Marantz-tråden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 18 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 353
    Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz-tråden

Hvis jeg ikke har vært fullstendig tåkelagt under leteprosessen kan jeg ikke se at det eksisterer en dedikert Marantz-tråd her inne, så jeg tenkte det kunne være et poeng å sette i gang en slik for å dele tanker og erfaringer omkring disse glimrende produktene.

Marantz er i disse dager i gang med lanseringen av sin nye 005-serie, og 2010 er (og har vært) generelt et interessant år for Marantz-produkter.
    For å starte ut med den nye 005 fullskala reciever-serien vil denne avløse 004 med tre nye modeller. Her følger noe informasjon om disse.

Recievere

SR5005

7×100W RMS
    DTS HD, Dolby True HD, Dolby ProLogic IIz
    4 HDMI inputs, 1 output
    3D Ready - HDMI 1.4a; audio return channel
    USB input with iPod digital interface
    Audyssey MultEQ, Dynamic Volume and EQ
    M-Xport (can be used with optional RX1010 wireless Bluetooth audio module)
    M-DAX2
    Learning remote control

For detlajerte spesifikasjoner: Marantz America | SR5005 < < NEW ! ! > > HDMI ver.1.4a AV Receiver

SR6005

7×110W RMS
    6 HDMI inputs, 1 output
    Anchor Bay ABT2015 Video Scaling
    New graphical user interface
    Audyssey MultEQ, Dynamic Volume and EQ
    M-DAX2
    Remote control with LCD screen

For detaljerte spesifikasjoner: Marantz America | SR6005 < < COMING SOON ! ! > > HDMI ver.1.4a AV Receiver

SR7005

7×125W RMS
    6 HDMI inputs, 2 outputs
    Anchor Bay ABT2015 Video Scaling
    DNLA 1.5 support
    Internet radio/vTuner/Napster etc support
    Audyssey DSX
    MM phono stage
    Current Feedback with Marantz HDAM

For detaljerte spesifikasjoner: Marantz America | SR7005 < < NEW ! ! > > HDMI ver.1.4a & Network AV Receiver

Forforsterker

På trappene er også AV7005, en forforsterker over samme lest som SR7005.

AV7005

6 HDMI inputs, 2 outputs
    DNLA 1.5 support
    Internet radio/vTuner/Napster etc support
    Audyssey DSX and MultEQ XT
    MM phono stage
    Current Feedback with Marantz HDAM
    7.2 channel XLR pre-out

Mer detaljer om denne, som skal være for salg i oktober kan leses her:
    Marantz AV7005 7.2 Channel Preamplifier First Look &mdash; Reviews and News from Audioholics

Forsterkere

To nye forsterkere er også rett rundt hjørnet. Dette er to-kanals MM7025 og fem-kanals MM7055.

MM7025

2×140 Watts
    Current feedback circuitry
    XLR inputs
    DC Trigger and Marantz Remote Bus

MM7055

5×140 Watts
    Current feedback circuitry
    Power meter
    XLR inputs
    DC Trigger and Marantz Remote Bus

Jeg har ikke den fulle oversikt over når disse produktene blir, eventuelt ble lansert, men det jeg vet er at SR7005 akkurat har blitt lansert i Norge og har en veiledende utsalgspris på 15995,-.

Tror det får være nok foreløpig, men hvis det er noen som har innspill og etter hvert erfaringer med nevnte elektronikk eller alt annet hva måtte angå Marantz er det jo flott hvis vi kan få en brukbar tråd i gang her

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg melder meg inn SR 8001 CD 6000 ose.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir med her jeg og med min lille gamle SR4003. Lekre linjer på de nye forsterkerene. Gleder meg til "oppgraderings-syken" kommer:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den SR 7005 må jeg jo bare ha!!

O

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cossie87
    Blir med her jeg og med min lille gamle SR4003. Lekre linjer på de nye forsterkerene. Gleder meg til "oppgraderings-syken" kommer:-D
    Du bør vel egentlig prise deg lykkelig så lenge oppgraderingssyken holder seg på en armlengdes avstand, for den har en tendens til å holde lommeboka som gissel. Jeg føler nok på denne syken allerede gitt, og jeg må innrømme av SR7005 frister voldsomt. Det lille jeg har sett av anmeldelser har vært svært lovende, og den blir blant annet kalt "the best Marantz AV receiver to date". Det er selvsagt med utgangspunkt i at den presterer imponerende godt, og når den i tillegg ser ut som den gjør så blir helhetsinntrykket veldig bra. Den er da rett og slett pen å se på? Det skal sies at jeg selv ikke har hørt den. Testen kan uansett leses i sin helhet her (takk til Dumbo som fant den fram. Jeg tok meg friheten å poste testen videre):

Review: Marantz SR7005 | Home Cinema Choice

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er jeg i høyeste grad med, har sr6003 og sa7003, venter på av7005 som skal avløse sr6003

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvar1
    Du bør vel egentlig prise deg lykkelig så lenge oppgraderingssyken holder seg på en armlengdes avstand, for den har en tendens til å holde lommeboka som gissel. Jeg føler nok på denne syken allerede gitt, og jeg må innrømme av SR7005 frister voldsomt. Det lille jeg har sett av anmeldelser har vært svært lovende, og den blir blant annet kalt "the best Marantz AV receiver to date". Det er selvsagt med utgangspunkt i at den presterer imponerende godt, og når den i tillegg ser ut som den gjør så blir helhetsinntrykket veldig bra. Den er da rett og slett pen å se på? Det skal sies at jeg selv ikke har hørt den. Testen kan uansett leses i sin helhet her (takk til Dumbo som fant den fram. Jeg tok meg friheten å poste testen videre):

Review: Marantz SR7005 | Home Cinema Choice

en kjempetest det der, men som jeg sier, det at de har den tradisjonelle looken som er forbeholdt de dyrere seriene sier meg at de mener alvor med
    sr/av 7005, tror disse er av sjeldent god kaliber, hvis ikke blir jeg skuffet deluxe

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    en kjempetest det der, men som jeg sier, det at de har den tradisjonelle looken som er forbeholdt de dyrere seriene sier meg at de mener alvor med
    sr/av 7005, tror disse er av sjeldent god kaliber, hvis ikke blir jeg skuffet deluxe
    Det tror jeg du har helt rett i. Jeg var hos min lokale forhandler i dag, og det er visst per i dag bestillingsliste og to ukers ventetid hvis forhandler ikke har vært så heldig å fått bestilt inn en del til lager. SR7005 skal visstnok ha blitt så populær at fabrikken ikke har klart å produsere nok i forhold til etterspørselen, så den foreløpige suksessen med denne (disse) ser ut til å ha blitt større enn forventet. Jeg vurderer fortløpende om jeg skal sette meg på en bestillingsliste, og kjenner jeg meg selv og følelsene rett akkurat nå så er det vel nettopp det jeg gjør i morgen. Du er fortsatt fast bestemt på å drøye en måned til AV05 er klar Jokris?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er litt spekulasjoner. For eksempel av AV8005 kommer tidlig i 2011...

The Official Marantz AV7005 Pre-Pro Thread - Blu-ray Forum

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg du har helt rett i. Jeg var hos min lokale forhandler i dag, og det er visst per i dag bestillingsliste og to ukers ventetid hvis forhandler ikke har vært så heldig å fått bestilt inn en del til lager. SR7005 skal visstnok ha blitt så populær at fabrikken ikke har klart å produsere nok i forhold til etterspørselen, så den foreløpige suksessen med denne (disse) ser ut til å ha blitt større enn forventet. Jeg vurderer fortløpende om jeg skal sette meg på en bestillingsliste, og kjenner jeg meg selv og følelsene rett akkurat nå så er det vel nettopp det jeg gjør i morgen. Du er fortsatt fast bestemt på å drøye en måned til AV05 er klar Jokris?

ja , tror ihvertfall det , selv om det klør i finga har jo nå effekt til 5 kanaler og ser for meg at jeg får best utbytte med en prossesor
    men sr ser fantastisk ut

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen med erfaring her angående oppgraderingskit til cdspillerne til marantz

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja , tror ihvertfall det , selv om det klør i finga har jo nå effekt til 5 kanaler og ser for meg at jeg får best utbytte med en prossesor
    men sr ser fantastisk ut
    Prismessig ser det ut til at AV05 vil ligger 100$ under SR05, henholdsvis 1499$ og 1599$. Jeg har selv MM8003, så det mest fornuftige ville kanskje være og også gå for AV. Noen tanker om dette? Er det noe poeng å gå for SR hvis jeg kan kjøre MM8003 som amp på AV i steden?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe poeng å gå for SR hvis jeg kan kjøre MM8003 som amp på AV i steden?
    Kan ikke skjønne annet enn at svaret må være nei.
    Selv om den kanskje koster 1000 kr mindre, så har de kunne bruke alle pengene på en god prosessor, og ikke effekt og diverse annet..

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer muligens å gå for en integrert forsterker fra Marantz,nærmere bestemt PM7003.
    Hvordan vil lydsignaturen på denne være,mørk,lys eller nøytral?
    Skal bruke Ikon 6MK2 som høyttalere på den...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prismessig ser det ut til at AV05 vil ligger 100$ under SR05, henholdsvis 1499$ og 1599$. Jeg har selv MM8003, så det mest fornuftige ville kanskje være og også gå for AV. Noen tanker om dette? Er det noe poeng å gå for SR hvis jeg kan kjøre MM8003 som amp på AV i steden?

nei, ikke i mine øyne, vent på av7005 hvis du har de ampene du trenger er mitt råd, hvis ikke er sr7005 sikkert ett godt valg, alså hvis man f.eks bare kjører amp på frontene

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Kan ikke skjønne annet enn at svaret må være nei.
    Selv om den kanskje koster 1000 kr mindre, så har de kunne bruke alle pengene på en god prosessor, og ikke effekt og diverse annet..
    Det er vel omtrent det jeg har tenkt også, og selv om jeg blei litt overentusiastisk i forhold til SR en periode, så bør nok en måneds ventetid være overkommelig. Jeg har akkurat pratet med den lokale forhandleren nå, og til tross for prisforskjellen på 600$ så har han fått beskjed av importør at veiledende utsalgspris for AV7005 blir akkurat det samme som for SR7005, altså 15990,-. Prosessoren i AV er større, og dermed sikkert av enda bedre kvalitet til tross for at spesifikasjonene mellom de to er temmelig like. Han anbefalte meg selvsagt også å beholde MM8003 og gå for AV som pre siden dette etter sigende skal bli en veldig god pre. Det skal nevnes at prises relativt lett kan forhandles ned til 14000,-, selvsagt litt avhengig av hvor "vanskelig" forhandleren din er.

noen med erfaring her angående oppgraderingskit til cdspillerne til marantz
    Har ikke selv noen erfaringer med dette, men hvis jeg forstår deg rett så er det er tråd her hvor slike oppgraderinger er tema:
    Marantz CD6000OSE superclock2 upgrade - AVForums.com

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Vurderer muligens å gå for en integrert forsterker fra Marantz,nærmere bestemt PM7003.
    Hvordan vil lydsignaturen på denne være,mørk,lys eller nøytral?
    Skal bruke Ikon 6MK2 som høyttalere på den...
    Jeg har ikke erfaring fra den konkrete forsterkeren du nevner, men etter overgang fra Cambridge til Marantz så opplevde jeg at Marantzen var varmere i signaturen enn Cambridgen. Mer behagelig etter min mening. Kombinasjonen med Dali Ikon kjører jeg selv, og er veldig fornøyd med det. Ikon 6 er jo en relativt lettdrevet høyttaler, så sånn sett skal kombinasjonen være god siden PM7003 ikke er noe effektmonster. Den er testen i Lyd og bilde, men det har du vel sikkert sett. Uansett:

Stor lyd, liten pris - Lyd og Bilde

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal nevnes at prises relativt lett kan forhandles ned til 14000,-, selvsagt litt avhengig av hvor "vanskelig" forhandleren din er.
    List gjerne opp de lette forhandlerne :-D

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    List gjerne opp de lette forhandlerne :-D
    En liste kan jeg ikke by på gitt, men Audioaktøren i Horten kan anbefales. Hyggelig fyr til og med! Har man funnet én god forhandler, så trenger man jo ikke en lang liste JFS Sound Systems i Drammen selger SR til 14.400, så er det også nevnt.

Listen over mindre lette forhandler kunne sikkert derimot vært lengre 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har dem jo begynt å levere, så da er det bare å sette seg på lista