System Audio's venner: Dansk dynamikk :) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 7 av 17 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 331
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Explorer vs Explorer Master

Noen som har hørt, eller vet om det er noen særlig forskjell på disse?
    Jeg vurderer et tilbud på 15.000 for Explorer vs 25.000 for Explorer Master.
    Begge er nye høyttalere

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Senterkanal..

Hei.

Har SA1750 som frontpar og bruker en SA510AV som senter.
    Lurer på om den er litt liten? Vet at SA720AV vel er den som er best matchet til frontparet men har ikke prøvd den. Kjøpte 510en på impuls da det lå en hvit på soundgaren til halv pris. Har justert opp senteren med 2dB i recieveren min og synes det virker greit.

Spørsmålet er vel om det hadde virket "enda greiere" med "riktig" senter?
    Noen som har prøvd?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i all verden er det tilbud på Explorer Master til 25.000?!? Gå nn på system-audio siden og finn master, helt nede så står det reviews. En av disse sammenligner de to høytalerene.

Master kommer en del bedre ut.

Sitat Opprinnelig postet av kjell007
    Begge er nye høyttalere
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge er nye høyttalere
    Du tenker vel på Ranger Master nå?

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er Soundgardens SA Explorer du mener, så gikk disse høytalerene bort de første 20 minuttene på mandag. Så dette tilbudet er ikke reelt lengre.

Men ja jeg tror han mener Explorer kontra Ranger Master, da Explorer master er 40k prisklassen.

Var borte idag og dro meg nytte av tilbudet på SA Exact. Fikk en i sort ask for 3995, da jeg ikke ville ha den i Maple til tusenlappen billigere. Fortsatt halv pris i forhold til veiledende

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viz0id
    Hvis det er Soundgardens SA Explorer du mener, så gikk disse høytalerene bort de første 20 minuttene på mandag. Så dette tilbudet er ikke reelt lengre.

Men ja jeg tror han mener Explorer kontra Ranger Master, da Explorer master er 40k prisklassen.

Var borte idag og dro meg nytte av tilbudet på SA Exact. Fikk en i sort ask for 3995, da jeg ikke ville ha den i Maple til tusenlappen billigere. Fortsatt halv pris i forhold til veiledende
    Hei folkens! Beklager å måtte skuffe dere, men jeg var innom soundgarden forus i går kveld og ville ha et par Explorer til 15.000, men de beklagte seg og sa at det var tomt, men om jeg ikke ville ha Explorer Master istedenfor, jeg skulle få de for 25.000. Så fikk jeg en demo av exporer master, og var jo da solgt, så nå har jeg bestilt et par SPLITTER nye SA Explorer Master i fargen Satin White:-) til den nette sum av 25.000

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens! Beklager å måtte skuffe dere, men jeg var innom soundgarden forus i går kveld og ville ha et par Explorer til 15.000, men de beklagte seg og sa at det var tomt, men om jeg ikke ville ha Explorer Master istedenfor, jeg skulle få de for 25.000. Så fikk jeg en demo av exporer master, og var jo da solgt, så nå har jeg bestilt et par SPLITTER nye SA Explorer Master i fargen Satin White:-) til den nette sum av 25.000
    Gratulerer med et knallkjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk! Jeg er helt i ekstase nå. Gleder meg til de kommer kan du si:-)
    Kjøpte også med Nordost White Lightening. Har Flatline Gold på Exact og er kjempefornøyd med de, og disse skulle være hakket bedre, men jeg valgte de mest pga fargen.

Takker for "linken" til testen Pelzi, skal lese gjennom den nå...

Foreløpig har jeg jo "bare" Pioneer LX81 som skal bi-ampes, noen som har forslag til oppgradering her? Håper å kunne få kjøpt nytt til sommeren

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

System Audio : Line-Up, Engasjerende høyttalere?

Hei

Er litt nyskjerrig på System Audio, men ser også at det er ganske mange modeller, med forskjellige betegnelser.
    Hvordan er "line-up'en" til System Audio, tenker da fra Mantra og oppover i klassen.

Mantra --> Ranger? --> Master? --> Explorer?

Som dere ser i signaturen, har jeg idag B&W CM9 også B&W CM8, har vært ihuga B&W fan, men er nå gått litt lei og har lyst å prøve noe nytt.

Synes B&W høyttalerne er veldig bra og passer musikksmaken min godt, men de krever endel kraft av forsterkeriet, dipper ganske langt ned i impedanse og har kansje litt lite bass, mid-bass etter min smak, kommer derfor litt til kort i enkelte sjangre. Kunne også ønske at de var litt mer engasjerende.

Kan System Audio være noe for meg?, har System Audio noe høyttalere i sitt sortiment som kan passe meg?

Takker for tilbakemeldinger og svar her !

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk! Jeg er helt i ekstase nå. Gleder meg til de kommer kan du si:-)
    Kjøpte også med Nordost White Lightening. Har Flatline Gold på Exact og er kjempefornøyd med de, og disse skulle være hakket bedre, men jeg valgte de mest pga fargen.

Takker for "linken" til testen Pelzi, skal lese gjennom den nå...

Foreløpig har jeg jo "bare" Pioneer LX81 som skal bi-ampes, noen som har forslag til oppgradering her? Håper å kunne få kjøpt nytt til sommeren
    Oisann! Knallbra! Gratulerer Forøvrig er jeg veldig glad i Soundgarden Forus selv, kjempeservice og kjekke folk (enkelte hvertfall)

Var dette et par med høytalere de hadde stående i butikken til demo?

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Er litt nyskjerrig på System Audio, men ser også at det er ganske mange modeller, med forskjellige betegnelser.
    Hvordan er "line-up'en" til System Audio, tenker da fra Mantra og oppover i klassen.

Som dere ser i signaturen, har jeg idag B&W CM9 også B&W CM8, har vært ihuga B&W fan, men er nå gått litt lei og har lyst å prøve noe nytt.

Synes B&W høyttalerne er veldig bra og passer musikksmaken min godt, men de krever endel kraft av forsterkeriet, dipper ganske langt ned i impedanse og har kansje litt lite bass, mid-bass etter min smak, kommer derfor litt til kort i enkelte sjangre. Kunne også ønske at de var litt mer engasjerende.

Kan System Audio være noe for meg?, har System Audio noe høyttalere i sitt sortiment som kan passe meg?

Takker for tilbakemeldinger go svar her !
    Progressjonen i modellene er Mantra -> Ranger -> Explorer

Master er "MkII" om du vil. Den nye og oppgraderte versjonen av modellen. Det har enda ikke kommet noe Mantra Master, men både Ranger og Explorer har en Master versjon.

Jeg har selv bare hørt Mantra 60, men prata en del med de på Soundgarden. De sier at Ranger gjerne passer bedre til mer akustisk og vokal musikk, og mente at Mantra'en var modellen jeg burde gå for.

Du må rett å slett bare gå å høre hva du synes, men det blir nok Mantra 60 på meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takker for tilbakemeldinger go svar her !
    Jeg er ingen ekspert, og har kun eget øre å gå etter. Jeg var innom HiFi-Klubben i fjor vår, og skulle høre på B&W CM8 og CM9. Ble forsåvidt ganske imponert av begge HT'ene, og CM9 var jo selvsagt den som var største kandidat til å havne i stua etter lyttingen. Nå hadde det seg sånn at SA hos Soundgarden var andrevalget etter B&W, og pga. ELENDIG(!!) service hos HiFi-klubben (følte meg direkte uønsket) så forlot jeg stedet, og satte kursen mot Soundgarden. Der traff jeg verdens hyggeligste selger, som viste meg flere SA-produkter. Bl.a., Mantra 60. Må si jeg ble mektig imponert over disse, og de overgikk forventningene mine. Nå husker jeg ikke hvilken elektronikk de ble testet med i butikken (Hegel -et eller annet) men de fungerer utmerket hjemme hos meg med min Onkyo.
    Bottom line, etter mitt øre iallefall, så kan disse anbefales om man vil matche B&W sine CM-serie. (Bortsett fra CM9 på basstrykk) Men som alltid, prøvelytting er å foretrekke... Ear of the beholder, osv.

PS: Kan jeg herved melde meg inn i klubben?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viz0id
    Oisann! Knallbra! Gratulerer Forøvrig er jeg veldig glad i Soundgarden Forus selv, kjempeservice og kjekke folk (enkelte hvertfall)

Var dette et par med høytalere de hadde stående i butikken til demo?
    Nei, det verste var at jeg får helt nye i white satin fra Danmark. Går bare her og gleder meg om dagen:-)

De er utrolig greie og flinke folk der ja. Har handla for en god del frognertiere der og alltid vært veldig fornøyd. Får alltid god service og litt rabatt:-)

Nå mangler jeg bare 2 ting så er alt fullkomment, men det er et stykke frem i horisonten. McIntosh C50 + MC452

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takker for tilbakemeldinger og svar her !
    Det er bare å ta en prøvelytt det. Ser du skriver du ønsker noe som engasjerer litt mer. SA er vel kjent for å ha mye rytme, driv, engasjement, og dynamikk. Gikk selv fra Klipsch til SA, med tanke på dynamikk, punch osv så var det en liten nedtoning fra det perverse som Klipsch yter, men på samme tid ble det ikke for lite heller. SA leverer nok punch, dynamikk og driv til at de ikke blir kjedelig, og er raffinerte nok til å være myke og detaljerte når de må. Den positive vinningen ble mer "hifi korrekt" lydbilde, med mer detaljer og ting hørtes mer naturlig ut. I bunn å grunn føler jeg SA er et fint kompromiss mellom de som vil ha litt rytme og smekk, men også detaljer. Føler de legger seg veldig i midten av skalaen, hverken for mye eller for lite av det ene eller andre. Så synes jeg også de er designmessig ganske pene da, å tøft med en "slank" høyttaler som kan spille stort.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått et tilbud på SA Aura 50 + Hegel H70. Hva tenker dere om den kombinasjonen?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bluecas
    Jeg har fått et tilbud på SA Aura 50 + Hegel H70. Hva tenker dere om den kombinasjonen?
    Det må bli en bra kombo lydmessig hvertfall da dette er ting som spiller godt sammen. H70 bør klare å trekke de høytalerne passe greit. Men ta en prøvelytt før du handler.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YFront
    Hei.

Har SA1750 som frontpar og bruker en SA510AV som senter.
    Lurer på om den er litt liten? Vet at SA720AV vel er den som er best matchet til frontparet men har ikke prøvd den. Kjøpte 510en på impuls da det lå en hvit på soundgaren til halv pris. Har justert opp senteren med 2dB i recieveren min og synes det virker greit.

Spørsmålet er vel om det hadde virket "enda greiere" med "riktig" senter?
    Noen som har prøvd?
    Har selv 1750, og syntes i sin tid 510 ble litt liten og "trang". Kjøpte like godt Exact, da jeg fikk en utstillingsmodell til halv pris. Synes den funker glimrende, jeg, selv om det da selvfølgelig fristet å oppgradere frontene.... hvilket jeg nå har gjort og venter Explorer inn i morgen.

Men Exact som senter og 1750 i front funker fortsatt flott, synes jeg.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Mine foreldre har en NAD c320, tror dere den vil klare å drive System Audio Saxo 30?
    De har nå mine gamle CV-v12f, og det er ikke akkurat rette høyttalere for å høre nyheter og Sissel Kyrjebø etc.
    Ellers så har de høyttalerkablene i vegg og de er av litt tynn type.
    Håper på svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Mine foreldre har en NAD c320, tror dere den vil klare å drive System Audio Saxo 30?
    De har nå mine gamle CV-v12f, og det er ikke akkurat rette høyttalere for å høre nyheter og Sissel Kyrjebø etc.
    Ellers så har de høyttalerkablene i vegg og de er av litt tynn type.
    Håper på svar.
    Den vil nok klare å drive dem, ja, men du får nok enda mer ut av høyttalerne med en mer strømsterk forsterker. Har selv ingen erfaring med Saxo 30, men har 1750 og Explorer bl.a. 1750ene låter mye bedre med ordentlig effekt, særlig i dybden. Jeg mistenker at det samme gjelder Saxo 30.

Om HT bare skal spilles på lave til moderate volum, er det jo ikke sikkert det spiller så stor rolle.

Newcomer audiooidua sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

System audio sa10..

Hei.

Noen som er kjent med denne modelen? Har kjøpt di uhørt på finn og kommer i posten i løpet av uka håper eg
    Di skal ha samme elementene som i 1750 men plasert i ett 1550 kabinet?? Det er en Anniversary model som det ble laga 120 par av.
    Viss noen har erfaring med disse, del gjerne med meg

Side 7 av 17 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •