Marantz-tråden - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 18 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18
Viser resultater 341 til 353 av 353
    Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilke høyttalere skal du ha den til?
    Har 3 små HT på lur her.

Paradigm studio 20

kef Iq30

SA Mantra 30

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Har 3 små HT på lur her.

Paradigm studio 20

kef Iq30

SA Mantra 30
    Har mest tro på paradigm studio på den marantzen, men blir nok bra med alle 3

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mortis360
    Greide å prute litt på det også, så fikk begge deler for 10,000,- blankt hos Elkjøp! Alltid moro å prute, og man taper jo aldri på det.
    Den andre enheten er en NA7004, for de som måtte lure. Eneste jeg mangler nå er CD-spiller, men den kommer etterhvert!

EDIT: I øyeblikket oppdaterer jeg den med AirPlay!
    Hvordan synes du det er med kraft i PM7004, får greit lydtrykk?
    Vurderer å gå for samme forsterker selv

Kjekt at den har pre-out så man kan ha en skjult effektforsterker om man vil..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AV7005 digital utgang

Jeg har drevet og byttet ut fram og tilbake på en del komponenter de siste 2 månedene og gått fra 5.0 oppsett med B&W 805 i front, VA Webern & Berg som center/surround og en eldre Pioneer VSX-AV4AXi som reciever. Gikk først over til en Marantz AV7005 som pre med Pioneeren som effekt (ønsket de nyeste surround formatene, samt å kunne kjøre alt igjennom en boks). Fikk allerede mye mer kontroll, høyere oppløsning og dypere bass i samtlige høyttalere. Positivt.

Har så slått til på et par Mentor 6. Så flyttet jeg i inn i helt ny leilighet. Fant ut jeg trengte god effekt til å drive, så handlet også en Electrocompaniet AW 2x120-M. Fikk ikke lyst til å henge opp VA høyttalerne rundt om i leiligheten, så endte opp med 2.0 enn så lenge og fant ut jeg likte dette godt, da det ble voldsomt bra trykk fra oppsettet under film (litt rart og ikke ha centeren vel og merke). Begynte så å lese litt om disse DACene og endte opp med å sjanse på en Hegel HD20, noe jeg ble utrolig godt fornøyd med. Oppløsningen, bassen, holografien og musikkgleden ble bare så mye bedre etter å ha koblet denne rett inn i AW2x120-M'en. Forsøkte også å kjøre digital ut fra Marantzen inn til HD20, men fikk ikke lyd.

Hva har jeg gjort galt? Kjører samtlige enheter jeg har inn på Marantzen via HDMI (stuePC, TV-tuner, Xbox, BD/CD-spiller). Er det i hele tatt mulig å gjøre det jeg vil gjøre eller kan jeg like gjerne selge Marantzen? Bruker nå volumkontrollen på Hegelen...

Ble litt vel mye bakgrunnsinfo her, men håper noen har svar/tanker til hvordan jeg kan gjøre ting.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrmarbles
    Jeg har drevet og byttet ut fram og tilbake på en del komponenter de siste 2 månedene og gått fra 5.0 oppsett med B&W 805 i front, VA Webern & Berg som center/surround og en eldre Pioneer VSX-AV4AXi som reciever. Gikk først over til en Marantz AV7005 som pre med Pioneeren som effekt (ønsket de nyeste surround formatene, samt å kunne kjøre alt igjennom en boks). Fikk allerede mye mer kontroll, høyere oppløsning og dypere bass i samtlige høyttalere. Positivt.

Har så slått til på et par Mentor 6. Så flyttet jeg i inn i helt ny leilighet. Fant ut jeg trengte god effekt til å drive, så handlet også en Electrocompaniet AW 2x120-M. Fikk ikke lyst til å henge opp VA høyttalerne rundt om i leiligheten, så endte opp med 2.0 enn så lenge og fant ut jeg likte dette godt, da det ble voldsomt bra trykk fra oppsettet under film (litt rart og ikke ha centeren vel og merke). Begynte så å lese litt om disse DACene og endte opp med å sjanse på en Hegel HD20, noe jeg ble utrolig godt fornøyd med. Oppløsningen, bassen, holografien og musikkgleden ble bare så mye bedre etter å ha koblet denne rett inn i AW2x120-M'en. Forsøkte også å kjøre digital ut fra Marantzen inn til HD20, men fikk ikke lyd.

Hva har jeg gjort galt? Kjører samtlige enheter jeg har inn på Marantzen via HDMI (stuePC, TV-tuner, Xbox, BD/CD-spiller). Er det i hele tatt mulig å gjøre det jeg vil gjøre eller kan jeg like gjerne selge Marantzen? Bruker nå volumkontrollen på Hegelen...

Ble litt vel mye bakgrunnsinfo her, men håper noen har svar/tanker til hvordan jeg kan gjøre ting.
    På min Yamaha 3020 ,så virker den optiske utgangen kun på innganger som er koblet med optisk el coax virker det til !
    Mulig det er det samme på din - du kan jo teste det ut !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    På min Yamaha 3020 ,så virker den optiske utgangen kun på innganger som er koblet med optisk el coax virker det til !
    Mulig det er det samme på din - du kan jo teste det ut !
    Takk for svar. Skal få testet det i morgen. Da blir det i tilfelle en god del ekstra kabling fra alle enheter, men det får jo gå.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal fungere, jeg gjorde det da jeg hadde sr7005. Det er ikke slik at du må aktiver optisk ut eller noe på marantzen? Får du lys i kabelen?

Edit: til og med min tv fra 2009 klarer å viderføre alle mine hdmi-kilder til optisk ut...

Newcomer Mortis360 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handla visst litt Marantz i dag også, jeg...
    Endte opp med en UD5007 fra Elkjøp Megastore Slependen, til den nette sum av 4,495,-! Pruting er finfint?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Det skal fungere, jeg gjorde det da jeg hadde sr7005. Det er ikke slik at du må aktiver optisk ut eller noe på marantzen? Får du lys i kabelen?

Edit: til og med min tv fra 2009 klarer å viderføre alle mine hdmi-kilder til optisk ut...
    Jo, det er mulig. Klarte bare ikke å finne noe om det i manualen... Får vel lese den fra start til slutt...

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrmarbles
    Jo, det er mulig. Klarte bare ikke å finne noe om det i manualen... Får vel lese den fra start til slutt...
    Send en epost til marantz

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om den fjernkontrollen til sr5007 kan brukes til andre merker enn marantz, og kan styre ps3 gjennom hdmi-cec?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har Marantz PM7004 og NA7004 med tv koplet til med optisk. Settet er ca en måned gammelt og funket bra før jeg var bortreist en uke. Kom hjem og var null lyd når jeg skulle sette på en film. Dama har vært hjemme og prøvd få på DAB-radioen, men fikk det ikke til, men hun sa hun ikke hadde koplet om noe eller trykket mye rundt, bare vekslet input.

Prøvde radioen selv også uten hell, så er ikke tv-innstillingene.

Har tatt ut og inn strømmen og resettet NA7004 uten videre hell.

Skal prøvde headsettet når jeg kommer hjem senere idag, bare jeg får tak i en jack-plugg.

Har dere ellers noen forslag på hva som kan være?
    - Kan det være høyttaler-kablene?

Takk

Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Marantz SR6003 som bare står i standby modus hele tiden. Har prøvd å resette den, men funker ikke.. Noe å fikse? Hva er bruktprisen på noe slikt, mtp kjøp av ny vs reperasjon? Bor usentralt, so må nok sendes.

Side 18 av 18 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •