Klipsch Heritage series:) - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 18 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 346
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Guttungen har rf52 på rommet og det er noen ganger jeg lurer på om det var lurt hehe

:-D :-D :-D

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    oki, takker for tipset er uansett barnerommet dette skal monteres opp på, de ville ha rør men det tør jeg ikke før de er større blitt det er 3 av de som deler
    på 35 kvadrat så skal få satt de opp ordentlig til dem
    Lurer på om dette kom fra han som mente jeg overdriver
    he he Doxa og Klipsch på barne rommet er litt tøft.....

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Lurer på om dette kom fra han som mente jeg overdriver
    he he Doxa og Klipsch på barne rommet er litt tøft.....

En finfin plass å starte med god lyd.. sikkert ikke mange på denne alderen som har såpass å spille musikk med:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God lyd er viktig uansett alder

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God lyd er viktig uansett alder

har nå sendt Emotiva ut døra, da det rett og slett ikke ble like morro med denne etter Mcintoshen kom i hus... har pr nå ikke effekt på center og surround, og savner det spes til center.

Kommer nok ikke til å gå bort fra surround, da jeg kommer til å savne dette for mye til film, men ønsker mer fokus på integrering av bra stereo og i tillegg surround til film.

Har som nevnt tenkt å prøve meg på heritage fremover, og ønsker da å teste ut heresy til center istedenfor RC64 - flere som har tro på det?

Sikler litt på Rogue stereo90 på sentralen, som da kan brukes til amp av Center også.. men lurer litt på om det er "tullete" hehe..

Har hvertfall blitt bitt av rør-basillen, og det er testing over en lav sko her hjemme siste ukene!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    har nå sendt Emotiva ut døra, da det rett og slett ikke ble like morro med denne etter Mcintoshen kom i hus... har pr nå ikke effekt på center og surround, og savner det spes til center.

Kommer nok ikke til å gå bort fra surround, da jeg kommer til å savne dette for mye til film, men ønsker mer fokus på integrering av bra stereo og i tillegg surround til film.

Har som nevnt tenkt å prøve meg på heritage fremover, og ønsker da å teste ut heresy til center istedenfor RC64 - flere som har tro på det?

Sikler litt på Rogue stereo90 på sentralen, som da kan brukes til amp av Center også.. men lurer litt på om det er "tullete" hehe..

Har hvertfall blitt bitt av rør-basillen, og det er testing over en lav sko her hjemme siste ukene!
    Vurderer en senter etter hvert selv og da må det bli en Heresy

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer en senter etter hvert selv og da må det bli en Heresy
    Det ble RC64 II på meg, og jeg synes den går meget godt i lag med Heresy.

Jeg leste på Klipsch forum at en kar der mente II serien var nærmest som heritage i lyden fra hornet. Jeg er i allefall fornøyd .

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Skalle]Det ble RC64 II på meg, og jeg synes den går meget godt i lag med Heresy.

Jeg leste på Klipsch forum at en kar der mente II serien var nærmest som heritage i lyden fra hornet. Jeg er i allefall fornøyd .[/

Tror du dette ble bedre enn Evt Heresy også til center? Dynamikk signatur, vokaler, trykk og generell lydkvalitet?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har du mulighet så test det du kan hadde vært artig med en monorørblokk til center på sikt , men jeg synes det funker greit med upa1 foreløpig
    den rogue pre som ligger på hfs har cinemaloop innebygd, men jeg aner ikke hvor god den er lydmessig

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du mulighet så test det du kan hadde vært artig med en monorørblokk til center på sikt , men jeg synes det funker greit med upa1 foreløpig
    den rogue pre som ligger på hfs har cinemaloop innebygd, men jeg aner ikke hvor god den er lydmessig

Har sett litt på den faktisk, men som du sier et uskrevet blad, og jeg aner ikke hvordan denne er lydmessig. Er derfor litt skeptisk på om jeg bør satse på denne eller avvente..

Solgte XPA-5(litt) fordi jeg ikke hadde behov for 5 kanaler, så om jeg kjøper rør til center, eller om jeg handler med en monoblokk / 3 kanaler for tiden vise, men effekt til center skal også inn igjen - helt klart..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på den faktisk, men som du sier et uskrevet blad, og jeg aner ikke hvordan denne er lydmessig. Er derfor litt skeptisk på om jeg bør satse på denne eller avvente..

Solgte XPA-5(litt) fordi jeg ikke hadde behov for 5 kanaler, så om jeg kjøper rør til center, eller om jeg handler med en monoblokk / 3 kanaler for tiden vise, men effekt til center skal også inn igjen - helt klart..

det beste er helt klart hvis man lar ting sette seg før man bestemmer veien videre,musikkgleden min økte betraktlig med inntoget av rør her hjemme og nå koser jeg meg oftere med musikk sent på kveld enn film,
    får forresten L2 hjem imorgen hvis alt går etter planen og ifølge Oluf ved upgrade Audio skal den ha tatt ett atskillig kvantesprang fremover etter oppgraderingen, neste trinn er allerede planlagt men skal ikke taes før nærmere eller over sommeren
    en del av tingene som er satt inn trenger innkjøringstid bla 2 watt tantalumene som trenger oppmot 1000 timer før de yter sitt beste, men lydmessig vil jeg merke løftet fra starten av, er bare at den vil bli enda bedre over tid

tror det er klokt av deg å ha is i magen når det gjelder en stereopre til mc275, med treff der så vil du dra enda mer ut av 275

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=c-v]
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Det ble RC64 II på meg, og jeg synes den går meget godt i lag med Heresy.

Jeg leste på Klipsch forum at en kar der mente II serien var nærmest som heritage i lyden fra hornet. Jeg er i allefall fornøyd .[/

Tror du dette ble bedre enn Evt Heresy også til center? Dynamikk signatur, vokaler, trykk og generell lydkvalitet?

La meg få spille den litt mer inn, så er det en smal sak å bytte om slik at en Heresy blir senter.

Jeg har foresten flyttet om i reiret, slik at begge Heresyene står på egne stativer. Det ble en markant forandring i lyden. Merkelig hvor stor forskjell det gjorde å få de 12 cm ned.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det beste er helt klart hvis man lar ting sette seg før man bestemmer veien videre,musikkgleden min økte betraktlig med inntoget av rør her hjemme og nå koser jeg meg oftere med musikk sent på kveld enn film,
    får forresten L2 hjem imorgen hvis alt går etter planen og ifølge Oluf ved upgrade Audio skal den ha tatt ett atskillig kvantesprang fremover etter oppgraderingen, neste trinn er allerede planlagt men skal ikke taes før nærmere eller over sommeren
    en del av tingene som er satt inn trenger innkjøringstid bla 2 watt tantalumene som trenger oppmot 1000 timer før de yter sitt beste, men lydmessig vil jeg merke løftet fra starten av, er bare at den vil bli enda bedre over tid

tror det er klokt av deg å ha is i magen når det gjelder en stereopre til mc275, med treff der så vil du dra enda mer ut av 275

jeg er jo egentlig kjempe fornøyd med det STORE løftet jeg fikk bare ved MC275, så jeg har det meget arti allerede nå, både til musikk og film! har derfor ingen hastverk.

Men må innrømme at jeg sikler veldig på C220 til pre, det tror jeg hadde vært gromt!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Skalle]

La meg få spille den litt mer inn, så er det en smal sak å bytte om slik at en Heresy blir senter.

Jeg har foresten flyttet om i reiret, slik at begge Heresyene står på egne stativer. Det ble en markant forandring i lyden. Merkelig hvor stor forskjell det gjorde å få de 12 cm ned.

blir spennende å høre hva du mener.. Ingen foreløpig inntrykk på forskjeller på disse - Fordeler/ulemper eller noe slikt?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=c-v]
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle

blir spennende å høre hva du mener.. Ingen foreløpig inntrykk på forskjeller på disse - Fordeler/ulemper eller noe slikt?
    Hittil har de passet bra sammen, men jeg våger ikke uttale meg nermere før senteren er bedre innspillt.

Jeg skal prøve meg litt frem med effekt også.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et lite eksperiment:)

Et lite eksperiment
    Nå har jeg et prosjekt som burde vekke litt liv i heritage folket for å ikke snakke om alle som elsker Klipsch....
    Har bestillt 2 stk Cornwall III som fronter og 3 Stk Heresy 1 stk til senter og 2 stk bak. Skal legge ut litt bilder og skrive litt om dette under og etter testing

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Et lite eksperiment
    Nå har jeg et prosjekt som burde vekke litt liv i heritage folket for å ikke snakke om alle som elsker Klipsch....
    Har bestillt 2 stk Cornwall III som fronter og 3 Stk Heresy 1 stk til senter og 2 stk bak. Skal legge ut litt bilder og skrive litt om dette under og etter testing
    Da er du ihvertfall Kongen av hjemmekino her i norge

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er du ihvertfall Kongen av hjemmekino her i norge
    Skulle gjerne hatt 4 horn og 1 La Scala:twisted: :twisted: :twisted:

Har ikke hørt om noen som har dette oppsettet så dette blir helt klart spennende eddie

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite eksperiment
    Nå er de snart på tide at du begynner å donere til trengende:evil:

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Nå er de snart på tide at du begynner å donere til trengende:evil:
    Må vel i hvertfall snart legge ut mine gamle RF-7 til salgs om det skal bli plass her

Side 11 av 18 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •