System Audio's venner: Dansk dynamikk :) - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 17 av 17 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17
Viser resultater 321 til 331 av 331
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har et par bilder fra da de kom i hus bare, så har ikke fått plassert de der de står nå, doxaen er heller ikke montert på bildene
    Har nordost jumpers, montert spikes og fyllt med sandblåsesand. Dette sto allerede på siden jeg kjøpte demomodell fra soundgarden
    bruker van den hul the valley signalkabler og høyttalerkabel siden det er det jeg hadde og syns de funker bra sammen med doxaen, men den mangler nok litt for å drive høyttalerene 100%.

Må si lyden er helt fantastisk og de har alt jeg har sett etter så jeg er STORFORNØYD!!!!

HiFikatten snek seg med på bildene sammen med raspberry pi'en som brukes som mediaserver
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder System Audio's venner: Dansk dynamikk :)-image-jpg   System Audio's venner: Dansk dynamikk :)-image-jpg  

2. Liker Vessel56 har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne melde meg på her etter å ha fått tak i et sett SA Mantra 60 til en hyggelig pris. Gikk fra Klipsch RF 82 og hadde egentlig tenkt meg noe likt eller større, men etter å ha lest litt anmeldelser av SA falt valget på disse. Nå er de koblet opp i stua på et par Midgard Oberion 6.1og jeg gliser fra øre til øre. Dette var dynamitt. Selv den ny ervervede Sunfireren får stå i fred. Hvordan klarer disse småtassene å spille så dypt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på her da jeg vurderer å kjøpe meg SA anlegg og har sett for meg noe sånt.

System Audio Mantra 50 (front)
    System Audio Aura 1 (bak)
    System Audio Mantra 10AV (center)

System Audio Saxo Sub (på sikt, tenkte og prøve uten sub først)

Har dere noen forslag til hvilken receiver som burde brukes her? Jeg har en Onkyo NR737 liggende men usikker om den holder. Jeg ble anbefalt Harman Kardon 370 av Soundgarden, noen som har noen erfaringer med denne? Eventuelt vet om en receiver som funker bra?

Newcomer fr.hoven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Nes I ådal
    Poster
    13
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, liten historie ja, startet med SA1070 neste 905signatire, 5010 signature + 1750 og se200 2 stk, sammen med blue heaven spiller utrolig, har å et ønske om Exlorer Master elektroniken har vært mye, bla Onkyo res og integra, Cambridge, Audiolab, Micromega og sist Yaqin rør amp/intigrert.. og stoper ikke her...

Newcomer Vessel56 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2015
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Dette er helt klart tråden å melde seg på!

2stk Explorer Master (sort 2015)
    3stk Exact (bjørk 2009)
    4stk Talent (hvit 2009)
    2stk Talent (sort 2015)
    3stk SE 200 Mk3 (en sort 2015 to ask 2015/2009)

2stk 1550 bjørk (brukt, 2015)
    1st 710AV bjørk (brukt, 2015)
    2stk 505 bjørk (brukt, 2015)

4stk Saxo 8 hvit (2015)
    1stk Saxo 10 Center hvit (2015)
    1stk Saxo 10 Sub hvit (2015)

Lyden er det absolutt ingen grunn til å klage på
    Sist endret av Vessel56; 03-28-2016 kl 13:03 Begrunnelse: Utvidet inventar

Newcomer Vessel56 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2015
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Explorer Master var på tilbud i fjor, kjøpte mine til 29 000,- for paret, de produseres ikke lenger ser det ut til, men et par Explorer kan vel være noe :
    FINN.no - Mulighetenes marked
    Fant EM hos en kanadisk nettbutikk, men de forlanger 9 999,- CAD for dem!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei SA-venner!
    Jeg har ikke spesielt god greie på SA, men er på utkikk etter litt rimelige eldre høyttalere i mitt hjemmekinoprosjekt utover våren. Har et rom på rundt 20 kvm og ska ha tre like høyttalere i front, dvs ikke liggende senter. Jeg skal opp med et lydtransparent lerret og må derfor bygge inn tre høyttalere i en DIY bokhylle som allerede står over hele frontveggen. For å få det hele til å se pent ut vurderer jeg *å slakte* noen rimelige, men gode høyttalre og bruke elementer/delefilter men bygge nye kasser med samme volum.

SA 1750 er vurdert som mulig byttedyr i denne jakten, B&W 603 S3 likeså. Fordelen med 1750ene er at de er smale og ikke tar mye plass i hyllene. Men er de tynne i lyden?? B&W har utvilsomt fyldigere, mørkere klang og dette er i utgangspunktet etter min smak, men så er det et par forhold: Vil et lydtransparent lerret dempe mye av lyden, slik at det er greit å ha litt å gå på? Det er den nyeste typen fra AVshop det dreier seg om, den hundedyre typen..

Ved å bygge høyttalerne inn i bokhylla vil de jo komme veggnært og det blir muligens et løft i bassen av det? Bassportene flytter jeg rundt på forsiden så de vil være tilgjengelig for plugging ved behov. Det vil jo være mulig å justere klang via EQ i receiver/prosessor også.

Synspunkter på dette? Tanken er at jeg nesten får mer for pengene ved å bruke gode, eldre høyttalere i stedet for å kjøpe nye DIY-sett. Tenkte å prøve å løsne frontplaten på 1750ene forsiktig fra kassen bak, slik at den kan brukes på nytt i hyllemonteringen.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J Vis post
    Hei SA-venner!
    Jeg har ikke spesielt god greie på SA, men er på utkikk etter litt rimelige eldre høyttalere i mitt hjemmekinoprosjekt utover våren. Har et rom på rundt 20 kvm og ska ha tre like høyttalere i front, dvs ikke liggende senter. Jeg skal opp med et lydtransparent lerret og må derfor bygge inn tre høyttalere i en DIY bokhylle som allerede står over hele frontveggen. For å få det hele til å se pent ut vurderer jeg *å slakte* noen rimelige, men gode høyttalre og bruke elementer/delefilter men bygge nye kasser med samme volum.

SA 1750 er vurdert som mulig byttedyr i denne jakten, B&W 603 S3 likeså. Fordelen med 1750ene er at de er smale og ikke tar mye plass i hyllene. Men er de tynne i lyden?? B&W har utvilsomt fyldigere, mørkere klang og dette er i utgangspunktet etter min smak, men så er det et par forhold: Vil et lydtransparent lerret dempe mye av lyden, slik at det er greit å ha litt å gå på? Det er den nyeste typen fra AVshop det dreier seg om, den hundedyre typen..

Ved å bygge høyttalerne inn i bokhylla vil de jo komme veggnært og det blir muligens et løft i bassen av det? Bassportene flytter jeg rundt på forsiden så de vil være tilgjengelig for plugging ved behov. Det vil jo være mulig å justere klang via EQ i receiver/prosessor også.

Synspunkter på dette? Tanken er at jeg nesten får mer for pengene ved å bruke gode, eldre høyttalere i stedet for å kjøpe nye DIY-sett. Tenkte å prøve å løsne frontplaten på 1750ene forsiktig fra kassen bak, slik at den kan brukes på nytt i hyllemonteringen.
    Hei !

Hvis du allikevel skal bygge , ville jeg absolutt gått for noe helt annet. Se i tråden til BEF for eksempel, han har laget litt spennende konstruksjoner i det siste. Du vil få langt bedre resultat med dette! Evt så er det helt sikkert noen som kan hjelpe deg med evt delefiltre hvis du går for en helt annen konstruksjon også.

Ellers så ryker den fyldigere bass teorien hvis du flytter bassportene på forsiden
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for tips! Jeg skal se over BEF sine ting, men han har vel en kjempelang tråd?! Det er vel mulig å sende en PM kanskje. Uansett har jeg ikke plass til store høyttalere med store elementer. Dette blir ikke et rendyrket kinorom, målet er å få et relativt godt resultat med moderate innsatsfaktorer. Men det må være mulig å spille musikk i flere kanaler, klassisk på SACD f.eks, så selve klangen i lyden må være homogen og litt 'snill'. Det helt store lydtrykket eller de aller laveste frekvensene er ikke nødvendig. Jeg prøver å få til ei frontrekke som ikke tar for mye plass samtidig som den går dybt nok til at sub ikke behøves på vanlig musikk.

Igjen, takk for svar og tips, skal også se over litt i DIY-delen om det er noe spennende der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2016
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saxo 5? Noen som har testet de? Evt erfaring samt pluss minus sider.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen vet om et par System Audio Explorer Master til salgs, eller noen her inne som vurderer salg ta gjerne kontakt.

Har også Mantra 50 satin white som kan brukes som delbet. Ellers betaler jeg gjerne kontant, kan hente land og strand (ikke langt nord for trheim)

Ps, MÅ være Master og gjerne hvite
    Dolby Atmos Home Cinema; System Audio Mantra 50 x2 - SA Exact - SA Talent x6 - SA Comet x2 - Onkyo TX-NR1030 - Arcam A32 - Velodyne SPL-1000 Ultra x2
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 100"

Side 17 av 17 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •