Den store Canton tråden! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 81
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

canton

Gratulerer! Dette borger for god-lyd8) Hva bruker du til å drive 9.2ene med hvilen/hvilke signalkilder bruker du?

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei bergheims hvor holder du til på Hadeland? Ser du også har ref 5, hvordan synnes du Krell er på de?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Marantz PM- og SA15S1 på Cantonhøytalerene. Satt å hørte på Neil Youngs "American Stars and Bars" i går, og gitaren på Like a Hurricane var fullstendig episk! Dette er nok de aller beste høytalerene jeg har vært borte i! Hele lydspekteret er akkurat slik jeg vil ha det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Hei bergheims hvor holder du til på Hadeland? Ser du også har ref 5, hvordan synnes du Krell er på de?
    Hei roeng2, jeg holder til i vestre Gran. Kombinasjonen har de egenskapene jeg er ute etter - oppløst og kontroll på bassen. Når det er sagt har jeg et problem med sibilanter på mange innspillinger. Jeg har lite demping i stuen og ikke optimal plassering av anlegget, så mye kan gjøres her! Dessverre har jeg ikke hatt tid til å jobbe for å få bort problemet. Men, når jeg får løst dette problemet er jeg definitivt et skritt nærmere nirvana

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bergheims
    Hei roeng2, jeg holder til i vestre Gran. Kombinasjonen har de egenskapene jeg er ute etter - oppløst og kontroll på bassen. Når det er sagt har jeg et problem med sibilanter på mange innspillinger. Jeg har lite demping i stuen og ikke optimal plassering av anlegget, så mye kan gjøres her! Dessverre har jeg ikke hatt tid til å jobbe for å få bort problemet. Men, når jeg får løst dette problemet er jeg definitivt et skritt nærmere nirvana
    Jeg holder til på Grua, så da bor vi i grunn ikke langt i fra hverandre.
    Jeg har dempet i første refleksjon og fått kontroll sibliantene. Denne helga skal skal rommet måles akustisk av en dreven mann. Og det skal vurderes vilke tiltak som kan gjøres for og opptimalisere rommet.
    Kunne vært intressant og hørt på hverandres anlegg og snakket litt hifi en gang, siden vi bor såpas nære hverandre. Regner med at det er bra driv i bassen når du har krell som motor. Har selv gode erfaringer med Krell og skal ikke se bort i fra at det kommer i hus igjen igjen. Men sitter i dag på det beste forsterker setter jeg til nå har hatt i mitt eie.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dukket aldri opp noen SA-93 pluss på brukten så hele prosjektet ble skrinlagt. I mellomtiden har vi testet et par kilder, samt vært rundtom i div butikker etc.
    En vakker dag fikk eg nok, solgte Vincent sp-993 til en hyggelig ungdom og begynte jakten på drømmen om EC
    Konemor ble utålmodig første kvelden, og forlangte umiddelbart kjøp av ny forsterker. Seriørs leiting å budgiving begynnte og etter etpar dager dukket ECI 5 mk 2 opp i stereobenken. Kanon :twisted:
    Det neste nå er ny kilde(er) og kabler --- tips mottaes :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ergo 80

Sitat Opprinnelig postet av Kalken
    Mye fete høyttalere her, ja! Selv så går jeg litt "old school"... Fikk meg et par eldre Ergo 80 DC til god pris her forleden men det er særdeles lite informasjon og oppdrive. Noen Canton-guruer som sitter på litt know-how om disse og/eller nærliggende modeller fra samme epoke?
    Hei Kalken. Så innlegget ditt først nå etter å ha søkt litt på Ergo. Jeg hadde et par Ergo 80 i sort ask på slutten av 90-tallet men byttet til Ergo RC-L. Det er ekte tre i små lag utenpå MDF. Husker jeg rett(sjekk membran)var dette den første Ergo lineup som kom med sort pollypropylen elementer og DC teknologi. Ergo 80 var en modell mellom 70dc og 90dc. Høyttaleren var begregnet for medium-sized rom og slik jeg husker den var den kraftfull og åpen. Tror ikke denne modellen var lenge på markedet ettersom Canton gikk fra fire gulvmodeller til tre i sitt sortiment og da forsvant 80 modellen. Tror mine høyttalere var fra 1995 eller 96. Teknisk info husker jeg ikke lenger men tror de var på 88 db og at frekvensen var 22...30000 Hz. Watt rundt 200-250.?? Har nok hatt 10-15 par Canton siden Ergo 80. Men husker den som god, dog ingen klassiker. Serien eksisterer enda ser jeg. Antunes

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antunes
    Hei Kalken. Så innlegget ditt først nå etter å ha søkt litt på Ergo. Jeg hadde et par Ergo 80 i sort ask på slutten av 90-tallet men byttet til Ergo RC-L. Det er ekte tre i små lag utenpå MDF. Husker jeg rett(sjekk membran)var dette den første Ergo lineup som kom med sort pollypropylen elementer og DC teknologi. Ergo 80 var en modell mellom 70dc og 90dc. Høyttaleren var begregnet for medium-sized rom og slik jeg husker den var den kraftfull og åpen. Tror ikke denne modellen var lenge på markedet ettersom Canton gikk fra fire gulvmodeller til tre i sitt sortiment og da forsvant 80 modellen. Tror mine høyttalere var fra 1995 eller 96. Teknisk info husker jeg ikke lenger men tror de var på 88 db og at frekvensen var 22...30000 Hz. Watt rundt 200-250.?? Har nok hatt 10-15 par Canton siden Ergo 80. Men husker den som god, dog ingen klassiker. Serien eksisterer enda ser jeg. Antunes
    Hei Antunes! Takk for at du tok deg tid til å svare, det setter jeg pris på. Ikke alle som sitter på det heteste og feteste men jeg har virkelig sansen for lyden i disse. Det er mye godt det som betyr noe, men det hjelper at de er pene og se på også! Detekterer en aldri så liten vibrasjon/ulyd i den ene diskanten så jeg må vel pelle den fra hverandre og ta en titt. Igjen, takk for informasjonen!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor god er Canton egentlig? For meg er de helt ukjente. Grunnen til at de dukket opp er nettopp fordi jeg leter etter hjemmekino anlegg, erstatter med sony dav-860w.

Jeg er ute etter små som kan feste på veggen samt de ikke er synlige. Ser at Bose Acc har det, men dæven for en pris, og dæven for en basskasse.

Har dere anbefalinger på Canton pakke som er brukelig for mest tv/film/sport (hender av og til litt til musikk)? er i grunn bare Canton Movie som tilbyr små høyttalere?
    For all det kan være andre merker også, men så lenge de er små og gir BRA lyd
    :-D

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av ohny
    Hvor god er Canton egentlig? For meg er de helt ukjente. Grunnen til at de dukket opp er nettopp fordi jeg leter etter hjemmekino anlegg, erstatter med sony dav-860w.

Jeg er ute etter små som kan feste på veggen samt de ikke er synlige. Ser at Bose Acc har det, men dæven for en pris, og dæven for en basskasse.

Har dere anbefalinger på Canton pakke som er brukelig for mest tv/film/sport (hender av og til litt til musikk)? er i grunn bare Canton Movie som tilbyr små høyttalere?
    Anbefaler det settet jeg bruker....masse lyd :-) heter vel MOVIE CD 105, men ny modell heter 1005...
    Movie 1005 - Movie Series - CANTON German loudspeaker tradition (en)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Anbefaler det settet jeg bruker....masse lyd :-) heter vel MOVIE CD 105, men ny modell heter 1005...
    Movie 1005 - Movie Series - CANTON German loudspeaker tradition (en)
    Takk for svar

Men kan du si litt hvorfor 1005 er bedre enn fx. Movie 160? Ser at 160 har 120W mens 1005 har 100W

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Takk for svar

Men kan du si litt hvorfor 1005 er bedre enn fx. Movie 160? Ser at 160 har 120W mens 1005 har 100W
    Alle høyttalerfabrikanter (receivere/tv'er osv osv) lager serier hvor den minste og billigste er "dårligere" enn den neste oppover i rekka....
    Da får du det du betaler for....på den annen side så er nok forskjellene mellom billigste/minste og de to neste på lista ikke spesiell stor....
    Først så hadde jeg CX 85, så oppgraderte jeg til CD 105...forskjellen er f. eks at de første er laget av plastikk, 105 er laget av aluminium....
    Men mange små høyttalere som er laget av tykk plastikk låter veldig bra...
    Men dyrere høytt/forsterker/tv har bedre innmat og vil selvfølgelig være "bedre"....man må bare bestemme seg for hvor langt man vil gå, og huske på at balansen i et anlegg også er viktig....store høyttalere og små forsterkere er ingen god ide, men omvendt går bra...bare man ikke skal teste hvor høyt man kan spille...
    Mitt rom er på under 15 kvadrat, så mine høyttalere gir meg en flott filmopplevelse....og jeg mener små høyttalere gjør seg bedre i små rom, enn store :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alle Canton kinopakker fra 3000-8000 kroner låter fett. Ingen over og ingen ved siden av. Nydelig intergrert bass med meget fin klang i høyttalerne. De finnes nesten overalt er mitt intrykk. Fikk bakoversveis etter å ha hørt Canton Movie 130 hos Lefdal på Alnabru. Rått! Veldig få høyttalere som kan lage god men samtidig relativt billig kinolyd. Jeg finner kun Canton , HK og Tanoy. Hvis jeg ikke har nevnt flere er det fordi det ikke spiller godt nok. Er ikke imponert over Bose som koster det dobbelte.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ta en tur til Lefdal og teste en dag. Hva er forskjellen på de seriene CD, CX, QX, MX ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ta en tur til Lefdal og teste en dag. Hva er forskjellen på de seriene CD, CX, QX, MX ?

Det var navnet på de ulike seriene innen Movie serien bare, nå heter det kun tall. Movie 90, 130 osv. Jo høyere tall jo dyrere og (bedre) tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Lefdal i går, det var ingen hjelp å få, brukte 20min på å koblet til Canton anlegget, men ble bare fra CD-spilleren. Ble imponert av det jeg hørte.

Tror det var 130. Så de hadde også 260(i think), men den var koblet til projektoren.

Det med høyere tall = "bedre" er da logisk. Så per i dag er Canton Movie 260 den beste anlegget? Nå er høyttalerene litt større enn 130 sine. Vil egentlig ha liten som mulig. Men om det er stor forskjellen på 260 kontra 130, så få det bli 260 da

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen av dere Canton gutta hørt på Canton Chrono SL 595.2 DC ?
    Ser spennendes ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg var en millimeter fra å bestille REFERENCE 3 i dag hos budal audio. menn fikk ikke muligheten til å høre lyden i disse , er det noen i nærheten av karmøy som har disse?

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg står og skal kjøpe meg Dali mentor lcr som fronter og senter men ser at Canton Vento 830.2 er på tilbud til 7500kr og ble veldig fristet av disse fine høytallerne Har lenge sett på Canton og det er jo "riktige" høyttalere og jeg skal gå fra Dali Fazon lcr til en av nevnte erstattere. Er det noen i denne tråden som kan si litt om hva jeg kan forvente og hvordan de spiller De skal spille med Cambridge azur 551R.

Renè

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo Cantonlovers:-)

Jeg har et Movie 3005 som jeg er fornøyd med til stua...

Nå har jeg kommet over ett sett med Canton Reference 3 og vurderer å kjøpe disse.

Jeg har dessverre ikke noe lytterom enda men det kommer. Har stort hus som jeg driver å pusser opp nå og forhåpentligvis vil jeg få til et brukbart lytterom som er greit dempet etterhvert.

Siden jeg nå vurderer disse høytalerne som koster relativt mye (etter min lommebok), må jeg kjøpe meg en brukt forsterker, cd-spiller og platespiller.

Noen som har noen forslag til et bra bruktkjøp på først og fremst sterker til en overkommelig pris (under 10 000kr).

Jeg lurer litt på HK990...

Er jeg helt på jordet her nå eller kan jeg leve med den sterker'n på de smykkene av noen høytalere?

Hva er forskjellen på ref 3 og 3.2, diskanten?

Jeg har dog fått en bra pris på høytalerne som er nye i eske ;-)

Har jobbet på lyd og bilde-hjørnet før og har litt erfaring, men nå er det veldig lenge siden-he he... Bilstereo er det jeg har drevet mest med.

Har et hjerte for Harman Kardon!!

Mvh.

Arne-P.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •