System Audio's venner: Dansk dynamikk :) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 10 av 17 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 331
    Newcomer audiooidua sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei lurer på hvorfor aura 60 ikke er på soundgardens sider, men aura 50 er? Er aura 60 blitt erstattet med 50 og hvorfor?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har hørt sluttet Soundgarden med Aura 60 fordi den var ganske lik mantra 60, slik at det var vanskelig å selge mantra. Ved å nedgradere utvalget til aura 50 blir det større forskjeller på aura og mantra.

Jeg skaffet meg et par aura 60 når det solgte ut på tilbud,og er svært fornøyd, men jeg har ikke selv hørt mantra 60 og har personlig ingen formening om kvalitetesforskjellene mellom mantra og aura.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen fortelle litt mer om kombinasjonen SA/Emotiva?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA og Emotiva er gode pølser

Begge deler er relativt nøytrale, kanskje litt varme, og kler hverandre godt.
    SA er veldig glade i strøm. Emotiva er mye kraft for lite penger.

Jeg kjører XPA-5 på Mantra 60, Exact og Talent. Receiver er Yamaha RX-V3067.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjibba

Takk for svar, lurer på om ikke det blir emotiva neste gang det skal handles forsterkeri 8)

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjibba

Jeg har ikke peiling på Emotiva, men etter hva jeg har lest (og selv hørt på mine egne Mantra) så er de ikke spesielt varme. De er veldig nøytrale og oppløste, så de kan med fordel kombineres med noe varmere elektronikk til stereobruk.

Selv hører jeg at LX85 recieveren min (som også er nokså nøytral og "kald" i lydsignaturen) funker fjell til hjemmekino. Men til musikklytting i stereo synes jeg det blir litt sterilt. Jeg skal nok kjøpe meg en varmere forsterker til stereobruk.

MEN, dette er bare mine ører som hører. Andre hører kanskje noe helt annet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viz0id
    Jeg har ikke peiling på Emotiva, men etter hva jeg har lest (og selv hørt på mine egne Mantra) så er de ikke spesielt varme. De er veldig nøytrale og oppløste, så de kan med fordel kombineres med noe varmere elektronikk til stereobruk.

Selv hører jeg at LX85 recieveren min (som også er nokså nøytral og "kald" i lydsignaturen) funker fjell til hjemmekino. Men til musikklytting i stereo synes jeg det blir litt sterilt. Jeg skal nok kjøpe meg en varmere forsterker til stereobruk.

MEN, dette er bare mine ører som hører. Andre hører kanskje noe helt annet
    Nå vet jeg ikke hvordan du leste mitt innlegg, men jeg skriver i grunn det samme som deg. Emotiva er relativt nøytralt og åpent.

Hos meg oppleves lyden som noe varm, men mesteparten av det skyldes nok Yamaha 3067.

Emotiva tilførte veldig mye i bunn kontra 3067 alene. På musikk, uten sub, gir dette et helt annet trykk og livligere bass. Varme er kanskje ikke riktig ord, men kaldt og klinisk er det iallefall ikke

Oppsummert er moralen at Emotiva demonstrerer til fulle at Mantra liker strøm, mye strøm.

Newcomer dotn242 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen har erfaring med System Audio Aura 50? hva er forskjel mellom aura 50 og mantra 60?

god pålske til alle sammen

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dotn242
    Noen har erfaring med System Audio Aura 50? hva er forskjel mellom aura 50 og mantra 60?

Heisan,

Har et par hjemme på lån nå mens jeg venter på Explorerene. Må dessverre si at det er ganske stor forskjell på Aura 50 og Mantra 60. Du får en hel del ekstra punch og ...vet ikke hva jeg skal kalle det, men det er en klasse opp til mantraene, men det er jo prisen også..

Vil definitivt anbefale Mantra'ene, men om du vil gå for Aura'ene; IKKE hør på Mantra/Ranger/Explorer før du kjøper dem, da vil du aldri kunne gå tilbake til Aura
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Heisan,

Har et par hjemme på lån nå mens jeg venter på Explorerene. Må dessverre si at det er ganske stor forskjell på Aura 50 og Mantra 60. Du får en hel del ekstra punch og ...vet ikke hva jeg skal kalle det, men det er en klasse opp til mantraene, men det er jo prisen også..

Vil definitivt anbefale Mantra'ene, men om du vil gå for Aura'ene; IKKE hør på Mantra/Ranger/Explorer før du kjøper dem, da vil du aldri kunne gå tilbake til Aura

Hei Della

Takk for info før jeg hadde mantra 60, og jeg har solgt ranger master mine ikke så lenge her i Trondheim. Jeg var fornøyd med ranger master men litt savnet dyp bass. Dette er en fantastisk høyttaler syns jeg men tenkt oppgradering til Explorer master også som du Jeg lagt ut et annonse at jeg ønsket kjøp Explorer master så jeg vente på en bra tilbud nå

Jeg begynte spekulerer om aura 50 fordi min stefar har en gammel system audio 1750 som jeg vil gjerne å erstatte til et Aura 50 Dette er en gave til ham ville være på bursdag. Hva tror du om det? Tror du Aura 50 kan blir bedre enn SA 1750?

Jeg håper du skjønner hva jeg skrev, fordi jeg er ikke norsk og jeg er ikke så flink å skrive på norsk enda. Jeg er fra Budapest og i år blir 6 år at jeg bor her i Trondheim

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan,

Du skrive like god/bedre norsk enn mange som har bodd hele livet i Norge, ikke bekymre deg over skrivingen din!! :-D

Men jeg er redd jeg ikke tørr uttale meg om hvordan Aura 50 er kontra "gamle" 1750, har ikke hørt på 1750..
    Når det er sagt er Aura 50 gode høyttalere, men ikke like gode som de større modellene. Tidligere var det en modell kalt Aura 60, men den ble fjernet fordi den var for lik Mantra 60 i ytelse, med den fjernet har de en naturlig progresjon oppover i modellrekkene, som det jo også bør/skal være.

Det må være en bra kar siden du vurderer å spandere på ham et par med SA Aura 50!!
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Tenkt etter påske jeg går innom på soundgarden høre litt Aura 50 Jeg er nysgjerrig på disse. Håper du skal legge ut bilder om din Explore master,etter at du har fått dem

dotn242

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt mitt nye System Audio oppsett en stund, men er fortsatt ikke helt innspilt. Men en ting jeg legger merke til er at min gamle JBL Northridge sub ikke holder mål lengre sammen med det nykomponerte oppsettet. Jeg må rett å slett bli kvitt flaskehalsen.

Har sett på System Audio sin SE200. Noen som har erfaring med denne? Sub'en skal først og fremst være til film, og bør ikke vær et monster. Vil heller ha god trøkk, enn jordskjelv (vil nok fruen si seg enig i).

Er SE200 grei? Er det noen som har en slik, eller har hatt? Finnes det bedre alternativer i den prisklassen (7000,-) Gjør ikke noe om den er litt rimeligere heller.

Vil helst slippe å høre "SVS uten tvil", men gjerne noen konstruktive tips med erfaring hadde vært supert!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt mitt nye System Audio oppsett en stund, men er fortsatt ikke helt innspilt. Men en ting jeg legger merke til er at min gamle JBL Northridge sub ikke holder mål lengre sammen med det nykomponerte oppsettet. Jeg må rett å slett bli kvitt flaskehalsen.

Har sett på System Audio sin SE200. Noen som har erfaring med denne? Sub'en skal først og fremst være til film, og bør ikke vær et monster. Vil heller ha god trøkk, enn jordskjelv (vil nok fruen si seg enig i).

Er SE200 grei? Er det noen som har en slik, eller har hatt? Finnes det bedre alternativer i den prisklassen (7000,-) Gjør ikke noe om den er litt rimeligere heller.

Vil helst slippe å høre "SVS uten tvil", men gjerne noen konstruktive tips med erfaring hadde vært supert!
    Jeg syntes SE200 sliter litt på film om man skal spille veldig høyt. Men på musikk spiller den flott. Hadde 2stk tidligere og det fungerte greit. Men det er mye annet jeg ville valgt til samme pris. Velodyne CHT-serien er noe du kan titte på.

Geir Arne

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn i System Audio's venner XP30 i mitt lille stueanlegg.. Ser etter mulige løsninger på forsterkere.

Høyeste ønske er komplett Emotiva (USP-1, UPA-1/2, ERC-1), eller så har jeg sett på DENON CEOL CD-receiver | Hi-Fi Klubben siden jeg allikevel ikke kommer til å spille grisehøyt, og liker veldig godt AirPlay funksjonen.

Noen gode tips?

System Audio's venner: Dansk dynamikk :)-3-jpg
    System Audio's venner: Dansk dynamikk :)-1-jpg

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Jeg syntes SE200 sliter litt på film om man skal spille veldig høyt. Men på musikk spiller den flott. Hadde 2stk tidligere og det fungerte greit. Men det er mye annet jeg ville valgt til samme pris. Velodyne CHT-serien er noe du kan titte på.

Geir Arne
    Ser det at CHT-serien har blitt satt ned litt i pris og at den nye i det prissegmentet heter EQ-Max. Har du hørt disse?

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dotn242

Har hatt både 1750, Aura 60 og har nå Mantra 60. Kjøpte som andre her inne først Aura 60 fordi spesifikasjonene var så like Mantra, men spesifikasjoner og å lytte er forskjellige ting. Mantra 60 går utenpå Aura 60, spesielt i diskant og virker som den også har strammere bass (litt mer definert lydbilde på Mantra, Aura anelse upresis i forhold). Jeg opplevde større forskjell ved å gå fra Aura til Mantra enn jeg hadde trodd på forhånd.

Når det gjelder 1750, så er dette en riktig god høytaler parret med litt effekt, men slås klart av Mantra 60. Den har en annen konstruksjon/design enn Aura/Mantra, men har faktisk veldig fin lyd. Litt slankere i bassen enn Mantra, men bedre i diskanten enn Aura. Skulle jeg valgt mellom 1750 og Aura 60 i dag hadde jeg vært usikker, kanskje valgt 1750?

Syns 1750 er undervurdert og ville ikke ha byttet fra denne til Aura 50 som en lenger over vurderer.

Just my 2 cents...

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det at CHT-serien har blitt satt ned litt i pris og at den nye i det prissegmentet heter EQ-Max. Har du hørt disse?
    Verken hørt om eller på de. Personlig ville jeg gått for en nedsatt CHT.

Geir Arne

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kollega tilbød meg å kjøpe hans 4 år gamle hvite SA Ranger for 10k, jeg har egentlig ikke plass eller behov før jeg får større kåk med surround/stereo i stua og egen stereo på soverommet. Er dette en deal som er for bra til å gå glipp av?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    En kollega tilbød meg å kjøpe hans 4 år gamle hvite SA Ranger for 10k, jeg har egentlig ikke plass eller behov før jeg får større kåk med surround/stereo i stua og egen stereo på soverommet. Er dette en deal som er for bra til å gå glipp av?
    Nei, det er ikke en slik deal. Disse bør du få for ca 7-8000 etter min mening....jeg solgte mine for et år siden for 8000 i alle fall....
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Side 10 av 17 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •