System Audio's venner: Dansk dynamikk :) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 332
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her nytes et par øl sammen med mine fantastiske SA Mantra 60 !

Er bare så glad for at jeg tok sjangsen på disse herlighetene. Makan til musikalitet og spilleglede disse gir er helt ufattelig. Å det beste av alt, bassen sitter som den skal i rommet, punchy og detaljert !

ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -slettet-

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er definitivt blitt SA venn! Først en takk til Thomas på Soundgarden i Porsgrunn, etter demoen jeg fikk der var egentlig ikke valget vanskelig. Jeg, eller rettere sagt vi (meg og kona) hadde bestemt oss for B&W CM9, og jeg tok bare en tur innom Soundgarden for å ta en titt på Mantra 60. Etter en liten men veldig hyggelig time var valget tatt og høyttalerne bestillt, uten kjerringa sin velsignelse :twisted:

Nå etter en måneds tid kan jeg ikke si annet enn at vi begge to er ekstremt fornøyde med Mantra, og jeg er tilgitt av kona. Etter en noe ubegrunnet frykt for at disse små elementene ikke kunne gjøre en fullverdig jobb, er jeg nå overbevist om at Ole Witthøft er inne på noe her. Lyden flyter så uanstrengt og naturlig ut av disse at det å høre på musikk er en ren nytelse!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt igjen med samme intrykk som deg Motoman, etter en lytterunde hos Hifi klubben og soundgarden i Bergen i romjulen. Endte opp med Mantra 60 jeg også.
    Er veldig fornøyd, men har lyst å prøve litt annet forsterkeri som gjerne yter høyttalerne litt mer rettferdighet.
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel melde meg som venn jeg også. Fikk et par Mantra 60 for et par uker siden, og venter nå på 2 par Talent og en Exact senterhøyttaler.

Dette kjører jeg enn så lenge på en Yamaha 3067.

Jeg synes det sier mye om Mantra 60 at det tok nesten en uke før jeg så en hel film på dem. Jeg simpelthen gjenoppdaget lidenskapen for musikk.

Når den første uken var gått så gjenoppdaget jeg lidenskapen for film

Nå venter jeg bare på de resten av høyttalerne så jeg kan flytte de tre siste B&Wene opp i stuen...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får vel slenge meg på.

kjøpte explorer master for noen måneder siden.ville flytte stativ-høyttalerene
    (audiovector mi1-sig.) som jeg kjøpte når jeg hadde leilighet og liten stue,
    + sub opp på kontoret/"gutterommet", og investere i gulvstående
    høyttalere til nåværende stue som trives godt uten subwoofer, og har behagelig lyd.
    dragen syntes det var helt greit da hun alltid har hatet utseendet på
    stativene til de andre høyttalerene.

kjører den med en Lyngdorf TDA2000 forsterker.bryr meg lite om surround,
    har kun stereo.

føler jeg har fått grei valuta for pengene, de spiller pent, og holder følge langt ned i dypet.tok meg bryet med å putte sand i dem ganske tidlig, så har ikke så mye å si om før/etter.dette var anbefalt i butikken, og man vil jo gjerne få mest mulig utav investeringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett spørsmål om høyttalervalg - og ett om kombinasjon med Arcam

Jeg kommer snarlig til å kjøpe enten Mantra 30 eller 60, men sliter litt med å ta endelig valg. Jeg er (dessverre) opptatt av at høyttalerne skal være minst mulig dominerende, derfor er Mantra 30 med som kandidat. Mitt hovedinntrykk uten å ha kjørt direkte sammenlikning er at Mantra 60 spiller 5000,- kr bedre enn Mantra 30, så ser man bort fra det estetiske er valget lett.

Mitt spørsmål er om noen har hørt disse opp mot hverandre, og kan gi noen kommentarer om forskjellen. Høyttalerne skal brukes til kombinasjon av blandet musikk og film. Jeg bor i bygård, så det er sjelden snakk om høyt volum.

Når det gjelder forsterker har jeg, uten hell, forsøkt å google etter noen som har kombinert disse med Arcam AVR 350. I utgangspunktet er jeg ikke bekymret for kombinasjonen, men hvis noen har meninger om dette vil jeg gjerne høre dem.

På forhånd takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjibba
    Får vel melde meg som venn jeg også. Fikk et par Mantra 60 for et par uker siden, og venter nå på 2 par Talent og en Exact senterhøyttaler.

Dette kjører jeg enn så lenge på en Yamaha 3067.

Jeg synes det sier mye om Mantra 60 at det tok nesten en uke før jeg så en hel film på dem. Jeg simpelthen gjenoppdaget lidenskapen for musikk.

Når den første uken var gått så gjenoppdaget jeg lidenskapen for film

Nå venter jeg bare på de resten av høyttalerne så jeg kan flytte de tre siste B&Wene opp i stuen...
    Hvordan gikk det med resten av høyttalerne kjibba? Fått de?

Hvordan gikk det med resten av høyttalerne kjibba?
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahilmen
    Hvordan gikk det med resten av høyttalerne kjibba? Fått de?
    Jauda. De har vært i hus en stund, og har utvilsomt gitt en ytterligere oppgradering i kinoen.

Jeg har hørt/lest at en del har slitt med Exact som senterhøyttaler, men jeg synes den integreres fint med Mantra.

Talent gjør en strålende jobb som satelitter og front presence(skulle vel egentlig bare mangle).

Totalt sett en betydelig oppgradering fra mine gamle B&W 3-serie høyttalere.

System Audio lager ikke verdens mest lettdrevne høyttalere, og jeg føler kanskje at min 3067 får litt vel mye å gjøre av og til. Jeg vil nok begynne å se meg om etter effekt etterhvert. Spørsmålet da blir hvorvidt jeg skal kjøre ren effekt eller et opplegg med integrert stereo med HT-inngang, for kanskje å løfte musikkbiten enda et hakk. Mantra er jo vel så artige til musikk som til film.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har denne senter høyttaleren, og vil dele synspunkt om den?
    System Audio SA Mantra 10AV senterhøyttaler - Sort høyglans

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har SA Mantra 10 som center og er kjempefornøyd. Var skeptisk på forhånd, da jeg tidligere har synes SA hørtes veldig "bomull i øra" ut, men må vel erklære meg som "fan" nå :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Leker litt med tanken på å teste mantra 10 mot min b&w htm62.
    Har du erfaring med andre typer senterhøyttalere, evt. Hvilken forskjell synes du det er i lyd på de kontra mantra10?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var lenge på jakt etter godlyden for noen måneder siden. Pendlet mellom HiFi-klubben og Resonans daglig. Budsjettet mitt var 10k til høyttalere og 10k til forsterker + 10k til effekt senere... Hørte omtrent på alt butikkene hadde, og hadde igrunn sett for meg NAD C375-B&W 683 eller Roksan K2 med en eller annen høyttaler jeg ikke husker.

Så en dag, da jeg skulle ut å lytte litt mer, så kjørte jeg feil og havnet hos Soundgarden. Gadd ikke å snu og gikk inn i butikken for å se hva de hadde. Ble da introdusert for Hegel H100 + System Audio Mantra 60... For å si det sånn, jeg hørte på det i 5 minutter, og da var det bestemt! Det er noe av det råeste jeg har hørt! Det var den lyden jeg lenge har vært på jakt etter...

Så nå står det ett par SA Mantra 60 i hvit sateng i stua koblet til en Hegel H200 som jeg fikk tak i på AVtorget. Er strålende fornøyd! Kommer nok til å holde meg til SA/Hegelkombinasjon noen år ja...
    Hi-Fi: Hegel H300 - System Audio Explorer Master - Sonos Connect

Head-Fi: Musical Fidelity M1 HPA - Hegel HD11 - Beyerdynamic DT770 - Macbook Pro Retina

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på hvilken musikk du typisk hører på?

Hadde selv kombinasjonen Hegel H200 / Sa Ranger i noen år. Var forsåvidt fornøyd, men syntes de manglet litt "trøkk" i bassen, og at det var noe skarp diskant.

Mulig Mantra er anderledes enn Ranger.....eller at du hører på musikk som passer SA bedre?

Endte opp med å "nedgradere" til B&W 683 sammen med Hegel H200....er strålende fornøyd nå.

Sitat Opprinnelig postet av Olimaen
    Jeg var lenge på jakt etter godlyden for noen måneder siden. Pendlet mellom HiFi-klubben og Resonans daglig. Budsjettet mitt var 10k til høyttalere og 10k til forsterker + 10k til effekt senere... Hørte omtrent på alt butikkene hadde, og hadde igrunn sett for meg NAD C375-B&W 683 eller Roksan K2 med en eller annen høyttaler jeg ikke husker.

Så en dag, da jeg skulle ut å lytte litt mer, så kjørte jeg feil og havnet hos Soundgarden. Gadd ikke å snu og gikk inn i butikken for å se hva de hadde. Ble da introdusert for Hegel H100 + System Audio Mantra 60... For å si det sånn, jeg hørte på det i 5 minutter, og da var det bestemt! Det er noe av det råeste jeg har hørt! Det var den lyden jeg lenge har vært på jakt etter...

Så nå står det ett par SA Mantra 60 i hvit sateng i stua koblet til en Hegel H200 som jeg fikk tak i på AVtorget. Er strålende fornøyd! Kommer nok til å holde meg til SA/Hegelkombinasjon noen år ja...
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en periode uten høyttalere da jeg solgte de gamle, og kjøpte Mantra. Stakk da av med 683'erne til gamlingene. Og ja, disse er helt fantastiske til Hegelen. De har et lydbilde som er enestående etter min mening. Hadde ikke hatt noe problem å kjøpt disse, men jeg kjøpte Mantra pga mer kontroll og punch i bassen, samt mer oppløst diskant. Hos meg slår SA'ene heftig ifra seg. Mange forteller at bassen ikke er helt det store hos dem, men det kjenner jeg meg ikke igjen i.

Hos meg er det go'bass i lange baner. Kan nok være med utformingen av rommet å gjøre. Når det kommer til musikksmak så hører jeg på det aller meste. Går nok mest i det mer heavy segmentet. Her passer de ypperlig. Hiver jeg på Dimmu Borgir, eller Opeth, så sitter det som ett skudd...
    Hi-Fi: Hegel H300 - System Audio Explorer Master - Sonos Connect

Head-Fi: Musical Fidelity M1 HPA - Hegel HD11 - Beyerdynamic DT770 - Macbook Pro Retina

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan,

Kan endelig melde meg inne her etter å ha fått solgt bort mesteparten av B&W'ene mine

Har gått til innkjøp av Ranger Master og Exact i hvitt. Venter på å få bort resten av B&W'ene så blir det rent SA oppsett.
    MEN, har nettopp pakket ut Rangerene og prøvehørt litt, er det normalt at de spiller så innihelve&% mye bass i byrjan????
    Signalgang: Airport Express --> Abrahamsen DAC --> Classe CP-500 og CA-2200 --> Ranger Master
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Howdy,

Melder meg inn i gjenngen, da jeg er blitt stor fan og eigar av Mantra 60, i kombinasjon med Hegel H200 og hd20 dac.

Har alltid hatt en kjerlighet til små presise elementer, da jeg har hatt Mirage OM8 i 10 år. Fantastiske høytalere forresten, disse i kombinasjon med en Onkyo forsterker som er pensjonert grunnet dårlig kontakt. Det er på grunner av ødelagt forsterker at jeg har havnet på Mantra og Hegel.

Historien er slik:

Måtte ha meg en ny forsterker. Hadde bestemt meg for H100 sammene med Hegel HD20 dac etter diverse prøvelytting av forskjellige merker. Fikk med meg Dama for at hun skulle godskjenne kjøpet, vi lyttet på H100 mot noen hvite Kef høytalere,(tenkte ikke så mye på høytallere i dette øyeblikket).

Dama ser en plakat med et pakke tilbud På Hegel H200 + HD20 Dac å sier det er jo ikke så stor prisforskjell på H100+ dac og H200+ dac. Og jeg er ikke vanskelig, å bestemt meg for H200 pakken. Segeren kobler om slik at vi kan lytte litt på forsterkeren før vi tar en endelig beslutning, H200 koblet til kef høytalere, synes ikke det låt så veldigbra (noe skarp i diskanten) men jeg skulle jo ikke kjøpe høytalere.

Så pekar dama på noen høytalere (Mantra 60) og spør: kan disse høytalerene leveres i hvit, Selger siere såklart kan de det. Kobler Mantra 60 mot H200 for å høre hvordan denne komboen ble, Lyden var noe helt annet, Hegelen styrer Mantraene med full kontroll, Ingen skriking i diskant, Presis å skarp Bass, Nett så eg likar det. Å da var det gjordt, reiste fra butikken med full pakke, Forsterker, Dac, Høtralere og diverse kabler.

Har no hatt anlegget i noen månder og gliset om mitt fjes blir større og større, synes spesielt Mantraene våkner til liv når en skrur volumet noe opp.
    Musikk valget mitt er blitt mye større etter at jeg fikk nytt anlegg, no hører jeg på alt fra Rock til folkemusikk.

Takk til Dama for at hun var i det spontane hjørne den dagen.
    Og takk til System Audio og Hegel for godt lagede komponenter.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Heisan,

Kan endelig melde meg inne her etter å ha fått solgt bort mesteparten av B&W'ene mine

Har gått til innkjøp av Ranger Master og Exact i hvitt. Venter på å få bort resten av B&W'ene så blir det rent SA oppsett.
    MEN, har nettopp pakket ut Rangerene og prøvehørt litt, er det normalt at de spiller så innihelve&% mye bass i byrjan????
    Signalgang: Airport Express --> Abrahamsen DAC --> Classe CP-500 og CA-2200 --> Ranger Master
    Gamle Ranger (ikke Master) har godt med bass, men ikke voldsomt mye. Trodde også de hadde strammet opp lyden på Master litt. Du kan jo prøve å dra de litt ut på gulvet, for da får man litt slankere bass.

SA pleier generelt ikke å være noe serlig mer fyldig enn B&W, men litt slankere i dypbassen. De har dog en tendes til å ha en liten partykul som gjør at man får inntrykk av mer bass. Dette gjør at SA får det velkjente tempoet som gjør musikk så morsomt.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sa Saxo 30

Hei vurderer å kjøpe meg et par saxo 30 golvhøytalere.

Er det noen som har erfaringer med disse og kan anbefale receiver?
    Jeg vurderer Denon 1912 og Pioneer vsx921

Jeg har hørt på Pioneeren men ikke Denonen, ser for meg at det kan bli litt vanskelig å få til da Soundgarden ikke var villige til å låne ut høytalerne.

Jeg likte oppsettet med pioneeren veldig godt, men merket etterpå at jeg var sliten og hadde fått mer enn nok av musikk den dagen.
    Jeg antar at jeg var preget av lyttetretthet som pioneeren kan gi i følge denne testen.
    Pioneer VSX-921 | Lyd & Bilde

Samtidig er det mer trykk i den enn i Denonen som er testet her.
    Denon AVR-1912 | Lyd & Bilde

Videre bør man være forsiktig med pioneeren og for spisse høytaler jfr. denne testen:

Pioneer VSX-921 Surroundreceiver - Sort

Er det naturlig å tro at Denonen vil passe bedre til saxo 30 eller kan den bli for svak og kjedelig?

Vil sannsynligvis kjøpe meg en sub etter hvert, da jeg syns det var for lite bass, spesielt på gamle innspillinger. Oppsettet skal brukes til å se vanlig tv, litt film og musikkdvder i heavy metal sjangeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes denon og SA er en god match selv har jeg aura 60 (har tidligere hatt 1130), og denon pma 1500. Det er imidlertid viktig med nok kraft, hvis ikke høres SA livløs og kjedelig ut i mine ører. Har ikke erfaring med denons recivere, men jeg vil anta at det er en god match såfremt du velger en med nok muskler

Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •