Marantz-tråden - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 18 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 353
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Det funka ikke. Det står sat når jeg skrur på men den bytter til tv etter ca to sekunder. Merkelig! Hadde ikke vært noe problem om jeg kunne velge hdmi 3 på tv inngangen men det får jeg ikke lov til.
    Ok,da kan du prøve og skru av HDMI control.

O

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte slette tv inngangen så ordna det seg. Er det andre med Marantz som har on screen på sat inngangen(Viasat hd parabol opptaker)??

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte slette tv inngangen så ordna det seg. Er det andre med Marantz som har on screen på sat inngangen(Viasat hd parabol opptaker)??
    Jeg er usikker på om jeg skjønner hva du mener med "on screen", men hvis det handler om å ha dekoder på SAT-inngangen , så ja. Jeg har canal digital hd pvr på denne uten å ha opplevd noen problemer med det.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvar1
    Jeg er usikker på om jeg skjønner hva du mener med "on screen", men hvis det handler om å ha dekoder på SAT-inngangen , så ja. Jeg har canal digital hd pvr på denne uten å ha opplevd noen problemer med det.
    Jeg får ikke opp ting jeg gjør på skjermen, altså hvis jeg justerer volumet kommer det ikke opp en hvit linje på tvn som viser det Får du det?

Newcomer thoresa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke opp ting jeg gjør på skjermen, altså hvis jeg justerer volumet kommer det ikke opp en hvit linje på tvn som viser det Får du det?
    Hmm, har du husket å koble alle HDMI kontakter via receiver? og en fra receiver (HDMI out) til TV? Regner med du har dette på plass, bare for sikkerhetsskyld

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SR 7005 instillinger når dere lytter på musikk??

Er det mange som har skaffet seg SR 7005 her? Jeg er litt spent på å høre hvilke innstillinger dere har på musikk.
    - M-DAX setting?
    - Audyssey Settings?
    - Andre instillinger?

Jeg streamer direkte fra Wimp/Spotify via Airfoil, og jeg har prøvd ulike innstillinger for å få best mulig lyd ut av anlegget. Høytalerne jeg bruker til stereolyd er et par Klipsch RB-75.

Bruker dere audyssey innstillingene? Og hvilke andre innstillinger har dere?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoresa
    Er det mange som har skaffet seg SR 7005 her? Jeg er litt spent på å høre hvilke innstillinger dere har på musikk.
    - M-DAX setting?
    - Audyssey Settings?
    - Andre instillinger?

Jeg streamer direkte fra Wimp/Spotify via Airfoil, og jeg har prøvd ulike innstillinger for å få best mulig lyd ut av anlegget. Høytalerne jeg bruker til stereolyd er et par Klipsch RB-75.

Bruker dere audyssey innstillingene? Og hvilke andre innstillinger har dere?
    HT eq
    dynamic volum
    jeg bruker den mest på pure direct,men på spotify bruker jeg den noen ganger med HT EQ på og dynamic volum på off. Bruker Air play og X.Port og HDMI på PC. CD altid pure direct. Audyssey innstillingene kun på film.

O

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får opp all informasjon jeg skal fra dekoderen på skjermen ja, men jeg har ingen forslag til hva som kan være grunnen til at du ikke gjør det. Jeg kjører HDMI fra dekoder til SAT-inngang, og har ikke vært inne og rota med noen innstillinger (så vidt jeg har vært besvisst i alle fall...).

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    HT eq
    dynamic volum
    jeg bruker den mest på pure direct,men på spotify bruker jeg den noen ganger med HT EQ på og dynamic volum på off. Bruker Air play og X.Port og HDMI på PC. CD altid pure direct. Audyssey innstillingene kun på film.

O
    Ingen m-dax innstilling?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen m-dax innstilling?
    Jo glemte den på spotify noen ganger

O

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har du husket å koble alle HDMI kontakter via receiver? og en fra receiver (HDMI out) til TV? Regner med du har dette på plass, bare for sikkerhetsskyld
    Ja det skal være riktig. merkelig dette her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville forsøkt å byttet hdmi kabel for å teste8)

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yo people!
    Budal Radio har Marantz i sortimentet sitt nå, så da er det igjen forhandler på Haugalandet!

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har visst havnet oppi et uføre jeg åpenbart ikke er i stand til å løse helt, så da er det å forhøre seg om noen vet råd. Jeg har akkurat investert i en Asrock Ion med xbmc. Problemet med denne er at jeg ikke får den til å fungere med hdmi gjennom Marantz AV 7005. Jeg får bilde i oppstarten, men i det øyeblikket GUIen starter opp forsvinner bildet, og det kommer ikke tilbake. Jeg har aldri opplevd dette med noen andre komponenter (Apple TV, Canal Digital-opptaker, PS3). Jeg har forsøkt en rekke forskjellige innganger men med samme resultat hver gang. Hvis jeg setter hdmi rett i tv´en fungerer alt fint.

Ser at det er andre (i alle fall en...) som har nøyaktig det samme problemet som meg, beskrevet her: Shuttle ION and Marantz AV7005 HDMI Issue - XBMC Community Forum

Noen forslag? Altså: bildet fungerer som det skal til oppstartsbilde forsvinner, da går bildet i svart. Noen forslag?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer meeeeeeeeeeeeget sterkt å kjøpe en av7005...

Det som betyr "mest" for meg er hvor god den er på vanlig musikk i stereo, noen som har noe positivt å si om denne? Så vidt jeg har lest meg frem til skal denne være en av de bedre prosesorene innen musikk. Og den ser jo meget godt ut Kjører nå onkyo 708 til film og en dedikert stereo pre til musikk, men ønsker å slippe å ha to "pre" i kinoen.

Kommer over dette på ett engelsk forum ( blu-ray.com tror jeg), noen som kan forklare hva dette betyr og eventuelt hva som er negativt med dette?

-No DSD over HDMI

Har også hørt noe rykter om en AV8005, noen som har noe mer info angående den, både pris og ytelse iforhold til 7005?

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Vurderer meeeeeeeeeeeeget sterkt å kjøpe en av7005...

Det som betyr "mest" for meg er hvor god den er på vanlig musikk i stereo, noen som har noe positivt å si om denne? Så vidt jeg har lest meg frem til skal denne være en av de bedre prosesorene innen musikk. Og den ser jo meget godt ut Kjører nå onkyo 708 til film og en dedikert stereo pre til musikk, men ønsker å slippe å ha to "pre" i kinoen.

Kommer over dette på ett engelsk forum ( blu-ray.com tror jeg), noen som kan forklare hva dette betyr og eventuelt hva som er negativt med dette?

-No DSD over HDMI

Har også hørt noe rykter om en AV8005, noen som har noe mer info angående den, både pris og ytelse iforhold til 7005?
    DSD i denne sammenhengen skal vel da stå for "Direct Stream Digital" og er en måte å kode signaler på som blir brukt i SACD-teknologien (Super Audio CD). Siden AV7005 ganske riktig ikke har støtte for overføring av slike signaler gjennom HDMI betyr det at du må bruke analog overføring fra spilleren til pre hvis du sitter med en SACD-samling.

Jeg har også lest på engelske forum at det går rykter om en AV8005, men dette skal etter sigende ha blitt avkreftet av Marantz. Siden AV8003 i dag har en veiledende pris på nesten 26.000 ville det nok uansett bety at hvis ryktene skulle stemme vil den nye pre´en bli betydelig dyrere enn 7005. Det vil overraske meg om det til syvende og sist ikke kommer en ny toppmodell over 7000-serien, men hvor lenge skal man egentlig vente?

Men til det viktigste, så har jeg vært i akkurat samme som deg når det gjelder stereo til musikk kontra flerkanals til filmbruk. Jeg har hverken plass eller anledning til å ha to fullblodsanlegg til hvert formål, og har lett etter et system som fikser dette. Fokuset mitt er også musikk, og i mine ører er dette en svært musikalsk pre. Musikaliteten er jo nettopp noe av det Marantz er kjent for, stereokomponenter eller ikke, og jeg vil gi mine varmeste anbefalinger når det gjelder dette. Jeg har ikke hatt haugevist med recievere/pre inne til testing, men satt opp mot både Cambridge og Onkyo var valget ganske greit for meg. Når variablen "utseende" også hadde endel å si blei det jo enda enklere Jeg vil forresten også anbefale å investere i AirPlay-oppgraderingen man får muligheten til å gjøre. Tråløs overføring av f.eks. ITunes og Spotify går lekende lett, og kvaliteten er god i mine ører.

Jeg foreslår likevel at du tester hvis du har muligheten til det. Pioneer scorer jo også svært godt i tester, men det er kanskje uansett pre du er ute etter? Hvilken effekt planlegger du å bruke?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får opp all informasjon jeg skal fra dekoderen på skjermen ja, men jeg har ingen forslag til hva som kan være grunnen til at du ikke gjør det. Jeg kjører HDMI fra dekoder til SAT-inngang, og har ikke vært inne og rota med noen innstillinger (så vidt jeg har vært besvisst i alle fall...).
    Jeg får opp on screen display når kildene er skrudd av men ikke på Noen som kan tenke seg hva som er feil?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DSD i denne sammenhengen skal vel da stå for "Direct Stream Digital" og er en måte å kode signaler på som blir brukt i SACD-teknologien (Super Audio CD). Siden AV7005 ganske riktig ikke har støtte for overføring av slike signaler gjennom HDMI betyr det at du må bruke analog overføring fra spilleren til pre hvis du sitter med en SACD-samling.

Jeg har også lest på engelske forum at det går rykter om en AV8005, men dette skal etter sigende ha blitt avkreftet av Marantz. Siden AV8003 i dag har en veiledende pris på nesten 26.000 ville det nok uansett bety at hvis ryktene skulle stemme vil den nye pre´en bli betydelig dyrere enn 7005. Det vil overraske meg om det til syvende og sist ikke kommer en ny toppmodell over 7000-serien, men hvor lenge skal man egentlig vente?

Men til det viktigste, så har jeg vært i akkurat samme som deg når det gjelder stereo til musikk kontra flerkanals til filmbruk. Jeg har hverken plass eller anledning til å ha to fullblodsanlegg til hvert formål, og har lett etter et system som fikser dette. Fokuset mitt er også musikk, og i mine ører er dette en svært musikalsk pre. Musikaliteten er jo nettopp noe av det Marantz er kjent for, stereokomponenter eller ikke, og jeg vil gi mine varmeste anbefalinger når det gjelder dette. Jeg har ikke hatt haugevist med recievere/pre inne til testing, men satt opp mot både Cambridge og Onkyo var valget ganske greit for meg. Når variablen "utseende" også hadde endel å si blei det jo enda enklere Jeg vil forresten også anbefale å investere i AirPlay-oppgraderingen man får muligheten til å gjøre. Tråløs overføring av f.eks. ITunes og Spotify går lekende lett, og kvaliteten er god i mine ører.

Jeg foreslår likevel at du tester hvis du har muligheten til det. Pioneer scorer jo også svært godt i tester, men det er kanskje uansett pre du er ute etter? Hvilken effekt planlegger du å bruke?
    Takk for godt utfyllende svar!

Kjører nå to "separate" oppsett med rca switch, men syns det er litt tungvint og tar jo ekstra plass, derfor leter jeg etter en musikalsk pre og denne her høres jo unektelig god ut. Hadde tidligere enn marantz integrert som jeg var meget godt fornøyd med også. Er i utgangspunktet ren pren jeg er ute etter ja, da jeg har det jeg trenger av effekt fra før. Ser for meg at jeg vil få mer/bedre lyd for pengene av en pre for 15 enn en reciever for 15, men muligens dumt tenkt Liker også at den har balanserte utganger.

Når det gjelder effekt er jeg litt usikker, har en aragon 8008 som jeg er meget godt fornøyd med; Aragon 8008 power amplifier | Stereophile.com - men i går var jeg så "uheldig" at jeg fikk handla meg en emotiva xpa-3 som var ny/ubrukt som står til innspilling ikjelleren nå. Hvis jeg blir fornøyd med den kommer jeg antageligvis til å kjøpe en xpa-2 til frontene og bruke xpa-3 til resten, men vet ikke enda Hva bruker du? Aragon er litt varm og litt "typisk" amerikansk lyd, men etter hva jeg har lest er emotiva mer nøytral. Den har også balanserte innganger som passer fint med av7005

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Takk for godt utfyllende svar!

Kjører nå to "separate" oppsett med rca switch, men syns det er litt tungvint og tar jo ekstra plass, derfor leter jeg etter en musikalsk pre og denne her høres jo unektelig god ut. Hadde tidligere enn marantz integrert som jeg var meget godt fornøyd med også. Er i utgangspunktet ren pren jeg er ute etter ja, da jeg har det jeg trenger av effekt fra før. Ser for meg at jeg vil få mer/bedre lyd for pengene av en pre for 15 enn en reciever for 15, men muligens dumt tenkt Liker også at den har balanserte utganger.

Når det gjelder effekt er jeg litt usikker, har en aragon 8008 som jeg er meget godt fornøyd med; Aragon 8008 power amplifier | Stereophile.com - men i går var jeg så "uheldig" at jeg fikk handla meg en emotiva xpa-3 som var ny/ubrukt som står til innspilling ikjelleren nå. Hvis jeg blir fornøyd med den kommer jeg antageligvis til å kjøpe en xpa-2 til frontene og bruke xpa-3 til resten, men vet ikke enda Hva bruker du? Aragon er litt varm og litt "typisk" amerikansk lyd, men etter hva jeg har lest er emotiva mer nøytral. Den har også balanserte innganger som passer fint med av7005
    Jeg har selv ingen erfaringer med Emotiva til tross for at jeg også faktisk kjøpte meg XPA 3 for noen måneder siden. Den ble derimot solgt før pakken i det hele tatt var åpnet siden jeg ombestemte meg og gikk for en matchende forsterker - ikke minst rent utseendemessig. Jada, jåleri osv... Som du ser i signaturen min bruker jeg nå da Marantz MM8003 som effekt.

Uten å ha egne erfaringer tror jeg nok du kommer til å bli fornøyd med Emotiva som effekt. Jeg spurte endel ut rundt dette her inne på formuet da jeg skulle bestemme meg, og jeg blei faktisk anbefalt Emotiva flere ganger da jeg etterspurte "varm" elektronikk i kombinasjon med Marantz. Jeg liker med andre en mørk og varm lydsignatur. Jeg tenkte forvørig også at det var naturlig at jeg gikk for en forforsterker og ikke reciever all den tid jeg satt på effekten jeg trengte og uansett kom til å bruke separat effektforsterker i alle fall. SR 7005 (recieveren) og AV 7005 koster jo faktisk det samme og er meg bekjent like store, og det er jo å håpe på at all plassen de har spart på å strippe AV for effekt har blitt utnyttet til noe annet hyggelig.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får opp on screen display når kildene er skrudd av men ikke på Noen som kan tenke seg hva som er feil?
    Jeg har dessverre ikke noe å bidra med, her fungerer ting som normalt. Men det høres jo litt rart ut, og ikke minst plagsomt. Det kan kanskje være noen tips i denne tråden, og muligens vil det være verdt et forsøk å resette til fabrikkinstillinger: Marantz SR7005 On-Screen Display Issie? - AVForums.com

Side 11 av 18 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •