Den store Canton tråden!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 81
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Den store Canton tråden!

Siden alle andre merker har en tråd her, så hvorfor ikke

Fortell gjerne om du har/har hatt/skal kjøpe/skal aldri ha/har hørt/har erfaring med (osv.) Canton.

Selv har jeg veldig lyst på Canton,etter å ha hørt DM2, Movie 120MX, og Chrono SL 580 (forøvrig AKKURAT samme paret som ble testet i lydogbilde) så må jeg si er veldig imponert av Canton. Både mtp. pris, lydkvalitet, og byggekvalitet.
    Så nå er jeg i vurdering av enten Ergo 690/695, Vento 890, eller Karat 790.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag ankom mine Canton 490 GLE, og de spiller meget bra til prisen hittil. Enda ikke fått spilt de helt 100% inn, men både diskant og mellomtone henger godt med bassen. Både detaljer og lyder jeg ikke har hørt før fra mine QLN kommer bedre fram, og spiller klart uten å bli plagsomt.
    Basserne virker litt "stiv", men dette løses nok opp etterhvert da de blir innspilt.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For snart 20 år siden så kjøpte jeg et 2.1 sett fra Canton. Vet ikke hva det heter, men det kosta i utgangspunktet 7000kr. Jeg fikk det for 4000kr og brukte det i bilen. Sub'en i bagasjerommet og satellittene festa i hatthylle med vinkeljern. Hehe Det ble med i flere biler, men satellittene fulgte med en bil når jeg solgte den. Sub'en står på loftet ennå. Har vurdert å bruke den sammen med senter eller bakkanalene, men har ikke kommet så langt ennå.

Newcomer Sviggum sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye høyttalere Hans 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Tor! Må si at jeg er mektig imponert over lyden etter 10-15 timer innspilling, voldsomt økning i hvordan både diskant, midbass og bass oppfører seg kontra ved første test.

Til den prisen er jeg godt fornøyd.

Ikke lenge til du får Referencene dine heller

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansy
    Takk Tor! Må si at jeg er mektig imponert over lyden etter 10-15 timer innspilling, voldsomt økning i hvordan både diskant, midbass og bass oppfører seg kontra ved første test.

Til den prisen er jeg godt fornøyd.

Ikke lenge til du får Referencene dine heller

Godt å høre at du vart fornøyd.

Hvordan spiller den i forhold til DC580? Og hvordan syns du oppgraderingen har vært?

Ja sikkert ikke så lenge til det kommer en STOOOR pakke på døra :-D
    Blir tidlig julaften i år 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av det samme hittil iallefall, mer åpent og detaljert på 580. Så har enda ikke fyrt de opp på volumet vi har testet 580`ene på, for å teste hvordan de flytter luft.
    Ser også ut etter hva jeg har funnet ut at både bass og midbass er rimelig like også, bortsett fra noen småting.
    Videre forskjeller er åpenbart både byggekvalitet og materialvalg, og avstivning i kassen.
    Nå spiller det riktignok inn en del mtp. elektronikken, og at jeg har softdome diskanter kontra aluminium som er på 580.

Fått noe dato på når dine er i hus?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på her da jeg har Canton selv og jobber med det.

Holder på å bytte ut Ergo 607DC , 605CM, CD220 og Karat AS 725 DC med Vento Reference 5.

Veldig fornøyd med Ergo`ene, og jeg blir enda mer fornøyd med Ref 5 tenker jeg.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ref 5 :-D

Har ikke hørt ref 5, men har sjøl ref 3.2 og har hørt en del på ref 1.2 og blir bare mer å mer glad i Canton lyden. De lager fantastiske høyttalere. synd det ikke er flere som får muligheten å oppleve hvor bra de er. Ref 3.2 var en kraftig oppgradering fra MA PL 200. som og er en kanon bra høyttaler. Men alt jeg savnet på MA fikk jeg med ref 3.2.

Men er ikke Vento ref 5 en høyttaler somer godt ut av produksjon?

Igjen gratulerer :-D

Mvh Sviggum

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canton produserte et begrenset antall av den tidligere serien, så da var det bare å slå til med den prisen som var nå.

Det er veldig synd at det ikke er så mange som får muligheten til å oppleve hvor bra høyttalere de lager. Blir bare færre og færre private lyd-butikker og de som er igjen har sine egne merker, så da er det kjedene som blir igjen og de satser mere på movie pakker. Hadde vært gøy med 1.2 ved siden av de Kef`ene som står på Elkjøp Slependen. Tror de skulle klart å hamle opp med dem.

Skal være så ærlig at jeg ikke har hørt så mye på MA PL 200, så jeg kan ikke sammenligne. Er artig å høre at det går an å "bytte" til Canton og. Har nesten bare hatt Canton bortsett fra de aller første jeg hadde, så jeg har egentlig bare byttet Canton modell. Det hjalp på at de fikk en 2.2 og en 3.2 i den nye reference serien. Gapet mellom 1 og 5 var litt stort sist.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ref 1.2 hamler nok opp med det meste til en "fornuftig" pris. Og skulle så gjerne ha att ett par selv. Men blir nok ikke før man får seg ett eget rom. Luftet ideen om 1.2 for min bedre halvdel og fikk til svar at kom de inn i stua flyttet hun ut. Men skal ikke klage, hun har god forståelse for min hobby og lidenskap. Og 3.2 er ikke akkurat en mini høyttaler det heller.

Skjønner godt du holder deg til Canton, blir bare mer å mer glad i det merke selv.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [ATTACH]Vedlegg 74358[/ATTACH]

Lovet å legge ut noen bilder av Ref 3.2

Bedre sent en aldri. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått reference 5 i stuen :-D
    No undrer eg på om noen kan komme med begrunnede forslag til forsterkeri ?
    Hegel er nevn av sviggum men ... hvorfor hegel ?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olbi33
    Har fått reference 5 i stuen :-D
    No undrer eg på om noen kan komme med begrunnede forslag til forsterkeri ?
    Hegel er nevn av sviggum men ... hvorfor hegel ?

Finns sikkert en masse forskjellige merker som vil passe utmerket med Ref 5, men har Hegel hjemme på test på mine Ref 3.2 og syns det er en kanon match. Nå er bare spm om det blir H20 og P4 eller H30/P30. Skal prøve begge før jeg bestemer meg. Er jo en del pris forskjell på de 2.
    Har du mulighet lån med deg produkter hjem og test selv. Lyd er jo subjektivt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt mange lovord om Hegel og Canton sammen selv om jeg ikke har tenkt å bruke den kombinasjonen selv foreløpig.

Har en tidligere sjef som jeg vet kjører Ref 1.2 sammen med Hegel, og han er storfornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EMOTIVA er igjen tilgjengelig, har reservert så får vi se om det blir handel

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser etter brukt EC og hegel no. Det dukker vel opp noe etterhvert. Skal låne en MA en dag og prøve litt med den også

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Vincent SP-T 100 hjemme på prøve, har tro på at dette kan bli en kanon match.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sp-100 falt desverre helt igjennom, ble rett og slett før svak. Prøver no ut sp 993, første inntrykk lover veldig bra men disse vincent komponentene krever jo sin innspillingstid.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Rotel RB1582, og bruker en Onkyo TX-NR 708 som forforsterker. Det jeg merker er at diskanten kan bli stressende når det er litt volum. Men bass og mellomtone låter ganske bra. På BMH hadde de en rotel forforsterker koblet opp, og hadde samme effektforsterkeren som jeg har, og der var lyden en del bedre når det kom til diskanten. Men det kan like gjerne ha vært akustikken i rommet. Har selv lurt på Hegel H200, men har ikke råd ennå.

Hva med AMV? Ser at det er dette importøren av canton selger. Tenkte selv å teste AMV forsterker når jeg får tid.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •