelen) for å få råd til subben.

Mener du at CW III kan være like bra som RF7 II i en kino? Cornwall er vel mye lik som Heresy?

Men jeg har sluttet å røyke, og sparer litt hvær måned til nye ht. Først må jeg ha ny center.

Hva hadde dere gjort for best filmopplevelse? RC64 II, eller Heresy II(1 stk)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å få testet Cornwall i bergen. Var for treig dengang Fallenangel solgte sine, og satt fremdeles og funderte da eddie hentet LaScala. En må bare slå til med en gang. Nytt blir for dyrt for meg. jeg solgte sjela(motorsykkelen) for å få råd til subben.

Mener du at CW III kan være like bra som RF7 II i en kino? Cornwall er vel mye lik som Heresy?

Men jeg har sluttet å røyke, og sparer litt hvær måned til nye ht. Først må jeg ha ny center.

ifølge håkon rognlien så er cornwall lll den råeste kinohøytaleren han har vært borte i, og den er lettere å få til å spille bra(mindre kostbart) enn f.eks rf63

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selv er jeg ikke i tvil Cornwall III banker RF7 lett i mine ører, men vi er alle forskjellige og smaken kan variere

Mange bruker Heritage i hjemmekine er bare vi her i norge som er veldig tilbakeholdne på Heritage selv om det er det som er ekte klipsch.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker jo Heresy II som fronter i kinoen.

En RC64 passer best inn her formmessig. Men når dere kommer til ytelse i kinosammenheng, hva hadde dere valgt? RC64? eller Heresy II ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker jo Heresy II som fronter i kinoen.

En RC64 passer best inn her formmessig. Men når dere kommer til ytelse i kinosammenheng, hva hadde dere valgt? RC64? eller Heresy II ?

det tør jeg ikke svare på, da jeg ikke har anelse om hvordan noen av de spiller men man sier jo at det er en fordel med lik serie , hvordan synes du heresy er på dialoger og det som generellt skal skje i senter da?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det tør jeg ikke svare på, da jeg ikke har anelse om hvordan noen av de spiller men man sier jo at det er en fordel med lik serie , hvordan synes du heresy er på dialoger og det som generellt skal skje i senter da?
    Jeg prøvde Heresy som fanthom center, og det var eksplosivt.

Jeg begynner jo å nærme meg de 40, og 100 db er høyt for meg, men jeg hadde Cerwin vega DC15 i ungdommen, og jeg ønsker meg tilbake til noe slikt med god lydkvalitet.

Kansje Heresy kunne gjort det i et bedre rom. Det kan jo knapt gjøres bedre enn Heresy gjør det. Problemert er at Heresy er nådeløs musikkformidler, som må matches og plaseres med ommhu. Derfor vurderer jeg RF serien.

En må gi Heresy det Heresy vil når det gjelder effekt, og jeg føler at DOXA er bare en smakebit på hva disse ht kan oppvise. Det er nok rør eller klasse A som må til, og da har det lett for å bli dyrt.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg begynner jo å nærme meg de 40, og 100 db er høyt for meg, men jeg hadde Cerwin vega DC15 i ungdommen, og jeg ønsker meg tilbake til noe slikt med god lydkvalitet.

Kansje Heresy kunne gjort det i et bedre rom. Det kan jo knapt gjøres bedre enn Heresy gjør det. Problemert er at Heresy er nådeløs musikkformidler, som må matches og plaseres med ommhu. Derfor vurderer jeg RF serien.

En må gi Heresy det Heresy vil når det gjelder effekt, og jeg føler at DOXA er bare en smakebit på hva disse ht kan oppvise. Det er nok rør eller klasse A som må til, og da har det lett for å bli dyrt.
    Er helt enig med deg der og synes Doxa er heller dårlig match med Klipsch

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig med deg der og synes Doxa er heller dårlig match med Klipsch
    DOXA er det beste jeg har puttet på til nå.

Acurus skal være en god match men ble litt hardt til tider.

Nad ble direkte hissigt med Yamaha som pre. Med Pro-jecten direkte i NADen ble det dynamiskt og ufattelig tøft, men fremdeles skarpt.

Yamahaen virker ganske lik som DOXAen som amp.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DOXA er det beste jeg har puttet på til nå.

Acurus skal være en god match men ble litt hardt til tider.

Nad ble direkte hissigt med Yamaha som pre. Med Pro-jecten direkte i NADen ble det dynamiskt og ufattelig tøft, men fremdeles skarpt.

Yamahaen virker ganske lik som DOXAen som amp.
    he he her er det mye forskjeller og forskjellig smak.
    Elektronikken og rommet har jo også mye å si å der har vi vel alle forskjellig.
    Sist jeg prøvde Doxa var på Chorus II og da mistet jeg rocke foten.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he her er det mye forskjeller og forskjellig smak.
    Elektronikken og rommet har jo også mye å si å der har vi vel alle forskjellig.
    Sist jeg prøvde Doxa var på Chorus II og da mistet jeg rocke foten.
    Jeg har alltid ment at rommet er det viktigste for at lytteopplevelsen skal bli bra, dernest ht.

Men med Heresy kommer en i en klasse der elektronikk spiller inn. Noen vil sikkert si kabler også, men la meg være skeptiker litt til når det gjelder kabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rf serien er nok kanskje lettere å få til,ihvertfall de mindre, det kommer test i fidelity på rf7mkll over nyttår, rognlien driver med innspilling av de
    snakket litt med han angående overgang fra rf63 til cornwall, han mente cornwall var en enklere ht å få makset enn rf63, rf63 kunne settes sammen med elektronikk som koster uhorvelig mye uten å gjøre skam på seg
    ellers ville jeg få mer live følelse og farging av lyden (på godt og vondt) med cornwall, en mye mer eksplosiv bass , men vil miste den dypeste bassen
    så det var i hans øyne en smakssak
    og så mente han cornwall var den råeste høytaleren han noen gang har testet til film.punktum. hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gode nyheter angående deler til forte ht mine, audiocompaniet har nye diskant horn til forte på lager og de skal sjekke om de ikke har orginal bass elementer til meg også i tillegg har de deler som f.eks mellomtonehorn osv, de har også masse deler til forte ll hvis noen skulle trenge det

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gode nyheter angående deler til forte ht mine, audiocompaniet har nye diskant horn til forte på lager og de skal sjekke om de ikke har orginal bass elementer til meg også i tillegg har de deler som f.eks mellomtonehorn osv, de har også masse deler til forte ll hvis noen skulle trenge det

Er det snakk om originaldeler eller oppgraderinger? Tenker at ett delefilter som er 20 år gammelt har nok godt av en oppgradering eller fornyelse!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Er det snakk om originaldeler eller oppgraderinger? Tenker at ett delefilter som er 20 år gammelt har nok godt av en oppgradering eller fornyelse!
    er snakk om orginaldeler, delefilteret er modda av cobra2 på hfs, han byttet også mellomtone elementene for 1 år siden

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er snakk om orginaldeler, delefilteret er modda av cobra2 på hfs, han byttet også mellomtone elementene for 1 år siden
    I dine forte ja, men tenkte på til mine forteII!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt klart, men da ville jeg hørt med bob crites om oppgraderings delefilteret
    skal være enkelt å montere, koster rundt 1200-1400 + frakt+moms tror jeg

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn til å bytte ut noe som fungerer bra fra før,byttet til crites diskanter på mine la scala og det låter ikke like bra synes jeg men de trenger vel en del timer på innkjøring

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bob anbefalte meg en del forbedringer å,men trur jeg prioriterer rør faenskap først..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du synes rør er faenskap bør du strengt tatt holde deg unna paisly :twisted:
    cornwall er da mer eller mindre bestillt idag , valnut finish som jeg synes er finest nå er det bare å glede seg:-D :-D :-D :-D :-D

Side 5 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •