Klipsch Heritage series:) - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 18 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 346
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen flere bilder og litt kabel testing

Her er Adyton satt opp på sine føtter som matcher sidene og som dere ser har jeg kablet om fra XLO Reference til XLO Signature så nå er det bare å la dette stå å spille minst 100-300 timer før jeg kan si noe utdypende, da disse enda er for nye til å gi detaljerte uttalelser. Men det kan sies at dette spiller meget bra allerede fra start og da kan det jo bare bli bedre

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Her er Adyton satt opp på sine føtter som matcher sidene og som dere ser har jeg kablet om fra XLO Reference til XLO Signature så nå er det bare å la dette stå å spille minst 100-300 timer før jeg kan si noe utdypende, da disse enda er for nye til å gi detaljerte uttalelser. Men det kan sies at dette spiller meget bra allerede fra start og da kan det jo bare bli bedre

spennende kombo det her, har du mer bilder av xlo ref kablene ? er veldig nyskjerrig på de :-D :-D og seff av resten av utstyret, får aldri for mye bilder av hønn :twisted: :twisted:

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    spennende kombo det her, har du mer bilder av xlo ref kablene ? er veldig nyskjerrig på de :-D :-D og seff av resten av utstyret, får aldri for mye bilder av hønn :twisted: :twisted:
    Her er det bilder av Reference serien til XLO Høyttaler kablene er typen shotgun og et 3m sett veier nesten 4kg fraktvekten er sinnsyke 11kg pr sett pga tre esken :twisted:
    Som du ser på bildene er det lagt ved 1 bilde av balanserte og 1 bilde av RCA. Kan legge ut litt mer bilder av utstyret senere

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Her er det bilder av Reference serien til XLO Høyttaler kablene er typen shotgun og et 3m sett veier nesten 4kg fraktvekten er sinnsyke 11kg pr sett pga tre esken :twisted:
    Som du ser på bildene er det lagt ved 1 bilde av balanserte og 1 bilde av RCA. Kan legge ut litt mer bilder av utstyret senere
    FY **** Grattis så mye,kommer hjem fra 3 uker på hvaler og ser dette!!! Helt rått

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    FY **** Grattis så mye,kommer hjem fra 3 uker på hvaler og ser dette!!! Helt rått
    Takker og bukker :-D

Er vel derfor jeg sitter fast her på forumet... svir jo av alle penga på stereo

sitter nå på 5 dagen å spiller inn horna men disse føler jeg kommer til å ta lang tid å spille inn selv om di allerede spiller rumpa av det meste slik Klipsch er kjent for 8)

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn! La scala er tøff!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Damn! La scala er tøff!
    Har lyst på ja, men det blir vel med drømmen. (om ikke lottoen slår inn da)

Jeg ser for meg at et par ht i den prisklassen blir vanskelig å snakke inn hos fruen. Håpet er et par LaScala I på brukten til en billig penge.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Har lyst på ja, men det blir vel med drømmen. (om ikke lottoen slår inn da)

Jeg ser for meg at et par ht i den prisklassen blir vanskelig å snakke inn hos fruen. Håpet er et par LaScala I på brukten til en billig penge.
    Er vel bare en mer påkostet kasse som er forskjell på la scala 1 og 2,elementer og delefilter er det samme tror jeg

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Er vel bare en mer påkostet kasse som er forskjell på la scala 1 og 2,elementer og delefilter er det samme tror jeg
    Jeg har hørt rykter om mer påkostede elementer og delefilter uten at jeg kan bekrefte dette, men kraftig forbedret og tykkere kasse for mindre resonanser er korrekt! Personlig synes jeg de både høres og ser bedre ut - men har også hørt rykter om at klipsch himself nektet for denne oppgraderingen, så den kom ikke før etter hans bortgang. La scala er hvertfal tøft!! Har så sinnsykt lyt på LS2

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt rykter om mer påkostede elementer og delefilter uten at jeg kan bekrefte dette, men kraftig forbedret og tykkere kasse for mindre resonanser er korrekt! Personlig synes jeg de både høres og ser bedre ut - men har også hørt rykter om at klipsch himself nektet for denne oppgraderingen, så den kom ikke før etter hans bortgang. La scala er hvertfal tøft!! Har så sinnsykt lyt på LS2
    Stemmer det !,PWK ville ikke røre La Scala og den ble oppgradert etter hans bortgang. Delefiltrene og kassene er oppgradert,drivere og bass er samme som K Horn altså samme som LS 1. Mange som mener de ble for "siviliserte" og sverger til LS 1.

O

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Stemmer det !,PWK ville ikke røre La Scala og den ble oppgradert etter hans bortgang. Delefiltrene og kassene er oppgradert,drivere og bass er samme som K Horn altså samme som LS 1. Mange som mener de ble for "siviliserte" og sverger til LS 1.

O
    Høres foruftig ut. Personlig synes jeg ls2 virker mye strammere i spillestilen - sikkert pga kassen tenker jeg. På det personlige plan synes jeg rett og slett at ls2 spiller mye bedre enn ls1, så drømmen for meg blir ls2.. Urealistisk drøm kanskje..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres foruftig ut. Personlig synes jeg ls2 virker mye strammere i spillestilen - sikkert pga kassen tenker jeg. På det personlige plan synes jeg rett og slett at ls2 spiller mye bedre enn ls1, så drømmen for meg blir ls2.. Urealistisk drøm kanskje..
    Hvorfor det?
    Kassene koster ca 6000,- i fra møbel snekker filtre og drivere+ basser omtrent 15000,-+ frakt om jeg ikke husker feil altså 21000,- ferdig høyttaler.
    Kassene mine er i MDF/ eik. Tegningene ligger på nett bare og laste ned og ta med til en snekker.

O

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor det?
    Kassene koster ca 6000,- i fra møbel snekker filtre og drivere+ basser omtrent 15000,-+ frakt om jeg ikke husker feil altså 21000,- ferdig høyttaler.
    Kassene mine er i MDF/ eik. Tegningene ligger på nett bare og laste ned og ta med til en snekker.

O
    Skjønner tanken godt, og man får da en høytaler som er omtrent identisk, hvis ikke identisk i lydkvalitet - men man mister, selvsagt etter min mening, omtrent hele eiergleden med La Scala, heritage og egentlig Klipsch generelt - noe som også betyr litt..

I et fremtidig hjemmekinorom kunne dog det vært et super og billig alternativ, med 3 slike la scala kopier i front, supplert med noen gode surrerundt ht og gode subber!

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere Harleyy .

Intressang elektronikk combo du bruker . Planer om å teste noe annet ? klasse a /rør etc ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner tanken godt, og man får da en høytaler som er omtrent identisk, hvis ikke identisk i lydkvalitet - men man mister, selvsagt etter min mening, omtrent hele eiergleden med La Scala, heritage og egentlig Klipsch generelt - noe som også betyr litt..

I et fremtidig hjemmekinorom kunne dog det vært et super og billig alternativ, med 3 slike la scala kopier i front, supplert med noen gode surrerundt ht og gode subber!
    Alle drivere filtre og basser er orginale klipsch ikke crites. Har ikke satt de sammen en gang,planen var og bruke LS 1 innmaten jeg hadde og få bedre kasser,men så solgte jeg LS1 og det ble bare liggende.
    Men skjønner hva du mener
    Jeg selger nok dette nå til en kar for 22000,- og kjøper de nye RF 5 MKII når de kommer.

O

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle drivere filtre og basser er orginale klipsch ikke crites. Har ikke satt de sammen en gang,planen var og bruke LS 1 innmaten jeg hadde og få bedre kasser,men så solgte jeg LS1 og det ble bare liggende.
    Men skjønner hva du mener
    Jeg selger nok dette nå til en kar for 22000,- og kjøper de nye RF 5 MKII når de kommer.

O
    Er ikke byggesettet når det er ferdig, betydelig bedre enn rf5? Og til (trolig) ca samme pris?

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. men man mister, selvsagt etter min mening, omtrent hele eiergleden med La Scala, heritage og egentlig Klipsch generelt - noe som også betyr litt..
    For meg dreier eiergleden seg mer om hva som kommer ut av høyttaleren, ikke hvilket merke som er klipstret på eller hvem som har skrudd den sammen.
    Men vi er nå alle forskjellige :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke byggesettet når det er ferdig, betydelig bedre enn rf5? Og til (trolig) ca samme pris?
    Kan bare snakke for meg selv men når det gjelder RF7mkll så har de selvfølgelig ikke et like stort lydbilde som la scala,heller ikke samme villskapen men det er en komplett høytaler med en utrolig deilig dyp stramm bass.På la scala så savnet jeg etter hvert en sub så fikk tak i en hfs sub som er matchet for la scalaene.

Side 16 av 18 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •