DOXA Klubben - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 3 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 519

Tråd: DOXA Klubben

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Emmerhoff
    Noen som vet målene på Doxa 70 SE mk II? Bredde, høyde og lengde?
    Såvidt jeg vet er det:

Størrelse: 30cm x 15cm x 42cm (BxHxD) og 16 kilo tror jeg. Jeg tror 70 SE har en trafo, mens de senere kom med to trafoer.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du at Doxa vil farge lyden mye på en måte som ikke passer B&W? Jeg har selv 604s3, har ikke dempet rommet noe annet enn med møbler. Blir det for mye topp? Bunn? Andre ting? Har en Denon surroundreciever...vil Audyssey korrigere noe dette for dette?
    Er bare det at B&W er litt rolig i toppen(i forhold til Klipsch som jeg har nå). Doxa er silkemyk og behagelig i toppen. I et godt dempet rom vil det kansje bli vel rundt og mykt.

Jeg har ikke prøvd kombinasjonen B&W - Doxa selv, men byttet min Acurus, mot min fetters Doxa, og han sier det ble mye bedre match med Acurus på hans B&W 603

Jeg må få presisere at det er kun små foskjeller det er det er snakk om, og at rommet har mer å si her.

På Klipsch er det derimot mere viktig med match, da det ellers blir for hardt og skarpt.

Og ang Audessey vil den korigere for avvik i frekvensgangen. Så jeg hadde ikke vært redd for å prøve Doxa på B&W.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Er bare det at B&W er litt rolig i toppen(i forhold til Klipsch som jeg har nå). Doxa er silkemyk og behagelig i toppen. I et godt dempet rom vil det kansje bli vel rundt og mykt.

Jeg har ikke prøvd kombinasjonen B&W - Doxa selv, men byttet min Acurus, mot min fetters Doxa, og han sier det ble mye bedre match med Acurus på hans B&W 603

Jeg må få presisere at det er kun små foskjeller det er det er snakk om, og at rommet har mer å si her.

På Klipsch er det derimot mere viktig med match, da det ellers blir for hardt og skarpt.

Og ang Audessey vil den korigere for avvik i frekvensgangen. Så jeg hadde ikke vært redd for å prøve Doxa på B&W.

en gang når dinosaurene enda gikk på jorda var jeg og min nevø på gamle hifiklubben og brukte 3-4 timer på å sette sammen ett matchet oppsett ,med det han hadde av ht hjemme, valget falt på klassikeren maranz cd 63, doxa kvasikoblet, og deres passive pre, ht var bw i 6 serien, kabler var audioquest
    oppsettet spillte såpass bra at det av de ansatte i butikken ble satt opp som anbefalt kjøp, sto en god stund utstillt. så doxa kan i høyeste grad spille meget godt på bw synes jeg

ps vil bare ta med at det ikke var en kraftpakke dette oppsettet,men det spillte veldig godt på normalt lyttenivå

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Såvidt jeg vet er det:

Størrelse: 30cm x 15cm x 42cm (BxHxD) og 16 kilo tror jeg. Jeg tror 70 SE har en trafo, mens de senere kom med to trafoer.
    Litt større enn hva jeg hadde trodd :-)
    70 SE MkII har også en trafo?

Høres ganske bra ut med Denon - Doxa - B&W kombinasjon da. Får vurdere det...virker som det er en del forsterker for pengene. Har ikke så veldig mye å bruke på effekt nå...

Ser på avforum at 70 SE og MKII har blitt lagt ut til mellom 2000 og 3000 kr, så om jeg finner til under 2500 kr burde vel det være en fin pris?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt større enn hva jeg hadde trodd :-)
    70 SE MkII har også en trafo?

Høres ganske bra ut med Denon - Doxa - B&W kombinasjon da. Får vurdere det...virker som det er en del forsterker for pengene. Har ikke så veldig mye å bruke på effekt nå...

Ser på avforum at 70 SE og MKII har blitt lagt ut til mellom 2000 og 3000 kr, så om jeg finner til under 2500 kr burde vel det være en fin pris?
    det tror jeg er en grei pris, hvis du liker den så skal det være mulig å skifte sliten innmat for en 2-3 k, dvs ladelytter/kondensatorer osv, som vil gavne og øke lytteopplevelsen, vær ops på at disse kan slite litt i bunn med stort pådrag

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Doxa 70 SE Mk II kun er 2x70 watt. Hvordan er denne i forhold til feks NAD C275BEE som er 2x150 watt? Klarer den å dra store høyttalere som feks B&W DM604?
    Kan ikke sammenlignes, det blir blodig urettferdig mot NAD`n. Blir som å sammenligne en Lada Niva (NAD) mot en Pajero (Doxa). Du kommer deg frem i Nivaen men guuud så mye mere behagelig det er med Pajeroen.

C275 låt møkk på mine DM683, Doxa M73 hadde full kontroll.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Kan ikke sammenlignes, det blir blodig urettferdig mot NAD`n. Blir som å sammenligne en Lada Niva (NAD) mot en Pajero (Doxa). Du kommer deg frem i Nivaen men guuud så mye mere behagelig det er med Pajeroen.

C275 låt møkk på mine DM683, Doxa M73 hadde full kontroll.
    He he, sånn kan det også sies!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men man kan ikke påstå at de eldre doxa modellene hadde stålkontroll på bw nedoversvært behagelig oppover , var derfor jeg vurderte en slik ifjor til center

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    vær ops på at disse kan slite litt i bunn med stort pådrag
    B&W DM604 har jo 2x7" basselementer, og er visst kjente for å ønske seg mye strøm når volumet økes. Vil det si at det kan bli en litt dårlig kombinasjon?

Hvor gamle er 70 SE og 70 SE Mk II?
    Er det et godt tegn at ingen har noen kommentarer på stabiliteten (i forhold til feks kortslutninger) på Doxa? :-)

Skjønner at NAD vs Doxa ikke er en fair sammenlikning. Hva med Rotel (feks RB-1070) vs Doxa? Andre effekter som kan vurderes i samme prisklasse som Doxa (2-3000kr)?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W DM604 har jo 2x7" basselementer, og er visst kjente for å ønske seg mye strøm når volumet økes. Vil det si at det kan bli en litt dårlig kombinasjon?

Er det et godt tegn at ingen har noen kommentarer på stabiliteten (i forhold til feks kortslutninger) på Doxa? :-)

Skjønner at NAD vs Doxa ikke er en fair sammenlikning. Hva med Rotel (feks RB-1070) vs Doxa? Andre effekter som kan vurderes i samme prisklasse som Doxa (2-3000kr)?

70 se mk11 ble produsert i 89 og var i salg fra 92 av vis jeg ikke tar helt feil.
    Men lauvland sa at de kunne holde i 20 år til selv om de allerede er over 20 år.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skalle kommenterte vel det med kortslutninger, det har vært noen tilfeller av det, + noen tilfeller av trafostø på de eldre pga gammel tpe trafo så vidt jeg har forstått, det kan for all del funke på bw men tror det kommer an på bla kondensatorenes tilstand, uansett sikkert me for pengene hvis de funker nogenlunde, mange forsterkere sliter med bw uansett

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke at leveranse av strøm blir noe problem. Det er det som er hele cluet, de er strømsterke, derfor skal du ikke stirre deg blindt på 2x70 watt, det er bare ett tall. Første gangen jeg stiftet bekjentskap med Doxa og B&W komboen var med en Doxa 70 SE med passiv pre på ett par B&W 805 Matrix, det låt meget bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke at leveranse av strøm blir noe problem. Det er det som er hele cluet, de er strømsterke, derfor skal du ikke stirre deg blindt på 2x70 watt, det er bare ett tall. Første gangen jeg stiftet bekjentskap med Doxa og B&W komboen var med en Doxa 70 SE med passiv pre på ett par B&W 805 Matrix, det låt meget bra.

de er nok atskillig mer strømsterke de nyere modellene enn de eldste, dette var jo mens doxa hadde en atskillig lavere pris selv om de ble solgt via hfk

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    de er nok atskillig mer strømsterke de nyere modellene enn de eldste, dette var jo mens doxa hadde en atskillig lavere pris selv om de ble solgt via hfk
    Støtter jokris på denne, det er nok mer krutt i de nyere. Skulle egentlig bare mangle også.

Jeg mener at en Doxa 70 SE kostet 6500,- den gang den var ny. Correct me if i am wrong.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter jokris på denne, det er nok mer krutt i de nyere. Skulle egentlig bare mangle også.

Jeg mener at en Doxa 70 SE kostet 6500,- den gang den var ny. Correct me if i am wrong.

der tror jeg du har helt rett, og det var vel i overkant av 10 me den passive pre
    likte disse veldig godt
    alt i disse prisklassene har sine begrensninger

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Da har du vel helt sikkert sett denne: DOXA 73 selges
    Regner med denne ble solgt, jeg som skulle skamby på forforsterkeren.

Edit: Ser nå at han satte ned prisen til 12.000, ikke rart at den ble solgt så fort... For billig mener nå jeg. Jeg har ett par høytalere og ett effekttrinn som skal bort, men gidder ikke å annonsere nå pga det virker som utstyr selges alt for billig i disse tider.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med denne ble solgt, jeg som skulle skamby på forforsterkeren.

Edit: Ser nå at han satte ned prisen til 12.000, ikke rart at den ble solgt så fort... For billig mener nå jeg. Jeg har ett par høytalere og ett effekttrinn som skal bort, men gidder ikke å annonsere nå pga det virker som utstyr selges alt for billig i disse tider.
    Enig, det der var BILLIG!

Jeg var 5 minutter unna å få min andre 73 til spottpris, i tillegg til en herlig pre som fulgte med. Pokker å!!!!!!!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, det der var BILLIG!

Jeg var 5 minutter unna å få min andre 73 til spottpris, i tillegg til en herlig pre som fulgte med. Pokker å!!!!!!!!!!!
    Men jeg har jo en jeg, så hvis budet er rett så kan jeg alltids sende den nedover til deg...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg har jo en jeg, så hvis budet er rett så kan jeg alltids sende den nedover til deg...
    Det vet jeg jo, men jeg regner med at prisen er litt annerledes!

Newcomer DoxaStein sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen har Doxa 8-1 Høytalere som de ønsker å kvitte seg med så er det av interesse

Stein

Side 3 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •