Den store Burson tråden! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 62
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Vil dere som kjenner Burson beskrive (forvente) at 160D / ny DAC er "nøytral" eller "farget" (mot varm lydsignatur)?
    Jeg vil nok tro at denne er ganske nøytral. HA-160 har mye luft og åpenhet i sin framstilling, men sammenlignet mot Benchmark så virker sistnevnte litt grå i lyden i forhold til HA-160.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burson HA-160D testes nå av Srajan Ebaen (6moons)

Blir spennende å se hvilke konklusjoner han kommer fram til. Regner med at hodetelefondelen er like god som HA-160, så det er DAC'en som vekker størst interesse (og at den samtidig kan brukes som pre)

6moons audio reviews: Burson Audio HA160D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Burson 160d vs Benchmark vs nuforce hdp

Hei

Jeg sitter å vurdere disse 3. Pr idag har jeg Hifiman EF2A.
    I tillegg har jeg en gammel merian dac for vanlig stereo og en Abrahamsen V3 pre med emotiva XPA effektforsterker for stereo og surround front.

Hodetelefoner er HD 600.

Ultimate ønske er hodetelefon forsterker/dac/pre amp med HT inngang slik V3 har i et produkt, slik at jeg kan fjerne min nåværende pre og dac i stereo oppsett+hodetelefon forsterker. Fra 3 til 1 boks og samtidig kunne bruke effektforsterkeren i både stereo og hjemmekino oppsett.

Så vidt jeg har skjønt oppfyller de aktuelle produktene i overskriften 3 av 4 ønsker, det eneste som mangler er HT inngang. Eller finnes denne muligheten på Burson/benchmark?

Du har har både benchmark og burson, er det stor forskjell i lydkvaliteten på disse produktene?

Value for money brukt benchmark kontra ny burson 160 d?

Har du noen formening om disse opp mot den rimeligere nuforce hdp?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke uttale meg om Burson, for det har jeg ikke hørt eller eid.

Derimot så kan jeg si at av NuForce vs. Benchmark som hodetelefonforsterker ville jeg valgt NuForce basert på reelle erfaringer over tid.

HT-inngang? Bare sette volumet på Burson eller Nuforce til full pupp det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Skal ikke uttale meg om Burson, for det har jeg ikke hørt eller eid.

Derimot så kan jeg si at av NuForce vs. Benchmark som hodetelefonforsterker ville jeg valgt NuForce basert på reelle erfaringer over tid.

HT-inngang? Bare sette volumet på Burson eller Nuforce til full pupp det.
    Ja da detter Benchmark ut av listen...Nuforce er jo 1/3 av prisen til benchmark/bruson så den er jo tydelig et godt kjøp.
    Jeg har forøvrig Nuforce sin udac, men etter som jeg har lest på head fi org så skal Nuforce dhp ha en noen annen lyd signatur en udac. Jeg liker lyden i hi-fi man EF2A(rør) bedre en udac.
    Da står valget mellom nuforce og Burson. Tidligere i tråden ser jeg nevt en forhandler av burson i bergen. Jeg får ta meg en tur på prøvelytting. Overbeviser ikke den stort så går jeg nok for Nuforce.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min tolkning, basert på erfaring med NuFurce, og lesing side opp-og-ned mellom Burson / NuForce er at dersom du velger å få presentert masse detaljer så velger du Burson. Vil du ha alle detaljer presentert, dog i mindre kvanta, så velger du NuForce. Tror skillet går der. Rent bortsett fra utseendet da. Der vinner jo Burson hands down. Litt sånn Appleprodukt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Burson HA-160D

Kjøpte en Burson HA-160D hos Morten på Norsk Audio Teknikk for 14dg siden. Lot den stå på døgnet rundt i 10 dg tilkoblet digitalutgangen på min Meridian G68 prosessor med cd på repeat og Denon AH-D5000 hodetelefoner. Har en Argon HA-1 med Firestone Supplier strømforsyning fra før av. Dag en låt Argon forsterkeren bedre, men etter innbrenningen av Burson har den ikke tjangs.
    Burson HA-160D er ett flott produkt som låter helt supert og gir eierglede pga. byggekvalitet. Anbefales!!

Anlegg: Meridian G68+G98 - Chapter Couplet - Roksan Caspian 5 kanaler - panasonic bdp 85 blu-ray - Monitor Audio PL 300 + PL 350 +PLW 15 + GSFX -Burson HA-160D - Denon AH-D5000 - Canal Digital HD tuner - Benq 8720

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!

Jeg har siden sist utvidet burson "samlingen" med PP-160

Og med det fått et veldig greit, W vennlig oppset

I følge 6moons så jobber Burson med en dedikert DAC i 160 serien

March 2011 - Burson DAC - After the warm welcome for their HA160D, the Australian team at Burson Audio received requests for a standalone converter. As John Delmo explained, they're presently working on it. "Some of the features of this DAC will include 1 x coaxial input, 2 x 24/96 async USB inputs, 1 x optical input and 2 x paralleled analog RCA outputs to connect to a preamp and perhaps headphone amp simultaneously. It will also have a current gain switch to ensure better matching to different preamps including passive variants. Finally we decided to use 2 power transformers for a cleaner sound. The DAC-160 will be housed in the same case as the HA-160. The DAC section is identical to what's inside the HA-160D but this time we have a little more freedom to play with the buffer stage so sonically one will find a slightly more refined texture when compared to the HA-160D. We hope to introduce this model by April."

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der var det kommer mer info om dac'en.

Following up the HA-160D headphone/preamp/DAC with a dedicated converter has netted the DAC-160 with 2 x 24/96 USB inputs with a 10ppm low-jitter clock, 1 x each 24/192 coax and Toslink inputs, 2 x fixed analog RCA outputs (parallel, both live at all times) and a hi/lo gain switch. Once again all voltage regulators and opamps are built up from discrete components, the output stage operates in class A and "although the DA-160 is based on the DAC section of the HA-160D, being a standalone DAC we had more freedom to further optimise its performance. We decided to tweak the power supply network into a constant current source power supply and use two power transformers to lower the noise. The result is a more matured sound with even richer micro dynamics and substance." Input impedance is 52 Kohms, S/N ratio is >101dB at 0dB gain, THD is <0.001% at 6mW/300 ohms, channel separation is >95dB/10kHz , output impedance is 25/45 ohms selectable, power dissipation is <25W from the internal regulated power supply, dimensions are 180 x 250 x 80mm, weight is 5kg and color is silver-anodized aluminium.

DAC 160

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kryssposter like godt her:

Da er Burson HA-160D på vei ut av huset.

Og samtidig er Burson HA-160 og Burson DA-160 på vei inn i huset.

Hvorfor?

1) Fordi HA-160 + DA-160 veier 9,5kg mens HA-160D bare veier 7kg

2) Fordi DA-160 har to linjeutganger, i tillegg til at den tilbyr en mer moden og raffinert lyd:

"Although the DA-160 is based on the DAC section of the HA-160D, being a stand alone DAC we had more freedom to further optimise its performance. We decided to tweak the power supply network into a constant current source power supply and use two power transformers to lower the noise. The result is a more matured sound with even richer micro dynamics and substance."

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Burson HA-160D testes nå av Srajan Ebaen (6moons)

Blir spennende å se hvilke konklusjoner han kommer fram til. Regner med at hodetelefondelen er like god som HA-160, så det er DAC'en som vekker størst interesse (og at den samtidig kan brukes som pre)

Testen var i typisk 6moons stil og markedsføringen etter testen var heller tvilsom.

Det diskuteres her:6moons and Burson have been naughty.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6moons må man ta for det der er - ett nettsted som leverer omtaler av produkter og livnærer seg på reklame fra mye av de samme leverandørene.

Tråden på head-fi gir meg noen assosiasjoner med fjær som blir til høns..

Sitat Opprinnelig postet av wushuliu
    The irony of this thread is ridiculous.
    6moons and Burson have been naughty.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er uenig i at det har noe med fjær og høns å gjøre.

Det at Burson bruker testen med dens feil for alt den er verdt i markedsføringen kombinert med at 6moons ikke redigerer sine final comments på slutten av testen setter begge i et svært dårlig lys.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har siden sist utvidet burson "samlingen" med PP-160
    Og dens makker kom inn for en mnd siden.

Burson PRE-160

Det som slår meg etter å ha hørt på denne kombinasjonenen nå er hvor lett og dynamisk musikken flyter. Utrolig kjapp på både mikro og makro transienter i musikken som gjør dynamiske innspillinger morsomme å høre på. Eksempel: Amused To Death[SBM CK 64426 GOLD] (1992) / Roger Waters. «plutselig» og «overraskende» er ord jeg har notert på blokka mi.

Pre'en havner nok i kategorien - minimalistisk. Forsiden består av en av/på knapp med tilhørende diode som indikerer om den er skrudd av eller på. Inngangsvelger med tre valg. Stepped volumkontroll der hvert steg dempes med en egen motstand. Fjernkontroll er det heller ikke. Vekta er så og si det samme som broren PE-160. Vil nok tro kabinettet utgjør mye av dette, noe som også fungerer som kjøling. Ren dual monokonstruksjon i strømveien med to trafoer og tilhørende elektronikk. Estetisk er det i samme gate som PP-160.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mteinum, kjører du både k701 og 42A på din 160D?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker pr dags dato HA-160D som DAC til PRE-160 => PP-160 -> MonoPulse og som DAC / Headamp til AKG K-702

Stor fare for at det havner inn en DAC-160 med tiden og HA-160 går inn i dette oppsettet. Da går 160D inn på kontoret slik at jeg har litt grei lyd der også.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA-160 er på vei ut i verden

6moons eksemplar er på vei over dammen:

With my review sample en route as of July 28th, listening impressions shall follow in due time...

6moons audio reviews: Burson Audio DA-160

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt noen dager sammen med DAC-160 og dette smaker mer og mer fugl.

Finish står ikke uventet i stil med resten av 160 serien, har i likhet med HA-160(D) powerknapp på baksiden. PRE-160 og PP-160 har powerknapp på forsiden.

Framsiden består av led som viser om det er strøm tilkoblet. En knapp som lar en velge hvilken inngang som skal benyttes. Her er det følgende valg:

• USB 1
    • USB 2
    • Coax
    • Optisk

Litt spesielt kanskje med to usb input, men jeg skal få tak ett ipad camera connection kit for å se hvordan dette virker. Regner med at dette går greit, og da kan man jo enkelt velge mellom iPad basert avspilling og PC/Mac.

USB tilkoblingene er begrenset opp til 24bit / 96kHz, synkron dataoverføring. Har dumpet infoen fra USB View her: http://dl.dropbox.com/u/12431334/bur...60-usbview.txt

Jeg bruker pt. coax inngangen tilkoblet min Squeezebox Touch. Coax & Optisk har begrensninger oppad til 24bit / 192kHz. Touch klarer max 96kHz så for å få utnyttet denne trenger jeg en annen kilde feks. dedikert USB til spdif med høyere oppløsning.

Det er en annen knapp på forsiden som lar en styre gain ut av dac'en; hi / low. Skal koble til et multimeter for å måle spenningen på disse. Jeg bruker hi ut og forer PRE-160 med dette signalet.

Her baksiden:

Det er to utganger og dette er praktisk mtp sende det ene signalet til pre og det andre til en hodetelefonforsterker. Disse holder samme nivå.

Lydmessig så viderefører denne Burson-tradisjonene med engasjerende, rytmisk lyd. Inntrykket til nå er at her er det ro, kontroll samt punch i bassen. Tiltrekkende egenskaper som gjør at man vil over til sweetspot.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burson er endelig på facebook!

https://www.facebook.com/pages/Burso...34672319959927

(pst! denne tråden kunne godt vært flyttet til http://avforum.no/forum/klubb-entusiasttrader/ )

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

(pst! denne tråden kunne godt vært flyttet til http://avforum.no/forum/klubb-entusiasttrader/ )
    Done!

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •