Marantz-tråden - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 18 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 353
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Avforum bruker som ansvarlig for Lyd og bilde på Elkøp liker vi

Ellers så ble jeg mektig imponert av Kef reference sammen med Marantz.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb

dette liker jeg svært godt +1 !

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SR 7005 i bruk,låter meeeeget bra

O

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med kanaler Marantz PM-25

Jeg har en Marantz PM-25 som jeg har hatt enorm glede av siden 1990.
    Har problemer med at den ene høytaleren faller ut i de siste åra, dette gjelder
    nå etterhvert begge høytalere (eller kanaler på fagspråket her på forumet) de skifter på å falle ut....

Har vært inne på service for dette, men problemet kom tilbake etter en mnd, og det forbauset meg!(slurvete fagmann?)
    Ingen skurr eller støy når jeg vrir på volum.

Er det noe jeg selv enkelt kan gjøre for å løse problemet.
    (rengjøring, spray, skifte av et eller annet.....osv..)

Har inntrykk av at det er mange som har god peiling på hobbyreparering av gamle forsterkere her. Kanskje noen kan gi meg tips til selvhjelp?:wink:

mvh Asmund Bjørshol

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb

Takker for det! Må jo innrømme at dette er særdeles morsomt for meg også nå som både Kef og Marantz sitt sortiment er tilgjengelig. Fra det minste til produkter som de smått legendariske MA9 og Muon.

Marantz og Kef harmonerer meget bra sammen, fin balanse, god dynamikk, flott detaljering og mye sjel.

Mvh
    Eirik

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Marantz og Kef harmonerer meget bra sammen, fin balanse, god dynamikk, flott detaljering og mye sjel.
    Kjører selv SR5003 og KEF IQ90 og er veldig fornøyd, men savner litt kraft fra forsterkeren selv om frontene er biampet. Kommer Elkjøp til å kjøre kampanjer på Marantz? SR7005 hadde jo vært bra, siden den er 3500 kr billigere i Sverige.

Prisforskjelllen på Marantz i Norge og Sverige er til tider veldig stor...

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk inn i dag en meget god venylspiller: Marantz TT15. Den er dårlig representert her på forumet desverre. Meget bra lyd, og fantastisk design.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Jeg fikk i går min Marantz SR 7005 men i dag så ville det ikke komme noe bilde eller lyd ut fra HDMI out 1. Må bruke HDMI out 2. kan dette være et software problem. har ikke oppdatert den eller fått den på nett enda.

mvh,
    Tommern7

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommern7
    Hei, Jeg fikk i går min Marantz SR 7005 men i dag så ville det ikke komme noe bilde eller lyd ut fra HDMI out 1. Må bruke HDMI out 2. kan dette være et software problem. har ikke oppdatert den eller fått den på nett enda.

mvh,
    Tommern7
    Kanskje dumt og spørre men har satt den til hdmi 1 på monitor ut ?
    kan byttes på fjernkontrollen.

O

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der sa du F*** meg noe, drev og tukla litt på fjernkontrollen før det plutselig ble tull. haha, skal teste etter jeg har sett ferdig Pirates of the caribbean hehe

Newcomer thoresa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var så heldig at jeg fikk lånt med meg en SR 7005 hjem fra Renaissance Audio i Bergen denne helgen. Må si jeg ble imponert over lyden som denne receiveren klarte å trylle frem! I stereo ble jeg spesielt imponert over mellomtonen som hadde mye luft og sto frem på en måte som ingen andre receivere jeg har prøvd på mine Klipsch RB-75.

Det var imidlertid en ting som jeg ikke klarte å få til i løpet av de timene jeg hadde til rådighet. Er det noen som har denne receiveren og som kan fortelle meg om det er mulig å høre på musikk fra eksempelvis optical 1 samtidig som som man ser på TV via HDMI? Eller et annet eksempel: at man spiller PS3 samtidig som man lytter til musikk via Airplay? Dersom det er mulig, er det noen som kan poste en "step by step" guide på hvordan dette kan gjøres på en enkel måte?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoresa
    Jeg var så heldig at jeg fikk lånt med meg en SR 7005 hjem fra Renaissance Audio i Bergen denne helgen. Må si jeg ble imponert over lyden som denne receiveren klarte å trylle frem! I stereo ble jeg spesielt imponert over mellomtonen som hadde mye luft og sto frem på en måte som ingen andre receivere jeg har prøvd på mine Klipsch RB-75.

Det var imidlertid en ting som jeg ikke klarte å få til i løpet av de timene jeg hadde til rådighet. Er det noen som har denne receiveren og som kan fortelle meg om det er mulig å høre på musikk fra eksempelvis optical 1 samtidig som som man ser på TV via HDMI? Eller et annet eksempel: at man spiller PS3 samtidig som man lytter til musikk via Airplay? Dersom det er mulig, er det noen som kan poste en "step by step" guide på hvordan dette kan gjøres på en enkel måte?
    Ikke prøvd dette,men kan teste ut dette i morgen!
    Marantz og klipsch er en veldig go kombo,jeg har testet mange receivere men ingen som ble så bra som marantz.
    Nå må jeg legge til at det er snakk om pris opp til 20 000,- med effektforsterker blir det mere trykk i stereo på SR 7005
    men det er en meget bra receiver i sin klasse
    O

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Ikke prøvd dette,men kan teste ut dette i morgen!
    Marantz og klipsch er en veldig go kombo,jeg har testet mange receivere men ingen som ble så bra som marantz.
    Nå må jeg legge til at det er snakk om pris opp til 20 000,- med effektforsterker blir det mere trykk i stereo på SR 7005
    men det er en meget bra receiver i sin klasse
    O
    OK, jeg er overbevist om at denne er mer enn god nok for meg som bor i blokkleilighet Når jeg senere skaffer meg et dedikert kinorom vil jeg nok kanskje behøve mer effekt ja. Men jeg fant fort ut at min bedre halvdel ofte ønsker å se TV mens jeg lytter til musikk. Og da kan det være en stor fordel om hun får TV bilder og ikke Marantz logoen på skjermen. Så kom gjerne med tilbakemeldinger her. Om dette er mulig, så bestiller jeg denne asap!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva sier dere om Marantz på Monitor Audio? Bra match?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var SR 7005 på plass i stuen! Ingen eller bilde via receiver enda:???:, men jeg regner med at jeg skal få det til i løpet av helgen.

Forresten, noen som har prøvd å oppgradere til Airplay? Kan man streame Wimp via iPhone 4 slik man kan med Airport?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoresa
    Da var SR 7005 på plass i stuen! Ingen eller bilde via receiver enda:???:, men jeg regner med at jeg skal få det til i løpet av helgen.

Forresten, noen som har prøvd å oppgradere til Airplay? Kan man streame Wimp via iPhone 4 slik man kan med Airport?
    Jeg har ikke prøvd air play,men jeg bruker M-Xport dvs blåtann i fra PC det er ikke helt det samme men funker godt nok til kvelds musikk. Kriller har prøvd dette tror jeg kanskje han kan si litt om det?
    Jeg får ikke bilde i fra TV når jeg bytter kilde kun på radio og når jeg skrur den av. Skal prøve air play når jeg får nettet opp og går i kinoen.

O

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr ikke kjøpt airplay enda. Har Airport express koblet dig inn i cd spilleren.
    Remote funksjonen på ipod har jeg også, og da ser jeg ikke hva mer airplay kan gi.

Mulig bilde på tv`n?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    HAr ikke kjøpt airplay enda. Har Airport express koblet dig inn i cd spilleren.
    Remote funksjonen på ipod har jeg også, og da ser jeg ikke hva mer airplay kan gi.

Mulig bilde på tv`n?
    Ok,jeg mente du hadde prøvd det,my bad :-D

O

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørerat den nye blurayspilleren 7006 vil havne i undekant av 10k.
    Trodde den var den samme som denon 2011 som vil ligge på 6500,-

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har prøvd Airplay på sr 7005 altså? Jeg får opp på displayet til receiveren at Airplay oppdatering er tilgjengelig, men på marantz sine sider virker det som det ikke går.

fant denne: Airplay Upgrade

Prøvde å legge inn all informasjon, men får bare opp:"Your Upgrade ID is either not valid or has already been activated. Please check your information and enter the correct Upgrade ID and Model Number. If you continue experiencing problems please call Customer Service at 1-201-762-6665"

Ser også at det står under: This offer is only valid in the United States and Puerto Rico.

Er det noen som har forsøkt dette og lykkes? Finnes det en annen nettside der man kan legge inn dette?

Side 8 av 18 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •