Electrocompaniet - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 83
    Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan låter det iforhold til en?

Sitat Opprinnelig postet av lagredetsomadsl
    Da var det 2xaw250r i hus. Oppgraderte den ene, og fikk dem tilbake ferdig justert og oppmålt.

Det kan egentlig ikke sammenlignes til å bare ha en...
    Kommer en DAC forhåpentligvis på mandag, så da er det meste på stell her.
    Mangler igrunnen bare å få laget en stereobenk, har noen ideer som jeg tror kan virke og fungere!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt rått.

Kortversjonen:
    Lydbildet ble oppløst på en helt annen måte, hvor detaljene kommer tydeligere og mer markant frem.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får melde meg inn her jeg en kort periode. Har skaffet meg en Eci-5mk1 som er mellomtids forsterker, menst jeg sparer opp en del kroner til innkjøp av noe annet.

Må jaggu si at denne ECI-5mk1 låter svært godt på min Triangle Lyrr. Så at den blir stående her en stund gjør faktisk ikke noe.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer kaasa92 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en ECI-5 som blir veldig varm, ser det er en vifte som ikke går, når skal denne starte? Er den mest sannsynlig ødelagt (vifta eller det som styrer den)?

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor varm?

HAr AW250R og har lyst til og teste ut AW180. Vet at mange foretrekker AW250R men frister allikevel. Blir AW180 noe særlig mer varmere enn AW250? Eller de som ikke har hatt begge, blir AW180 veldig varm?

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    HAr AW250R og har lyst til og teste ut AW180. Vet at mange foretrekker AW250R men frister allikevel. Blir AW180 noe særlig mer varmere enn AW250? Eller de som ikke har hatt begge, blir AW180 veldig varm?
    Har mine stående på 24/7 og jeg kjente med hånden bak på begge to nå. De har ikke vært i bruk siden i går kveld, det var ganske varmt og holde hånden på. På toppen er de bare lunkne.

Har ikke hatt 250 da, så kan ikke sammenligne desverre.

Greit på vinteren ikke like nyttig på sommeren

Pleier dere og slå forsterkerene av eller slår dere bare lyden ned på forforsterkeren hvis de ikke skal brukes på ca ett døgn?

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Kan forresten nevne hva jeg har blitt fortalt av en kollega som har hatt både AW250R og AW180, og sammenlignet.

Han hadde AW180 først, kjøpte AW250R og solgte AW250R igjen og sitter kun med AW180 i dag da han syntes at AW250R ble for mye bass. Han beskrev det som at lydbildet ble litt "pæreformet" i bassen, hvis det sier deg noe
    Men det vil jo sikkert avhenge av matching med annet utstyr samt den vanlige "smak og behag" hva man liker best.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Har mine stående på 24/7 og jeg kjente med hånden bak på begge to nå. De har ikke vært i bruk siden i går kveld, det var ganske varmt og holde hånden på. På toppen er de bare lunkne.

Har ikke hatt 250 da, så kan ikke sammenligne desverre.

Greit på vinteren ikke like nyttig på sommeren

Pleier dere og slå forsterkerene av eller slår dere bare lyden ned på forforsterkeren hvis de ikke skal brukes på ca ett døgn?
    Jeg pleier å slå min aw250R av om natten!
    Slår den heller på en halvtimes tid før lytting:-)
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Jeg pleier å slå min aw250R av om natten!
    Slår den heller på en halvtimes tid før lytting:-)
    Ja jeg tror jeg skal starte med det, for liker ikke og ha de på 24/7.

Han som hadde disse før meg sa at han hadde de på hele tiden på vinteren for da fungerte de som en varmovn, bare slo ned lyden på forforsterkeren, men slo de av på kvelden på sommeren... hehe greit nok. Og jeg har hatt de på for jeg har vært litt redd ifm at for elektronik så er jo power cycling en av de mere vanlige tingene som tar knekken på det. Men det går jo ann og reparere hvis det skjer noe, og med EC så er det definitivt verdt og reparere på også

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Ja jeg tror jeg skal starte med det, for liker ikke og ha de på 24/7.

Han som hadde disse før meg sa at han hadde de på hele tiden på vinteren for da fungerte de som en varmovn, bare slo ned lyden på forforsterkeren, men slo de av på kvelden på sommeren... hehe greit nok. Og jeg har hatt de på for jeg har vært litt redd ifm at for elektronik så er jo power cycling en av de mere vanlige tingene som tar knekken på det. Men det går jo ann og reparere hvis det skjer noe, og med EC så er det definitivt verdt og reparere på også
    En forsterker uten produksjonsfeil holder fint i 20+ år, så jeg tror ikke du skal bekymre deg så veldig.
    --
    Thorbjørn

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pleier å ha mine på. Tar jo noen timer før den blir ordentlig varm og godlyden er der. 250r er i alle fall som natt og dag varm vs kald. Akkurat nå får tiden har jeg jo ingen lyd da, for begge ECène gikk i tordenværet. Moro å vente på tlf fra verksted
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt jeg ikke er kristen, for da hadde jeg nok endt med og selge sjela til en viss djevel..

Electrocompaniet AW 180 - FINN Torget
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekre de der, har vært til salgs en stund. Noen som har hørt de?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer Mikkel1977 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte sterkt å handle de AW180'ene det refereres til på FINN..
    Er det du TorTorden som skal selge kraftverket ?

Endte med å handle en AW250r fra sent 2011..

AW250 ga meg det siste jeg manglet i lydbildet mitt..Nå spiller det som aldri før ;-)

Opplever noe av det samme som det refereres til i tidligere innlegg om at bassfrekvensene kommer mere frem i lydbildet,men mener det i mitt tilfellet er i positivt favør..

Krafverket skrus av om natten,men en halvtime ,times forvarming før forsterkeren er i sitt rette element,er vel en fordel..(seff) :-)

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Godt jeg ikke er kristen, for da hadde jeg nok endt med og selge sjela til en viss djevel..

Electrocompaniet AW 180 - FINN Torget
    Ok men i forhold til alder, jeg ser at serienr på de to i annonsen er 1129 og 1130 og fra 2006 i følge forrige eier (som det står). Mine to AW180 har høyere serienr, 1198 og 1199, og er fra 2002-2003 i følge forrige eier (som forøvrig er en kollega som jeg ihvertfall mener jeg kan stole på).

Men det er jo bare og sende en mail til electrocompaniet så får man kjapt svar om man vil ha alder bekreftet

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikkel1977
    Vurderte sterkt å handle de AW180'ene det refereres til på FINN..
    Er det du TorTorden som skal selge kraftverket ?
    Å neida, jeg bare fant denne mens jeg kikka litt på finns lyd og bilde kategori.

Tror nok heller jeg personlig hadde gått for en integrert stereo forsterker om jeg skulle hivd meg på noe men nå er hobby kontoen skrapa.

Nå er jeg kanskje på jordet. Men mono blokker selges vel en og en, så et par til 23 (som orginalt ville kosta 56k ) er vel ikke helt urimelig?

Eller har jeg misforstått alt?

:-)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Å neida, jeg bare fant denne mens jeg kikka litt på finns lyd og bilde kategori.

Tror nok heller jeg personlig hadde gått for en integrert stereo forsterker om jeg skulle hivd meg på noe men nå er hobby kontoen skrapa.

Nå er jeg kanskje på jordet. Men mono blokker selges vel en og en, så et par til 23 (som orginalt ville kosta 56k ) er vel ikke helt urimelig?

Eller har jeg misforstått alt?

:-)
    Det virker ikke så galt, kan gi en sammenligning fra egen erfaring der og. De jeg har, som er rundt samme alder (uavhengig om de er fra 2006 eller 2002) ble i vinter byttet mot en 9 mnd gammel ECI-5 mk2 som jeg gav 20k for på salg i butikk sist vår. Men i annonsen på finn så følger det med noen sokler som virker rimelig solide og ser pene ut i tillegg. Det kan jo hende det er ett lite prutningsmonn på disse for de som er interesserte?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært uten mine EC`er i en mnd nå. De fikk seg en karamell i tordenvær..... De er nå til sjekk på ECS Holding for å finne ut om de kan repareres. Venter i spenning...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok sin tid dette. De fikk reparert 250rèn, og de trodde de hadde fikset 220èn og, men da de testet den gikk den i stykker igjen. Kjipt. Men glad for at jeg får tilbake gromforsterkeren, blir spennende og se hva jeg får for en gammel aw-220 på forsikringa.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg litt aleine her I alle fall, Cambridge pre som gikk i torden er nå erstattet med EC 4.8. Er godt fornøyd. Den er kun brukt som demo på en messe, er det noe innspillingstid på sånne komponenter?

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •