Pioneer Susano klubben - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61
    Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sub

Jeg har da alternativ nr 1.
    Har kjøpt begge på bruktmarked, og de ligger mellom 7-9k brukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Jeg har da alternativ nr 1.
    Har kjøpt begge på bruktmarked, og de ligger mellom 7-9k brukt.
    BILDER fra rommet ditt

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    BILDER fra rommet ditt
    Hehe, ligger bilder på profilen. Har ikke skjedd så mye forandring, bortsett fra de subbene som står bak HT

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ligger bilder på profilen. Har ikke skjedd så mye forandring, bortsett fra de subbene som står bak HT
    Men de er jo i tillegg så tøffe at de burde hatt en egen tråd

Har du forresten prøvd med å kjøre høytt som large med sub til yes? Da får vel subbene kun jobbe hvis det er LFE signal!

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjemegreit å gjemme en der da? har du vegg på andre siden av rommet og?

Om du vurderer to subber, tror jeg jeg ville gått for to hrs 10/ 12, fremfor en sub.. to subber blir i 98% av tilfellene bedre enn en..

Nå har jeg selv hatt to XTZ oppsett, med 2* 10 og 2* 12, men jeg tror, uten å ha hørt Sunfire`n at vi her snakker klasseforskjell i Sunfire`n sin favør. Jeg mener, bare se forskjellen i opphenget på 10" på de to forsterkeren er også en helt annen i sunfiren..
    Desverre så har jeg bare ett hjørne, så hvis jeg skal gjøre dette så må høyre front litt lenger ut i rommet, så en sub til kan stå i mellom. Det er blant annet størrelsen til Sunfire som gjør de veldig fristende + at det er vel ikke noen type sub som er så små og samtidig flytter så mye luft. :-D
    Skal foresten hente ny senter i morgen(Dali Mentor Vokal).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylar
    Desverre så har jeg bare ett hjørne, så hvis jeg skal gjøre dette så må høyre front litt lenger ut i rommet, så en sub til kan stå i mellom. Det er blant annet størrelsen til Sunfire som gjør de veldig fristende + at det er vel ikke noen type sub som er så små og samtidig flytter så mye luft. :-D
    Ingen problem å ha en der heller. Det subben står nå blir det jo også mere plass hvis du setter inn en sunfire så da kan du flytte litt på hele front racket

Og gratulerer med kjempesenter! Har til gode å høre mentor, men den tror jeg låter fantastisk jmfr det jeg hørte av ikon

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg angrer ikke et sekund på kjøp av Sunfire. Er 13" i alle retninger, veier 24kg, selv om den føles myyye tyngre ut når du løfter den. Er utrolig lett å plassere, og i mitt tilfelle, veldig enkel å integrere med resten av annlegget.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de er jo i tillegg så tøffe at de burde hatt en egen tråd

Har du forresten prøvd med å kjøre høytt som large med sub til yes? Da får vel subbene kun jobbe hvis det er LFE signal!
    Ht står satt opp som large, men kutter på rundt 50hz. Da får jeg fortsatt punch i lyden, uten at de laveste freq presser ht for mye, og samtidig jobber sub kun i med lave freq og spiller ikke så mye toner at det endrer lydsignaturen fra ht. Kommer nok til å prøve div oppsett og inst etterhvert når jeg får tid, men siden det fungerte så bra med den inst jeg har nå, lot jeg være å dille for mye

Newcomer Deeenon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette var en tråd av min smak!

Sweet! Jeg kjører også Mentor Vokal Senter - og har Pioneer Susano!
    Du hadde Mentor fronter også?

Susanoen er virkelig en go'bit! Har seilt såpass mye at det er egentlig først nå jeg har fått testet den.
    Jeg er såpass utradisjonell at jeg kjører B&W 805s som fronter, mens resten av anlegget er Dali.
    Dette på grunn av at både jeg og min samboer liker B&W lyden, og hører mye på stereo.
    Kommer til å selge Daliene etter hvert, og slå på stortromma og handle 802D og HTM3D. 805s vil da bli flyttet bak.
    Kommer jo til å måtte selge bilen for å fa råd... meeen, men..!

Å se på Trym's kino er rett og slett vakkert! Palladium er nydelige høyttalere -og med den elektronikken!

Lurer på om ikke Classe CA-3200 ville passet godt til B&W? Tenker det bør vel passe da HFK kjører dem til 800-serien!?

Lenge leve HIFI <3

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deeenon

Susanoen er virkelig en go'bit! Har seilt såpass mye at det er egentlig først nå jeg har fått testet den.
    Jeg er såpass utradisjonell at jeg kjører B&W 805s som fronter, mens resten av anlegget er Dali.
    Dette på grunn av at både jeg og min samboer liker B&W lyden, og hører mye på stereo.
    Kommer til å selge Daliene etter hvert, og slå på stortromma og handle 802D og HTM3D. 805s vil da bli flyttet bak.

Å se på Trym's kino er rett og slett vakkert! Palladium er nydelige høyttalere -og med den elektronikken!

Lurer på om ikke Classe CA-3200 ville passet godt til B&W? Tenker det bør vel passe da HFK kjører dem til 800-serien!?

Lenge leve HIFI <3
    Yes, har kjøpt Mentor 6 Le for en uke siden.
    På grunn av oppussing av stua har jeg ikke fått kjørt en ny romkorreksjon ennå. Nå er stua nesten tom for møbler, så det blir for mye ekko i rommet.
    Bruker fremdeles romkorreksjonsinnstillingene fra de gamle Audio Pro Avantak Nine ennå på Mentor 6 Le, og det låter faktisk veldig bra!

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lenge leve HIFI <3
    Jeg anbefaler deg å få lånt med og prøvd Classe, før du kjøper den. Har hørt Classe ved 2 tilfeller, og det låt ikke bra i det heletatt. Var faktisk sikker på at det var et eller annet rækkel som spillte, men det var meget overraskende Classe Men en kan aldri vite med rette sammenheng av elementer og rom, så test før du bestemmer deg. Noe jeg har testet på B&W som virkelig fikk liv i de, var en Cayin forsterker. Så det finnes nok flere "utradisjonelle" merker som kan sparke liv i de

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler deg å få lånt med og prøvd Classe, før du kjøper den. Har hørt Classe ved 2 tilfeller, og det låt ikke bra i det heletatt. Var faktisk sikker på at det var et eller annet rækkel som spillte, men det var meget overraskende Classe Men en kan aldri vite med rette sammenheng av elementer og rom, så test før du bestemmer deg. Noe jeg har testet på B&W som virkelig fikk liv i de, var en Cayin forsterker. Så det finnes nok flere "utradisjonelle" merker som kan sparke liv i de

Sweet!
    Takker, skal testes!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg ville starte en tråd for oss som har og evnt ønsker seg, Pioneer Susano sitt flaggskip
    Del gjærne erfaringer både positivt og negativt, og hva den blir bukt sammen med.
    Hei. Har sykt lyst på en susano, men er jo ikke billig. Ser soundgarden priser den til 65k Netshop 49995. Er det gråinnport og pioneer ikke dekker feil. Har nå en lx71 er det stor forskjell på lyden hvis jeg slår til på susanoen, eller er det lurt å vente på neste generasjon.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blarg
    Hei. Har sykt lyst på en susano, men er jo ikke billig. Ser soundgarden priser den til 65k Netshop 49995. Er det gråinnport og pioneer ikke dekker feil. Har nå en lx71 er det stor forskjell på lyden hvis jeg slår til på susanoen, eller er det lurt å vente på neste generasjon.
    Hadde min Susano inne til bytte av noe hdmi greier etter lyn-nedslag og fikk låne en lx82 i mellomtiden. Denne spillte overbevisende, mtp prisforskjellen. Så hvis jeg skal annbefale, kunne du gått for f.eks lx83 + effekt på frontene
    Men skal du ha kun receiver som kan "brukes til alt" er Susano nok det beste alternativet. Den prisen Soundgarden oppgir, kan du nok lett få et mye bedre tilbud på nesten hvor som helst.
    Kan jo hende det dukker en opp på brukten, har allerede sett en.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde min Susano inne til bytte av noe hdmi greier etter lyn-nedslag og fikk låne en lx82 i mellomtiden. Denne spillte overbevisende, mtp prisforskjellen. Så hvis jeg skal annbefale, kunne du gått for f.eks lx83 + effekt på frontene
    Men skal du ha kun receiver som kan "brukes til alt" er Susano nok det beste alternativet. Den prisen Soundgarden oppgir, kan du nok lett få et mye bedre tilbud på nesten hvor som helst.
    Kan jo hende det dukker en opp på brukten, har allerede sett en.
    Har også sett en, men tror den er solgt. Får vell høre litt rundt. Lurer litt på hvor lenge pioneer holder på lx90 før de kommer med ny. Må vell da kunne gå ned i pris, men uansett takk for svar.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AAah, kjiiipt med lynnedslag! Hadde du fått dekt det på innbo om hele anlegget hadde kollapset!?

Noen som er kjente med KRELL's eff. trinn? Lurer på om ikke det kommer til å bli handlet inn eff trinn til frontene etterhvert!
    Susano 4 ever <3 (...helt til jeg bytter ut med noe fetere...!?..)

Ja, du vil nok finne SC-LX90 på "brukt'n"! Bare å sjekke innom Rubrikk i ny og ned!
    =)

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AAah, kjiiipt med lynnedslag! Hadde du fått dekt det på innbo om hele anlegget hadde kollapset!?

Noen som er kjente med KRELL's eff. trinn? Lurer på om ikke det kommer til å bli handlet inn eff trinn til frontene etterhvert!
    Susano 4 ever <3 (...helt til jeg bytter ut med noe fetere...!?..)

Ja, du vil nok finne SC-LX90 på "brukt'n"! Bare å sjekke innom Rubrikk i ny og ned!
    =)
    Hvis jeg skal bytte ut mine Parasound Halo A21, er Krell på førsteplass over ønsker! Tror nesten du umuilg kan gå feil med Krell. Sammen med Mark Levinson og Pass Labs er det "så sikkert som banken"

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hav mener dere er en grei pris på en brukt Pioneer SC-LX90? Ser det ligger en på finn nå men det er jo en drømme pris han vil selge den for... hva er egentli en grei pris?

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Hav mener dere er en grei pris på en brukt Pioneer SC-LX90? Ser det ligger en på finn nå men det er jo en drømme pris han vil selge den for... hva er egentli en grei pris?
    Jeg ville ikke gitt så mye for en brukt...
    Greit nok at den ikke er så gammel, god stand etc, men ville prøvd meg på noen bud, og sett hva responsen blir.
    Hvis ingen vil gi 45k for den, får han heller ikke solgt, så da er det bare å sette seg på gjærdet og vente til prisen detter ned til aksetabelt nivå.
    Jeg tviler på at han får solgt den til den prisen, men vet jo ikke hva folk som ikke følger med på forum osv kan finne på å betale.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke gitt så mye for en brukt...
    Greit nok at den ikke er så gammel, god stand etc, men ville prøvd meg på noen bud, og sett hva responsen blir.
    Hvis ingen vil gi 45k for den, får han heller ikke solgt, så da er det bare å sette seg på gjærdet og vente til prisen detter ned til aksetabelt nivå.
    Jeg tviler på at han får solgt den til den prisen, men vet jo ikke hva folk som ikke følger med på forum osv kan finne på å betale.

Sant, men hva er en akseptabel pris da? Vet ikke om jeg ville kjøpt denne å solgt mine effekttrinn... men er jo lov å leke med tanken

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •