Electrocompaniet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 83
    Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Lite aktivitet her må jeg si, 19 innelgg på to år... velvel. Jeg har i alle fall fått denne godsaken fra 2002 i hus(oppgradert i 2006). Jeg har en stund vært på leit etter passende effekt til mine Dali Helicon. Hadde f.eks Midgard Oberon 6.1 en uke før den føk på hue ut igjen Denne blir stående en stund. Eneste er at jeg skulle hatt effekt til senter og men får ta det med tia.

Gratulerer med kanon forsterker:-) Har denne selv! Låter perfekt sammen med B&W!! Hvordan låter den sammen med Dali da?
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Noen som vet hvordan man finner ut alder på EC produkt?
    Fant du ut av det serienummeret ditt?

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite aktivitet her må jeg si, 19 innelgg på to år... velvel. Jeg har i alle fall fått denne godsaken fra 2002 i hus(oppgradert i 2006). Jeg har en stund vært på leit etter passende effekt til mine Dali Helicon. Hadde f.eks Midgard Oberon 6.1 en uke før den føk på hue ut igjen Denne blir stående en stund. Eneste er at jeg skulle hatt effekt til senter og men får ta det med tia.

Gratulerer med effekt:-D Hva er inntrykket du har av Dali med EC, sammenliknet med tidligere erfaringer (Oberon). Bruker du fremdeles Onkyo som prosessor?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låter bra på Dali og gitt

Dali og EC er som hånd i hanske etter min mening. Det låter varmt med en utrolig tilstedeværelse, Kari Bremnes står rett og slett i stua mi og synger. Detaljene i toppen er av en annen verden samt at bunnen har drag. Hører detaljer jeg aldri har hørt før. Oberon var kaldt og klinisk, passer rett og slett ikke Dali. Jeg bruker Onkyo til film og DVD konserter, Cambridge 840e pre til musikk i stereo, Rega Dac og Squeeze Touch.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eci 6ds

Kjøpte en eci 6ds etter at min gamle arcam tok kvelden. Har noen 10 år gamle KEF 65.2. Vil jeg tjene mye lydmessig på å skifte disse til nye høyttalere til ca 20'? I tilfelle hvilke? Har ca 40 kvm stue, liker winnerbäck til klassisk, ispedd litt white stripes.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville testet dali mentor 6 på dem jeg. Lettdrevene og veldig vell spillende.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere om AW 220 på senterhøyttaler?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er i alle fall på vei, så satser på det blir bra med en aw-220 i mono på 4ohm

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn i "klubben" her jeg også. Har nettopp byttet ut min 9 måneder gamle ECI-5 mk2 med en brukt EC 4.7 og ett par brukte AW180. Første kvelden i kveld og sitter og koser meg og nyter livet med fantastisk lyd

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låter bra på Dali og gitt

Dali og EC er som hånd i hanske etter min mening. Det låter varmt med en utrolig tilstedeværelse, Kari Bremnes står rett og slett i stua mi og synger. Detaljene i toppen er av en annen verden samt at bunnen har drag. Hører detaljer jeg aldri har hørt før. Oberon var kaldt og klinisk, passer rett og slett ikke Dali. Jeg bruker Onkyo til film og DVD konserter, Cambridge 840e pre til musikk i stereo, Rega Dac og Squeeze Touch.
    +1 her, hadde ECI-5 til Ikon 6 først, så Mentor 8. Fantastisk match med EC og Dali

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Melder meg inn i "klubben" her jeg også. Har nettopp byttet ut min 9 måneder gamle ECI-5 mk2 med en brukt EC 4.7 og ett par brukte AW180. Første kvelden i kveld og sitter og koser meg og nyter livet med fantastisk lyd
    Fantastisk, fortell!

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk, fortell!
    Vel, dette er den "gamle" utgaven av både EC 4.7 og AW180, fra 2002 tror jeg det er. Er ikke alltid så flink til å beskrive det jeg hører (uten å bruke klisjéer) men kan prøve
    Merker forkjell først og fremst på høyere volum, spillte ikke "blø ut av ørene"-høyt men ganske høyt. Syntes allt virket mere åpent og kanskje såkalt "varmere" en med den nyere integrerte. Blant annet når jeg satte på Nora Jones sin Come Away With Me album så var stemmen hennes enda mere "til stede", det var nesten ståpels på armene der. Ellers så hørte jeg på noen diverse Madonna låter, ikke så veldig stor forskjell der utenom at det kanskje ble enda klarere bass og generellt noe mere "åpent" på høyt volum (hvis det går ann å forstå hva jeg mener med det??), hørte på noen Michael Jackson låter også, men samme der som med Madonna. På normalt lyttenivå, bakgrunnsmusikk-nivå som jeg kaller det, så var det ingen forskjell overhodet.

I dag blir det og lytte til Ani Difranco og Minor Majority er planen, samt kanskje D'Sound. Regner med at spesiellt på Ani så vil jeg nok høre forskjell, med mye akustisk gitar.

Men... siden jeg har en billig abrahamsen V6 DAC og en billig blu-ray spiller fra H/K så er det uansett mye og hente fremdeles. Fremtidig oppgradering vil være EMP 3, og dermed kunne kutte ut V6 DAC'en. Men det er en affære for neste vinter Liker den godt siden den har en HDMI inngang og kan fungere som en HDMI ruter/DAC for min PS3 som jeg bruker innimellom til spill og streaming av musikk fra NAS.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at du hører forbedring siden du var litt i tvil om du skulle gå for dette. Det vil alltid være rom for forbedring, men samtidig er det viktig å nyte det man har. Legg gjerne ut bilder. Ani Difranco har jeg ikke hørt, må sjekkes ut. Er det noen av albumene hennes som du kan anbefale?

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er viktig å nyte det en har, derfor så er det ikke stress med å få allt det "beste" utstyret med en gang, må ha noe og se frem til, hehe. Har lagt opp ett bilde her også, stereobenken var ikke høy nok til å få AW180 inn i racket, så den står for utbytting. Ikke best kvalitet på kameraet og bildet, men det fungerer vel sikkert uansett

Jeg har ikke hørt så mange album fra Ani, men jeg kan anbefale Canon og Red Letter Year. Hun er rå på gitar og ganske morsom å høre på enkelte ganger.

Edit: ser nå at jeg la opp feil bilde, med hele stereoen inkl. høyttalere. Er nettopp ferdig med delefilter til høyttalerne og de skal snart ferdigstilles med finish

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må handle XLR kabel fra DAC til pre. Er det noen merker som skiller seg ut til EC produktene?
    Jeg aner ikke hvor stor forskjell det er på kabler, men kommer ikke til å bruke alt for mye penger. Kan strekke meg til 1500-2000 kroner for paret, kanskje jeg kjøper to par slik at jeg har samme type fra DAC til pre og fra pre til effekt.

Har lest litt rundt og forstått det slik at en ikke trenger bruke ti-tusenvis av kroner på det, men greit å ha noe som er solid og skikkelig laget ihvertfall. I dag bruker jeg Nordost RCA kabler til ca 1100,- mellom DAC og pre og ett par XLR fra elkjøp til ca 800,- fra pre til effekt.

Hva foreslår dere?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De du har er bra nok, er mitt forslag Jeg bruker Tara Labs RCA(800,-) som sikkert er fra 2006 fra Dac til pre og en VDH XLR fra pre til effekt. Har du følelsen av at kablene ikke er bra nok?

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel ikke noen følelse av at det er for dårlig egentlig, har jo ikke sammenlignet med noe så det blir vanskelig å si det

Men kanskje greit å bytte til XLR kabler mellom DAC og 4.7 da, der bør det være forskjell teoretisk sett ihvertfall, men jeg kan jo bare kjøpe det samme merket som jeg allerede har isåfall, de er jo billige. Monster M550i heter de, 799,- på elkjøp.

Når jeg har lest enda mere på div forum så virker det som det er mange som bruker Monster kabler med EC.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XLR kabler

Selv hadde jeg Monster M550i mellom Abrahamsen V1 og V2 - og opplevde et løft i detaljenivået da jeg byttet til Van Den Hul D-102 III HYBRID.
    Lyden føltes mer nøytral og åpen.

Etterhvert som jeg gikk over til Electrocompaniet fikk jeg testet endel forskjellig XLR kabler, og endte opp på Nordost Purple Flair, som jeg synes passet perfekt til Electrocompaniets lydsignatur(i alle fall i mitt oppsett). Selv om Nordost Purple Flair er en rimelig kabel i forhold til de andre jeg testet, synes jeg at lyden fra særlig akustisk musikk, herrestemmer og kveinnestemmer ble veldig behagelig og luftig. Hakket bedre enn Van Den Hul kablene, selv om begge kablene i utgangspunktet er nokså nøytrale.

Om du ikke allerede har kjøpt nye XLR kan du jo høre om du kan teste en av de nevnte og se hva du synes.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stunglan
    Kjøpte en eci 6ds etter at min gamle arcam tok kvelden. Har noen 10 år gamle KEF 65.2. Vil jeg tjene mye lydmessig på å skifte disse til nye høyttalere til ca 20'? I tilfelle hvilke? Har ca 40 kvm stue, liker winnerbäck til klassisk, ispedd litt white stripes.

Er du fornøyd med den? jeg har en eci 6ds i posten som jeg vel får på Lørdag. er ganske spennt

Hvordan opplever du musikk over usb? er nok den jeg blir å bruke mest.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt nysgjerrig på EC. Men jeg ser at det ofte nevnes at det er litt skurring i potmeteret. Dette høres jo ikke bra ut i det hele tatt, og jeg er sånn at jeg irriterer meg endel over slike små eletriske ulyder. Så, er det noen her som har et slikt problem?

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •