Marantz-tråden - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 18 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 353
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja da er 7005 I hus,er mye og sette seg inn I har Jo hørt litt på den og den låter bra. Kommer tilbake med mere I kveld.

O

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Ja da er 7005 I hus,er mye og sette seg inn I har Jo hørt litt på den og den låter bra. Kommer tilbake med mere I kveld.

O
    Ja, da er det sannelig på tide på noen tilbakemeldinger her! Jeg er faktisk spesielt interessert i hvordan den gjør det som CD-spiller, for jeg vurderer å bytte ut CD5003 med en Blu Ray-spiller som også kan stå for avspilling av CD.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvar1
    Ja, da er det sannelig på tide på noen tilbakemeldinger her! Jeg er faktisk spesielt interessert i hvordan den gjør det som CD-spiller, for jeg vurderer å bytte ut CD5003 med en Blu Ray-spiller som også kan stå for avspilling av CD.
    My bad :razz: det er SR 7005 som er i hus. Jeg spurte på Stereofil om UD 7005 men de visste ikke så mye om den. Tilbake til SR`n,den låter svine bra faktisk,jeg bruker den uten effektforsterkeren min og jeg vet ikke om jeg gidder og koble den opp heller. Den er litt mørkere i lyden enn SR 8001 som jeg hadde før,diskanten er mere oppløst,mellomtonen er bedre og den er dypere men strammere i bassen enn 8001. På surrerundt sitter detaljene som spikret,ikke noe tvil om at den er bedre enn 8001 der. Mye og sette seg inn i på menyen,men jeg reiser på jobb til Lisboa i morgen og blir borte i 10 dager så jeg får fikkle litt mere når jeg kommer hjem.

O

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My bad :razz: det er SR 7005 som er i hus. Jeg spurte på Stereofil om UD 7005 men de visste ikke så mye om den. Tilbake til SR`n,den låter svine bra faktisk,jeg bruker den uten effektforsterkeren min og jeg vet ikke om jeg gidder og koble den opp heller. Den er litt mørkere i lyden enn SR 8001 som jeg hadde før,diskanten er mere oppløst,mellomtonen er bedre og den er dypere men strammere i bassen enn 8001. På surrerundt sitter detaljene som spikret,ikke noe tvil om at den er bedre enn 8001 der. Mye og sette seg inn i på menyen,men jeg reiser på jobb til Lisboa i morgen og blir borte i 10 dager så jeg får fikkle litt mere når jeg kommer hjem.

O
    Det høres jo veldig spennende ut, og jeg er spesielt glad hvis det stemmer at 05'en er relativt mørk i klangen da dette skal passe bra med mine Ikon. Nå sitter jo jeg på AV og ikke SR, men jeg regner med de relativt like på dette området. Jeg er nemlig i den triste situasjonen at AV fortsatt står ny og lekker i esken sin uten engang å ha vært utprøvd på grunn av flytting... Men en uke til, så skal ting og tang være på plass, og gjett om jeg ser fram til det!

Hva angår UD så er jeg litt forvirra. Jeg ser at Bass Brothers har både 05 og 07 til salgs i sin nettbutikk, men spørsmålet er vel om dette kan stemme. På Marantz sin egen nettside (den amerikanske) står UD5005 tilgjengelig fra midten av desember, 7005 står det ingen ting om. På den europeiske siden er både 05 og 07 inne. Spørsmålet da er om de faktisk er lansert?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [snip]SR 7005[snip] diskanten er mere oppløst,mellomtonen er bedre [snip]
    Det samme inntrykket fikk jeg sammenlignet med Denon AVR-4308 da jeg lånte SR-7005 noen dager. Gleder meg til AV-7005 som forhåpentligvis kommer om en ukes tid. Skal brukes sammen med 3x Rotel RB-1510.

den er dypere men strammere i bassen enn 8001
    Jeg bruker subwoofere, så dette spiller mindre rolle for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Det samme inntrykket fikk jeg sammenlignet med Denon AVR-4308 da jeg lånte SR-7005 noen dager. Gleder meg til AV-7005 som forhåpentligvis kommer om en ukes tid. Skal brukes sammen med 3x Rotel RB-1510.

Jeg bruker subwoofere, så dette spiller mindre rolle for meg.
    Jeg bruker også sub men det er gøy og prøve den uten,får jo vite hva som bor i den .
    O

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker også sub men det er gøy og prøve den uten,får jo vite hva som bor i den .
    O
    Ta en "live-bilde" av recieveren og legg ut på min hjemmekino da, lyst til å se den i noe mer virkelighetsnært enn produktbilder

Har du testet å bare kjøre den i 2.0 Pure Direct? Lurer litt på å kjøpe en å bruke i stereo, kanskje 2.1

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant et "inside-bilde" av SR7005 på nettet

Ser ikke ut til at det gjort plass til store trafoen her?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Fant et "inside-bilde" av SR7005 på nettet

Ser ikke ut til at det gjort plass til store trafoen her?
    Den veier ikke spesielt mye til å være receiver, nei.

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Av-7005

Mulig jeg er blind.
    Men hvis man setter opp høyttalere på marantz av 7005 til small, så forblir de small i stereo også, finnes det ikke en mulighet for å sette de til large i stereo oppsett?
    Syns dynamikk blir bedre med oppsett i small.

Rotel har denne funksjonen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Av7005

Er det noen som har sett om noen forhandlere har fått inn AV7005 eller bekrefta dato for levering?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohoi
    Er det noen som har sett om noen forhandlere har fått inn AV7005 eller bekrefta dato for levering?
    Jeg fikk min fra Resonans i dag. De hadde etter hva jeg forsto fått 2 stykker, min og en til demo.

Det er stor etterspørsel og liten tilgang på disse. Jeg har dessverre ingen datoer eller antall, men forstår det slik at importøren gledelig nok (for ham) sliter litt med å dekke etterspørselen.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tafset litt på SR-7005 og må si jeg ble litt skremt av hvor lett den er. Awesome design på den ihvertfall.

Har du fått dannet deg et inntrykk av AV7005 Hellnoob?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriblist
    Mulig jeg er blind.
    Men hvis man setter opp høyttalere på marantz av 7005 til small, så forblir de small i stereo også, finnes det ikke en mulighet for å sette de til large i stereo oppsett?
    Syns dynamikk blir bedre med oppsett i small.

Rotel har denne funksjonen
    Om du bruker programmet Direct eller Pure Direct vil forsterkeren spille frontene som large i stereo. Evt. Kan du sette frontene som large og stille inn sub i tillegg.

Har fiklet noe med SR7005, og synes både oppsett og lydkvalitet er svært bra. Vet ikke om det er linket til tidligere, men Lyd og Bilde hadde nettopp en test av SR7005: Marantz SR7005 - Lyd og Bilde

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trenger kjapt svar om dette:

er det stor forskjell på marantz pm 7004 og 7004? 7004 kan jeg få til 6500kr, mens 7003 kan jeg få til 4000kr, helt nye fra butikk seff. Er pm 7004 verdt hoppet? stramt budsjett, kjøres på rf-82 mk 1.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    trenger kjapt svar om dette:

er det stor forskjell på marantz pm 7004 og 7004? 7004 kan jeg få til 6500kr, mens 7003 kan jeg få til 4000kr, helt nye fra butikk seff. Er pm 7004 verdt hoppet? stramt budsjett, kjøres på rf-82 mk 1.
    Jeg er ingen ekspert og vil derfor heller ikke komme med noen bastante råd. Men jeg regner med du har lest deg litt opp på spesifikasjonene og forskjellene som ligger her mellom disse to? Hvis ikke kan du finne dem her:

PM7004 - Marantz Europe

PM7003 Integrated Amplifier - Marantz Europe

Man kan lese mer om 7004 her, og en åpenbar forskjell er tonekontroll (bass, mid, diskant): CyberSelect | Marantz PM7004 stereo amplifier

New to the Marantz PM7004 is the re-introduction of separate controls for adjustment of Bass, Mid and Treble known as Tri-Tone. By giving you the ability to make adustments in these frequency ranges you can empahsise the mid range vocals as well as higher or lower pitch instruments.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lest specsa, og kraftmessig samt lydkvalitetsmessig klarte jeg ikke å finne noen forskjeller :S, det er nok det eneste jeg er optatt av, justeringer på midrange kommer jeg hvertfall ikke til å gjøre så den forskjellen utgår for min del.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    har lest specsa, og kraftmessig samt lydkvalitetsmessig klarte jeg ikke å finne noen forskjeller :S, det er nok det eneste jeg er optatt av, justeringer på midrange kommer jeg hvertfall ikke til å gjøre så den forskjellen utgår for min del.
    Jeg vil anta du gjøre en temmelig god handel med 7003 til den prisen altså, siden dette sannsynligvis er en utgående modell og du får rabatt deretter. Det gjelder nok forøvrig på flere utgående modeller nå om dagen siden Marantz ruster opp modellutvalget. Mange gode tilbud ser jeg. Om det er noen lydmessig kvalitetsendringer vet jeg lite om, men har du ikke mulighet til å sammenligne dem hvis det er snakk om samme forhandler? Det kunne jo virkelig vært interessant å høre

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvar1
    Jeg vil anta du gjøre en temmelig god handel med 7003 til den prisen altså, siden dette sannsynligvis er en utgående modell og du får rabatt deretter. Det gjelder nok forøvrig på flere utgående modeller nå om dagen siden Marantz ruster opp modellutvalget. Mange gode tilbud ser jeg. Om det er noen lydmessig kvalitetsendringer vet jeg lite om, men har du ikke mulighet til å sammenligne dem hvis det er snakk om samme forhandler? Det kunne jo virkelig vært interessant å høre
    skal en tur bort til stereofil men de har ikke 004, bare 003.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    orker ikke oprette en ny tråd for dette men spør bare her, hvor får man tak i sr 5005 billigst? takk på forhånd

Side 6 av 18 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •