Cerwin Vega Tråden - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 149 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 2973
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin Vegaaa !
    Er ikke det litt logiskt at 2 12* knuser 1 12*?
    er det ikke cerwin vega! som er så kjent for den "syke" bassen da?

men det jeg skulle frem til var at jeg har lest mange som sier 12" til cerwin spiller fra 212RR. å det tror jeg ikke noe på!

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius-stenbrenden
    kunne satt cv logo osv på di høyttalera å dere hadde ikke merka forskjell om dere aldri hadde hørt noen 215 engang
    Den er jeg ikke enig i, men samme det.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC

hvor kjøpte du den ?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bmwen
    er det ikke cerwin vega! som er så kjent for den "syke" bassen da?

men det jeg skulle frem til var at jeg har lest mange som sier 12" til cerwin spiller fra 212RR. å det tror jeg ikke noe på!

har hørt PROSON 212rr ikke noe imponerende i bassen, fyrer du på en god effekt på cv 12" vil den nok spiller fra 212 fra proson. jeg har hørt bassen gir seg for kan det stemme? har bare lest det

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    har hørt PROSON 212rr ikke noe imponerende i bassen, fyrer du på en god effekt på cv 12" vil den nok spiller fra 212 fra proson. jeg har hørt bassen gir seg for kan det stemme? har bare lest det
    hvordan skal 1 12" spille fra 2 12"? det nekter jeg på!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kansje, men spørsmålet er om bassene gir seg fort? har lest det men finner ike tråden igjen :S

og om man sitter på en rett forsterker til cv 12" vil den nok spille sykt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kansje, men spørsmålet er om bassene gir seg fort? har lest det men finner ike tråden igjen :S

og om man sitter på en rett forsterker til cv 12" vil den nok spille sykt
    om du har en rett forsterker til 212RR vil det vel spille det og

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er mange som vil si : "Beg to differ". Til den der du.

Proson 212rr er identisk til QLN Artech 12 som har høstet god kritikk og brukererfaringer bl.a her på forumet.
    Det er også praktisk umulig for 2stk CV 12" å flytte like mye luft som 4stk Proson 12".

Har hatt høyttalere fra begge merker og liker de begge godt. Men CV er ikke SÅ overlegne og det må en del fanboys snart innse.

Edit : QLN Artech 12 slo Cerwin Vega CLS-15 i test http://www.fynda.se/pdf/artech-duell.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox

Proson 212rr er identisk til QLN Artech 12 som har høstet god kritikk og brukererfaringer bl.a her på forumet.
    Det er også praktisk umulig for 2stk CV 12" å flytte like mye luft som 4stk Proson 12".

Har hatt høyttalere fra begge merker og liker de begge godt. Men CV er ikke SÅ overlegne og det må en del fanboys snart innse.
    bra noen er på "min" side helt enig med deg!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det jeg sier et at jeg har lest at bassene i proson gir seg for og tror jeg at 12" fra cv spiller høyere men det bare noe jeg har lest. må høre det

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alt er relativt. Nå tenker jeg like store elementer i sammenlikningene. Sammenlinker du med en dali høyttaler, så vil Cv flytte mest luft i 9/10 tilfeller. Sammenlikner du med Proson sine like modeller så er nok CV fortsatt litt "overlegen". Sammenlikner du med gode Pa merker, så vil CV være underlegen, og dårlige. Hvis du ser på bildet på side 7 så spilte det så høyt at vi fikk naboklager fra 2-3 km vekke. fra en høydetopp der en dal ligger mellom. For dere som er kjent med utesteder i Bergen, så kalte vi det bare "exodus outside".

Diskanten på Cv er noe av det som piper værst når den begynner å pipe. Det er helt jævlig. Så hornene kunne de gjort noe med. Men "morrofaktoren" er vanskelig å slå:wink:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Edit : QLN Artech 12 slo Cerwin Vega CLS-15 i test http://www.fynda.se/pdf/artech-duell.pdf

+100 begynner å bli lei fanboys som tror cv er best i verden
    har cv selv men vet at det er ingen bra høyttaler på den måten . kunne gjerne tenkt meg B&W men fortsatt litt spl gal

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Alt er relativt. Nå tenker jeg like store elementer i sammenlikningene. Sammenlinker du med en dali høyttaler, så vil Cv flytte mest luft i 9/10 tilfeller. Sammenlikner du med Proson sine like modeller så er nok CV fortsatt litt "overlegen". Sammenlikner du med gode Pa merker, så vil CV være underlegen, og dårlige. Hvis du ser på bildet på side 7 så spilte det så høyt at vi fikk naboklager fra 2-3 km vekke. fra en høydetopp der en dal ligger mellom. For dere som er kjent med utesteder i Bergen, så kalte vi det bare "exodus outside".

Diskanten på Cv er noe av det som piper værst når den begynner å pipe. Det er helt jævlig. Så hornene kunne de gjort noe med. Men "morrofaktoren" er vanskelig å slå:wink:
    Ja CV har nok et lite overtak på Proson om man sammenligner likt spesifiserte modeller. XLS-215 leverer nok marginalt bedre med trykk enn Proson 215rr. Men der stopper også sammenligningsgrunnlaget. Resten av porteføljen til Proson skiller seg såpass fra CV sine at de blir vanskelig å sammenligne de direkte.

Tror også at CV vil kunne levere høyeste lydnivå (ikke trykk) om man sammenligner en CV 12" mot f.eks Proson 212rr. På de resterende områdene er jeg temmelig sikker på at 212rr vil gjøre rent bord med CV 12". Og da er spørsmålet : Hva prioriterer man?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja CV har nok et lite overtak på Proson om man sammenligner likt spesifiserte modeller. XLS-215 leverer nok marginalt bedre med trykk enn Proson 215rr. Men der stopper også sammenligningsgrunnlaget. Resten av porteføljen til Proson skiller seg såpass fra CV sine at de blir vanskelig å sammenligne de direkte.

Tror også at CV vil kunne levere høyeste lydnivå (ikke trykk) om man sammenligner en CV 12" mot f.eks Proson 212rr. På de resterende områdene er jeg temmelig sikker på at 212rr vil gjøre rent bord med CV 12". Og da er spørsmålet : Hva prioriterer man?
    Enig der. De som kjøper CV eller de store Proson modellene er jo ute etter trykk og høy lyd. Så da ser man jo prioriteringen. Man kjøper ikke CV for å høre på klassisk. Så vi er nok ganske enige. Proson er vel litt billigere enn CV?!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Enig der. De som kjøper CV eller de store Proson modellene er jo ute etter trykk og høy lyd. Så da ser man jo prioriteringen. Man kjøper ikke CV for å høre på klassisk. Så vi er nok ganske enige. Proson er vel litt billigere enn CV?!
    Hehe joda på papiret. Men det er jo CV også. Det de fleste ikke tenker over er at CV og Proson slettes ikke er billig. De er dyre som F rett å slett fordi de er så forbanna sultne.

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt en liten teori i bakhue om at di som kjøper 215 osv osv kjøper somregele PA amper som spiller grise stygt på cv fordi det er billigere løsning med mye W enn hva en hifi forsterker koster med så mye W. jeg er sikker på at hvis du tar noen feite hifi amper å putter på CV så tro rjeg ikke det spiller så himla stygt som alle skal ha det til eller ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser meg enig i det som er sakt over her godt ikke er som disse "fanboysa" cv er litt mer overlegen en proson hvis vi tenker samme størrelse

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahahha, handler rett og slett om hvor kraftig elementet er og hvor mye effekt det tåler. Er ikke sikkert 2 proson 12ere tåler like mye effekt som en god CW 12er, dermed kan CWen spille høyere. Men skal en god del til for å få mer trøkk ut av en 12er enn to 12ere, altså i form av lydtrykk (SPL), men det er fullt mulig at en 12er spiller HØYERE i volum og takler mer effekt fra en forsterker enn det to 12ere gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hahahha, handler rett og slett om hvor kraftig elementet er og hvor mye effekt det tåler. Er ikke sikkert 2 proson 12ere tåler like mye effekt som en god CW 12er, dermed kan CWen spille høyere. Men skal en god del til for å få mer trøkk ut av en 12er enn to 12ere, altså i form av lydtrykk (SPL), men det er fullt mulig at en 12er spiller HØYERE i volum og takler mer effekt fra en forsterker enn det to 12ere gjør.
    skjønner den. men tenker proson vs cerwin her. begge er billigmerker, så kan jo ikke være så helsikes forskjell på de 2

Side 9 av 149 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •