Marantz-tråden - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 353
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Har ingen erfaring med Pioneeren dessverre....

Ok:-) Takk for svar i allefall. Står litt mellom Marantz og Pioneer akkurat nå, men det er ikke umulig att det blir en annen løsning heller:-)

Pioneer LX85 er det jo mulig for meg å teste ut før eventuelt kjøp, men det blir ikke før prisen går ned en del. Men har good tid:-)

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte på 3067, LX83 og SR7005. LX83 ble litt for nøytral i mine ører. Så hørte jeg på Yamaha og Marantz, likte begge ganske godt, men likte nok Marantzen best av de to. Når jeg i tillegg fikk en ganske god deal var valget gjort.

En annen som har gjort en veldig uoffisiel test på disse.
    TEST

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stereo Light
    Jeg hørte på 3067, LX83 og SR7005. LX83 ble litt for nøytral i mine ører. Så hørte jeg på Yamaha og Marantz, likte begge ganske godt, men likte nok Marantzen best av de to. Når jeg i tillegg fikk en ganske god deal var valget gjort.

En annen som har gjort en veldig uoffisiel test på disse.
    TEST

Takker for svar:-D

Får se om det blir muligheter for å teste ut Marantz før kjøp også:-) Det virker som Marantz spiller best i Pure Direct, men det skall gå greit så lenge Marantz faller i smak hos meg. Tror Marantz kann være noe for min smak, men det frister å teste ut Pioneer også:-D

Men det blir en stund til enda så det er vel mulig att Marantz kommer med AV7006 eller SR7006 før det blir noe kjøp:-D Kommer til å følge litt med på LX85 fremover også.

Det er Marantz og Pioneer som det står mellom så får bare følge med litt og teste de ut selv når tiden er inne for det.

Edit: Det er musikk i stereo som er i hovudfokus og har inntrykk av att Marantz og Pioneer er bra på det området. Tror det blir litt smak og behag og ikke minst matching som blir avgjørende for valget til slutt. Så det blir spennende å høre om det blir Marantz eller Pioneer som faller best i smak hos meg:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ett par ting eg lurer litt på:

Er det noen som har AV7005 som vet om XLR utgangene er FULLbalanserte??

Er det mye bedre lydkvalitet i AV7005 enn i forforsterkerdelen i SR7005 eller er det bare de balanserte utgangene som skiller disse? Sikkert dumt spørsmål, men har veldig lyst å teste ut Marantz og da hadde det vært greit å være litt trygg på valget. Om SR7005 har en like god forforsterkerdel er det jo nesten litt rart da de ligger på samme pris og man kann klare seg med den innebygde effekten på senter og surroundkanalene med den:???:

Av7005 bør jo være bedre enn forforsterkerdelen i SR7005 m.t.p pris og att man betaler kunn for en surround pre/prosessor eller:-) Viss ikke så er det jo like greit å kjøpe RS7005 og få mer for pengene:-)

Takker for svar og beklager på forhånd for litt dumme spørsmål, men ønsker jo å vite mest mulig om fordelene med AV7005 i forhold til SR7005 m.t.p lydkvalitet (spesielt med tanke på musikk i stereo:-)

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ved å kjøpe en ren prossessor minsker man jo også elektronisk støy etc.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Ja, dette kan du vel sette opp i Input setup?
    Gå inn på Input du vil sette opp, Velg "Video" til HDMI, og så sett "Audio" til den inngangen du har vinyl tilkoblet.

hmm, får ikke dette til.. noen som har testet dette i praksis?

Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Lurer på å kjøpe en brukt Marantz SR6003. Noen som vet produksjonåret til denne? Er det en god reciever?

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kRisi
    Hei. Lurer på å kjøpe en brukt Marantz SR6003. Noen som vet produksjonåret til denne? Er det en god reciever?
    Den var så vidt jeg kan se i produksjon sist i 2009, samme år som 4-serien vel tok over. Kan ikke uttale meg om denne ut ifra personlig erfaring, men du kan lese mer her - og det ser da pent nok ut: Marantz SR6003 A/V receiver Review - Home A/V - CNET Asia

Marantz US | SR6003

Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvar1
    Den var så vidt jeg kan se i produksjon sist i 2009, samme år som 4-serien vel tok over. Kan ikke uttale meg om denne ut ifra personlig erfaring, men du kan lese mer her - og det ser da pent nok ut: Marantz SR6003 A/V receiver Review - Home A/V - CNET Asia

Marantz US | SR6003
    Ja, tror nokk det blir denne!

Takk for linkene!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    hmm, får ikke dette til.. noen som har testet dette i praksis?

Fikk det til å fungere tilslutt, men aner ikke hva jeg gjorde. Sendte en mail til marantz for å spørre, og fikk faktisk til svar at det ikke var mulig ved å sende bilde fra hdmi og ha lyden analog fra en annen kilde

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Virker DSD for SACD på HDMI ingangen på AV7005

Virker DSD flerkanal for SACD på HDMI ingangen på AV7005?
    Er det noen som har erfaring med dette? Vurderer å kjøpe Cambridge 751 spiller, mener å ha lest den kan spille SACD via HDMI

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har kjennskap til sr6006?
    Klarer ikke å finne noen tester av denne....
    Har akkurat kjøpt meg Klipsch surroundanlegg (rf62, rc 62, og rs42+sub) og lurer på om sr6006 vil passe bra....?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En SR 6004 er på vei i posten til meg. Hvis det er noen som kan si noen positive ting om den så hadde det vært fint, slik at jeg får bekreftet at jeg har gjort et kjempekjøp (4 laken) og dermed får en god følelse i kroppen.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    En SR 6004 er på vei i posten til meg. Hvis det er noen som kan si noen positive ting om den så hadde det vært fint, slik at jeg får bekreftet at jeg har gjort et kjempekjøp (4 laken) og dermed får en god følelse i kroppen.
    Det er jo noen dager siden den "var på vei i posten", så mon tro om den har dukket opp nå? Jeg kan ikke si en hel masse om denne, men jeg hadde den en kortere periode før jeg oppgraderte til nåværende system. Det jeg jo derimot kan si er at jeg var veldig godt fornøyd med 6004, både på film og musikk. Jeg opplevde den som særdeles musikalsk til reciever å være, og det var da også en viktig årsak til at jeg valgte å gå for en ny Marantz da jeg oppgraderte. Jeg tror du kommer til å bli godt fornøyd, selv om jeg vet lite om hvilke høyttalere du har planer om å bruke til den.

Denne anmeldelsen kan kanskje også hjelpe på godfølelsen: Marantz SR6004 Review

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren er på plass, og jeg må si at dette låter tilnærmet perfekt i mine ører. Eneste aberet med den er varmeutviklingen, den blir ganske het på toppen.

Den har fått i oppdrag å biampe et par MA RS8 samt drive en Snell senter. En Rotel RB-976 tar seg av to passive subber (JBL 15" og Peerless SLS 10") samt et par bakhøyttalere. Tenkte det var greiest å koble det slik, siden bakhøyttalerene er 4 ohms så passet de best på Rotelen.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har ett lite problem med å få bilde fra dreamboxen min. Alle hdmi kablene jeg har gir bilde rett i projektoren, men ikke igjennom recieveren. Er 100% sikker på at jeg har riktig inngang ( plugget ut blu-ray spilleren og plugget inn dm der) noen tips? Hdmi kablene skulle vel være ok siden jeg får bilde rett i pj? Er signalet så svakt at recieveren ikke oppdager den? Isåfall kan man gjøre noe med det?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe en ud5005, som må være en grei blu-ray spiller? Eller for å si det sånn, hvor stor forskjell er det egentlig på blu-ray spillere når man kjører hdmi ut?

Men det jeg også lurer på, siden den også støtter SACD kunne det greit å teste litt med dette - vil jeg få lyd vi digital ut (coax)? Min prossessor AV-7005 støtter ikke dsd via hdmi, men coax går greit? Vil jeg da kunne oppleve multikanals sacd, eller blir det en nedmiks til stereo?

Og siste spm, hvilken dac er "best" på papiret? Hvis man ser bort i fra eventuelt smaksak.

I ud5005 sitter det:

UD5005

192kHz sampling 2 Hz to 88 kHz
    48kHz sampling 2 Hz to 22 kHz
    96kHz sampling 2 Hz to 44 kHz
    D/A converter chip (audio) PCM1781
    D/A converter chip (video) -
    D/A convertion (audio) 192 kHz / 24-bit
    D/A convertion (video) -
    Dynamic Range: CD / DVD 100 dB
    Frequency response (SACD, DVD-A) 2 Hz - 40 kHz (SA-CD)
    Frequency response CD (linear PCM) 2 Hz to 20 kHz
    Signal to Noise Ratio 115 dB
    Total Harmonic Distortion (THD) 0.00%

og etter hva jeg har funnet ut så sitter det i av7005 en AK4358

92kHz 24-Bit 8ch DAC with PCM/DSD
    input

48-pinLQFP(7.0×7.0×1.7mm) Sampling Rate Ranging from 8kHz to 192kHz
    24Bit 8 times Digital Filter with Slow roll-off option
    THD+N: -94dB
    DR, S/N: 112dB
    High Tolerance to Clock Jitter
    Low Distortion Differential Output
    DSD Data input available
    Digital De-emphasis for 32, 44.1 & 48kHz sampling
    Zero Detect function
    Channel Independent Digital Attenuator with soft-transition (3 Speed mode)
    Soft Mute
    3-wire Serial and I2C Bus µP I/F for mode setting
    I/F format: MSB justified, LSB justified (16bit, 20bit, 24bit), I2S, TDM or DSD
    Master clock: 256fs, 384fs, 512fs or 768fs (PCM Normal Speed Mode)
    128fs, 192fs, 256fs or 384fs (PCM Double Speed Mode)
    128fs or 192fs (PCM Quad Speed Mode)
    512fs or 768fs (DSD Mode)
    Power Supply: 4.75 to 5.25V
    48pin LQFP Package
    Evaluation Board: AKD4358

og der besvarte jeg kanskje megselv, siden det står dsd-input?

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

da har jeg hatt en Marantz UD-7006 i hus et par dager (NOK5700 er ikke så verst pris og har følgende erfaringer:

1. Youtube via denne spilleren er en vits.
    2. Grensesnittet for setup er laget av en som tydeligvis hadde viktigere ting fore

Ellers er jeg strålende fornøyd. Hensikten med denne spilleren var å erstatte med min 6-7 år gamle Marantz DVD/SACD- og Samsung BD-spiller og det gjør den til gangs.

Jeg vet ikke hva det er, men SACD i multikanal via analoge utganger på denne boksen er det rene nirvana. DSD over HDMI til Onkyoen virker relativt fargeløst, men jeg har ikke fått matchet dette på dB ennå i forhold til analogt. Dog vil jeg påstå at jeg har aldri hørt Depeche Modes Violator i multikanal med samme tyngde og pondus før.

Det er også en lek å bytte mellom multikanal og stereo-sporet på SACD-er. På min gamle Marantz måtte jeg resete dette i setup, her er det en knapp på fjernkontrollen.

Blu-Ray er akkurat som forventet: Bra, men siden alt dette er digitalt så er det jo begrenset hva spilleren egentlig kan gjøre her. Den er langt raskere enn min slitne Samsung.

Byggekvalitet er også på det jevne. Karosseriet er meget pent, men jeg hadde vel egentlig håpet at den skulle føles litt tyngre. Ser at noen har klaget på at den flytter seg når du trykker på en knapp på panelet, men det har jeg ikke opplevd.

Må si jeg håper Marantz kommer med en matchende SR7006 i år :-)

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke erfaringer har folk med varmeutviklingen i Marantz-receivere? Min SR-6004 blir litt i varmeste laget etter min smak.
    Varmepumpa har fått konkurranse etter at den kom på plass, kan du si!

Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •