System Audio's venner: Dansk dynamikk :) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 8 av 17 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 331
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av audiooidua
    Hei.

Noen som er kjent med denne modelen? Har kjøpt di uhørt på finn og kommer i posten i løpet av uka håper eg
    Di skal ha samme elementene som i 1750 men plasert i ett 1550 kabinet?? Det er en Anniversary model som det ble laga 120 par av.
    Viss noen har erfaring med disse, del gjerne med meg
    Det er som du selv indikerer, en lett oppgradert 1550. Burde låte ganske bra disse.

Geir Arne

Newcomer Snikkeren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel melde meg inn her jeg også.

Har brukt litt tid på å finne meg nye høyttalere no. Har hørt på litt forskjellig, blant annet Klipsch RF82, Yamaha NS-F700, Dali Zensor 5, Lektor 6, Ikon 6, og SA Saxo 30.

Og jeg var ikke i tvil om hvilke jeg likte best. Klart at Ikon 6 spilte mer detaljert, og kanskje mer "korrekt" enn Saxo 30, men de gav meg liksom ingen følelse. Det gjorde derimot Saxo'ene.

Og så gjør det ingenting at de tar seg meget bra ut i stuen også. :-D

Så i dag kjøpte jeg meg Saxo 30 fronter, Saxo 10 center, og Saxo 1 bakhøyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et godt valg ! Kjekt å se at flere folk får øynene opp for SA.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med stilige høyttalere Snikkeren.
    Får vel offisielt melde meg inn jeg også, etter å ha fulgt tråden lenge.
    Er veldig fornøyd med mantraene mine. Har lenge vurdert å oppgradere på forsterker/reciever fronten, og har vel mer eller mindre bestemt meg for å prøve Yamaha RX-A3010 muligens sammen med Primare A30.7
    Noen som har formening om hvordan dette kan låte sammen, eller kanskje noen som har komboen selv og vil dele intrykk?
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.
    No har høyttalerne stått og spilt ca 12-14 timer, og jeg synes de løsner mer og mer. Kjører all channel stereo for at alle skal bli spilt inn kjappest mulig. Men innimellom kjører jeg litt musikk i kun stereo, bare for å høre hvordan det låter.

Men, jeg har et lite spørsmål: Impedansen et oppgitt til 4-8 Ohm. Hva skal jeg stille Onkyo'en på da? Jeg så at han på Soundgarden stilte de til 4 Ohm. Blir det riktig?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres riktig ut det.
    Vet ikke hvilken Onkyo du har, men det står nok i brukermanualen.
    Her er et uttdrag fra brukermanualen til Onkyo TX-nr809
    ■ Högtalarimpedans 4ohms:
    Välj detta alternativ om högtalarimpedansen är
    mellan 4 ohm och 6 ohm. 6ohms:
    Välj detta alternativ om impedansen för alla högtalare är mellan 6 ohm och 16 ohm.
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for hjelpen. Var bare litt i stuss siden det står for høyttalere mellom 4-6 Ohm skal jeg velge 4 Ohm, mens høyttalerene har en impedans på 4-8 Ohm.

Newcomer olegodo sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg har nå kjøpt ett par brukte SA 1750 høytalere.
    Disse skal nå erstatte mine Creative 2.1 pc høytalere som jeg har brukt som anlegg i stuen en god stund nå
    Nå står valget om reciver.
    Jeg vil kjøre 2.0 nå i første omgang, men senter og bakhøytalere kommer i løpet av året.
    Jeg lurer da på hva som er en god match til disse høytalerene?
    Budsjettet nå er på maks 5000,- den må også ha hdmi (trenger ikke 3d støtte) og pre-out.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ser at talent er på salg. Hvordan er denne som bak og sidehøyttaler? Vurderer dei opp imot klipsch RS42.2. Rommet dei skal henge på er eit lite rom på 11kvm.
    Har 1530 og 510AV som front og senter i dag, men dei skal byttes ut på sikt.

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn jeg også

Fikk Mantra 60 i hus i går, å det er lenge siden jeg har sittet i sofan så lenge å kun spilt den en etter den en CD plata

Så ser virkelig fram til neste helg, for da har jeg vel fått Primare A33.2 innstalert også...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SA Aura 50 og Yamaha RX-A810

Hei.

Jeg er forløpig ikke medlem av SA gruppen:-)

Jeg leter febrilskt etter nye høytalere, skal bytte ut mine Yamaha NS serie.

Jeg har sett på Dali Ikon 6 og Dali Zensor 7 som gode kandidater til mitt oppsett som er Yamaha RX-A810 og XTZ 10.16 sub.

Jeg var på nippet til å bestille meg Zensor 7 men så kom jeg over disse SA Aura 50 i satin hvit utførelse som jeg synes ser utrolig fin ut.

Jeg fikk en kompis av meg i Bergen til å stikke innom Soundgarden å lytte på dem og han var mektig imponert over bassen i disse, han var hellig overbevisst om at det var en sub tilkoblet, men det var det ikke.

MEN, i dette oppsettet var det en forsterker til 15000.-
    Min forsterker er nok mye mindre enn som så, jeg har en forsterker til 7000.-

RX-A810 - AV-receivere/forsterkere - Yamaha - Norge

Hvordan tror dere Yamaha`n greier disse SA Aura 50 høytalerne, vil de klare å spille bra med den?

Jeg legger også merke til at SA Aura 50 har en impedans på 4 ohm...blir de tunge å drive med så lav impedans, eller?

Geir

Newcomer Joppa:D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Noen som har erfaring med Mantra 60 og Naim supernait?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Hei.

Jeg er forløpig ikke medlem av SA gruppen:-)

Jeg leter febrilskt etter nye høytalere, skal bytte ut mine Yamaha NS serie.

Jeg har sett på Dali Ikon 6 og Dali Zensor 7 som gode kandidater til mitt oppsett som er Yamaha RX-A810 og XTZ 10.16 sub.

Jeg var på nippet til å bestille meg Zensor 7 men så kom jeg over disse SA Aura 50 i satin hvit utførelse som jeg synes ser utrolig fin ut.

Jeg fikk en kompis av meg i Bergen til å stikke innom Soundgarden å lytte på dem og han var mektig imponert over bassen i disse, han var hellig overbevisst om at det var en sub tilkoblet, men det var det ikke.

MEN, i dette oppsettet var det en forsterker til 15000.-
    Min forsterker er nok mye mindre enn som så, jeg har en forsterker til 7000.-

RX-A810 - AV-receivere/forsterkere - Yamaha - Norge

Hvordan tror dere Yamaha`n greier disse SA Aura 50 høytalerne, vil de klare å spille bra med den?

Jeg legger også merke til at SA Aura 50 har en impedans på 4 ohm...blir de tunge å drive med så lav impedans, eller?

Geir
    Jeg kjenner ikke reciveren din, men generelt trengs det endel kraft for å blåse liv i SA.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjos
    Jeg kjenner ikke reciveren din, men generelt trengs det endel kraft for å blåse liv i SA.

Takker, ja jeg er litt redd for at forsterkeren min kanskje kommer til kort med SA høytalere, det måtte i såfall blii at jeg kjøper en effektforsterker:-)

Geir

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da melder jeg meg offisielt inn i System Audio klubben.

Har stuet bilen til randen med snadder. Et par Mantra 60, 1stk Exact, og 4stk Talent. Gleder meg som et lite barn på julaften. Arbeidsdagen kan bare ikke bli ferdig fort nok!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen, velkommen.

Kliss det samme som jeg har, det der. Hva skal drive det?

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjibba
    Velkommen, velkommen.

Kliss det samme som jeg har, det der. Hva skal drive det?
    I starten er det en Pioneer LX-85. Så får jeg se om jeg setter noe annet til å drive frontene etterhvert!

Var herlig å få koblet opp alt. Magisk å ikke bare ha et tomt romt der nede lengre

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange timer med innspilling må jeg rekne med på et par med nye Mantra 60 ?
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Hvor mange timer med innspilling må jeg rekne med på et par med nye Mantra 60 ?
    Jeg fikk høre at man måtte opp i 100-200 timer før de kom til sin rett. Hvorvidt dette er reelle tall, kan jeg ikke bekrefte. Men jeg skal la mine stå å gå mens jeg sover og er på jobb

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvelyttet på Mantra 60 (igjen) og jeg må si at disse høyttalerene bare imponerer meg mer og mer. Så nå vurderer jeg sterkt å flytte litt om på eller selge noen av Kefene mine og få inn et par med Mantra 60.

Er det noen av dere som har komboen: Mantra 60-Yamaha-Emotiva ?, og hvordan dette spiller. Tenker da på i forhold til Hegel som var i bruk når jeg prøvelyttet.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Side 8 av 17 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •