Cerwin Vega Tråden - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 90 av 149 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 140 ... SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 2973
    Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    hvilken modell?
    Thomann kjenner jeg veldig lite til, så til under 5000 brukt. Helst.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Syns det er så ille å måtte betale det dobbelte dersom det ikke er store forskjellen, men når Alto'n ikke holder ut, da er valget enkelt. Men ville ikke bruke fullt så mye penger på effektrinn.

Det beste er om jeg finner noe brukt. Og viktigste er at det er kraftig. Er ute etter noe så kraftig at jeg kunne drevet 215 fullt ut. Dersom jeg får plass en dag så er nok 215 fort i hus Men Midgard 6.1, utrolig fristende, men utrolig dyrt. Noen som vet om noen til salgs?
    Det er svært vanseklig å finne MA 6.1 til 5000 kr, etter min mening så kjøp singel 15" istdenfor når du ikke har råd til noe som kan drive 215 skikkelig.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Det er svært vanseklig å finne MA 6.1 til 5000 kr, etter min mening så kjøp singel 15" istdenfor når du ikke har råd til noe som kan drive 215 skikkelig.
    Har allerede CLSC 15. Jeg kan betale mer enn 5000 for forsterker også, men om det er mulig å få noe som driver 215 til under 5000 skikkelig ut så hadde det vært det beste. Det skal hovedsakelig brukes på de enkle 15" jeg har nå, men dersom jeg en dag får plass så vil 215 fort stå på plass. Hva er det gunstigste jeg kunne fått MA 6.1 for da? Og er det vært det det koster ekstra kontra en annen billigere PA amp?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tamp får masse bra omtale rundt om!
    the t.amp TA-2400 Endstufe

Alto får du for 2500 brukt på musikkweb
    Musikkweb.no |

QSC RMX1450
    QSC RMX1450 Forsterker - FINN Torget

Crown xti4002:
    Ny Crown XTi 4002
    effektforsterker - FINN Torget

Musikkweb.no |

Denne Crownen er gammel, men utrolig god!
    Musikkweb.no |
    Hadde jeg hatt penger, hadde jeg kjøpt den på dagen :P
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede CLSC 15. Jeg kan betale mer enn 5000 for forsterker også, men om det er mulig å få noe som driver 215 til under 5000 skikkelig ut så hadde det vært det beste. Det skal hovedsakelig brukes på de enkle 15" jeg har nå, men dersom jeg en dag får plass så vil 215 fort stå på plass. Hva er det gunstigste jeg kunne fått MA 6.1 for da? Og er det vært det det koster ekstra kontra en annen billigere PA amp?
    Jeg har selv hatt MA 6.1 på 215 for noen år siden og det var en helt rå kombo, dem kostet tross alt 18000 nye og er verdt den bruktprisen som dem selges for idag (9000-11000) og kan ikke sammenlignes med billig PA.
    MA kan du ha til neste HT bytte hvis du vil gå over til noe mer fint spillende.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg har selv hatt MA 6.1 på 215 for noen år siden og det var en helt rå kombo, dem kostet tross alt 18000 nye og er verdt den bruktprisen som dem selges for idag (9000-11000) og kan ikke sammenlignes med billig PA.
    MA kan du ha til neste HT bytte hvis du vil gå over til noe mer fint spillende.
    Finner ingen tilsalgs akkurat nå. Men skal holde utkikk etter dem, og andre alternativer. Hvordan ville det vært om jeg kjøpte en CXA-8? Ville denne dratt CLSC 15 max ut? Eller burde jeg skyte inn det ekstra for en CXA-10? Hvis jeg ser bort ifra 215. Evt kjøpe en til CXA-8 og brokoble med dersom jeg kjøper en CXA-8 nå.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ingen tilsalgs akkurat nå. Men skal holde utkikk etter dem, og andre alternativer. Hvordan ville det vært om jeg kjøpte en CXA-8? Ville denne dratt CLSC 15 max ut? Eller burde jeg skyte inn det ekstra for en CXA-10? Hvis jeg ser bort ifra 215. Evt kjøpe en til CXA-8 og brokoble med dersom jeg kjøper en CXA-8 nå.
    du kunne jo deponert på 8 modellen. Og sett om den er bra nok for dine 15. Er du ikke fornøyd, så går du for 10 modellen, eller får pengene tilbake!

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thomann kjenner jeg veldig lite til, så til under 5000 brukt. Helst.
    Min neste forsterker kommer mest sannsynlig derfra. Har ingen erfaring med de jeg heller men noen ganger må man bare stole på forumgutta og ta en sjangse. "No guts, no glory"

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Min neste forsterker kommer mest sannsynlig derfra. Har ingen erfaring med de jeg heller men noen ganger må man bare stole på forumgutta og ta en sjangse. "No guts, no glory"
    Tenker å kjøpe inn 2 t-amp2400. Bare for å ha testet de, og se hvordan de er i forhold til crown og alto.

De får uhemmet mye skryt på Speakerplans.com. Som tilsvarer alle i UK

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker å kjøpe inn 2 t-amp2400. Bare for å ha testet de, og se hvordan de er i forhold til crown og alto.

De får uhemmet mye skryt på Speakerplans.com. Som tilsvarer alle i UK
    Ja det syns jeg du skal gjøre. Så kan jeg avvente litt får å høre din vurdering

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ja det syns jeg du skal gjøre. Så kan jeg avvente litt får å høre din vurdering
    blir sikkert i slutten av ferien

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kunne jo deponert på 8 modellen. Og sett om den er bra nok for dine 15. Er du ikke fornøyd, så går du for 10 modellen, eller får pengene tilbake!
    Hørtes ut som en god ide. Men når det gjelder nye forsterkere, er det noe tilsvarende innspilling på de? Er det trygt å sette fullrulle fra start av?

Ville denne gjort jobben forresten? Crown XTi 2000 + EQ og Gator kasse - pent brukt - FINN Torget

Newcomer Ruben96 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har prøvd "crown xti 2 serien" på cv ht? er det mye forskjell på den gamle og den nye serien?

har bestilt en xti 4002, får den om en kort uke og er utrolig spendt!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruben96
    noen som har prøvd "crown xti 2 serien" på cv ht? er det mye forskjell på den gamle og den nye serien?

har bestilt en xti 4002, får den om en kort uke og er utrolig spendt!
    Du må ikke forvente for mye i forhold til MK1. Det er nok mye det samme, spesielt i effektdelene. Men de nyeste tingene er designet er forandret, og DSP er forandret. Eneste jeg er spent på er DSP mulighetene.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mange watt x2 leverer Alto 2.4 ?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alloutbass!
    hvor mange watt x2 leverer Alto 2.4 ?
    du får se i 10 forskjellige butikker. Så får du sikkert 10 forskjellige svar. Det er mange effektspecs ute å går. Så ta de med en klype salt.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke forvente for mye i forhold til MK1. Det er nok mye det samme, spesielt i effektdelene. Men de nyeste tingene er designet er forandret, og DSP er forandret. Eneste jeg er spent på er DSP mulighetene.

hva er dsp? :P

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er dsp? :P
    det er en modul som gjør slik at du slipper å ha tilsvarende ekstra effektbokser. For EQ, delefilter delay etc. Under har jeg listet hva som finnes i en xti modell. XTi 2 Series

Input EQ
    6 parametric filters per channel with adjustable Q, ±15 dB boost/cut. Also adjustable high and low shelving filters. This 8-filter EQ section can be bypassed.

Crossover Filters
    Highpass and Lowpass per channel. Butterworth 6/12/18/24 dB per octave. Linkwitz-Riley 24/48 dB per Octave. Also includes ± 15 dB bandpass gain and polarity control.

Output EQ
    8 parametric filters per channel with adjustable Q, ±15 dB boost/cut. This 8-filter EQ section can be bypassed.

Delay
    For signal alignment of driver; 50 mS of total delay.

SubHarmonic Synth
    Takes the low-frequency content of the input signal and "synthesizes" a new signal that is the same as the input signal but one octave lower. The new synthesized signal is then mixed with the original signal to create the effect. New: Users now have control over frequency, gain, and filter type.

Peakx™ Plus Limiter
    User defeatable limiter that allows users to control Threshold, Attack, and Release times.

Presets
    50 total presets, 49 of which are user-definable.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er en modul som gjør slik at du slipper å ha tilsvarende ekstra effektbokser. For EQ, delefilter delay etc. Under har jeg listet hva som finnes i en xti modell. XTi 2 Series

Input EQ
    6 parametric filters per channel with adjustable Q, ±15 dB boost/cut. Also adjustable high and low shelving filters. This 8-filter EQ section can be bypassed.

Crossover Filters
    Highpass and Lowpass per channel. Butterworth 6/12/18/24 dB per octave. Linkwitz-Riley 24/48 dB per Octave. Also includes ± 15 dB bandpass gain and polarity control.

Output EQ
    8 parametric filters per channel with adjustable Q, ±15 dB boost/cut. This 8-filter EQ section can be bypassed.

Delay
    For signal alignment of driver; 50 mS of total delay.

SubHarmonic Synth
    Takes the low-frequency content of the input signal and "synthesizes" a new signal that is the same as the input signal but one octave lower. The new synthesized signal is then mixed with the original signal to create the effect. New: Users now have control over frequency, gain, and filter type.

Peakx™ Plus Limiter
    User defeatable limiter that allows users to control Threshold, Attack, and Release times.

Presets
    50 total presets, 49 of which are user-definable.

det forstod jeg egentlig ganske lite av hehe, min kommer jo snart så for kjøpe meg noen høyttalere og se hva den duger til!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det forstod jeg egentlig ganske lite av hehe, min kommer jo snart så for kjøpe meg noen høyttalere og se hva den duger til!
    hehe

Delay brukes mellom høyttalere. f.eks mellom horn og bassrefleks. Det har med at lyden skal komme likt ut, ellers vil lydbildet blir helt ødelagt

EQ er at du kan justere forskjellige frekvenser opp/ned f.eks bassen noen db opp/ned. Slik at du kan integrere høyttalere bedre inn i rommet det skal spille i.

Limiter er for å beskytte høyttalere og forsterker. Slik at ting ikke blir ødelagt.

Delefilter oppgir hvilke frekvenser som skal spilles. HP filter er bra å legge på. Enten det er gulvstående eller subwoofer.

Preset:
    Det er et sett med innstillinger som du har lagret.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 90 av 149 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •