DOXA Klubben - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 6 av 26 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 519

Tråd: DOXA Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ja det blir nok kun stereo nå for denne gang. kansje en gang langt frem blir d hjemmekino, men d blir etter at eg har fått meg eget hus.

det eneste som må være er pre out så jeg kan bruke til svs sub ved en seinere anlednig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn her jeg også. Har et stykk Doxa 73B som jeg er mildt sagt fornøyd med!

Til doxastein: vet du noe mer om når en evt ny dac kommer? Og er det noe på gang av preamper?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen Vosten.

Har du muligheter å poste ett bildet av innmaten av Modell 73 B? Kjøpte du den ny som B versjon eller fikk du den oppgradert?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte akkurat i det det begynte å svirre rykter om denne fantastiske B versjonen. Det står bare Model 73 på den, men jeg spurte hvilken jeg hadde fått ved å sende en mail til dem, og svaret var slik:

"Hei Vegard!

Hyggelig å høre at du er fornøyd med forsterkeren. Alltid moro med positive tilbakemeldinger.

Forsterkeren du har kjøpt er en Doxa Model 73B.

/Lars Olav "

Har lagt ved et bilde av innmaten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bildet Vosten, får finstudere det litt senere.

Er det ikke rart at den der konstruksjonen fungerer, hvor er forsterkerdelen og kjøleribbene?

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser så ufattelig simpelt ut inni en Doxa!

Særlig i forhold til andre forsterkere, så ser det ut som en Europris forsterker som er glemt på samlebåndet og aldri sluttgjort!

Men gud å de spiller, jeg bare smiler av mine 2 Doxa 73 som gjør seg klar til helgen!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har greid å studert meg frem, så er det byttet ut 5 motstandere i M73A hvor M73B har fått 6 motstandere med en annen type verdi. Det er mulig at det er 6 stk i Model 73 A, at det er en som er skjult under den ene kabelen, men på de bildene jeg har tilgjengelig ser det ut som 5.

Er en annen konfigurasjon ut fra trafoene også, høyre går til venstre side, venstre går til høyre. Mens på Model 73 A er det Høyre Høyre og Venstre Venstre. Om det bare er en tilfeldighet eller om det spiller en rolle i den nye konfigurasjonen er det kun Doxa som kan svare på.

Det er visst hele oppgraderingen som jeg kan se. Spesifikasjonen på elektrolyttene kunne kanskje også ha vært sammenlignet hvis de har byttet disse også. Vet ikke om jeg blir lurt av bildet eller om de faktisk er byttet.

DOXA Klubben-020-jpg
    Model 73 A

DOXA Klubben-imgp6361-skjermoppl-sning-jpg
    Model 73 B

Hva slags trafoer står i din Doxa Vosten? Hadde vært interessant å fått vite hva slags trafoer Millmaker også har.

Newcomer DoxaStein sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Vosten
    Melder meg inn her jeg også. Har et stykk Doxa 73B som jeg er mildt sagt fornøyd med!

Til doxastein: vet du noe mer om når en evt ny dac kommer? Og er det noe på gang av preamper?

Ifølge Lauvland så jobbes det Dac - men ingen klar dato på nåværende tidspunkt - Når det gjelder Preamp så leveres passiv preamp som er egnet til 73B

Hilsen
    Stein

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags preamp er det som er tiltenkt til M73? Selv spekulerer jeg på EC 4.7 eller en rør preamp til under 10.000

Jeg tror jeg skal be Lauvland om å montere inn en softstart i min Doxa når jeg skal oppgradere, så fremst den ikke forringer noe. Ja jeg vet at den ikke skal slåes av etter at du har kjøpt den... Men alikevel, den har en tendens til å ta sikringen min når jeg skrur den på, samtidig liker jeg ikke helt den lyden som kommer fra høytalerne når jeg skrur på effekttrinnet.

Newcomer OriginalRed sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan matcher doxa forsterkerne høyttalere fra b&w? Har kjøpt meg et par cm7 og er på utkikk etter en grei forsterker som kan matche disse. De eldre doxamodellene går forholdsvis rimelig på brukten, og siden jeg er student.. ja, dere skjønner
    Har lest mye bra om doxa, men husker ikke å ha kommet over noen som nevner doxa og b&w i samme setning...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hifiklubben solgte doxa for mange år siden og regner med at det de modellene du eventuellt skal kjøpe? da spillte degodt sammen ihvertfall, men doxa hadde på
    den tiden ikke all verdens krefter slik at de ikke egnet seg til høytspilling med tungdreven ht,det er ihvertfall min mening

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kan en få tak i en Doxa Model 73, de er jo umulig og få tak i
    Kommer doxa med en "b" utgave eller ?

EJ

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mildt sagt veldig nysgjerrig på den nye Doxaen Doxastein har hjemme til test. Lyd, krefter og pris som tre sentrale stikkord. Når jeg har kontaktet Lauvland tidligere (jeg er demolokale for Doxa i Kristiansand) har han pratet litt om at det kommer "noe" men jeg fikk ikke mer ut av han. Må kanskje ta en tlf og spørre igjen, og ikke minst høre om jeg kan skrive svaret her

På mine nye høyttalere (Swans F1.1F) som virkelig kan ta i mot kjempekrefter blir det store spørsmålet om dobble Modell 73 eller den nye ukjente vil være beste valget.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

:razz: :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Det mest naturlige er vel å bruke Doxa sin egen pre. Jeg har ikke hørt den selv, men har lest at den skal være ganske bra.

Doxa har forøvrig kort signalvei med lite komponenter + stor strømforsyning. Doxa er meget god match med Klipsch.

Doxa boxenes venner
    Doxa forforsterker er meget bra syntes jeg selv i allefall. Selv om jeg ikke husker hvilke forforsterker det er jeg har vært borti. Doxa effekt trinnene spiller uansett meget bra på både sony og arcam surround forsterkere.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daddyo
    Hvor kan en få tak i en Doxa Model 73, de er jo umulig og få tak i

EJ
    Jeg har 2 av de, dukker opp innimellom! Men de pleier å bli solgt fort!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er nok et Doxa-produkt på vei!

Nok et Doxa produkt på vei til min adresse nå.

Denne gangen dreier det seg om en forforsterker, nærmere bestemt en passiv Doxa 06.

Denne er bygd om i 2006, så får vi se om det er hold i ryktene om at passiv forforsterker er en god match til Doxa 73.

Denne er på vei, en gammel 06:

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Mildt sagt veldig nysgjerrig på den nye Doxaen Doxastein har hjemme til test. Lyd, krefter og pris som tre sentrale stikkord. Når jeg har kontaktet Lauvland tidligere (jeg er demolokale for Doxa i Kristiansand) har han pratet litt om at det kommer "noe" men jeg fikk ikke mer ut av han. Må kanskje ta en tlf og spørre igjen, og ikke minst høre om jeg kan skrive svaret her

På mine nye høyttalere (Swans F1.1F) som virkelig kan ta i mot kjempekrefter blir det store spørsmålet om dobble Modell 73 eller den nye ukjente vil være beste valget.

Hei Ivan
    Du er herved innvitert til en tur i kjellerstua for en hyggelig lydopplevelse,
    er jo ikke lange veien fra Flekkerøy til Tømmerstø

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Nok et Doxa produkt på vei til min adresse nå.

Denne gangen dreier det seg om en forforsterker, nærmere bestemt en passiv Doxa 06.

Denne er bygd om i 2006, så får vi se om det er hold i ryktene om at passiv forforsterker er en god match til Doxa 73.

Denne er på vei, en gammel 06:

Gratulerer med nok et Doxa Produkt - har denne passiv hjemme sjøl - fantastisk forforsterker
    Hilsen
    Stein

Side 6 av 26 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •