DOXA Klubben - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 10 av 26 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 519

Tråd: DOXA Klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prisen på modell 62 er ikke annonsert enda men det snakkes om utgivelse til påsken. DoxaStein skriver nok inn i tråden her så fort team Doxa er klare for å lette på sløret

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skulle selge Doxaen min i dag, Model 73, hva er fornuftig pris å legge den ut for?

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Hvis jeg skulle selge Doxaen min i dag, Model 73, hva er fornuftig pris å legge den ut for?
    Det er ikke fornuftig i det hele tatt, ta deg en kald dusj! He he.

Hva skjer?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Det er ikke fornuftig i det hele tatt, ta deg en kald dusj! He he.

Hva skjer?
    hehe, er blitt litt sjuk på en Parasound A21, jeg får liksom ikke ro i sjela før jeg har fått testet denne.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, er blitt litt sjuk på en Parasound A21, jeg får liksom ikke ro i sjela før jeg har fått testet denne.
    Hva forventer du av forskjeller i lyden med en slik en som tiltaler deg?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva forventer du av forskjeller i lyden med en slik en som tiltaler deg?
    Jeg savner som sagt mere bunndrag hos Doxa, når jeg hadde Vincent SP-331 så hørte jeg at til og med på en forsterker til knappe 9000 kroner så var det mer respons i dypet, men til gjengjeld så fikk jeg mer sibilanter noe mine ører ikke takler så godt.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg savner som sagt mere bunndrag hos Doxa, når jeg hadde Vincent SP-331 så hørte jeg at til og med på en forsterker til knappe 9000 kroner så var det mer respons i dypet, men til gjengjeld så fikk jeg mer sibilanter noe mine ører ikke takler så godt.
    Mener du helt i bunnen, eller det som treffer deg i brystkassa? Har hatt noen her hos meg som er sjokkert over hva Doxa 73/Swans F2.2 klarer å produsere av lave frekvenser.
    Han ene av de kommer i hjemmekino i April og han klarer ikke noe i nærheten med sitt utstyr sier han.

Jeg er veldig fornøyd med min kombo av Doxa/Swans ihvertfall, og har ingen planer om å bytte.

Doxa is here to stay, i kind of found my way!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du helt i bunnen, eller det som treffer deg i brystkassa? Har hatt noen her hos meg som er sjokkert over hva Doxa 73/Swans F2.2 klarer å produsere av lave frekvenser.
    Han ene av de kommer i hjemmekino i April og han klarer ikke noe i nærheten med sitt utstyr sier han.
    Helt i bunnen ja, det er kanskje dette oppgraderingen til B versjonen skal fikse, kunne nesten høres slik ut når Lauvland beskrev oppgraderingen. Per dags dato er det ingen som har tatt denne sammenligningen, enten sitter man på det ene eller så sitter man på det andre. Jeg har belyst dette temaet tidligere, og jeg satt igjen med følelsen at det fallt ikke i god jord hos noen. Mulig at det er den helt linære kurven på 73a jeg synes blir for kjedelig, samme følelse fikk jeg da jeg kalibrerte meg frem en meget flat frekvensrespons på hjemmekinooppsettet, det låt veldig kjedelig selv om dette skal være den "korrekte" lyden.

Hvis du leser testen (igjen ) som Fidelity gjorde av 73 så trekker journalisten frem dette, han var heller ikke helt fornøyd når det passive trinnet ble brukt, men samtidig skjedde det noe med lydbildet når han koblet til Naimen som pre, vinduet lukket seg men det ble mere driv i musikken, slik kunne jeg tolke det. Videre så kunne jeg tolke ut fra artikkelen at effekttrinnet ble beskrevet som veldig nøytralt, og det var tydelig at dette var noe journalisten satte pris på, pluss at 73 var veldig kresen på pre. Da begynner jeg å lure litt på de forskjellige oppsettene rundt omkring som jeg har lest om.
    Som sagt jeg har hørt forskjeller til det bedre med rimeligere effekttrinn etter mine preferanser (på enkelte områder), men fra mellomtone og oppover synes jeg Doxa er konge, men jeg vil ha alt, noe jeg synes jeg ikke får med Doxa 73, det blir litt puslete der nede etter min smak. :twisted:

Så...hehe Etter alt dette, er det realistisk å håpe på 15 lapper?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modell 62 har mer kontroll i dypet enn 73 har. Tightere og mer følelse av skruestikke.

Det er mer trøkk i bunn i modell 73 enn Coda CS300 og Emotiva XPA-2. Emotiva og Doxa har jeg ab testet nivåjustert.

Har aldri hørt Parasound A21.

Det som jeg synes er kjipt hvis en forsterker blir så tilbaketrukket at det høres ullent ut. Der er Modell 62 helt ekstremt bra etter min mening, og mange hakk bedre enn Modell 73. Den har et hav av detaljer og høres aldri skarp ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Judasen blandt dere har mest sannsynlig ikke råd til modell 62.

Jeg har tenkt tanken på at det kan bli en ullen gjengivelse med ett effekttrinn som er forsiktig i toppen på F2.2, jeg tror det kommer til å gå helt fint, men det gjenstår å høre, så får jeg heller komme krypende tilbake om det viser seg å være en helt på trynet match.

Høres 15.000 mye ut?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har tenkt tanken på at det kan bli en ullen gjengivelse med ett effekttrinn som er forsiktig i toppen på F2.2, jeg tror det kommer til å gå helt fint, men det gjenstår å høre, så får jeg heller komme krypende tilbake om det viser seg å være en helt på trynet match.

Høres 15.000 mye ut?
    Er da ingen Judas Zebby!!!!

Det er lov og gøy å prøve nye ting, blir moro å høre inntrykkene.

Prisen syns jeg er riktig jeg, såpass bør du få for godsaken!!

Skulle gjerne hatt den selv, men passer ikke helt i prioriteringen akkurat nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske sikker på at det blir en mod 62 på meg, hvis ikke prisen blir helt avskrekkende. Da blir den til The Kiss frontene. Men er ganske sikker på at det må en effekt til senteren også. Hva ville dere gått for da? Blir altså en enkel kanal.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Er ganske sikker på at det blir en mod 62 på meg, hvis ikke prisen blir helt avskrekkende. Da blir den til The Kiss frontene. Men er ganske sikker på at det må en effekt til senteren også. Hva ville dere gått for da? Blir altså en enkel kanal.
    Svaret er jo under her, Zebby skal selge sin 73! Kanon til senter den!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret er jo under her, Zebby skal selge sin 73! Kanon til senter den!
    Det blir ikke rart å bare bruke den ene kanalen. Det er vell kansje to septerate kanaler dette? Hadde jo vært artig dette!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høres 15.000 mye ut?
    Nix, ingen Judas her! Prøving av litt forskjellig er jo en del av hobbyen. Jeg vet også hvordan det er, når en først har satt tanken på en ide må den til slutt testes. Skulle det vise seg at gresset ikke er grønnere på den andre siden går det ann å kaste seg over en på bruktmarkedet.

Jeg hadde ikke latt den gå for lavere enn 15 000!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke rart å bare bruke den ene kanalen. Det er vell kansje to septerate kanaler dette? Hadde jo vært artig dette!
    Trenger strengt tatt bare 2 stk Doxa73 for å drive front og senterhøytaler, ryktene sies at det fungerer bare godt.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart nei? Det er konge!

Selv har jeg 2 stk 73, en til hver front. Bruker bare den ene kanalen på hver. Den tar strøm fra den andre kanalen når man bruker bare den ene.

Har også en Doxa 140 Signature som jeg bruker til senteren min, også der bruker jeg bare den ene kanalen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du en kanal nyttiggjør den seg av hele strømforsyningen. I tillegg blir den ene kanalen fullstendig separat og forsterkeren blir som en monoblokk med tanke på intereferens og støy. Med andre ord en god ide!

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !! Hvis du husker litt tilbake i tid, så kjøpte jeg Halo A21 da jeg aldri kom over
    en brukt Doxa 73. Var i kontakt med deg den gangen angående din Doxa
    Solgte nettopp Parasounden da jeg ikke var helt fornøyd med lydbildet.

Men mye av grunnen er vel ønsket om å høre den veldig mye omtalte doxa/swans komboen

Har lenge hatt ute annonse om ønsket kjøp av modell 73 uten hell, men fikk til slutt ett godt tilbud på en 62. Så gleder meg til å prøve ut denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth_T
    Hei !! Hvis du husker litt tilbake i tid, så kjøpte jeg Halo A21 da jeg aldri kom over
    en brukt Doxa 73. Var i kontakt med deg den gangen angående din Doxa
    Solgte nettopp Parasounden da jeg ikke var helt fornøyd med lydbildet.

Men mye av grunnen er vel ønsket om å høre den veldig mye omtalte doxa/swans komboen

Har lenge hatt ute annonse om ønsket kjøp av modell 73 uten hell, men fikk til slutt ett godt tilbud på en 62. Så gleder meg til å prøve ut denne.
    mod62. På brukten?

Side 10 av 26 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •