Pass Labs - Offisiell Tråd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pass Labs - Offisiell Tråd

Skal ikke gjøre dette så veldig omfattende, med historie osv. Men, nå syns jeg sannelig det var på tide at Pass Labs fikk seg en egen tråd her på AVforum. Pass Labs er jo trossalt en av de mest respekterte produsentene av high end forsterkere i verden.

Dette er herved AVforums Offisielle Pass Labs tråd, og her er alt av info, spørsmål og hva det måtte være som angår Pass Labs velkommen!

Pass Labs

Pass DIY

FIRST WATT HOME

Norsk importør er: AUDIOFIL

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags ht kan du anbefale i et respektabelt Pass Labs anlegg?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et merket jeg virkelig har vurdert til mine The Kiss HT. Noen som vet priser på x250.5 og x150.5? Fikk bare svar fra importør at pass labs starter fra 50k.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hifikompis
    Hva slags ht kan du anbefale i et respektabelt Pass Labs anlegg?
    Det syns jeg blir litt vanskelig å svare på, da det nok er mange høyttalere som passer sammen i ett respektabelt Pass Labs anlegg som du kaller det.

Jeg selv syns Pass og svenske Repons spiller veldig bra i sammen. Jeg hadde også ett fint resultat med Klipsch Palladium P38 hjemme hos meg selv, men det ble litt for livlig i bunnen i mitt rom.

Ellers så brukes Avalon og B&W veldig ofte sammen med Pass på messer å stands. Jeg kunne hatt nevnt mange flere høyttalere som etter ryktene skal spille bra sammen med Pass, men det hadde kun blitt spekulasjoner fra min side.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Dette er et merket jeg virkelig har vurdert til mine The Kiss HT. Noen som vet priser på x250.5 og x150.5? Fikk bare svar fra importør at pass labs starter fra 50k.

Nå har jeg ikke hørt Pass sammen med VA før, men jeg har fått det bekreftet fra flere hold at dette spiller bra sammen. På Stockholm HighEnd messe som ble arrangert Februar i år, spilte VA Die Music på ett Pass forsterkersett.

Legger med ett par bilder jeg har stjålet fra ett av innleggene til Flageborg:

Når det gjelder pris på X250.5 å X150.5 er jeg litt usikker. Jeg vet at Audiofil prøver å justere prisene, så godt det lar seg gjøre etter dollaren. Som ett utgangspunkt kan du ha i bakhode at X250.5 koster 52k i Danmark, mens X150.5 koster 34k.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Da må mann jo pass på at krona er sterk ved bestilling.
    Hvordan har disse med krefter. Står lite om di på nett.
    The Kiss er ikke akkurat lettdrevne ht og trenger godt med strøm for å levere.
    Noen som kan beskrive litt om hvordan lyden er i disse. Bunn/mellomtone/diskant.etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt Aleph 30 med stort hell på VA Haydn Grand.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en liten test av X350.5 gjort av Dagogo..

Pass Labs X350.5 solid-state stereo power amplifier Review - Equipment Reviews - Dagogo

Sitat Opprinnelig postet av Dagogo
    In summary, a power amplifier’s job is to take the delicate low-level signal being delivered from the source via a preamplifier (usually) and amplifying it without imparting its own character or coloration in the process. This is exactly what the X350.5 accomplishes. If your needs include big power, really big power, as mine do, I wholehearted suggest a visit to your local Pass Labs dealership for an audition.

Kudos to Nelson Pass, Desmond Harrington, and the rest of the Pass Labs team. This amplifier indeed receives an emphatic recommendation from me.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin tråd dette her. Pass Labs fortjener denne tråden. Fantastisk merke.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg i det, HoPPe`S. Får bare håpe vi får litt størrelse på denne tråden, selvom det ikke akkurat flyter av Pass Labs rundt i de norske hjem.

Her har dere en norsk test av den integrerte INT-150..

Pass INT 150 – den perfekte integrerte forsterkar?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Språket dansk er ikke for alle like lett å skjønne, men å lese dansk er mye lettere. Her er to danske tester av Pass Labs INT-30A å X350.5.

HIFI4ALL.DK | Anmeldelser | Pass Labs Int 30

HIFI4ALL.DK | Anmeldelser | Pass Labs X350.5 effektforstærker

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Melder meg inn i klubben med min XP10 og X150.5 meget pene komponenter med stor eierglede

Har en liten problemstilling:
    Vurderer å skifte ut Patosene med noen høyttalere som er litt snillere i toppen.
    Er ute etter litt varmere lyd enn eg har nå da disse AMT diskantene har en tendens til å få de fleste s`er til å bli mer som ssshh. I et rom der eg kunne ha dempet og gjort nett hva eg ville kunne det kanskje blitt bra men ikke i stua Ellers må eg si at det spiller vanvittig bra på Akustisk musikk som f.eks Nils Lofgren. Helt til han begynner å synge og disse shh lydene kommer ihvertfall....

Er Respons eller Vienna Acoustics veien å gå?

Takker for svar og tips til høyttalere som det kan være verdt å se litt nærmere på!

MVH. Ørjan

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oldetek
    Hei! Melder meg inn i klubben med min XP10 og X150.5 meget pene komponenter med stor eierglede

Har en liten problemstilling:
    Vurderer å skifte ut Patosene med noen høyttalere som er litt snillere i toppen.
    Er ute etter litt varmere lyd enn eg har nå da disse AMT diskantene har en tendens til å få de fleste s`er til å bli mer som ssshh. I et rom der eg kunne ha dempet og gjort nett hva eg ville kunne det kanskje blitt bra men ikke i stua Ellers må eg si at det spiller vanvittig bra på Akustisk musikk som f.eks Nils Lofgren. Helt til han begynner å synge og disse shh lydene kommer ihvertfall....

Er Respons eller Vienna Acoustics veien å gå?

Takker for svar og tips til høyttalere som det kan være verdt å se litt nærmere på!

MVH. Ørjan
    Hei, og velkommen i Pass Labs klubben :-D

Kan ikke si at aktiviteten her inne har tatt av, men håper det vil vokse på seg etterhvert. Når det kommer til PL og Respons kan jeg bare si at i mine ører spiller dette utrolig bra sammen, en veldig fin match. Jeg har hørt Pass elektronikk på samtlige Respons modeller, å hver gang har vært en sann fornøyelse hvor jeg kanskje vil bringe frem demoene med Baby Grand som midtpunktet. Dette spiller enormt stort, med bra trykk og helt sømløst oppover, veldig engasjerende å behagelig.

VA kan jeg ikke gå go for, men skal vi tro tilbakemeldinger fra messer og andre brukere skal dette være en bra match. Jeg har blitt nevnt Sonus Faber som en høyttaler det kan være verdt å satse på sammen med PL, så kanskje det kan være aktuelt for meg i fremtiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass Labs er vel kanskje ikke et så kjent merke her inne som på hifisentralen.

Merkelig egentlig da de er jo nesten verdt prisen bare for utseende
    I tillegg produserer jo effektforsterkeren litt varme i stua

Eg heller vel egentlig litt mot Respons. Har kun hørt en eldre grand modell fra sent på 80- tallet på adyton effekt, Ming DA pre og holfi cd spiller. Der oppstår det aldri noe lyttetretthet og etter min smak spiller det meget bra.
    Mest aktuell for meg er vel Respons Art fra 1999 som titt og ofte dukker opp på brukten inne på hifisentralen til en grei pris.
    Har du noen formening om hvordan X150.5 vil drive disse. Den er jo en liten pingle i forhold til X350.5`en din da.
    Når eg spiller så høyt som patosene orker så er det ihvertfall ikke mye bevegelse i VA- meteret så litt krefter har den vel.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oldetek
    Pass Labs er vel kanskje ikke et så kjent merke her inne som på hifisentralen.

Merkelig egentlig da de er jo nesten verdt prisen bare for utseende
    I tillegg produserer jo effektforsterkeren litt varme i stua

Eg heller vel egentlig litt mot Respons. Har kun hørt en eldre grand modell fra sent på 80- tallet på adyton effekt, Ming DA pre og holfi cd spiller. Der oppstår det aldri noe lyttetretthet og etter min smak spiller det meget bra.
    Mest aktuell for meg er vel Respons Art fra 1999 som titt og ofte dukker opp på brukten inne på hifisentralen til en grei pris.
    Har du noen formening om hvordan X150.5 vil drive disse. Den er jo en liten pingle i forhold til X350.5`en din da.
    Når eg spiller så høyt som patosene orker så er det ihvertfall ikke mye bevegelse i VA- meteret så litt krefter har den vel.
    Det er generelt godt med power i Pass Labs forsterkerene, men hvordan de vil drive ett par Respons Art fra 1999 tror jeg du lett vil få ett godt svar på, på Sentralen. De litt eldre Respons høyttalerene skal vel være litt mer tungdrevne enn hva dagens er, men 150w fra Pass bør kunne gjøre jobben. Ser det ofte blir brukt "små" rør forsterkere fra CJ på eldre Respons høyttalere, så da bør det kanskje gå greit med en X150.5 også. Hør som sagt på Sentralen, i Respons tråden der.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekker Pass Labs X350 til salgs på finn.no. PASS LABS X350 og PIONEER VSA-AX10Ai-S SELGES - FINN Torget

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Lekker Pass Labs X350 til salgs på finn.no. PASS LABS X350 og PIONEER VSA-AX10Ai-S SELGES - FINN Torget
    Grei pris dette syns jeg. X serien var serien før min egen X.5 serie, så den er jo noen år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pass Labs

Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Grei pris dette syns jeg. X serien var serien før min egen X.5 serie, så den er jo noen år.
    Får vel melde meg inn i "klubben".

Jeg skal hente den pass labsen som står på finn.no i morgen..... Håper jeg blir fornøyd. Så nå er det høyttaler jakt nok en gang.....

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheViking9
    Får vel melde meg inn i "klubben".

Jeg skal hente den pass labsen som står på finn.no i morgen..... Håper jeg blir fornøyd. Så nå er det høyttaler jakt nok en gang.....
    Velkommen i klubben

Du blir nok fornøyd ska du se. Skriv gjerne noen ord her i tråden, etter at du har fått koblet den opp. Bilder er også ett must

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er pass labs i hus. For et monster!!!!!

Ikke mye waf der nei.... Synd jeg bare har rf 83 å spille på foreløbig.....

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •