Klipsch Heritage series:) - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 18 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 346
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Finnes de idag som bruker sykt dyre høytalere og vinyl spillere med billige receivere/forsterkere fra 70 tallet

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe vinyl er jo perfekt match på vintage utstyr.Hvorfor snakker du om hd lyd? er vel ikke de mest seriøse som spiller av via bluray.de fleste hifi guruene bruker jo cd men helst vinyl!!!
    Skulle man bygge de beste receivere/forsterkere fra den tiden så ville de koste en formue da både byggekvaliteter og komponenter er av beste kvalitet
    Hvorfor jeg snakker om HD lye er fordi vi slipper komprimerte og ødelagte lyder he he
    Uansett hvor si rompa hi-fi folk vil være vil hd lyd være fremtiden.
    Gjennom en dvd spiller tviler jeg sterkt på men via en god digital løsning og en god dac utvilsomt
    Du må ikke glemme at en transistor har en viss leve tid og det har ledninger punkt metere osv..... hjelper ikke om di var best før da mye må fornyes i disse om di skal låte som di gjorde

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Hvorfor jeg snakker om HD lye er fordi vi slipper komprimerte og ødelagte lyder he he
    Uansett hvor si rompa hi-fi folk vil være vil hd lyd være fremtiden.
    Gjennom en dvd spiller tviler jeg sterkt på men via en god digital løsning og en god dac utvilsomt
    Du må ikke glemme at en transistor har en viss leve tid og det har ledninger punkt metere osv..... hjelper ikke om di var best før da mye må fornyes i disse om di skal låte som di gjorde
    Nå snakker jo du om noe som ennå ikke er alment for folk flest men samtidig så ser vi jo at vinyl blomstrer opp igjen selv om jeg ennå ikke helt har fått til den delen til en rimelig penge

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes de idag som bruker sykt dyre høytalere og vinyl spillere med billige receivere/forsterkere fra 70 tallet
    Da ville jeg heler valgt en rør forsterker
    Om di bruker gammel reciever har di neppe hodet på rett plass da reciever ødelegger mye i lyden og det var enda værre før!!!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå snakker jo du om noe som ennå ikke er alment for folk flest men samtidig så ser vi jo at vinyl blomstrer opp igjen selv om jeg ennå ikke helt har fått til den delen til en rimelig penge
    Vinyl er gull, men det er noe helt annet

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro meg di var ikke noe billigere i forhold til lønn når jeg startet med dette for over 20 år siden du får langt mer for pengene i dag
    ja ja klar over det..men så burde teknologien ha kommet litt lengre å..Når jeg hører på en del høyt prisa utstyr idag begynner jeg å lure..

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg igang med å "freshe" opp mine Forte II!!Ett "lag" med Jo-Ni er lagt og ser allerede en god virkning.

Er nå oppe i 5-6 lag..Resultatet ser bra ut!Nå må jeg vel igang med den andre høyttaleren

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Noen som har noen tips til "bein" jeg kan ha under soklene på mine Forte II?Siden de helt sikkert blir flyttet en del rundt sliter det på soklene..

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Hei,
    Noen som har noen tips til "bein" jeg kan ha under soklene på mine Forte II?Siden de helt sikkert blir flyttet en del rundt sliter det på soklene..
    Er bare å mekke noe det. Mine sokler er av 8" rør. og veier 40 kg per stk:twisted:

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Er bare å mekke noe det. Mine sokler er av 8" rør. og veier 40 kg per stk:twisted:
    Oi..Tenkte mer i retning av noen "klosser" eller lignende jeg kunne satt under..Skal etterhvert få lagd nye sokler.De er litt slitne.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Oi..Tenkte mer i retning av noen "klosser" eller lignende jeg kunne satt under..Skal etterhvert få lagd nye sokler.De er litt slitne.
    Klosser lager du lett av tre, så kan du ev ha filtputer under om de skal flyttes mye på. Ellers tar du neopren eller gummi.

Har du koblet opp og fått lyttet litt nå?

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klosser lager du lett av tre, så kan du ev ha filtputer under om de skal flyttes mye på. Ellers tar du neopren eller gummi.

Har du koblet opp og fått lyttet litt nå?
    Se der ja din skalle Bra forslag..Takk.
    Hm..nei har ikke koblet de opp..Sliter med noen ting serru..1.Har en kranglete effektforsterker som lever sitt eget liv...2.Må finne en passende pre..med gode justeringsmuligheter(bass/diskant) som jeg ikke har på den jeg nå har...3.Måtte shine opp Fortene litt først..Sku vel ha sparklet de å men...Er noen skader på de.Gjenstår også å megge nye sokler..4.Hvor pokker skal jeg gjøre av mine KLF-10...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min egen del så vil jeg si at lp spiller gir meg noe helt annet enn cd/dac gjør, det gir meg en analog lyd som ørene mine liker veldig godt, Hd kan nok være fremtiden , men ganske sikkert ikke i det formatet som er idag, og det er litt av poenget med en slik smaksdiskusjon også, Lp er jo en ferdig forsket/utprøvd teknologi som gir deg en viss type lyd, mens nyere Hd formater bare er i startgropa og det er vel ymse hva man får enda
    f.eks hvis man kjøper seg en high end dac idag som takler alle formater , Og som er fremtidsrettet, så viser jo all erfaring at de sjelden nettopp er så veldig fremtidsrettet da det kommer nye formater og løsninger på løpende bånd, vinyl derimot, Og sikkert cd etterhvert , er på mange måter formater hvor man vet hva man får og man kjøper ikke katta i sekken sånn sett . Så blir det jo smak og behag, for mange er jo hobbyen artigst når man ligger først i løypa med å teste nye formater og slikt , andre søker det man liker utifra hva man er vokst opp med, eller har snublet over underveis
    blir litt som med bil, noen liker den 1969 mustangen , mens andre vil ha den nyeste hybrid bilen fra Audi

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baller, nå har jeg begynt å vurdere klipsch horn også, ser jeg kan få skviset de akkurat inn i hjørna her :lol:

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Baller, nå har jeg begynt å vurdere klipsch horn også, ser jeg kan få skviset de akkurat inn i hjørna her :lol:
    Pass munnen din..Kjør på sier jeg!
    Nå har jeg forresten kobla opp mine Forte II..Gir opp denne effektforsterkeren!!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Heresy atter en gang sjokkert et uforberedt publikum. Gøyt å spille når gjestene får frysninger og ikke tror at slikt er mulig.

Jeg er ikke så imponert over reciveren min, den slo seg av to ganger etter jeg spilte med volumkontrollen på 0 i et kvarters tid. Ikke særlig imponerende når en vet hvor lettdrevne Heresy er.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Heresy atter en gang sjokkert et uforberedt publikum. Gøyt å spille når gjestene får frysninger og ikke tror at slikt er mulig.

Jeg er ikke så imponert over reciveren min, den slo seg av to ganger etter jeg spilte med volumkontrollen på 0 i et kvarters tid. Ikke særlig imponerende når en vet hvor lettdrevne Heresy er.
    Heresy er inngen lettvekter den, selv om den kanskje ser slik ut

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt på Dali concept i dag, og det er en ht som aldri kan ta over for Heresy.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt på Dali concept i dag, og det er en ht som aldri kan ta over for Heresy.
    He he denne lille Heritagen er absolutt ingen lettvekter i lyden

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he denne lille Heritagen er absolutt ingen lettvekter i lyden
    Ja de er ganske imponerende. Blir spennende å få prøvd de i et bedre lytterom.

Side 14 av 18 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •