Marantz-tråden - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 18 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 353
    Newcomer Journeyman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ^Takk for utfyllende svar :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Modellen jeg har ser sånn ut:

Det står ST7001 både foran og bak på den, også på kvitteringen.

Men når jeg søker på nettet etter den samme modellen få jeg dette:

Som dere ser, skal modellen ha kjøleriller. Men det har jo ikke min. Hvorfor er det sånn? Noen som vet? Har jeg fått en prototype, eller et annet jallaprodukt.
    Tenker på å selge den, og jeg føler at dette ødelegger mulighetene for meg.

Har kontaktet importøren to ganger via mail, men får ikke svar.

Veldig takknemmelig for all hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Røyken
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn her med min Marantz SR70005.
    Har nettopp hentet den på posten og fått pakket den ut, den ser helt rå ut hehe8) . Gleder meg til å koble den opp :-D

Er det noen tips og triks jeg burde vite om denne receiveren?

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vale

Som dere ser, skal modellen ha kjøleriller. Men det har jo ikke min. Hvorfor er det sånn? Noen som vet? Har jeg fått en prototype, eller et annet jallaprodukt.
    Tenker på å selge den, og jeg føler at dette ødelegger mulighetene for meg.

Har kontaktet importøren to ganger via mail, men får ikke svar.

Veldig takknemmelig for all hjelp
    Jeg kjenner ikke til denne modellen, men et googlesøk gir også flere bildetreff uten kjølegrill, som for eksempel dette

Det kan kanskje være 1. og 2. generasjon eller noe slikt? Hvis importøren ikke svarer (det er forøvrig veldig dårlig) så kan du kanskje ta kontakt med en forhandler som har litt erfaring med Marantz? Jeg tror for eksempel disse kan hjelpe: Resonans Lyd og Bilde
    Siden er visst delvis nede for tiden, men de skal vel kunne kontaktes likevel (post@resonans-web.no).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Røyken
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke bildet via hdmi på sr7005

Hjelp

Jeg fikk sr7005 her om dagen og koblet den opp for en sjekk, alt funket helt strålende og koblet den ned igjen. I dag skulle jeg koble den opp ordentlig, men nå får jeg ikke bildet via hdmi. Ikke fra hdmi 1 eller 2, får ikke opp marantz logen eller menyer engang.
    Jeg har prøvd alt, 5-6 forskjellige hdmi kabler, en annen tv og oppgradert tven og forsterkeren til nyest firmware. Ingen ting funker.
    Noen som har peil på hva som har skjedd?
    Fins den en knapp for å slå av video for hdmi som jeg har kommet borti?

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når arvtageren til SR7005 kommer på markedet?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Lurer fælt på dette selv, men ikke sett en eneste pressemelding, eller hørt noe som helst som bekrefter at arvtagere av dagens gen. er på tur. Bare noe smått med rykter.. :???:
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Lurer fælt på dette selv, men ikke sett en eneste pressemelding, eller hørt noe som helst som bekrefter at arvtagere av dagens gen. er på tur. Bare noe smått med rykter.. :???:
    Skulle vel tro den var like rundt hjørnet. SR5006 og 6006 kom vel for noen mnd siden. Har også sett etter rykter, men finner ikke noe angående denne:???:

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Det er vel ganske vanlig at toppmodeller blir byttet ut sjeldnere. Se på f.eks AV8003, LX90, Z7/11

Jeg tipper at de drøyer'n til 7007 (pent tall).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrQuerix
    Hjelp

Jeg fikk sr7005 her om dagen og koblet den opp for en sjekk, alt funket helt strålende og koblet den ned igjen. I dag skulle jeg koble den opp ordentlig, men nå får jeg ikke bildet via hdmi. Ikke fra hdmi 1 eller 2, får ikke opp marantz logen eller menyer engang.
    Jeg har prøvd alt, 5-6 forskjellige hdmi kabler, en annen tv og oppgradert tven og forsterkeren til nyest firmware. Ingen ting funker.
    Noen som har peil på hva som har skjedd?
    Fins den en knapp for å slå av video for hdmi som jeg har kommet borti?
    Om den står i pure direct er det ikke bilde,sjekk dette.

O

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Røyken
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Om den står i pure direct er det ikke bilde,sjekk dette.

O

Hei, det er ikke det som er problemet. Den er sendt inn til service nå, så får se hva de sier.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Marantz AV7005 prosessor.
    Lurer på hvordan jeg skal få lyden fra den interne dekoderen i en Panasonic plasma til prosessoren. Altså dette som heter ARC. Har koblet fra ARC HDMI i plasma til monitor 1 out i Marantzen. Men hvilke inngang velger man på Marantzen? Har ikke fått lyd ut i anlegget enda.

Står i grunnen veldig lite om ARC i bruksanvisningen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Har en Marantz AV7005 prosessor.
    Lurer på hvordan jeg skal få lyden fra den interne dekoderen i en Panasonic plasma til prosessoren. Altså dette som heter ARC. Har koblet fra ARC HDMI i plasma til monitor 1 out i Marantzen. Men hvilke inngang velger man på Marantzen? Har ikke fått lyd ut i anlegget enda.

Står i grunnen veldig lite om ARC i bruksanvisningen.
    Hei!

Hvordan synes du denne spiller på musikk i stereo i forhold til forforsterkerdelen i Pioneer LX 83? Tenker på forskjell i lydsignatur og positive sider og eventuelt minuser i forhold til receivere som LX 83/85. Har tenkt litt på denne prosessoren eller vente til LX 85 går ned i pris for å teste den før eventuelt kjøp. Marantz AV 7005 er det ikke mulig for meg å prøve før kjøp desverre og det hadde vært fint med litt info om hvordan den er på musikk da det er det som det går mest i her.

En ting til, er XLR utgangen fullbalansert?

Beklager å ikke kunne hjelpe deg med det du lurer på, men når eg ser du har en AV 7005 så håper eg du kann beskrive litt om hva som er AV 7005 sterke sider og eventuelt svakheter som musikkformidler når det er musikk det går mest i, men det blir jo litt film også selvfølgelig så derfor eg tenker på en prosessor eller eventuelt en receiver som også duger bra på musilkk.

Takker for svar:-)

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også AV7005, og syns den er meget god i stereo. Kjører uten rk når jeg hører på musikk. Har ingen kjennskap til Pioneer, men den låter mye bedre enn den gamle onkyoen jeg hadde (708-brukte den som pre).

Newcomer Solem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også enig i det som blir sagt om AV7005 om musikk i stereo. Den er helt fantastisk i forhold til andre ting jeg har brukt. Gir mye mer "godlyd" enn f.eks min gamle Yamaha Z7. Hadde før Pioneer LX82, og den syntes jeg ble litt for kald i lyden. Ble liksom ikke helt engasjert. Brukte i noen mnd før jeg fikk AV7005 en Yamaha RXV767 som forforsterer, og det var en gedigen skuffelse når jeg koblet opp mine KEF Ref. 203. Platt og kjedelig lyd. bare en flat linje av lyd.
    Er litt spent på å prøve ut de litt større stereoforsterkerene til Marantz, (type PM11, Pearl etc..). Tror det kan ligge et like stort løft med de, som jeg fikk med AV7005...

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker på å kjøpe ein Marantz SR5006 og KEF Q500. Trur dere at dette vil være ein god match? Finner svært lite tester av både SR5006 og Q500, og har dessverre ikkje anledning til å teste dem sammen.

Har anledning til å kjøpe desse svært rimelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solem
    Jeg er også enig i det som blir sagt om AV7005 om musikk i stereo. Den er helt fantastisk i forhold til andre ting jeg har brukt. Gir mye mer "godlyd" enn f.eks min gamle Yamaha Z7. Hadde før Pioneer LX82, og den syntes jeg ble litt for kald i lyden. Ble liksom ikke helt engasjert. Brukte i noen mnd før jeg fikk AV7005 en Yamaha RXV767 som forforsterer, og det var en gedigen skuffelse når jeg koblet opp mine KEF Ref. 203. Platt og kjedelig lyd. bare en flat linje av lyd.
    Er litt spent på å prøve ut de litt større stereoforsterkerene til Marantz, (type PM11, Pearl etc..). Tror det kan ligge et like stort løft med de, som jeg fikk med AV7005...

Hei:-)

Hvordan spiller AV 7005 med RK aktivert i stereo på musikk i forhold til pure direct? Er den like klar, oppløst og luftig med RK aktivert som i pure direct eller kommer det berømte "sløret" og ødelegger med RK aktivert i stereo?

Går det ann å inn og finjustere etter att man har kjørt RK (om det skule være nødvendig)?

Kann man ha en innstiling med frontene som large i stereo med RK aktivert og en innstilling med frontene som small til film?

Litt mange spørsmål, men håper på svar:-D

Andre med erfaring med AV 7005 må gjerne også svare.

Blir takknemlig for svar:-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt SR7005 og synes at det er stor forskjell på den med og uten RK aktivert. Har aldri hatt sansen for hva Audyssey gjør, heller ikke på Marantz. Det du nevner med slør kommer fort og jeg brukte min stort sett kun i Pure Direct.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Har hatt SR7005 og synes at det er stor forskjell på den med og uten RK aktivert. Har aldri hatt sansen for hva Audyssey gjør, heller ikke på Marantz. Det du nevner med slør kommer fort og jeg brukte min stort sett kun i Pure Direct.

Takk for svar:-)

Hvordan synes du SR7005 var i Pure Direct da? I forhold til Pioneer LX83 og receivere i den klassen?

Lurer egentlig mest på hvordan AV7005 er i forhold til receivere som LX83 på musikk i stereo, men mulig det ikke er så stor forskjell på forforsterkerdelen i SR7005 i forhold til lydkvalitetene i AV7005:-?

Takker for svar:-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen erfaring med Pioneeren dessverre....

Side 14 av 18 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •