Marantz-tråden - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 18 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 353
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thoresa
    ingen som har prøvd Airplay på sr 7005 altså? Jeg får opp på displayet til receiveren at Airplay oppdatering er tilgjengelig, men på marantz sine sider virker det som det ikke går.

fant denne: Airplay Upgrade

Prøvde å legge inn all informasjon, men får bare opp:"Your Upgrade ID is either not valid or has already been activated. Please check your information and enter the correct Upgrade ID and Model Number. If you continue experiencing problems please call Customer Service at 1-201-762-6665"

Ser også at det står under: This offer is only valid in the United States and Puerto Rico.

Er det noen som har forsøkt dette og lykkes? Finnes det en annen nettside der man kan legge inn dette?
    Har ikke prøvd,skal få opp nett i kjelleren snart så da kan jeg teste.

O

Newcomer thoresa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Har ikke prøvd,skal få opp nett i kjelleren snart så da kan jeg teste.

O
    Edit: jeg fikk lastet ned oppdateringen ved å registrere med på Marantz sin europeiske side. MEN: den vil ikke fungere..:cry: Klarer så langt ikke å få opp receiveren som en høytaler i iTunes.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: jeg fikk lastet ned oppdateringen ved å registrere med på Marantz sin europeiske side. MEN: den vil ikke fungere..:cry: Klarer så langt ikke å få opp receiveren som en høytaler i iTunes.
    Oppdatering: vet ikke hva jeg gjorde (har prøvd så mye forskjellig i det siste), men plutselig dukket receiveren opp i iTunes. Så nå ser alt ut til å fungere. Eneste jeg merket meg var at når jeg trykket på play i iTunes begynte anlegget å spille på full guffe. Receiveren benytter altså volumkontrollen i iTunes til å styre volumet på anlegget. Uvanlig, så jeg tipper at dette blir fikset ved neste oppdatering.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ikke volumkontrollen på reciveren i det hele tatt?
    Jeg lar alltid volumet i itunes stå på maks, så styrer jeg med reciver. Har airport express.

Kan du sjekke om du får Itunes opp på tv`en?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Virker ikke volumkontrollen på reciveren i det hele tatt?
    Jeg lar alltid volumet i itunes stå på maks, så styrer jeg med reciver. Har airport express.

Kan du sjekke om du får Itunes opp på tv`en?
    Skal teste mer så gir jeg en tilbakemelding asap.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste mer så gir jeg en tilbakemelding asap.
    Volumkontrollen til receiveren fungerer fint, men volumkontrollen i iTunes evt Airfoil overstyrer alt. Om du setter volumet i iTunes på max vil dette også fungere fint, testet det nå, men litt merkelig å se at volumnivået endret seg på displayet til receiveren når jeg endret det i iTunes altså. Merket meg at det også "hakket" litt når jeg spilte fra Wimp gjennom Airfoil, men mulig det bare er startproblemer, må teste litt mer før jeg kan si om dette er tilfeldig.

Jeg får opp et bilde av "itunes" ja, eller sang, artist, album tid spilt samt album cover. Kan sende deg et bilde om du har en epost adresse, usikker på hvordan jeg laster opp bilder her.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 7005er nå på nett,kan noen si meg hvordan jeg får oppdatert den?
    har sett på marantz europa men finner bare air play som oppdatering.
    Er det kun det som er til den?. Den bruker jo 100 år på og finne serveren:cry:

O

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 7005er nå på nett,kan noen si meg hvordan jeg får oppdatert den?
    har sett på marantz europa men finner bare air play som oppdatering.
    Er det kun det som er til den?. Den bruker jo 100 år på og finne serveren:cry:

O
    Du må inn i menyen på receiveren. Ikke helt sikker på hvor det var men mener å huske at det låg under "manual adjustments" -> Option.. -> og firmware upgrade, eller add feature (airplay).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må inn i menyen på receiveren. Ikke helt sikker på hvor det var men mener å huske at det låg under "manual adjustments" -> Option.. -> og firmware upgrade, eller add feature (airplay).
    Ja så langt er jeg med,har funnet ut dette! men er det noen oppgraderinger som du fant? ikke airplay.

O

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har vel oppgradert firmware en eller to ganger etter at jeg fikk den i forrige uke. Var ingen release notes så vidt jeg kunne se, så hva som var inkludert i oppdateringene vet jeg faktisk ikke.. Kanskje noen andre som vet?

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har vel oppgradert firmware en eller to ganger etter at jeg fikk den i forrige uke. Var ingen release notes så vidt jeg kunne se, så hva som var inkludert i oppdateringene vet jeg faktisk ikke.. Kanskje noen andre som vet?
    Jeg reagerte vel forsåvidt på nettopp at det ikke var noen informasjon om hva oppdateringene jeg har kjørt inneholdt. Det kunne vært interessant å vite, men det har bare blitt kjørt gjennom uten videre. Jeg får nå også påminnelse om mulig airplay oppgradering hver gang jeg skrur på pre´en, til tross for at jeg har valgt den bort hver gang. Siden jeg har Apple TV ser jeg ikke helt grunnen til å installere denne oppgraderingen så lenge den faktisk koster 50$. Eller vil jeg gå glipp av egenskaper jeg nå ikke har gjennom Apple TV?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan skru av at receiveren søker automatisk etter oppdateringer. Da vil jeg tro du slipper unna "maset" om Airplay:-) Jeg har apple tv selv, men hadde et lite håp om lydforbedringer ved å kjøpe oppgraderingen. har ikke testet så mye enda, så litt tidlig å si om det hjalp.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cd 17 MKIII på vei i posten,har eid en sånn før også bare at det var KI sign
    En knakende god CD spiller som gir spesielt mellomtonen et bra løft i fra CD 6000 OSE LE som jeg har nå. Gleder meg

O

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wikstrøm, du som har hatt mye klipsch og marantz. Kan du si noe om f.eks. SR7005 i stereo? Jeg har tittet litt på PM7004 som selges billig nå, men lurer på om SR7005 er bedre kjøp, og til og med bedre i stereo? Jeg har kun stereohøyttalere for øyeblikket, men kan fort bli surround etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    wikstrøm, du som har hatt mye klipsch og marantz. Kan du si noe om f.eks. SR7005 i stereo? Jeg har tittet litt på PM7004 som selges billig nå, men lurer på om SR7005 er bedre kjøp, og til og med bedre i stereo? Jeg har kun stereohøyttalere for øyeblikket, men kan fort bli surround etterhvert.
    SR 7005 låter meget bra i stereo,veldig god mellomtone og ikke stresset diskant
    men heller over til det mørke,bassen er også bra. Presser du den merker du at den kunne hatt litt mere watt men det holder i masse vis til kino med sub.
    Jeg vet ikke om noen receivere pr i dag til den prisen som er bedre.
    Pluss har du pc/IPad/IPhone så er det flere muligheter og koble de opp på.
    Håper dette hjalp noe?
    Mvh Ove

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding wikstrøm.
    Jeg går i tankene om å teste ut sr7005 og et par kef q-900. Antar at jeg vil merke at det kunne vært mer krefter i sr7005, men jeg spiller ikke så høyt, så tror det kommer til å bli bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding wikstrøm.
    Jeg går i tankene om å teste ut sr7005 og et par kef q-900. Antar at jeg vil merke at det kunne vært mer krefter i sr7005, men jeg spiller ikke så høyt, så tror det kommer til å bli bra.
    Det er ikke før du bruker alle kanalene at du merker noe,på stereo er det krefter nok.
    Mvh Ove

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anatr at du bruker coplanden i samme settet? Har du da hørt sr7005 standalone stereo? Siden du bruker coplanden i tillegg så er det vel anta at du ikke var tilfredstilt med sr7005 i stereo uten den ekstra effekten? Bruker du coplanden mer som et ledd i lydsignatur?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anatr at du bruker coplanden i samme settet? Har du da hørt sr7005 standalone stereo? Siden du bruker coplanden i tillegg så er det vel anta at du ikke var tilfredstilt med sr7005 i stereo uten den ekstra effekten? Bruker du coplanden mer som et ledd i lydsignatur?
    Jeg brukte SR 7005 lenge alene,coplanden kjøpte jeg for 2 dager siden.
    Planen er og sette opp et stereo rom,der kommer coplanden og Marantz CD 17 MKII og noe mere

O

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte SR 7005 lenge alene,coplanden kjøpte jeg for 2 dager siden.
    Planen er og sette opp et stereo rom,der kommer coplanden og Marantz CD 17 MKII og noe mere

O
    Alright, grattis! 8)

Side 9 av 18 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •