Electrocompaniet - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 83
    Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Neuro
    Jeg er litt nysgjerrig på EC. Men jeg ser at det ofte nevnes at det er litt skurring i potmeteret. Dette høres jo ikke bra ut i det hele tatt, og jeg er sånn at jeg irriterer meg endel over slike små eletriske ulyder. Så, er det noen her som har et slikt problem?
    Dette er visstnok et ganske velkjent problem blant EC-eiere. Både datteren min og en av sønnene mine har opplevd slik potmeterskurring på sine ECI-4. Lett å fikse - men det kommer gjerne igjen. Derimot hadde eldstemann en EC-4 forforsterker i over 15 år - uten antydning til slik skurring. Så det kan være forskjeller - avhengig av hvilken modell man snakker om.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det virker som at det er en rimelig sjanse for å komme over det da, tatt i betraktning det du sier og det jeg har lest i flere bruktannonser. Hvordan fikser man det, hvis du kan forklare det uten å bli for teknisk? Er det noe man kan gjøre på egen hånd?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd denne herligheten før, synd prisene er så stive på disse sakene men det hadde vært veldig moro å ha prøvd de. Dette er i hvertfall et skikkelig sikleobjekt uten like, regner med den spiller som fader også.

Electrocompaniet ECI 5 MKII Integrert forsterker - Sort

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spiller fint for all del, men syns ikke prisen kan forsvares i forhold til hva en får. Brukt derimot til halve prisen begynner det å ligne no. Men for rundt 20 lapper får man en brukt 250r og 4.7 som spiller bedre og med mer effekt. EC er fantastisk, men og overpriset for tiden. Masse flott brukt fins alltid
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel en brukt ec 5 mkII til 16k ute på finn før helga, finner den ikke igjen nå da så virker som noen har snappet den opp.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Var vel en brukt ec 5 mkII til 16k ute på finn før helga, finner den ikke igjen nå da så virker som noen har snappet den opp.
    Jeg har sett en del på Finn og det som oftest eldre saker som går igjen, om en slik melder sin plass på brukten med tiden så kan jo int være der for å snappe opp noe sånt med tiden. Det hadde vært moro å ha prøvd denne på mine Mentorer.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Er det noen som har prøvd denne herligheten før, synd prisene er så stive på disse sakene men det hadde vært veldig moro å ha prøvd de. Dette er i hvertfall et skikkelig sikleobjekt uten like, regner med den spiller som fader også.

Electrocompaniet ECI 5 MKII Integrert forsterker - Sort

Jeg har, ECI 6DS, den er vel stort sett det samme AMP med litt ekstra uttstyr. den spiller oppløst, fint og har en fin varme i mellomtonen. jeg syns den ekstra varmen gir musikken litt mere sjel og tilstedeværelse enn med en Hegel H200 og litt mere "live" følelse. musikken er liksom mere i rommet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noen finner denne interessant da:

Electrocompaniet ECI 5 mk II - Ny i desember 2012 - FINN Torget

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noen finner denne interessant da:

Electrocompaniet ECI 5 mk II - Ny i desember 2012 - FINN Torget
    Ikke til den prisen.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsO21
    Selv hadde jeg Monster M550i mellom Abrahamsen V1 og V2 - og opplevde et løft i detaljenivået da jeg byttet til Van Den Hul D-102 III HYBRID.
    Lyden føltes mer nøytral og åpen.

Etterhvert som jeg gikk over til Electrocompaniet fikk jeg testet endel forskjellig XLR kabler, og endte opp på Nordost Purple Flair, som jeg synes passet perfekt til Electrocompaniets lydsignatur(i alle fall i mitt oppsett). Selv om Nordost Purple Flair er en rimelig kabel i forhold til de andre jeg testet, synes jeg at lyden fra særlig akustisk musikk, herrestemmer og kveinnestemmer ble veldig behagelig og luftig. Hakket bedre enn Van Den Hul kablene, selv om begge kablene i utgangspunktet er nokså nøytrale.

Om du ikke allerede har kjøpt nye XLR kan du jo høre om du kan teste en av de nevnte og se hva du synes.
    Nei jeg har ikke kjøpt noe, har fokusert en del på høyttaler bygging siden sist. Men jeg tenkte at det må gå ann og deponere på det hos de butikkene som har de forskjellige merkene. Eventuellt så har jeg vurdert og se på brukt, det finnes en del brukt til gode priser rundtomkring.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt nysgjerrig på EC. Men jeg ser at det ofte nevnes at det er litt skurring i potmeteret. Dette høres jo ikke bra ut i det hele tatt, og jeg er sånn at jeg irriterer meg endel over slike små eletriske ulyder. Så, er det noen her som har et slikt problem?
    Jeg har til nå hatt ny ECI-5 mk2 og nesten ny EC 4.8 uten skurring, i tillegg hadde jeg en 10 år gammel EC 4.7 hvor jeg mente selv ihvertfall at jeg hørte skurring ved justering av volum spesiellt på lavt volum, men når han som kjøpte den kom og hørte på det så hørte vi ingenting... så jeg vet ikke jeg, noen har det og andre ikke.

Kan det kanskje være at det først og fremst er det gamle utstyret som kan ha det problemet tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Jeg har til nå hatt ny ECI-5 mk2 og nesten ny EC 4.8 uten skurring, i tillegg hadde jeg en 10 år gammel EC 4.7 hvor jeg mente selv ihvertfall at jeg hørte skurring ved justering av volum spesiellt på lavt volum, men når han som kjøpte den kom og hørte på det så hørte vi ingenting... så jeg vet ikke jeg, noen har det og andre ikke.

Kan det kanskje være at det først og fremst er det gamle utstyret som kan ha det problemet tro?
    Det er mulig ja, eller at skurringen kan dukke opp etter hvert pga. mekanismens oppbygning? Slitasje altså. Har lest at dette kan fikses med elektronikkrens, for eksempel CRC på Clas, men at dette sannsynligvis bare er en midlertidig fiks og at problemet kan dukke opp igjen senere.

Jeg sikler stadig på EC-utstyr, og kommer sannsynligvis til å matche dette med enten Dali Ikon 6 eller Mentor 6. Hadde i utgangspunktet tenkt å skaffe meg en brukt ECI-5 mk1 da denne har greit med krefter samtidig som prisen er overkommelig. Nå har ikke jeg ikke sett en slik på bruktmarkedet på en stund, så jeg kikker på andre muligheter. Jeg ser stadig at det dukker opp ECI-3, men disse er ofte gamle modeller fra 2002 og der omkring.

Er det noen som har en formening om en ECI-3 har krefter nok til å vekke disse høytalerene til live? Og hvis den i så fall kan gjøre det, er det dumt å kjøpe en ti år gammel forsterker? Jeg ser at Soundgarden fortsatt selger denne modellen. Har den vært uforandret så lenge?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lenge til jeg kjører 2x250r, og oppgraderer dem, og får intern brokobling!

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når har du bruk for 2stk? Helicon 800? Jeg har en, og det er nok i massevis.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Når har du bruk for 2stk? Helicon 800? Jeg har en, og det er nok i massevis.
    Jeg vet, men snakket endel med ecs idag, og det blir en del fordeler med 2, som man ikke får med en.
    Strammere og mer kontrollert bass, mer oppløst mellomtone og en effekt som nærmer seg Nemo.

Utover det, så har jeg forsterkerkraft til å dytte på nesten hva som helst av høytalere..!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EC AW60 og EC4R

Hei

Jeg har kjøpt meg en EC4R og AW60.

Lurer på om man kan bruke ECT 3 til denne EC4R? Hvordan kobles denne opp?

Jeg har i dag Triangle Antal og syns det funker veldig bra sammen...

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har en formening om en ECI-3 har krefter nok til å vekke disse høytalerene til live? Og hvis den i så fall kan gjøre det, er det dumt å kjøpe en ti år gammel forsterker? Jeg ser at Soundgarden fortsatt selger denne modellen. Har den vært uforandret så lenge?
    Jeg kjenner ikke ECI-3 men jeg hadde ECI-5 mk2 til Ikon 6 og Mentor 8, det ble overlegent bra til Ikon 6, ikke like overlegent til Mentor 8 da de er litt mere tungdrevne. Jeg har vel alltid hatt en følelse av at Dali normalt er tungdrevne? Men jeg vet ikke sikkert, jeg tror du burde teste det selv først, trodde kanskje ECI-3 ville passe best til litt mindre stativhøyttalere.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savner litt pondus på mine mantra 30 ht, hvordan er mulighet for SUB på ECI 6DS ? og hvordan kobler jeg den? hvis det er mulig?? kan jeg bruke de pre out kontaktene?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Savner litt pondus på mine mantra 30 ht, hvordan er mulighet for SUB på ECI 6DS ? og hvordan kobler jeg den? hvis det er mulig?? kan jeg bruke de pre out kontaktene?
    Du kan bruke pre-out kontaktene. Bruk begge, L+R, og koble til begge inngangene på suben, L+R, hvis du har én sub - eller fra L til venstre sub, og fra R til høyre sub, hvis du har to suber.

Alternativt kan du bruke høyttalerutgangene hvis du har en sub med høynivåtilkobling.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det 2xaw250r i hus. Oppgraderte den ene, og fikk dem tilbake ferdig justert og oppmålt.

Det kan egentlig ikke sammenlignes til å bare ha en...
    Kommer en DAC forhåpentligvis på mandag, så da er det meste på stell her.
    Mangler igrunnen bare å få laget en stereobenk, har noen ideer som jeg tror kan virke og fungere!:-D

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •