DOXA Klubben - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 17 av 26 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 519

Tråd: DOXA Klubben

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Swans F2.2 måtte vike....

plassen for noen dager. Måtte bare flytte de og prøve Doxa 8.1 der isteden. Det er en skikkelig artig høyttaler å høre på. Den engasjerer og går nok litt mer i strupen på deg enn Swans. Litt mer fremtredende og hissig hvis man kan si det.
    Det blir litt sånn gi og ta disse imellom, og sånn skal det vel også være.

Strålende fornøyd så langt, moro dette!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en svært velspillende høyttaler! Har hatt den hjemme noen dager til test så jeg vet hva jeg snakker om

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Gratulerer med en svært velspillende høyttaler! Har hatt den hjemme noen dager til test så jeg vet hva jeg snakker om
    Takk takk! Ja det er en skjult liten skatt dette her føler jeg. Klart mitt inntrykk har mye med prisen å gjøre også, det får jo en innvirkning.

Men også det at de nok passer bedre til rommet enn Swans gjør. Rommet er for lite til å yte Swans F2.2 rettferdighet, det må også taes med.

Willy DeVille strømmer ut av de nå, skikkelig gøy og engasjerende å høre på.

Anbefaler Willy DeVille - Miracle til alle som liker Dire Straits lyden. Særlig spor 5, Spanish Jack. På slutten så kommer det inn noen skarptrommeslag som lapper til meg på en helt annen måte enn Swans klarer.

Rett og slett gøy dette, vil bare høre mer! Og som sagt flere ganger, kanskje min overbegeistring også er litt resultatet av summen de kostet, blir jo bare sånn.

Newcomer DoxaStein sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Doxa nu også på Facebook - se link under

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med oss som ikke er på fjøsbibelen da?

Har aldri skjønt vitsen med det, og blir nok aldri å finne der heller.

For dere som er der, står det noe spennende på disse sidene til Doxa?

Newcomer DoxaStein sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Hva med oss som ikke er på fjøsbibelen da?

Har aldri skjønt vitsen med det, og blir nok aldri å finne der heller.

For dere som er der, står det noe spennende på disse sidene til Doxa?
    :-) Millmaker - Man må være på de fora man ønsker, og det er vel ingenting du mister skulle jeg tro :-) Grattis med Nye høytalere, nå får du jakte på diskanter til disse... Ellers så burde du kanskje høre på model 61 - Du er alltid velkommen

Stein

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DoxaStein
    :-) Millmaker - Man må være på de fora man ønsker, og det er vel ingenting du mister skulle jeg tro :-) Grattis med Nye høytalere, nå får du jakte på diskanter til disse... Ellers så burde du kanskje høre på model 61 - Du er alltid velkommen

Stein
    Diskanter er i boks Stein, de er loddet på og de spiller som ei kule igjen!

Tenkte å stikke innom når jeg først var i Kristiansand og hentet 8.1, men tiden ble knapp da jeg hadde andre gjøremål hjemme desverre.

Hentet 8.1 ikke så langt fra deg faktisk!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av Doxa.

Da har Oslo Audio Society testet Doxa 74 og Doxa 61, anbefaler alle å lese denne testen:

Oslo Audio Society

Glimrende lesning og fortjent skryt til trollmannen fra sør!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Da har Oslo Audio Society testet Doxa 74 og Doxa 61, anbefaler alle å lese denne testen:

Oslo Audio Society

Glimrende lesning og fortjent skryt til trollmannen fra sør!

Gammelt nytt, alt lest via fjasboka hehe

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Gammelt nytt, alt lest via fjasboka hehe
    Akk ja, den fjøsbibelen.....

Men for oss få som ikke er der da, så er det artig lesning!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akk ja, den fjøsbibelen.....

Men for oss få som ikke er der da, så er det artig lesning!
    Jeg har heller ikke medlemskap i Facebook og hadde heller ikke fått med meg testen. Dette var lesning som fikk meg til å ville opp i tredje etasje og lytte på musikk på min Modell 62 paret med Legacy Focus HD

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Jeg har heller ikke medlemskap i Facebook og hadde heller ikke fått med meg testen. Dette var lesning som fikk meg til å ville opp i tredje etasje og lytte på musikk på min Modell 62 paret med Legacy Focus HD
    Synd du bor såpass langt unna, vært moro å hørt oppdettet du har.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjent på mæ at æ fikk lyst på å komme mæ inn i Doxa's undrlige å magiske værden etter å ha læst de testan

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta kontakt med Zebby her på forumet, han bor langt oppi nord han også. Mulig han har sin Doxa73 enda. Lenge siden jeg har hørt noe fra han derimot, vet ikke om han frekventerer forumet lenger.

Ei heller vet je om han har Doxaèn, den sto til salgs vet jeg.

Men skader jo ikke å prøve, kanskje du kunne fått en lytteprøve.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å ødelegge idyllen blant Doxa-tilhengere: Hva har skjedd lydmessig mellom den allerede glimrende Doxa 62 i ulike versjoner (mellom v.10-20) som uoffisielt kom for et par år siden og den nå offisielle Doxa 61?

Jeg er ikke redd for å nevne at mr. Lauvland (som mange andre) har skrudd seg "helt bort" på enkelte produkter i årenes løp. Og når Doxa 62 som jeg hørte en del timer på for ett/to (?) år siden var den beste effektforsterkeren jeg har hørt - uansett pris (har eid noen effektrinn opp mot 100K), så er jeg jo spent hva sluttresultatet har blitt.

Årsaken til spørsmålet er at det nevnes noe om begrenset kraft hos OAS - det var et helt ukjent problem med den 62 versjonen som vi har hatt i hus her Sør. Den var bare helt rå! Er det noen her på forumet som kan (eller tørr) å si noe ærlig om dette?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Med fare for å ødelegge idyllen blant Doxa-tilhengere: Hva har skjedd lydmessig mellom den allerede glimrende Doxa 62 i ulike versjoner (mellom v.10-20) som uoffisielt kom for et par år siden og den nå offisielle Doxa 61?

Jeg er ikke redd for å nevne at mr. Lauvland (som mange andre) har skrudd seg "helt bort" på enkelte produkter i årenes løp. Og når Doxa 62 som jeg hørte en del timer på for ett/to (?) år siden var den beste effektforsterkeren jeg har hørt - uansett pris (har eid noen effektrinn opp mot 100K), så er jeg jo spent hva sluttresultatet har blitt.

Årsaken til spørsmålet er at det nevnes noe om begrenset kraft hos OAS - det var et helt ukjent problem med den 62 versjonen som vi har hatt i hus her Sør. Den var bare helt rå! Er det noen her på forumet som kan (eller tørr) å si noe ærlig om dette?
    Egentlig gode spørsmål. Og er vel flere andre som har vært inne på det samme. Jeg har ikke peiling i det hele tatt, så jeg er også int i dette.

Jeg er dog usikker på om 62 fortsatt eksisterer i det hele tatt, eller om det er den de nå kaller 61.

Vi trenger litt info fra Stein føler jeg.

Eneste jeg vet, er at jeg fremdeles ikke har klart å bytte tilbake til Swans F2.2+, Doxa 8.1 står fremdeles i stua og sprer godlyd. Virker som de trives veldig godt med hver sin Doxa 73 om ikke annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Doxastein er nok en smule innhabil til å svare helt uhildet på dette, men Ivan er en god mann dersom han har hørt begge utgavene.

Doxa 73 er en meget forsterker (testet den også), men Doxa 62 hadde (har?) litt mer av alt. Det jeg husker best var de nesten utømmelige kraftressursene, et gjennomsiktig lydbilde og en ekstrem "boggie-Woggie"-faktor, dvs. den fikk nesten alle innspillinger til å låte bra, selv tvilsom 80-talls heavy (du får "foten" pga god timing og hurtige transientgjengivelse).

En får jo bare håpe at Doxa 61 ikke er (for) amputert i forhold til 62.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt Doxa 61, men eier 62 v.20. Lydmessig kan jeg altså ikke si noe om forskjellen mellom de, men jeg vet at 61 er en mindre kraftig konstruksjon enn 62. Dette er forsåvidt ikke noe ny info da det fremgår av spesifikasjonene til 61 at det er en 35 watter.

En kan kanskje si at offentliggjøringen av Modell 62 kom litt for raskt i og med at den fremdeles er på prototype stadiet. Mitt tips er derfor å konsentrere seg om de modellene som faktisk er i produksjon, Modell 73 og nå også 61.

Til Mr Haugen er det bare en ting å si, ring Lauvland og få testet en Modell 61 så fort du får mulighet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Doxastein er nok en smule innhabil til å svare helt uhildet på dette, men Ivan er en god mann dersom han har hørt begge utgavene.

Doxa 73 er en meget forsterker (testet den også), men Doxa 62 hadde (har?) litt mer av alt. Det jeg husker best var de nesten utømmelige kraftressursene, et gjennomsiktig lydbilde og en ekstrem "boggie-Woggie"-faktor, dvs. den fikk nesten alle innspillinger til å låte bra, selv tvilsom 80-talls heavy (du får "foten" pga god timing og hurtige transientgjengivelse).

En får jo bare håpe at Doxa 61 ikke er (for) amputert i forhold til 62.

For og sitere Knut Øystein Lauvland så er Doxa 61 hans beste kontruksjon noen sinne. Han sier selv at han aldri noen gang har laget et produkt som låter så bra som 61. Den låter bedre enn 62 til tross for litt mindre watt.

Selv har jeg ikke hørt Doxa 62, men jeg eier Doxa 61 og kan stå inne for det Knut Øystein Lauvland sier. Jeg hører det hver eneste dag.

Det du beskriver at 62 hadde, har også 61 så det monner etter. Bare mer av det hele.

Så får du annledning så er det bare og få lyttet til en Doxa 61 for det er et sinnsykt bra produkt som har fått alt for lite omtale og heder i den norske og internasjonale kulørte hifi presse!.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for opplysningene til dere begge. Jeg har en Doxa 62 Ver.18 innen rekkevidde og skal se om ikke den kan få brynt seg mot en 61. Jeg skjønner selvsagt at ikke alle er like begeistret for disse kritiske spørsmålene, men jeg vil at Lauvland virkelig skal lykkes denne gangen. Og da er et viktig at det skjer med hans beste konstruksjoner og ikke eventuelle nedskalerte konsumerversjoner.

Dersom Doxa 61 er bedre enn 62, så er ingenting bedre enn det. Men dersom det motsatte er tilfelle og "kraftverket" Doxa 62 ikke ser dagens lys for vanlige forbrukere, så er det nok en "lost opportunity" (jfr. det som skjedde med Doxa ultimo 1990-tallet).

Side 17 av 26 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •