Klipsch Heritage series:) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 346
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Vurderer dette selv, dog blir det rf82 som forsvinner. Surr oppsettet med
    Rf83 spes blir stående lenge, og siden la scala er dobbel så dyr som cornwall i utgangspunktet blir det mer trolig cornwall i første omgang på meg, i et rent stereo oppsett, drømmen vil alltid være la scala eller khorn men..
    ja som jeg skriver så foretrekker jeg kontant kjøp,men hvis selger vil ha lyd og ønsker å teste rf63 så kan jeg vurdere det, har tatt med la scala i annonsen på hfs men først og fremst cornwall som er målet tror jeg, scala og klipsch horn får som du sier vente noe. kunne jo gått for ny rf7mkll men har ett godt kjennskap til rf serien nå føler jeg og har lyst på en annen serie for å bli enda bedre kjent med varisjonene som klipsch har å tilby
    må takke gudene for at jeg har funnet meg en kone som lar meg 100% ta valg utifra hva jeg liker lydmessig og ikke estetisk cornwall er godt voksen str messig, og leverer nok lyd deretter og
    når den kom så hadde den samme bestykning i mellomtone og diskant som klipsch horn da den var beregnet som en fulltone center for de med stor avstand mellom klipsch horna , og det lover jo godt:-D

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ja som jeg skriver så foretrekker jeg kontant kjøp,men hvis selger vil ha lyd og ønsker å teste rf63 så kan jeg vurdere det, har tatt med la scala i annonsen på hfs men først og fremst cornwall som er målet tror jeg, scala og klipsch horn får som du sier vente noe. kunne jo gått for ny rf7mkll men har ett godt kjennskap til rf serien nå føler jeg og har lyst på en annen serie for å bli enda bedre kjent med varisjonene som klipsch har å tilby
    må takke gudene for at jeg har funnet meg en kone som lar meg 100% ta valg utifra hva jeg liker lydmessig og ikke estetisk cornwall er godt voksen str messig, og leverer nok lyd deretter og
    når den kom så hadde den samme bestykning i mellomtone og diskant som klipsch horn da den var beregnet som en fulltone center for de med stor avstand mellom klipsch horna , og det lover jo godt:-D
    Vurdere veldig cornwall 3 eller la scala 2, med mc rør i stereo oppsett, "styggtøffe" er de :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdere veldig cornwall 3 eller la scala 2, med mc rør i stereo oppsett, "styggtøffe" er de :-)

helt enig er nok god kombo ser mange på forumer som bruker mc til de

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdere veldig cornwall III eller la scala II, med mc rør i stereo oppsett, "styggtøffe" er de :-)
    To meget bra høytalere men veldig forskjellig, her vil jeg anbefale og lytte til di to før valget faller. La scala II full horn ikke så dyp i bassen som Cornwall III.
    Selv synes jeg begge disse spiller rå brå men er såpass forskjellige i lydbildet at det bør høres hvilken som passer best til din musikk og smak

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    To meget bra høytalere men veldig forskjellig, her vil jeg anbefale og lytte til di to før valget faller. La scala II full horn ikke så dyp i bassen som Cornwall III.
    Selv synes jeg begge disse spiller rå brå men er såpass forskjellige i lydbildet at det bør høres hvilken som passer best til din musikk og smak

lettere sagt en gjort egentlig dessverre, fortell mer om disse to da? f.eks hva slags oppsett har du hørt de på? jeg trenger noe som spiller noe dypere enn la scala pr dags dato heller mot cornwall, halve prisen er det også, det er ikke minst viktig

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lettere sagt en gjort egentlig dessverre, fortell mer om disse to da? f.eks hva slags oppsett har du hørt de på? jeg trenger noe som spiller noe dypere enn la scala pr dags dato heller mot cornwall, halve prisen er det også, det er ikke minst viktig
    La scala II er som sagt en full horn løsning som er meget detaljert i øvre område

Specifications
    FREQUENCY RESPONSE 51Hz-17kHz± 4dB
    POWER HANDLING 100 w max continuous (400 w peak)
    SENSITIVITY 105dB @ 1watt/1meter
    NOMINAL IMPEDANCE 8 ohms
    CROSSOVER FREQUENCY HF: 4500Hz
    MF: 400Hz
    MAXIMUM ACOUSTIC OUTPUT 121dB SPL

Cornwall III er en meget god og plasserings vennlig høyttaler som går dypere i bassen, denne høytaleren er laget for å gjengi så nær mulig sine store brødre for folk med begrenset plass.

Specifications
    FREQUENCY RESPONSE 34Hz - 20 kHz ±3db
    POWER HANDLING 100w max continuous (400 w peak)
    SENSITIVITY 102 db @ 1watt/1meter
    NOMINAL IMPEDANCE 8 ohms
    CROSSOVER FREQUENCY HF: 5000Hz
    LF: 800Hz
    MAXIMUM ACOUSTIC OUTPUT 119db

Har hørt begge på utrolig mange oppsett og her er det en av di tingene jeg elsker med klipsch som kommer helt tydelig frem. Di er sinnsykt følsomme og lyden varierer stort selv med små endringer. Du kan med rør få en meget varmt spillende og detaljert opplevelse, mens du med transistor kan få et lydtrykk og fun factor uten side stykke fra relativet rimelige forsterkere.
    Selv om lyden er god med rimelige forsterkere skal man ikke glemme at enkleste vei til å ødelegge høytalere er for svak forsterker og forvrengninger i lyden. Di fleste Klipsch elsker hjørner og vegger for å få frem en heftig bass plasseringen er som regel 2-6 meter fra hverandre og nær bakvegg, med noen untak som Chorus II som har slave bak den krever litt avstand.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La scala II er som sagt en full horn løsning som er meget detaljert i øvre område

Specifications
    NOMINAL IMPEDANCE 8 ohms

Cornwall III er en meget god og plasserings vennlig høyttaler som går dypere i bassen, denne høytaleren er laget for å gjengi så nær mulig sine store brødre for folk med begrenset plass.

Specifications
    NOMINAL IMPEDANCE 8 ohms

Har hørt begge på utrolig mange oppsett og her er det en av di tingene jeg elsker med klipsch som kommer helt tydelig frem. Di er sinnsykt følsomme og lyden varierer stort selv med små endringer. Du kan med rør få en meget varmt spillende og detaljert opplevelse, mens du med transistor kan få et lydtrykk og fun factor uten side stykke fra relativet rimelige forsterkere.
    Selv om lyden er god med rimelige forsterkere skal man ikke glemme at enkleste vei til å ødelegge høytalere er for svak forsterker og forvrengninger i lyden. Di fleste Klipsch elsker hjørner og vegger for å få frem en heftig bass plasseringen er som regel 2-6 meter fra hverandre og nær bakvegg, med noen untak som Chorus II som har slave bak den krever litt avstand.
    Bassen er dypere på cornwall mens det er litt mere midtbass på la scala samt heftigere dynamikk ellers er de vel ganske like i mellomtone/diskant

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er glemsk men har du testet Forte II?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Bassen er dypere på cornwall mens det er litt mere midtbass på la scala samt heftigere dynamikk ellers er de vel ganske like i mellomtone/diskant
    Er helt enig i midtbass delen, men synes toppen i La scala II og Horn gir mer en Cornwall III. Her er de selvfølgelig en stor forskjell i størrelse og pris med i bildet også

Cornwall III er i mine øyne en meget velspillende høytaller med masse trykk til en fornuftig pris, mens store brødrene er dyre og store.
    Havner gjerne hos di som har drevet med klipsch en stund å har rom og kone som tillater det

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig i midtbass delen, men synes toppen i La scala II og Horn gir mer en Cornwall III. Her er de selvfølgelig en stor forskjell i størrelse og pris med i bildet også

Cornwall III er i mine øyne en meget velspillende høytaller med masse trykk til en fornuftig pris, mens store brødrene er dyre og store.
    Havner gjerne hos di som har drevet med klipsch en stund å har rom og kone som tillater det
    det med plass er noe jeg har lagt merke til at flere cornwall eiere nevner som ett stort pluss, og jeg er redd la scala vil stå for tett hos meg, cornwall har vel en god åpen mellomtone den og? kanskje bassen som maskerer noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er glemsk men har du testet Forte II?

nei, men forte l er på vei til meg nå, kjøpte de forrige uke, men er gira på heritage høytalere nå, har forresten ett par heresy høytalere på hånden igjen
    2,5 år gamle heresy lll for 7500, strøkne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Specifications
    NOMINAL IMPEDANCE 8 ohms

Specifications
    NOMINAL IMPEDANCE 8 ohms

blir å bruke 2x100 klasse a rørwatt fra mcintosh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vært i støtet begge vi to nå eddie en stund ,med høytalere og forsterkere

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, men forte l er på vei til meg nå, kjøpte de forrige uke, men er gira på heritage høytalere nå, har forresten ett par heresy høytalere på hånden igjen
    Nå surrer jeg hehe,selvfølgelig har du Forte på vei

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir å bruke 2x100 klasse a rørwatt fra mcintosh
    Aldrig hørt mcintosh noe som er en synd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sånn som jeg holder på er ikke det rart, velkommen hit hvis det passer seg slik engang eddie:-D

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du rører og rører..

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heresy III for 7500. Hadde det vært noe å dele på Eddie?

Ble litt klar for å ha Heresy som senter, selvom jeg må ommøblere rommet mitt da.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Heresy III for 7500. Hadde det vært noe å dele på Eddie?

Ble litt klar for å ha Heresy som senter, selvom jeg må ommøblere rommet mitt da.
    Høres fristende ut men kan vel se det ann et par dager ang de andre paret,ganske stor forskjell i pris men send meg evt pm hvis vi må bestemme noe raskt

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Farge?

Side 3 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •