Pioneer Susano klubben

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 61
    Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer Susano klubben

Tenkte jeg ville starte en tråd for oss som har og evnt ønsker seg, Pioneer Susano sitt flaggskip
    Del gjærne erfaringer både positivt og negativt, og hva den blir bukt sammen med.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde i utgangspunktet heller dårlige erfaringer med Pioneer lydmessig.
    De modellen de har hatt før, har hatt en litt metallisk og tynn lyd som jeg ikke har likt i det hele tatt. Men med den nye LX serien, har Pioneer virkelig tatt steget opp blandt eliten. For min del stod det egentlig bare mellom 2, nemlig Susano og Yamaha Z11. Ettersom Susano var en god del bedre på stereo, ble valget enkelt. Vi er vel en liten men ekslusiv klubb foreløbig, men det kommer stadig nye Susano eiere frem her på forumet...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Susano tilhenger

Jeg melder meg herved inn som blodfan og forhåpentligvis eier når kapitalen tilsier det

Er innehaver av pensjonert Pioneer-flaggskip VSA- ax10ai og digger lyden den lager, hadde vært veldig gøy å hørt en susano! Hvordan vil du beskrive lyden på denne Trym?

Johan

PS. Hadde også vært gøy å hørt inntrykket av denne på Palladiumene dine!

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg melder meg inn i "klubben".
    Har hatt LX90 siden den kom på markedet. Den erstattet mitt Rotel-oppsett med RSP-1098 og RMB-1095. Jeg opplevde at romkorreksjon til LX90 gjorde at alt ble klarere og mer presist. Sub`en var mer med på de rette stedene.
    Har akkurat byttet høytalere fra Audio Pro Avantek serien til Dali Mentor serien. Det skyldes i hovedsak oppussing av stua. Kona vil ha mye hvitfarge, så da fikk jeg frie hender, så lenge det var hvitfarget. Da passet det bra med Dali Mentor 6 LE og Ikon On-Wall MK2.
    Fikk dog "disp" fra "regelen" når det gjelder Mentor Vokal, da den er svart. :wink:
    Har ennå ikke fått tatt en ny romkorreksjon med de nye høytalerene, da vi venter på nye stuemøbler. Nå er stua nesten tom, så det blir for mye ekko.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylar
    Hei.
    Jeg melder meg inn i "klubben".
    Har hatt LX90 siden den kom på markedet. Den erstattet mitt Rotel-oppsett med RSP-1098 og RMB-1095. Jeg opplevde at romkorreksjon til LX90 gjorde at alt ble klarere og mer presist. Sub`en var mer med på de rette stedene.
    Har akkurat byttet høytalere fra Audio Pro Avantek serien til Dali Mentor serien. Det skyldes i hovedsak oppussing av stua. Kona vil ha mye hvitfarge, så da fikk jeg frie hender, så lenge det var hvitfarget. Da passet det bra med Dali Mentor 6 LE og Ikon On-Wall MK2.
    Fikk dog "disp" fra "regelen" når det gjelder Mentor Vokal, da den er svart. :wink:
    Har ennå ikke fått tatt en ny romkorreksjon med de nye høytalerene, da vi venter på nye stuemøbler. Nå er stua nesten tom, så det blir for mye ekko.
    Gratulerer med et nydelig oppsett!
    Kjører du noe sub i dette systemet?

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Gratulerer med et nydelig oppsett!
    Kjører du noe sub i dette systemet?
    Ja, har en B&W sub på 250 Watt. Den er ca 5 år gammel og kostet 5000,-.

Nå må jeg vel ha en hvit Dali Mentor Sub, så blir det et komplett Mentor oppsett.
    Men er den så bra at den forsvarer prisen? :?
    Sub`er fra XTZ er jo langt billigere og for mye skryt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå må jeg vel ha en hvit Dali Mentor Sub, så blir det et komplett Mentor oppsett.
    Har ikke hørt mentor subben, men har hatt xtz ene.. Spiller helt klart bra til prisen..- men, har du mulighet ville jeg klart gått for en sub i samme serie når du først skal kline til Høyttalerne dine i hvitt er LEKRE!!

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg melder meg herved inn som blodfan og forhåpentligvis eier når kapitalen tilsier det

Er innehaver av pensjonert Pioneer-flaggskip VSA- ax10ai og digger lyden den lager, hadde vært veldig gøy å hørt en susano! Hvordan vil du beskrive lyden på denne Trym?

Johan

PS. Hadde også vært gøy å hørt inntrykket av denne på Palladiumene dine!
    Jeg bruker 2 stk Parasound Halo A21 til å drive Palladium, så jeg har faktisk ikke testet Susano på de. Har vært inne på tanken å bytte ut A21 med noe annet, og vil da sannsynlig selge de først, og vil da få muligheten til å teste Susano på Palladium.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min erfaring er at 2 stk sub, blir mye bedre om mye mere presist enn, en stk "stor". Hvis du kan leve med sub som ikke er hvit, ville jeg heller gått for 2 stk XTZ, eller evnt kjøpt en hvit Dali først, og la den spille sammen med den du har, for så å kjøpe en til senere.
    Romkorreksjonen er helt klart noe av det beste jeg har testet. Men kjøpte en Velodyne SMS-1 som styrer subbene (2stk Sunfire True Sub MkII) og det gir både bedre sammensmelting av lydbilde, samt flere valg mtp et oppsett til musikk og et til film. Er 6 stk knapper som kan programeres slik du vil, genialt. Den beste inst i stereo på Susano hos meg, var å slå av Eq etter all korrigering, og kjøre i pure direct mode. Men da spiller bare HT og ikke sub, så jeg måtte krype til korset, og kjøre i "vanlig" stereo med delefreq kuttet på 50hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Min erfaring er at 2 stk sub, blir mye bedre om mye mere presist enn, en stk "stor". Hvis du kan leve med sub som ikke er hvit, ville jeg heller gått for 2 stk XTZ, eller evnt kjøpt en hvit Dali først, og la den spille sammen med den du har, for så å kjøpe en til senere.
    Romkorreksjonen er helt klart noe av det beste jeg har testet. Men kjøpte en Velodyne SMS-1 som styrer subbene (2stk Sunfire True Sub MkII) og det gir både bedre sammensmelting av lydbilde, samt flere valg mtp et oppsett til musikk og et til film. Er 6 stk knapper som kan programeres slik du vil, genialt. Den beste inst i stereo på Susano hos meg, var å slå av Eq etter all korrigering, og kjøre i pure direct mode. Men da spiller bare HT og ikke sub, så jeg måtte krype til korset, og kjøre i "vanlig" stereo med delefreq kuttet på 50hz.
    Sunfire er råtøffe subber Har du svs`en enda eller kjører du kun Sunfire?

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svs er ute av huset, og kommer nok ikke tilbake. Spiller bra til prisen, men sammelignet med Sunfire, låt den som en pappeske, og kan ikke sammenlignes. Nå er jo prisen i en helt annen klasse, men det synes jeg var verdt hver krone.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svs er ute av huset, og kommer nok ikke tilbake. Spiller bra til prisen, men sammelignet med Sunfire, låt den som en pappeske, og kan ikke sammenlignes. Nå er jo prisen i en helt annen klasse, men det synes jeg var verdt hver krone.
    Til film hvor det er jordskjelv om bulder og brak er det tøfft, men hører man musikk må man ha noe mer kontant

Du har forresten et nydelig anlegg, fantastisk tøffe komponenter!

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sunfire går dypere enn det svs gjorde, og i film mode er sub satt høyere enn i stereo, og har i tillegg rumperister i sofa, så savner ikke svs. Rumperister er også den billigeste og en av de beste investeringen jeg har gjort og kan annbefales på det sterkeste! Morrofaktor med stor M

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hvordan er Sunfire å plassere? Gjør de seg best i et hjørne, eller bør de ha mer avstand til vegger? Min sub idag står i et hjørne (skal poste et bilde når jeg kommer hjem). Det er den eneste logiske stedet å sette den. Tror det blir en Sunfire True Subwoofer MK2 nå...:wink:
    Hvor har du kjøpt dine Sunfire?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hvordan er Sunfire å plassere? Gjør de seg best i et hjørne, eller bør de ha mer avstand til vegger? Min sub idag står i et hjørne (skal poste et bilde når jeg kommer hjem). Det er den eneste logiske stedet å sette den. Tror det blir en Sunfire True Subwoofer MK2 nå...:wink:
    Stylar:
    Hva med en Sunfire HRS 8- 10- 12? Disse får du i høyglans hvit f. eks her: Resonans Lyd & Bilde ( litt nede på siden..) to av en av disse modellene ville rocket villt!!

Plasseringsmessig får man mest output ved å putte sub i hjørnet da den får drahjelp fra veggene rundt!

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stylar:
    Hva med en Sunfire HRS 8- 10- 12? Disse får du i høyglans hvit f. eks her: Resonans Lyd & Bilde ( litt nede på siden..) to av en av disse modellene ville rocket villt!!

Plasseringsmessig får man mest output ved å putte sub i hjørnet da den får drahjelp fra veggene rundt!
    Takk for tipset!
    Har kikket litt på dem her.
    De ser unektelig lekre ut! Jeg har ikke bestemmt meg 100% ennå.
    Disse to fra XTZ ser også bra ut + at da for jeg to like på en gang...:???:

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Her er et bilde av "subkroken" ved siden av benken med dibeduttene.
    Skal muliges male stereobenken hvit etterhvert også...

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    I bosjyren som følger med, står det 3 variasjoner på hvordan den kan plasseres. Den som annbefales best, er å sette den helt inn i hjørne, men i 45`vinkel. Så jeg har da en i hvert hjørne rett bak HT.
    Hvis du ikke skjønner helt hva jeg mener, kan jeg evnt legge ut et bilde av hvordan jeg har det, eller fra brosjyren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjemegreit å gjemme en der da? har du vegg på andre siden av rommet og?

Om du vurderer to subber, tror jeg jeg ville gått for to hrs 10/ 12, fremfor en sub.. to subber blir i 98% av tilfellene bedre enn en..

Nå har jeg selv hatt to XTZ oppsett, med 2* 10 og 2* 12, men jeg tror, uten å ha hørt Sunfire`n at vi her snakker klasseforskjell i Sunfire`n sin favør. Jeg mener, bare se forskjellen i opphenget på 10" på de to forsterkeren er også en helt annen i sunfiren..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I bosjyren som følger med, står det 3 variasjoner på hvordan den kan plasseres. Den som annbefales best, er å sette den helt inn i hjørne, men i 45`vinkel. Så jeg har da en i hvert hjørne rett bak HT.
    Hvis du ikke skjønner helt hva jeg mener, kan jeg evnt legge ut et bilde av hvordan jeg har det, eller fra brosjyren.
    Kan ikke du poste bilder av oppsettet ditt da Trym?! Må være utrolig tøfft med to av de rakkerne og palladium*sigle sigle*

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •