DOXA Klubben - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 16 av 26 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 519

Tråd: DOXA Klubben

Newcomer DoxaStein sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis noen ønsker å ta en tur til Kristiansand for lytting så er er dere velkommen
    Bare ta kontakt

Stein

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Doxa 74 bestillt...

Da har jeg bestillt en Doxa modell 74.... Det er bare å se å komme seg hjem fra jobb for å legge inn en betaling i nettbanken..

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes
    Da har jeg bestillt en Doxa modell 74.... Det er bare å se å komme seg hjem fra jobb for å legge inn en betaling i nettbanken..

Velkommen i Doxa klubben :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp.. Gleder meg nå..
    Men som det står i mailen fra Doxa..

Takk for handelen
    Vi kan levere en forsterker til deg i løpet av 1 uke. Antar vi kan sende den fredag, senest mandag. Dette er forutsatt at faktura er betalt innen forsendelse.
    Mvh,
    For Doxa audio
    Trond Seland

Lurer på om jeg klarer å vente en hel uke... ventetiden fra man har bestilt en ny dings til den kommer i posten er alltid et helv... Jaja jeg overlever vel en uke...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes
    Tror du må sjekke ordrebekreftelsen din en gang til, Lauvland sier at Model 74 ikke eksisterer og det er 73b som gjelder. Så hvordan du har fått bestillt en 74 er ett lite mysterium.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Tror du må sjekke ordrebekreftelsen din en gang til, Lauvland sier at Model 74 ikke eksisterer og det er 73b som gjelder. Så hvordan du har fått bestillt en 74 er ett lite mysterium.
    Jeg refererer bare det jeg har fått på email fra Doxa. Sendte i forrige uke en email til alle doxa adressene (doxatrond, doxastein,doxalauvland og doxaespen) som finnes på doxa.no med spørsmål om Doxa hadde noen erfaring med min elektronikk/høyttalere.

Jeg fikk etter et par dager svar fra en jeg antar er 'doxatrond' aka Trond Seland.. :-) :-)

Takk for henvendelsen og hyggelig å høre at du har et positivt forhold til Doxa ! Doxa 73B eller 74, som er den siste nye, (nettsiden oppdateres i disse dager) er hurtigere, mer gjennomsiktig og mye mer detaljert enn Nad forsterkeren du nevner. Vi tilbyr 30 dagers full returrett... Prisen på Doxa 74 er 29'900,- Den går greit sammen med det meste av forforsterkere men klangen i Doxa forsterkeren er såpass oppløst at hvis ikke det som er koblet til foran holder mål så reflekteres dette klart i gjengivelsen.

Har også sjekket fakturaen jeg fikk tilsendt og der står det klart og tydlig Doxa modell 74 under beskrivelsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg snakket med Lauvland og fått forklaringen på fenomenet Model 74, Model 74 er i bunn og grunn en 73b med en annen nettkabel, enkelt og greit. Jeg personlig mener at man har mer å hente med å prøve å snu stikket enn å bytte kabel, så min blir fremdeles en 73b.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man kan vel ikke bytte navn på en forsterker fordi man har en annen netttkabel?!....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    man kan vel ikke bytte navn på en forsterker fordi man har en annen netttkabel?!....
    Tja, det kan vel diskuteres, det blir nesten en kabeldebatt, som jeg ikke gidder. Men det som er sikkert er at fra 73 til 73b så har det skjedd ting i positiv retning, spranget fra 73b til 74 blir litt merkelig. Tror kanskje det hadde vært lurere å beholdt navnet 73b, er min mening da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Tja, det kan vel diskuteres, det blir nesten en kabeldebatt, som jeg ikke gidder. Men det som er sikkert er at fra 73 til 73b så har det skjedd ting i positiv retning, spranget fra 73b til 74 blir litt merkelig. Tror kanskje det hadde vært lurere å beholdt navnet 73b, er min mening da.
    Ja jeg ser 73 til 73b. . og er enig med deg i at man burde bare holdt på 73b, så fantastisk mye forskjell kan det vel ikke være i en nettkabel?! ( og nei, ikke løp og hent popcorn dere som tror på diskusjon...)

Ellers så er det bare å gratulere Doxa med enda en flott effekt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Doxa model 61 og Model 74

Skal prøve å ta en tur til Kristiansand og besøke DoxaStein i det som ser ut til å være en fantastisk spennende kjeller - Ser fram til å få høre både model 61 og model 75 :-) :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

8-1

Noen som har noen formening om hvor mange watts forsterker 8-1 høyttalerne krever for å spile bra ved normale volum?
    Vurderer å prøve en 2*50watts på de, men er redd det blir litt lite power.

Newcomer MerlinTheMagician sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mahela
    Skal prøve å ta en tur til Kristiansand og besøke DoxaStein i det som ser ut til å være en fantastisk spennende kjeller - Ser fram til å få høre både model 61 og model 75 :-) :-)

Nummer 75? Hva har skjedd på den fronten? Spennende og høre om de lydmessie forbedringene i fra 74.

Roy

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MerlinTheMagician
    Nummer 75? Hva har skjedd på den fronten? Spennende og høre om de lydmessie forbedringene i fra 74.

Roy

Det er nok en tasteleif fra Mahela : selvfølgelig 74 :-)

Stein

Velkommen skal du være - bare gi beskjed når det passer så får vi det sikkert til

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært innom i Kristiansand og pratet litt med Doxa. Tror jeg skal forsøke en Doxa 74 i min dedikerte hjemmekino som snart bygges. Blir i kombinasjon med Yamaha forsterker og Klipsch høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greier ikke helt å fordøye denne 74 modellen. Ingen tvil om at spranget fra 73 til 73b var i positiv retning, men at en nettkabel til under 500 lappen kan gjøre så store underverker at ett modellbytte må til virker helt søkt. Doxa må kalle sine fortsterkere hva de vil, men her mener jeg det er skivebom.

De som eier en Doxa tror jeg sitter på en følelse at de har noe spesielt, noe som ingen andre har, nesten litt eksklusivt som skiller seg tydelig ut i den store jungelen. Du kan ta en telefon til Lauvland og få masse av informasjon du kan bare drømme om hos andre produsenter. Men de skal ikke begynne å tulle for mye med oppgraderinger i hytt og pine og hyppige modellbytter... Da bør de heller samle opp erfaringene de gjør og lansere en helt ny forsterker når det har gått en stund. Det som man risikerer her at faller tilbake på det gamle mønsteret, der hvor man hadde ett orginalt produkt, som er "oppgradert" til noe man ikke helt vet hva er, men må ringe konstruktøren for å få klarhet i hva man egentlig sitter på... slik som en del eldre Doxa modeller. Bare ett litt varsku her fra meg...

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Doxa 61

Da er Model 61 klar til levering - Noen har jo allerede rullet ut til noen entusaster - Kjelleren er klar til å ta i mot besøk for å høre på forsterkeren

Legg turen til Kristiansand i påska - Vi er klare til å gi deg dere en lydopplevelse som garantert vil gjøre inntrykk.

Stein tlf 922 49700

Newcomer MerlinTheMagician sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DoxaStein
    Da er Model 61 klar til levering - Noen har jo allerede rullet ut til noen entusaster - Kjelleren er klar til å ta i mot besøk for å høre på forsterkeren

Legg turen til Kristiansand i påska - Vi er klare til å gi deg dere en lydopplevelse som garantert vil gjøre inntrykk.

Stein tlf 922 49700

Som entustiast så er det bare og melde at Doxa 61 er en helt sinnsyk god forsterker! Enkelt og greit!

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Doxa På Facebook

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt Doxa produkt meldes inn.

Da har jeg ENDELIG fått tak i et par Doxa 8.1
    LENGE har jeg letet etter et slikt par, og da det dukket opp et par på finn.no til en latterlig pris, så kastet jeg meg i bilen og raste til Kristiansand. Fikk de med meg hjem med defekte diskanter, men de er byttet nå i kveld. Repsett til diskantene kostet noen skarve hundrelapper bare. Skiftingen gjorde jeg selv, fikk repsettet hos Strandberg i Skien.

Er ikke sjefsmodellen med ScanSpeak diskanter, sitter Morel i disse.
    Men allikevel, jeg sitter med følelsen av å ha gjort mitt livs beste handel.

Er overfornøyd med hvordan disse spiller til den summen, det er egentlig latterlig bra!

Har bare satt de foran Swansene nå for å prøve, tror det blir flytting av Swans i helga for å få litt mer rom til de.

Nå koser de seg med hver sin Doxa 73, funker det!!

Side 16 av 26 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •