System Audio's venner: Dansk dynamikk :) - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 14 av 17 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 332
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne karen er fornøyd med pio lx-73 og mantra60 ihvertfall
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Lunatech
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har hatt SA Mantra 60 på Pioneer elektronikk tidligere, det fungerer veldig bra sammens. Hadde de på en Pioneer SC-LX82. Fungerte veldig bra både på musikk og hjemmekino det.

Sitter nå på SA Explorer Master og er ekstremt fornøyde med de.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Hei

Noen som har hørt Aura 50 eller den nye Mantra 50? Angrer på at jeg solgte Mantra 60, og vurderer å kjøpe SA igjen.
    Har hørt Mantra 50 og 70 opp mot hverandre, men ikke lenge nok til å trekke noen absolutte konklusjoner på egne vegne. Begge låt meget bra, mye det samme som Mantra 60 (ikke så overraskende). For å sammenligne 50 og 70 så ble det mer trøkk og engasjement med Mantra 70.

Noen her som eier Mantra 50 eller 70 enda, og kan komme med noen synspunkter? Evt. noen som har hørt mye på disse? Jeg selv synes det er vanskelig å vurdere om Mantra 70 er verdt pristillegget opp fra Mantra 50 og 60.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mantra 60 vs pioneer sc-lx85

Sitat Opprinnelig postet av ahilmen
    Denne karen er fornøyd med pio lx-73 og mantra60 ihvertfall
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Lunatech
    Takker for tilbakemeldinger.... Da er 1,5 år gamle mantra 60 på vei til meg pr post, så håper de oppfyller forventningene8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Hei!

Har hatt SA Mantra 60 på Pioneer elektronikk tidligere, det fungerer veldig bra sammens. Hadde de på en Pioneer SC-LX82. Fungerte veldig bra både på musikk og hjemmekino det.

Sitter nå på SA Explorer Master og er ekstremt fornøyde med de.

KULT:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kyllingen
    Takker for tilbakemeldinger.... Da er 1,5 år gamle mantra 60 på vei til meg pr post, så håper de oppfyller forventningene8-)
    Berre kjekt. Håper du blir fornøyd.
    Post noen bilder til oss bildehungrige når de kommer da.
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mantra 60 vs pioneer sc lx 85

Berre kjekt. Håper du blir fornøyd.
    Post noen bilder til oss bildehungrige når de kommer da.
    Da er mantrane i hus, og har tatt over plassen til mine gamle dali 109. må innrømme att jeg først ble litt skuffet. hadde nok forventet meg litt mere trøkk i bassen, men etterhvert som jeg har fått hørt på de og justert litt, er de gode som gull, med grei bass,og fin fin lyd8) 8) største forskjellen på mantra og dali er att reciver må skrus høyt i volum for å få go lyden på mantra, i forhold til dali.. 10 i volum på reciver på mantra,og 30 på dali=samme lyd ut... må nok gå til anskaffele av 2 stk sub etterhver... hvilken type anbefales??? en annen ting er: ved høyt volum,på sanger med hard og kjapp bass, kommer det en "kneppe"lyd fra den ene ht! høres godt fra bassporten bak... noen som har opplevd det samme? skulle gjerne lagt ut noen bilder av oppsettet i stua på forumet her, men aner ikke hvordan det gjøres

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare skrive det inn her, da jeg var og hørte på Mantra 70 idag!

For en høyttaler, skal ikke se bort ifra at dere får et medlem til i klubben !!

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kyllingen
    Da er mantrane i hus, og har tatt over plassen til mine gamle dali 109. må innrømme att jeg først ble litt skuffet. hadde nok forventet meg litt mere trøkk i bassen, men etterhvert som jeg har fått hørt på de og justert litt, er de gode som gull, med grei bass,og fin fin lyd8) 8) største forskjellen på mantra og dali er att reciver må skrus høyt i volum for å få go lyden på mantra, i forhold til dali.. 10 i volum på reciver på mantra,og 30 på dali=samme lyd ut... må nok gå til anskaffele av 2 stk sub etterhver... hvilken type anbefales??? en annen ting er: ved høyt volum,på sanger med hard og kjapp bass, kommer det en "kneppe"lyd fra den ene ht! høres godt fra bassporten bak... noen som har opplevd det samme? skulle gjerne lagt ut noen bilder av oppsettet i stua på forumet her, men aner ikke hvordan det gjøres
    Hei,

Uten å være en ekspert, men dette høres ut som en feil på høyttaleren.
    Hva den feilen kan være har jeg ingen anelse om, jeg er kjemiker, ikke en slik ampere/milliampere-mann :roll:

Når det kommer til bass har jeg hatt plenty av det i mine SA'er, men det skal sies at leiligheten min er ganske bassvennlig..
    Det med at du må vri mer på volumknappen for å få noe ut av Mantraene er heller ikke noe jeg forstår, Mantraene burde være grie å drive de, de er Rangerene som er tungdrevne..
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Laget mine egne høyttalerkabler med + og - med 10 mm2.

Jeg tenkte jeg bare skulle legge inn en liten snutt.

Er ikke noe kabelfantast selv. Å betale 1000-vis av kroner på kabler, nei takk

Men jeg tenkte altså å bare teste ut en selvlaget kabler der det hvertfall ikke stod på tykkelse. Uhindret signal bør være bra?

Resultatet mitt syns jeg ble bra. Ble en veldig "balansert" lyd. Vil ikke si det skjedde STORE ting her, men noe skjedde.
    Spesiellt ved lavt volum. Detaljer kom bedre frem. Jeg har ikke lett for å tro dette selv, da jeg ikke er ikke er i noen tro
    at dyre kabler gjør forskjell. Men som sagt. Noe skjedde her.......?????? Og dette ble slett ikke dyrt, selvlaget

Laget en 2x2 meter singlewire med ledningstverrsnitt på 10mm2. Solide saker

Jeg har dette på SA Mantra 60 og en Primare i21 forsterker.

Har forsøkt å legge ved bilde.

Ellers vil jeg si Mantra 60 er en utrolig god høyttaler. Den har gitt meg den lyden jeg liker. Spiller "alt" på en overbevisende måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

System audio

Hei igjen. Er nå på utkikk etter noen bra bakhøyttalere som matcher mantra 60 i front rekka.. Siden jeg har en knotete plassering av sofa/døråpning(sofa står inntil bakvegg i venstre hjørne, og døråpning er inntil bakvegg i høyre hjørne.. så er vel mest på utkikk etter noe som kan henges på veggen. Noen som kan bidra med gode forslag??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Hvis du ønsker å holde deg i System Audio familien kan kanskje disse være det du ser etter.
    Husk at det er pris pr. Stk.
    Fant du ut av kneppelydene fra Mantraene, eller var det kneppelyder fra naboene du hørte :-D

System Audio Talent Vegghøyttaler - Hvit

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

system audio

Hei. Hvis du ønsker å holde deg i System Audio familien kan kanskje disse være det du ser etter.
    Husk at det er pris pr. Stk.
    Fant du ut av kneppelydene fra Mantraene, eller var det kneppelyder fra naboene du hørte :-D

System Audio Talent Vegghøyttaler - Hvit
    Haha, siden jeg bor på bygda,uten naboer tett innpå,velger jeg å tro den lyden kommer fra høyttalerne, ellers imponerer naboen:-D :-D Det virker som den kneppe lyden kommer fra ledningen inne i selve kabinettet,på høyt volum, når det kommer bra med luft ut fra bassporten...blir ulyden borte når jeg legger hånda foran porten.er nok bare noe som ligger å vibererer av lufttrykket.. så det er nok ikke noe alvorlig feil når det kommer til bak ht, hadde jeg tenkt å holde meg til system audio, så jeg får sjekke ut tipset ditt litt nærmere. takker for svar:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker sa aura 1. Dette et etter min mening en fantastisk høyttaler. Jeg brukte den som fronter sammen med sub en periode og det funket kjempebra. Nå er de bakhøytalere og jeg har Explorer som front. Disse har feste bak for henging på vegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Jeg bruker sa aura 1. Dette et etter min mening en fantastisk høyttaler. Jeg brukte den som fronter sammen med sub en periode og det funket kjempebra. Nå er de bakhøytalere og jeg har Explorer som front. Disse har feste bak for henging på vegg.
    Flott:-D takker for innspill, får ta meg en tur å høre/se på forslagene deres.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn i klubben med mine ferske Explorer Mastere og Exact ! :-D

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye høyttalere !
    Tror nok du blir godt fornøyd med disse.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg et par Mantra 30 på halv pris hos soundgarden, %k er vel bra pris. men pønsker litt på hvilken AMP. er forskjellige kandidater på sentralen.

Primare A33.2 med Hegel HD20 som dac/pre.

Parasound A23 Hegel HD20 som dac/pre.

Marantz PM15S2 med HD 20 som dac

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et CRAPPY mobil bilde av herlighetene Har for nå en Emotiva Xpa3 på de!

OBS! TIng henger IKKE skjevt, bare bilde vinkel som tuller!

Side 14 av 17 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •